Przejdź do treści

5 fit dziewczyn – 5 najlepszych ćwiczeń na brzuch

5 fit dziewczyn – 5 najlepszych ćwiczeń na brzuch
Fot: Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
www.istockphoto.com
Twoje dziecko lubi bawić się nad wodą? Uważaj! „Utopić się można w talerzu zupy!” – przypomina lekarka Marta Bik-Tavares
kobieta opala się
Przyłóż plasterek pomidora na poparzone miejsce. Oparzenia słoneczne – jak możemy sobie pomóc?
„Odłącz się”, nie wszystko jest online. Mądra kampania we wrocławskim MPK
Babska solidarność istnieje! Zobacz profile na Instagramie, które przeczą teorii, że kobiety się nie wspierają
Gosia Włodarczyk
Czy twój brzuch przypomina balon? To nie musi być „ciąża spożywcza”. Sprawdź, co może ci dolegać

Kochamy je, bo kochamy pięknie wyrzeźbione brzuchy. „Brzuszków” jest mnóstwo, ale nie wszystkie jednakowo skuteczne. 5 dziewczyn, które mają brzuchy jak milion dolarów, poleca wam swoje ulubione ćwiczenia. To działa!

Supertrening na brzuch z Kasią Bigos już znacie. Wiecie też, jakie są zasady dobrze skomponowanego treningu na tę część ciała. Poznajcie więc 5 wyjątkowych ćwiczeń, które sprawdziły na sobie dziewczyny o mięśniach brzucha wiedzące wszystko. Trenujcie jak ekspertki!

1. Ćwiczenie na brzuch – poleca Runfashion

Fot: Katarzyna Milewska

Pozycja wyjściowa: połóż się wygodnie na plecach na podłodze; ręce połóż pod pośladkami, nogi miej wyprostowane w kolanach.

Powoli podnoś nogi do góry, nie odrywając pleców ani pośladków od podłoża. Nogi przez cały czas miej w pełni wyprostowane. Podnieś nogi tak wysoko, aby utworzyły z tułowiem kąt 90 stopni. Postaraj się wytrzymać w tej pozycji 2 sekundy, po czym powoli zacznij opuszczać nogi ku dołowi.
Wykonaj to ćwiczenie 20 razy.

Runfashion ‒ blogerka sportowo-streetwearowa – w swoich stylizacjach promuje młode polskie marki. Uzależniona od porządnej dawki wysiłku fizycznego i adrenaliny spełnia się w tajskim boksie, który jest jej nową miłością. W najbliższych planach ma podróże ukierunkowane na aktywne spędzanie czasu oraz Runmageddon! Hołduje złotej zasadzie, iż 70 proc. to dieta, a 30 proc. to trening.

2. Ćwiczenie na brzuch – poleca Kasia Bigos

Fot: Katarzyna Milewska

Pozycja wyjściowa: połóż się na plecach. Następnie dociśnij odcinek lędźwiowy do podłoża, napinając mięśnie brzucha.

Uginaj naprzemiennie nogę w kolanie, wykonując skośne spięcia i próbując zbliżyć łokieć do przeciwnego kolana. Kiedy jedna noga się ugina, druga zostaje prosta tuż nad ziemią.
Ćwiczenie powtórz 20 razy w 3 seriach.

Kasia Bigos  instruktorka fitness, pole dance, trenerka FireWorkout.

3. Ćwiczenie na brzuch – poleca Marta Witecka

Fot: Katarzyna Milewska

Pozycja wyjściowa: połóż się na plecach i podnieś obie nogi w górę.

Mocno pracując brzuchem, podnieś barki jak najwyżej nad podłogę, palcem wskazującym i serdecznym lewej ręki złap lewy paluch, trzymaj lewą nogę delikatnie ugiętą w kolanie. Pamiętaj, aby mocno wciskać brzuch w podłogę, przyklejając do niej lędźwie i środkowy odcinek kręgosłupa. Prawą nogę opuść parę centymetrów nad podłogę i trzymaj ją możliwie prostą, prawą dłoń połóż na prawym udzie. Jeśli czujesz zbyt mocne rozciąganie którejś z nóg, ugnij prawą nogę w kolanie i postaw stopę tej nogi na podłodze. Wyciągnij prawą rękę przed siebie i przenieś ją na lewą stronę, przez okienko między lewą ręką i nogą. Następnie połącz lewą dłoń z prawą w „pistolet”, cały czas unosząc barki nad podłogą i pracując mięśniami brzucha. W takim ustawieniu wykonaj 8 opadów i wznosów lewej nogi. Podczas wykonywania ćwiczenia staraj się nie kłaść stóp na podłodze. To samo ćwiczenie powtórz na prawą stronę.
Całość powtórz 3 razy.

