Przejdź do treści

Chcesz zacząć się odchudzać i ćwiczyć? Fizjoterapeutka podpowiada, od czego zacząć

Kobieta siedzi na podłodze i ćwiczy. Ręce ma na karku, głowę pochyloną, nogi rozłożone na boki, stopy przy sobie
Od czego zacząć ćwiczyć i odchudzać się?/ Unsplash Lauren Myo
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Już kilkanaście powiatów w kraju powinno być czerwoną, a nawet czarną strefą”. Prognozy epidemiologów nie są optymistyczne
Dobry seks po menopauzie – co zrobić, by taki był?
Ewa Błaszczyk zaszczepiła przeciw COVID-19 swoją córkę, która od 21 lat jest w śpiączce
Ewa Błaszczyk zaszczepiła przeciw COVID-19 swoją córkę, która od 21 lat jest w śpiączce
Czy można jeść pomidory w Hashimoto?
Masz Hashimoto albo problemy jelitowe? Ogranicz w swojej diecie pomidory
Dziecko na szczepieniu
Komisja ekspercka FDA poparła szczepienia na COVID-19 dla dzieci w wieku 5-11 lat

Chcesz schudnąć, wyrzeźbić ciało, polepszyć kondycję? Każdy powód jest dobry, aby zacząć się ruszać i troszczyć o siebie. Jednak czy wiesz, jak się do tego odpowiednio zabrać? Od czego zacząć, by nie nabawić się kontuzji? Podpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk.

Fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk jest znana w mediach społecznościowych jako @rehab.fizjo. Ekspertka zajmuje się wyjaśnianiem zagadnień związanych ze świadomym treningiem oraz pasją do zdrowia i wybitnej formy. Specjalistka chce, by każda z nas ćwiczyła – świadomie i w oparciu o zasady fizjoterapii. W swoim ostatnim wpisie na Instagramie poruszyła problem złych początków z aktywnością.

Od czego zacząć ćwiczyć?! Od czego zacząć się odchudzać ?! Od mobilności? Stabilności a może od poprawy postawy ciała?! Od brzuszków, może biegania?
Błąd! Nie!!! – alarmuje Mikołajczyk.

Przyznaj sama, myśląc o rozpoczęciu aktywności fizycznej pomyślałaś o bieganiu lub mocnym wicisku na siłowni czy zajęciach fitness. Niestety, jak zaznacza fizjoterapeutka, w ten sposób możemy nabawić się jedynie kontuzji. Od czego najlepiej zacząć? Warto przede wszystkim słuchać siebie i swojego ciała.

Zacznij ćwiczyć od naprawy Twojego słabego punktu. Jak go znaleźć? W tym pomoże Ci fizjoterapeuta, który zna się na motoryce ciała. Potrafi oceniać jakoś ruchu, prace stawów i ocenić całe twoje ciało oczywiście pod względem zdrowia i Twojej dyscypliny sportowej – zaznacza ekspertka.

Co daje praca nad słabym punktem?

Mikołajczyk zaznacza, że jeśli rozpoczniemy aktywność fizyczną, nie zwracając uwagi na słaby punkt, trening może nie tylko okazać się nieskuteczny. Dodatkowo możemy pogłębić problem lub poskutkuje to poważną kontuzją.

Praca nad słabym punktem np. u większości ludzi nad brzuchem czyli aktywizacją poprzecznego brzucha jest mega ważna. Wyobraź sobie, że ćwiczysz brzuch (bo chcesz spalić oponkę), w trakcie ćwiczenia nie czujesz jego napięcia tylko ból w lędźwiach… inny przykład robisz przysiady, boli kolano itd. Ćwiczenie i nie zwracanie uwagi na słabe punkty daje niemal natychmiast ból i kontuzje. Zamiast dla zdrowia jest kontuzja, ból, stres i leki – ostrzega fizjoterapeutka.

Jakie będą pozytywy, jeśli zaczniesz od pracy nad słabym punktem? Specjalistka wymienia te najważniejsze.

➡️lepsze efekty sportowe tzn. wyniki

➡️jeśli twoim celem jest lepsza sylwetka na pewno dzięki naprawie ciała ją osiągniesz. Efekt wizualny będzie dłużej oczekiwany ale przynajmniej nie stracisz po drodze zdrowia.

