Przejdź do treści

Zgrabne nogi w ciąży

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Jak ubierać dziecko, by go nie przegrzewać? Odpowiada pediatra
Zdjęcia, które poruszają – historie, które chwytają za serce. Ogłoszono nominacje do World Press Photo 2019
Kobieta w ciąży
Czy wywoływanie porodu jest bezpieczne dla dziecka? Rozmawiamy z położną
Zamiast drinków z palemką sączysz syrop przeciwgorączkowy? Dowiedz się, dlaczego chorujesz podczas urlopu
Domowa chemia. Jak zrobić proszek do prania czy płyn do podłóg, by uniknąć szkodliwej chemii sklepowej

Ciąża rządzi się swoimi prawami, co nie znaczy, że od kiedy się o niej dowiesz, powinnaś tylko leżeć i czekać na szczęśliwe rozwiązanie. Mądrze dobrana aktywność fizyczna jest wręcz wskazana. Część pierwsza – zadbaj o nogi.

Czas ciąży nie wyklucza nas z treningu. Nie poleca się mocnego kardio czy interwałów oraz treningów o wysokiej intensywności, które w nadmierny sposób obciążają organizm i niebezpiecznie podnoszą tętno. Co nie znaczy, że nie można postawić na nieco delikatniejszy trening wzmacniający i modelujący. Oto kilka ćwiczeń na nogi, które bezpiecznie można wykonać w ciąży, o ile nie masz do nich żadnych przeciwskazań zdrowotnych, a twoja ciąża przebiega prawidłowo.

Ćwiczenie 1: Wypad boczny

cwiczenia-na-nogi-w-ciazy

Wykonaj krok w bok pod kątem 180 stopni, cofając biodra i utrzymując kręgosłup w neutralnym położeniu. Zatrzymaj się w najniższym punkcie ruchu, gdy udo nogi wykrocznej jest ustawione równolegle do podłoża. Drugie kolano powinno być wyprostowane. Podczas wykonywania ćwiczenia mocno aktywuj do pracy pośladki.
Zrób 10-12 powtórzeń w 3 seriach.


Ćwiczenie 2: Przysiad sumo

przysiad-sumo-cwiczenia-w-ciazy

Stań szeroko i ustaw stopy na zewnątrz. Nie pochylając się do przodu i utrzymując korpus prosto, wykonaj przysiad. Podczas ruchu prowadź kolana na zewnątrz, napinaj mocno brzuch i pośladki.
Zrób 10-12 powtórzeń w 3 seriach.


Ćwiczenie 3: Półprzysiad + lift nogi w tył

cwiczenia-dla-kobiet-w-ciazy

W ciąży niełatwo jest wykonać pełny zakres przysiadu, więc zamień go na półprzysiad. Po wykonaniu go unieś jedną nogę w tył, napinając pośladek i mięsień dwugłowy uda.
Zrób 10-12 powtórzeń w 3 seriach na obie nogi.


Ćwiczenie 4: Półprzysiad z uniesieniem kolana

cwiczenia-dla-kobiet-w-ciazy

Podobnie jak w poprzednim ćwiczeniu, wykonaj półprzysiad, a następnie unieś jedną nogę ugiętą w kolanie w górę.
Zrób 10-12 powtórzeń w 3 seriach.


Ćwiczenie 5: Półprzysiad i lift w bok

cwiczenia-dla-kobiet-w-ciazy

Wykonaj półprzysiad, a następnie wyprostuj korpus i napinając pośladek, unieś jedną nogę w bok. Zatrzymaj na sekundę w górze, wróć do półprzysiadu i powtórz na drugą stronę.
Zrób 10-12 powtórzeń w 3 seriach.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Zdjęcia, które poruszają – historie, które chwytają za serce. Ogłoszono nominacje do World Press Photo 2019

Kobieta w ciąży

Czy wywoływanie porodu jest bezpieczne dla dziecka? Rozmawiamy z położną

Podejrzewasz ciążę? Sprawdź, jak najszybciej to zweryfikować. Tłumaczy ginekolog Michał Strus

kobieta w ciąży leży na łóżku, a partner całują ją w goły brzuch

Masz ochotę na seks w ciąży, ale się boisz? „Lęki i mity na temat seksu w ciąży są w wielu przypadkach nieuzasadnione” – uspokaja dr Wojciech Falęcki

kobieta w ciąży

Twardy brzuch w ciąży – jakie mogą być jego przyczyny i o czym to świadczy? Metody na złagodzenie dolegliwości

„Mamy w naszej szerokości geograficznej bardzo dzielne kobiety. Pokoleniowo przekazywano nam, że mamy być silne”. Doula Basia Purgał o swojej pracy i mitach związanych z ciążą

O seksie półżartem, półserio. „Jak TO robić?” – nowy kanał na YouTube

Co można po okresie? Ginekolog odpowiada na najczęściej wyszukiwane w Google’u pytania

lekarz wyjaśniający pacjentce funkcjonowanie dni płodnych

Dni płodne – jak prawidłowo prowadzić kalendarz dni płodnych? Metody obliczeń

Przebieg porodu lotosowego - Uśmiechnięta matka pochyla się nad niemowlakiem.

Co to jest i na czym polega poród lotosowy? Jakie zagrożenia niesie poród lotosowy?

Młoda kobieta w ciąży siedzi na piłce do ćwiczeń i wyciąga się w górę.

Ćwiczenia fizyczne, które można bezpiecznie wykonywać w ciąży. Dlaczego wskazana jest lekka aktywność?

Młoda, szczęśliwa kobieta w ciąży siedzi na łóżku i trzyma się za brzuch.

Ciąża tydzień po tygodniu. Jak rozwija się płód w poszczególnych tygodniach ciąży?