Marta Witecka – trenuje akrobatykę pod okiem trenerów akrobatyki sportowej oraz zagranicznych mistrzów tej dziedziny. Regularnie uczestniczy w międzynarodowych warsztatach z nauczycielami AcroYogi z Europy i Stanów Zjednoczonych (uczestniczka AcroYoga Solar Immersion w Berlinie oraz AcroYoga Lunar Immersion w Londynie). Praktykuje jogę i nieustannie testuje nowe aktywności. Promotorka AcroYogi w Polsce, więcej tutaj.

4. Ćwiczenie na brzuch – Julita Kotecka

Fot: Katarzyna Milewska

Pozycja wyjściowa: leżenie tyłem, kolana ugięte, kończyny górne trzymają coś stabilnego za głową (szafa, drabinki).

Unieś biodra siłą mięśni brzucha do góry, stopniowo prostując kończyny dolne. Poderwij biodra na tyle wysoko, aby znalazły się w jednej linii z nogami i brzuchem. Powróć do pozycji początkowej.
Wykonaj to ćwiczenie 20 razy.

Możesz to ćwiczenie wykonywać także techniką pulsacyjną, unosząc biodra do góry w tym samym kierunku, jednak z dużą częstotliwością, nawet do 50 powtórzeń. Pamiętaj, żeby odcinek lędźwiowy kręgosłupa cały czas przylegał do podłogi, zarówno w pierwszej, jak i w drugiej opcji.

Julita Kotecka  ekspertka adidas running, trenerka personalna, a także fizjoterapeutka. Kiedyś lekkoatletka, zawodniczka kadry Polski, jej dystans koronny to 3 km i 5 km, teraz już uczestniczka maratonów. Prowadzi grupy biegowe o różnym stopniu zaawansowania, przygotowuje biegaczy amatorów do maratonów i innych startów. Zawsze podkreśla, że ćwiczenia ogólnorozwojowe, trening funkcjonalny, sprawność to podstawa. Nie odpuszcza swoim zawodnikom w tej kwestii ani na moment. 

5. Ćwiczenie na brzuch – Agata Kabengele

Fot: Katarzyna Milewska

Pozycja wyjściowa: leżenie na plecach. Głowa i barki delikatnie uniesione.

Podnieś złączone nogi do góry, pod kątem 90 stopni do podłogi, lekko unosząc przy tym biodra. Nie wyrzucaj nóg za głowę, unoś je do góry mięśniami brzucha. Następnie opuszczaj biodra, a nogi prostuj, zostawiając je uniesione kilka centymetrów nad ziemią.
Ćwiczenie powtórz 20 razy.

Agata Kabengele – miłośniczka aktywnego trybu życia, z wykształcenia dziennikarka, po godzinach blogerka lifestyle’owo-sportowa. Regularna aktywność to dla niej sposób na pracę nad sobą, czerpanie radości z najmniejszych rzeczy, złapanie dystansu i zdrowego podejścia do codziennych spraw. Na jej blogu przeczytacie, w jaki sposób sport pozwala spełniać marzenia, jak zmieniać swoje nawyki na lepsze i zdrowsze oraz jak przy tym wszystkim nie popaść w przesadę i zachować zdrowy rozsądek. Zasada, którą się kieruje, to „work ‒ life ‒ workout balance”, czyli równoważenie pracy, aktywności i życia prywatnego. 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

barbara pasek

„Gdybym po kolejnym ataku przestała szukać odpowiedzi, to skończyłoby się to śmiercią” – Barbara Pasek o swoich zmaganiach z boreliozą