➡️zmniejszysz ryzyko kontuzji

➡️osiągniesz szybciej cel

➡️będziesz mógł dużej trenować

Warto przed podjęciem aktywności fizycznej udać się do fizjoterapeuty. On najlepiej oceni możliwości twojego ciała i wybierze odpowiednie dla ciebie ćwiczenia. Dzięki temu będziesz wiedziała, że pracujesz na zdrowie a nie na kontuzję.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Magdalena Mikołajczyk (@rehab.fizjo)

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Joanna Jaworska o nauczycielach wf-u: naklejają dziecku etykietkę: gruby, wolny, słaby, przekreślając szansę na dobre relacje z ruchem

Joanna Jaworska o nauczycielach WF-u: naklejają dziecku etykietkę: „gruby, wolny, słaby”, przekreślając szansę na dobre relacje z ruchem

Złe nawyki, które przyspieszają starzenie/fot. Pexels

Złe nawyki, które przyspieszają starzenie – zmień je na zdrowsze

Dziewczyna jedzie na rowerze

Ból kolan a jazda na rowerze – czy to dobry pomysł? Wyjaśnia fizjoterapeutka

biegacz, który przeszedł walkę z COVID-19 | HelloZdrowie / Archiwum prywatne

„Gdy leżałem pod respiratorem, przyszedł ksiądz, namaścił mnie. Nie rokowałem” – mówi biegacz, który przeszedł walkę z COVID-19

insulinoopornosc warzywa

Koleżanka mówi ci, że ma insulinooporność. Jak możesz jej pomóc?

Kobieta

Nowe badanie wskazuje na związek między stylem życia a cięższym zachorowaniem na COVID-19

basen, pandemia koronawirusa

W basenie ryzyko zakażenia koronawirusem jest znikome. Chlorowana woda zabija go w 30 sekund – wskazują badania

Szybkie marsze na poprawę humoru i lepszą kondycję

Jak zmienia się seks po 50-tce? Poznaj 5 sposobów, żeby nadal mieć frajdę w łóżku

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

dna moczanowa

Jak pozbyć się kwasu moczowego? Co podwyższa jego stężenie?

Aktywność fizyczna zimą – jaka jest skuteczna i bezpieczna?

Astma wysiłkowa – objawy, przyczyny, rozpoznanie, leczenie

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

Kwas mlekowy – co to jest? Jak usunąć? Objawy, badanie

Wielka lekcja WF tylko dla dziewcząt. Wraz z nimi ćwiczyć będą Otylia Jędrzejczak, Anita Włodarczyk i inne mistrzynie sportu

Rusza akcja „Mistrzynie w Szkołach” skierowana do uczennic. Otylia Jędrzejczak: będę przekonywać je, że lekcja WF może być fajna

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Kobieta w ciaży wchodzi do basenu

Aktywność fizyczna w ciąży. Jak wpływa na ciało? Jaki trening wybrać?

Chcesz mieć zdrowe oczy? Postaw na aktywność fizyczną

Kreatyna – czy to działa?

Kreatyna – co daje, efekty, dawkowanie, skutki uboczne

kobieta wykonuje ćwiczenie plank

Ćwiczenie deska – jak ćwiczyć, jakich błędów unikać

Osteofitoza – przyczyny, objawy, leczenie

Osteofitoza krawędziowa – przyczyny, objawy, leczenie

Cellulit – jak pozbyć się go za pomocą ćwiczeń?/Pexels

Cellulit – jak pozbyć się go za pomocą ćwiczeń?

Kobieta ćwiczy

Rozpoczynasz aktywność fizyczną? Możesz łatwo doprowadzić do kontuzji. Jakich błędów nie popełniać?

Najpopularniejsze

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

MCH – co to, podwyższone i poniżej normy. MCH w morfologii

przeziębiona kobieta

Żółty katar – objaw infekcji, którą trzeba leczyć. Jak pomóc dziecku a jak dorosłemu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Torbiel - twarz kobiety z widocznymi krostkami

Torbiel – czym jest, gdzie występuje i czy jest groźna dla zdrowia?

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?

Kim jest wysoko wrażliwa osobowość?

„Osoby wysoko wrażliwe (WWO) wchłaniają nastroje ludzi dookoła, silniej przeżywają stres, mają żywsze sny, bogatszą wyobraźnię i błyskotliwe poczucie humoru” – mówi dr psychologii Monika Baryła-Matejczuk

kobieta pijąca zioła

Naturalne odrobaczanie. Czy naprawdę wszyscy mamy pasożyty?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm