Przejdź do treści

Serniczki na zimno z awokado

Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kukurydziane ciasteczka z pigwą
Kukurydziane ciasteczka z pigwą
Facebook.com
„Jesteś piękna! Nieważne, czy masz po ciąży wystający brzuch, bliznę po cesarce czy bardziej wiszące cycki” – młoda mama pokazała prawdziwe zdjęcie po porodzie
Unsplash
Dlaczego warto jeść tłuste ryby? Specjaliści z „Czytamy etykiety” wyjaśniają
Chcesz podkręcić swój seksualny apetyt? Sprawdź, czy twoja dieta jest bogata w tę witaminę
5 sygnałów, że należy zbadać cukier we krwi

Awokado – wszyscy znamy je z guacamole, dodajemy do sałatek. A jak smakuje na słodko? Genialnie. Wypróbujcie nasze serniczki, takiego deseru jeszcze nie jedliście!

Awokado wyróżnia delikatny smak, który trudno porównać do czegoś innego, no i kremowa konsystencja. Na świecie można spotkać aż tysiąc pięćset odmian tego owocu!

Awokado to prawdziwa bomba składników odżywczych – źródło witaminy A (wzmacnia układ odpornościowy), B3 (odpowiada za pracę mózgu), D (wzmacnia kości), E (zwalcza wolne rodniki), K (odpowiada za krzepliwość krwi), F (przeciwdziała infekcjom), biotyny (wpływa na stan skóry i włosów). Awokado to także świetne źródło potasu, błonnika i kwasu foliowego.

Nie od dziś wiadomo, że awokado to źródło zdrowego tłuszczu, a kwas oleinowy zawarty w owocu pomaga obniżyć cholesterol. Jeśli jednak nie przepadamy „maślaną” konsystencją, warto sięgnąć po olej z awokado – to również źródło kwasów omega-3 i omega-9. Ciekawostką jest to, że pestka też jest jadalna i zawiera dwa razy więcej antyoksydantów niż miąższ owocu. Niestety, ze względu na garbniki, jest dość gorzka i należy spożywać ją z umiarem.

Poza klasycznymi połączeniami z limonką, chilli czy truskawkami, awokado smakowo pasuje też do: bekonu, serów z niebieską pleśnią, kawy, winogron, grejpfruta, orzechów laskowych, tłustych ryb czy ananasa. Warto także łączyć awokado z marchwią, szpinakiem, jarmużem, sałatą, papryką czy morelami – dodatek awokado do tych produktów sprawia, że karotenoidy w nich występujące wchłaniane są przez nasz organizm dużo lepiej, niż gdyby awokado pominąć.

Jeśli macie ochotę na wyjątkowo zdrowy i pyszny deser i przy okazji chcecie sprawdzić, jak w takiej roli odnajdzie się awokado, wypróbujcie serniczki. Już sam kolor sprawia, że ślinka cieknie, a pomyślcie, że smakują tak, jak wyglądają…

Serniczki na zimno z awokado

Zdjęcie: Marta Kornak

Serniczki na zimno z awokado  – składniki na spód (na 2 serniczki)

– 50 g płatków owsianych
– 1 łyżeczki kakao
– 1/2 łyżeczki miodu
– 25 g oleju kokosowego

Serniczki na zimno z awokado – składniki na masę:

– 300 g miąższu awokado
– 1/2 łyżeczki skórki startej z limonki
– sok z 1 limonki
– 30 g oleju kokosowego, roztopionego
– 35 g miodu
– 1 kiwi

Serniczki na zimno z awokado – przygotowanie:

Wszystkie składniki spodu sernika miksujemy w malakserze i wsypujemy na spód foremek o średnicy 12 cm. Wyrównujemy spód dłonią i wstawiamy do lodówki, by zastygł.

Składniki górnej warstwy (poza kiwi) miksujemy na jednolitą masę, w razie potrzeby dodajemy więcej soku z limonki lub miodu. Wlewamy masę na owsiany spód i wstawiamy do lodówki na kilka godzin do zastygnięcia. Dekorujemy plastrami kiwi i podajemy schłodzone.

Zobacz także: 3 przepisy na guacamole

Marta Kornakautorka bloga Kornik w kuchni, miłośniczka niebanalnych potraw, azjatyckich smaków i kolorów w kuchni. Gotuje zdrowo i pokazuje, że dania bez mięsa nie muszą być nudne.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Hello my Hero. Dominika Jeżewska, Pani Łuska: zaczęłam widzieć więcej szczęścia w łuszczycy, bawić się nią i doceniać, że dzięki niej dbam o wiele bardziej o swój organizm

lady pasztet

„Jestem w ciąży, więc dla mnie najbardziej palące jest to, żeby kobiety wyszły z domów, a żeby do tych domów przyszli faceci” – mówi Katarzyna Barczyk, autorka bloga Lady Pasztet

Judith Butler

Judith Butler: słowo „lesbijka” pojawiło się w mojej głowie w wieku 14 lat, gdy zakochałam się w dziewczynie

„Kiedy szłam z kimś do łóżka, zasłaniałam swoje rozstępy. Dopiero po długim czasie zrozumiałam, że moi partnerzy i partnerki nie zwracają na to żadnej uwagi” – mówi Katarzyna, która polubiła swoje niedoskonałości

Zainteresują cię również:

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

Drożdżówki z rabarbarem

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

kokosowa quinoa

Kokosowa quinoa z truskawkami. Świetna propozycja na śniadanie albo przekąskę w upalny dzień

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

Wegańska panna cotta z jeżynami. Bez żelatyny, śmietany i cukru

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Omletonaleśnik z czereśniami i twarożkiem

Przepis na omlet z czereśniami i twarożkiem

Pudding chia z musem ananasowym

Pudding chia z musem ananasowym

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Sezonowa sałatka z zielonym groszkiem i młodymi ziemniakami

Sezonowa sałatka z zielonym groszkiem i młodymi ziemniakami

Letni makaron z cukinii

Przepis na letni makaron z cukinii

Kolorowa matcha z dodatkiem superfoods. Energetyczna bomba witaminowa

Przepis na pieczone rzodkiewki. Zdrowa, niskokaloryczna przekąska

Chłodnik miętowy z zielonego groszku. Ukojenie po upalnym dniu