Przejdź do treści

„Bad body image day” zdarza się każdej z nas! „To taki dzień, w którym nasze ciało zwyczajnie się nam nie podoba. Może mieć różne przyczyny” – pisze Aleksandra Dejewska

Kobieta siedzi na podłodze w salonie między kanapą a stolikiem
'Bad body image day' zdarza się każdej z nas! "To taki dzień, w którym nasze ciało zwyczajnie się nam nie podoba. Może mieć różne przyczyny" - pisze Aleksandra Dejewska/ Pexels, fot. Yan Krukov
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

„Pamiętaj, że twoje negatywne postrzeganie własnego ciała nie ma żadnego wpływu na to, jak wartościową osobą jesteś” – podkreśla terapeutka zaburzeń odżywiania i psycholożka Aleksandra Dejewska na swoim profilu na Instagramie. Ekspertka radzi, w jaki sposób zaopiekować się sobą podczas „bad body image day”.

Bad body image day

Znasz te dni, kiedy patrzysz w lustro, a cichy głos szepcze ci do ucha, że jakoś inaczej wyglądasz? Bad body image day, czyli dzień, w którym nie podoba nam się nasze ciało, może przydarzyć się każdej i każdemu z nas niezależenie od tego, w jakim miejscu znajdujemy się na pokładzie ruchu ciałopozytywności. Problem ten wzięła na tapet psycholożka i terapeutka Aleksandra Dejewska na swoim profilu na Instagramie.

„Bad body image day to taki dzień, w którym nasze ciało zwyczajnie się nam nie podoba. Może mieć różne przyczyny, jak np. dzień cyklu, przejedzenie się czy po prostu ogólnie gorszy dzień. Zdarza się zarówno chorym na zaburzenia odżywiania, jak i osobom w recovery” – tłumaczy na swoim profilu na Instagramie.

Dodaje, że nie tylko osoby borykające się z zaburzeniami odżywiania miewają takie dni, ale również te, które na co dzień czują się komfortowo w swoim ciele. Czasem po prostu mamy gorszy dzień i wiele rzeczy może wywołać negatywne myśli, które uciszają samoocenę.

„Również osoby zdrowe gorzej oceniają swoje ciało, gdy są chore lub przeziębione, podczas miesiączki czy gdy mają obniżony nastrój” – wyjaśnia psycholożka.

Można czuć się gorzej zarówno psychicznie, jak i fizycznie, w zależności od tego, ile spaliśmy, jak bardzo byliśmy aktywni, co jedliśmy. Obojętny nie pozostaje również poziom stresu, nastrój, a czasem nawet pogoda.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Deep Focus from Plants 60 kaps. wegański
45,00 zł 60,00 zł
Zdrowie umysłu
Naturell Ashwagandha, 60 tabletek
18,15 zł
Zdrowie umysłu, Odporność, Good Aging, Energia, Beauty
Wimin Zestaw z głębokim skupieniem, 30 saszetek
139,00 zł
Zdrowie umysłu
WIMIN Głębokie skupienie, 30 kaps.
79,00 zł

Jak sobie pomóc podczas „bad body image day”?

Ekspertka zaznacza, że „bad body image day” można po prostu przeczekać. Warto jednak zaopiekować się sobą, co sprawi, że być może choć w małym stopniu poczujemy się lepiej. Co można zrobić? Dejewska wymienia:

  • Ubierz się w wygodne ubrania, które lubisz i które ci się podobają;
  • Staraj się nie patrzeć co chwilę w lustro ani nie przyglądać swojemu ciału w inny sposób;
  • Unikaj trigerrów, np. fit-kont w mediach społecznościowych;
  • Zajmij czymś głowę — poczytaj, idź na spacer, obejrzyj serial itp.;
  • Pamiętaj, że twoje negatywne postrzeganie własnego ciała nie ma żadnego wpływu na to, jak wartościową osobą jesteś;
  • Staraj się używać neutralnego słownictwa względem swojego ciała;
  • Pozwól sobie na to bycie nie w humorze i zaakceptuj to, że masz zły dzień — one też się zdarzają i to normalne.

Aleksandra Dejewska – kim jest?

Aleksandra Dejewska jest psycholożką, terapeutką, autorką książki „Bulimia. Moja historia choroby”, założycielką Fundacji Aż Sobie Zazdroszczę, która pomaga osobom z zaburzeniami odżywiania.

