Przejdź do treści

Serniczki na zimno z awokado

Serniczki na zimno z awokado
Zdjęcie: Marta Kornak | www.kornikwkuchni.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
doktor michał lipa przodem
Czy USG jest bezpieczne? Dr Michał Lipa uspokaja kobiety
Meghan Markle jest w ciąży. Poinformował Pałac Kensington
Marta Frej dla Hello Zdrowie!
smutna kobieta
Czy kobiecy gniew może być zdrowy?
trójka niemowlaków na łóżku
Mama trojaczek zawiedziona swoim poporodowym brzuchem

Awokado – wszyscy znamy je z guacamole, dodajemy do sałatek. A jak smakuje na słodko? Genialnie. Wypróbujcie nasze serniczki, takiego deseru jeszcze nie jedliście!

Awokado wyróżnia delikatny smak, który trudno porównać do czegoś innego, no i kremowa konsystencja. Na świecie można spotkać aż tysiąc pięćset odmian tego owocu!

Awokado to prawdziwa bomba składników odżywczych – źródło witaminy A (wzmacnia układ odpornościowy), B3 (odpowiada za pracę mózgu), D (wzmacnia kości), E (zwalcza wolne rodniki), K (odpowiada za krzepliwość krwi), F (przeciwdziała infekcjom), biotyny (wpływa na stan skóry i włosów). Awokado to także świetne źródło potasu, błonnika i kwasu foliowego.

Nie od dziś wiadomo, że awokado to źródło zdrowego tłuszczu, a kwas oleinowy zawarty w owocu pomaga obniżyć cholesterol. Jeśli jednak nie przepadamy „maślaną” konsystencją, warto sięgnąć po olej z awokado – to również źródło kwasów omega-3 i omega-9. Ciekawostką jest to, że pestka też jest jadalna i zawiera dwa razy więcej antyoksydantów niż miąższ owocu. Niestety, ze względu na garbniki, jest dość gorzka i należy spożywać ją z umiarem.

Poza klasycznymi połączeniami z limonką, chilli czy truskawkami, awokado smakowo pasuje też do: bekonu, serów z niebieską pleśnią, kawy, winogron, grejpfruta, orzechów laskowych, tłustych ryb czy ananasa. Warto także łączyć awokado z marchwią, szpinakiem, jarmużem, sałatą, papryką czy morelami – dodatek awokado do tych produktów sprawia, że karotenoidy w nich występujące wchłaniane są przez nasz organizm dużo lepiej, niż gdyby awokado pominąć.

Jeśli macie ochotę na wyjątkowo zdrowy i pyszny deser i przy okazji chcecie sprawdzić, jak w takiej roli odnajdzie się awokado, wypróbujcie serniczki. Już sam kolor sprawia, że ślinka cieknie, a pomyślcie, że smakują tak, jak wyglądają…

Serniczki na zimno z awokado

Zdjęcie: Marta Kornak | www.kornikwkuchni.blogspot.com

Składniki na spód (na 2 serniczki)

– 50 g płatków owsianych
– 1 łyżeczki kakao
– 1/2 łyżeczki miodu
– 25 g oleju kokosowego

Składniki na masę:

– 300 g miąższu awokado
– 1/2 łyżeczki skórki startej z limonki
– sok z 1 limonki
– 30 g oleju kokosowego, roztopionego
– 35 g miodu
– 1 kiwi

Wszystkie składniki spodu sernika miksujemy w malakserze i wsypujemy na spód foremek o średnicy 12 cm. Wyrównujemy spód dłonią i wstawiamy do lodówki, by zastygł.

Składniki górnej warstwy (poza kiwi) miksujemy na jednolitą masę, w razie potrzeby dodajemy więcej soku z limonki lub miodu. Wlewamy masę na owsiany spód i wstawiamy do lodówki na kilka godzin do zastygnięcia. Dekorujemy plastrami kiwi i podajemy schłodzone.

 

Marta Kornakautorka bloga Kornik w kuchni, miłośniczka niebanalnych potraw, azjatyckich smaków i kolorów w kuchni. Gotuje zdrowo i pokazuje, że dania bez mięsa nie muszą być nudne.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

Angelina Jolie najpierw szokowała, teraz ratuje życie

Strach przed bólem gorszy niż ból

Strach przed bólem gorszy niż ból

6 badań, dzięki którym diagnozujemy nowotwory

Nie odkrywaj swojej pasji – stwórz ją

Zdenerwowany? Zjedz coś

Fitness na zdrowe jelita

Owoce i warzywa bez przemycania

Owoce i warzywa bez przemycania

Pies kontra upał. Jak pomóc zwierzakowi?

10 ekokosmetyków idealnych na lato

10 rzeczy, które czyścisz źle, za rzadko lub wcale

Mamo, mam coś w oku!

Tarta z pomidorami, ricottą i parmezanem