„Pary homoseksualne są rodzicami bardzo odpowiedzialnymi. Ich miłość jest taka sama jak heteroseksualnych rodziców. Ale mają więcej niepokoju” – mówi psychoterapeutka Agnieszka Gudzowaty

„Nie powinny odkładać ciąży kobiety ze schorzeniami ginekologicznymi – endometriozą, zaburzeniami endokrynologicznymi, na przykład zespołem policystycznych jajników” – mówi prof. Marzena Dębska

„Zajęcia jogi śmiechu działają jak masaż twarzy, a przecież śmiech prostuje opadające kąciki ust. Po co myśleć o zmarszczkach? Ważniejsze jest życie pełne radości” – mówi Piotr Bielski, jogin śmiechu

Zainteresują cię również:

kobieta rozciąga się

Mięśnie dna miednicy – jak ćwiczyć i co źle wpływa na ich pracę? Tłumaczy fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk

Wykonywanie badania elektromiograficznego

Badanie EMG – elektromiografia. Jak wygląda badanie i jakie są wskazania?

lekarz bada kobietę cierpiącą na katalepsję

Katalepsja – choroba czy objaw? Przyczyny i leczenie stanu kataleptycznego

Kobieta trzymająca się za szyję z powodu mioklonii

Mioklonie – czym są, jakie są ich przyczyny i objawy? Czy mioklonie świadczą o chorobie?

Bonus dla ABS

Ćwiczenia na mięśnie brzucha z hantlami – bonus dla ABS

Ćwicz z Kasią Bigos: 5 minut na ABS

4 ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha

Mięśnie bolą po wysiłku? Oto kilka dietetycznych sposobów jak sobie z tym poradzić

Mężczyzna trzyma się za łydkę

Rabdomioliza to zespół objawów towarzyszących rozpadowi mięśni szkieletowych. Co jest tego przyczyną?

kobieta trzymająca się za rękę

Co to jest hemiplegia? Etiologia i objawy zjawiska, rehabilitacja usprawniająca

Kobieta z tetraplegią podczas badania lekarskiego.

Tetraplegia – przyczyny, objawy i leczenie. Jak się rehabilituje osobę z porażeniem czterokończynowym?

kobieta lekarz trzymająca zdjęcie rentgenowskie kości

Czym zajmuje się ortopeda, jak i kogo leczy?

Kobieta z hipertrofią podczas konsultacji lekarskiej.

Hipertrofia – mechanizm powstania, rodzaje i znaczenie zjawiska

kobieta nachyla się nad niemowlakiem leżącym na brzuchu na łóżku

Wzmożone i obniżone napięcie mięśniowe u niemowlaka – przyczyny i objawy zjawiska

Dziewczyna cierpiąca na bigoreksję przegląda się w lustrze.

Bigoreksja – zaburzony obraz własnego ciała. Jakie są objawy choroby?

Nogi starszej kobiety

Chromanie przestankowe – jakie leczenie jest najbardziej skuteczne?

kobieta z bolącą dłonią

Co to jest zespół Sudecka? Przyczyny, objawy oraz leczenie choroby

kobieta siedzi na łóżku i trzyma się za brzuch

Zespół bólowy o nieznanej przyczynie to fibromialgia. Punkty tkliwe mogą naprowadzić na właściwe rozpoznanie choroby.

kobieta z zasłoniętymi oczami

Habituacja – czym jest i jaki ma wpływ na zmysły człowieka?

badanie ciśnienia krwi

Hipotonia ortostatyczna i przyczyny spadku ciśnienia tętniczego. Jak wygląda leczenie?

Mężczyzna trzyma się za bark

Na czym polega artroskopia barku? Przebieg, wskazania, rehabilitacja pozabiegowa

Rodzic układa serce z dłoni, w nim są stopy dziecka

Artrogrypoza, czyli wrodzona sztywność stawów – przyczyny, objawy, leczenie

rehabilitant ćwiczy z kobietą leżącą na łóżku

Charakterystyka spastyczności – przyczyny, objawy, wpływ rehabilitacji ruchowej na stan wzmożonego napięcia

kobieta biegająca na bieżni trzyma się za bolącą łydkę

Czym charakteryzuje się naderwanie mięśnia? Przyczyny, objawy i sposób leczenia