Ekspertka swoją wiedzą chętnie dzieli się w mediach społecznościowych. Jej profil na Instagramie obserwuje 3,5 tys. internautów.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Edyta i Berenika Halickie / fot. Agata Dobrzańska

„Glimmery uczą układ nerwowy, że jest bezpiecznie i że można się rozluźnić”. Poznaj praktykę zauważania mikromomentów zachwytu w życiu

Billie Eilish: „Czułam, że moje ciało oszukiwało i zwodziło mnie przez całe lata”

Aleksandra Żebrowska odpiera ataki internautów. Pokazała, jak karmi piersią w nietypowym miejscu

Aleksandra Żebrowska odcina się hejterom. Pokazała, jak karmi piersią w nietypowym miejscu

„Jesteśmy tak skomplikowani i cudownie ewolucyjnie ukształtowani, że nie da się patrzeć na budowę ludzkiego ciała bez podziwu” – mówi Marta Pawelec, ilustratorka anatomiczna

„Dobry seks to taki w kontakcie z własnym ciałem, emocjami i drugim człowiekiem. Nawet jeżeli miedzy kochankami nie ma miłości” – mówi Marta Niedźwiecka, psycholożka i sex coach

Święta przetrwać czy przeżywać? Jak czerpać pozytywną energię z trudnych spotkań

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Jak reagować na przykre uwagi bez wywoływania kłótni? Psycholożka wyjaśnia / istock

Jak reagować na przykre uwagi bez wywoływania kłótni? Psycholożka wyjaśnia

Hugh Jackman

Hugh Jackman wyznał, że potrzebował terapii, by uporać się z traumą z dzieciństwa. „Byłem w rozsypce”

Po czym poznać, że ktoś może zmagać się z depresją? Zwróć uwagę na kilka objawów / gettyimages

Po czym poznać, że ktoś bliski może zmagać się z depresją? Zwróć uwagę na kilka objawów

„Za wszelkie komentarze dotyczące mojego ciała nie dziękuję”. Agata Głyda o ciałożyczliwości

„Każde ciało jest piękne i opowiada własną historię”. Nieuleczalnie chora modelka inspiruje tysiące kobiet

Sarah Nicole Landry

„Nawet pozytywny komentarz odnośnie do ciała może być negatywny” – przypomina Sarah Nicole Landry

Alfabet intymny – punkty i punkciki w kobiecym ciele

Psycholożka Katarzyna Binkiewicz

„Żałoba to nie tylko emocje. Strata to doświadczenie totalne i doznajemy jej na każdym poziomie naszego funkcjonowania” – mówi psycholożka Katarzyna Binkiewicz

„Jeśli przyjdzie mężczyzna i powie: 'proszę mi wydłużyć prącie’, a ja widzę, że jego prącie jest ok, to tego nie zrobię”. O ciałopozytywności męskich narządów płciowych mówi Piotr Świniarski, urolog

„Będziemy odchodzić od technologii, a skupiać się na powrocie do naturalnego kontaktu człowieka z człowiekiem. Takie skin to skin w psychologii” – mówi psycholożka Monika Winek

Iga Świątek: „Zdrowie psychiczne jest ważne”. Tenisistka przekazała wygraną na rzecz organizacji non profit

Skąd biorą się dobre pomysły? Czy istnieje sposób, by mieć ich więcej? I dlaczego często przychodzą w dziwnych momentach? / istock

Skąd biorą się dobre pomysły? Czy istnieje sposób, by mieć ich więcej? I dlaczego często przychodzą w dziwnych momentach?

„Myśli mają potężną moc, ale nie magiczną. Afirmacje i medytacja nas nie wyleczą”. O prawie przyciągania i pseudopsychologii mówi Zuzanna Butryn

„Jakie jeszcze ćwiczenia/profile polecacie?”. Aleksandra Żebrowska w humorystyczny sposób o powrocie do formy

„Czy alkohol dyskryminuje kobiety? Pod względem działania na organizm: tak” – rozmowa z toksykologiem Erykiem Matuszkiewiczem

Wystartowały zapisy na IV Konferencję Sekson – o seksualności i rodzicielstwie osób z niepełnosprawnością ruchową /fot. Unsplash

Wystartowały zapisy na IV Konferencję Sekson – o seksualności i rodzicielstwie osób z niepełnosprawnością ruchową

„Nie byłam w żaden sposób przygotowana na zmiany, którym zostało poddane moje ciało”. Popularna tiktokerka walczy z krzywdzącym stereotypem

×