Przejdź do treści

Chcesz zacząć się odchudzać i ćwiczyć? Fizjoterapeutka podpowiada, od czego zacząć

Kobieta siedzi na podłodze i ćwiczy. Ręce ma na karku, głowę pochyloną, nogi rozłożone na boki, stopy przy sobie
Od czego zacząć ćwiczyć i odchudzać się?/ Unsplash Lauren Myo
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kuchnia azjatycka
Syndrom chińskiej restauracji – jakie są objawy? Wyjaśnia alergolożka Joanna Jamroz-Brzeska
Dieta sokowa – czy na pewno jest bezpieczna?
Kobieta płacze przed lustrem
Czy płacz jest zdrowy? Z czym może być związany? Wyjaśnia psycholożka Anna Cyklińska
Wulwodynia i coccygodynia - czym są? Wyjaśnia Ewelina Tyszko-Bury, osteopatka
Wulwodynia i coccygodynia – czym są? Rozmowa z osteopatką Eweliną Tyszko-Bury
Owoce i warzywa
Czy dieta witariańska jest zdrowa? Wyjaśniają żywieniowcy z profilu „Dietetyka nie na żarty”

Chcesz schudnąć, wyrzeźbić ciało, polepszyć kondycję? Każdy powód jest dobry, aby zacząć się ruszać i troszczyć o siebie. Jednak czy wiesz, jak się do tego odpowiednio zabrać? Od czego zacząć, by nie nabawić się kontuzji? Podpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk.

Fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk jest znana w mediach społecznościowych jako @rehab.fizjo. Ekspertka zajmuje się wyjaśnianiem zagadnień związanych ze świadomym treningiem oraz pasją do zdrowia i wybitnej formy. Specjalistka chce, by każda z nas ćwiczyła – świadomie i w oparciu o zasady fizjoterapii. W swoim ostatnim wpisie na Instagramie poruszyła problem złych początków z aktywnością.

Od czego zacząć ćwiczyć?! Od czego zacząć się odchudzać ?! Od mobilności? Stabilności a może od poprawy postawy ciała?! Od brzuszków, może biegania?
Błąd! Nie!!! – alarmuje Mikołajczyk.

Przyznaj sama, myśląc o rozpoczęciu aktywności fizycznej pomyślałaś o bieganiu lub mocnym wicisku na siłowni czy zajęciach fitness. Niestety, jak zaznacza fizjoterapeutka, w ten sposób możemy nabawić się jedynie kontuzji. Od czego najlepiej zacząć? Warto przede wszystkim słuchać siebie i swojego ciała.

Zacznij ćwiczyć od naprawy Twojego słabego punktu. Jak go znaleźć? W tym pomoże Ci fizjoterapeuta, który zna się na motoryce ciała. Potrafi oceniać jakoś ruchu, prace stawów i ocenić całe twoje ciało oczywiście pod względem zdrowia i Twojej dyscypliny sportowej – zaznacza ekspertka.

Co daje praca nad słabym punktem?

Mikołajczyk zaznacza, że jeśli rozpoczniemy aktywność fizyczną, nie zwracając uwagi na słaby punkt, trening może nie tylko okazać się nieskuteczny. Dodatkowo możemy pogłębić problem lub poskutkuje to poważną kontuzją.

Praca nad słabym punktem np. u większości ludzi nad brzuchem czyli aktywizacją poprzecznego brzucha jest mega ważna. Wyobraź sobie, że ćwiczysz brzuch (bo chcesz spalić oponkę), w trakcie ćwiczenia nie czujesz jego napięcia tylko ból w lędźwiach… inny przykład robisz przysiady, boli kolano itd. Ćwiczenie i nie zwracanie uwagi na słabe punkty daje niemal natychmiast ból i kontuzje. Zamiast dla zdrowia jest kontuzja, ból, stres i leki – ostrzega fizjoterapeutka.

Jakie będą pozytywy, jeśli zaczniesz od pracy nad słabym punktem? Specjalistka wymienia te najważniejsze.

➡️lepsze efekty sportowe tzn. wyniki

➡️jeśli twoim celem jest lepsza sylwetka na pewno dzięki naprawie ciała ją osiągniesz. Efekt wizualny będzie dłużej oczekiwany ale przynajmniej nie stracisz po drodze zdrowia.

➡️zmniejszysz ryzyko kontuzji

➡️osiągniesz szybciej cel

➡️będziesz mógł dużej trenować

Warto przed podjęciem aktywności fizycznej udać się do fizjoterapeuty. On najlepiej oceni możliwości twojego ciała i wybierze odpowiednie dla ciebie ćwiczenia. Dzięki temu będziesz wiedziała, że pracujesz na zdrowie a nie na kontuzję.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Magdalena Mikołajczyk (@rehab.fizjo)

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Nie masz pomysłu na ćwiczenia w domu? Spróbuj tych retro treningów – spalisz kalorie i poprawisz nastrój

Muay thai - tajski boks / Istock

Muay thai, czyli tajski boks – jak wygląda trening i dla kogo jest?

Jak ćwiczyć, aby spalać tłuszcz? Naukowcy znają odpowiedź

Siłownia wciąż zamknięta, a w domu nie masz potrzebnego sprzętu? Wykorzystaj to, co masz pod ręką

Lubisz skakać na skakance? Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Ćwiczenia zamiast porannej kawy? Czy to zadziała?

Ćwiczenia na barki - hantle, sztangi i TRX

Ćwiczenia na barki – ze sztangą i hantlami, domowe i na siłowni

Ćwiczenia na biceps - domowe i na siłowni, dla dziewczyn i chłopaków

Ćwiczenia na biceps – domowe i na siłowni, dla dziewczyn i chłopaków

Ćwiczenia odchudzające – co wybrać?

Ćwiczenia odchudzające – które są najbardziej efektywne?

10 000 kroków – dacie radę?

10 000 kroków – dacie radę?

Ćwiczenia na brzuch z kółkiem

Ćwiczenia na brzuch z kółkiem. Mocne mięśnie i rewelacyjne efekty

Cellulit – jak pozbyć się go za pomocą ćwiczeń?/Pexels

Cellulit – jak pozbyć się go za pomocą ćwiczeń?

Kobieta ćwiczy

Rozpoczynasz aktywność fizyczną? Możesz łatwo doprowadzić do kontuzji. Jakich błędów nie popełniać?

Biegacz trzyma się za bolące z tyłu kolano

Ból kolana – co może być przyczyną i jak się go pozbyć?

Ćwiczenia relaksacyjne - sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

Ćwiczenia relaksacyjne – sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

Ćwiczenia w domu – jak wspomóc ciało bez wychodzenia na zewnątrz?

Ćwiczenia w domu – jak wspomóc ciało bez wychodzenia na zewnątrz?

Kiedy ćwiczenia wpędzają w smutek

Co za dużo to niezdrowo. Czyli kiedy ćwiczenia wpędzają w smutek

Chcesz potrenować w domu, a brak ci pomysłów? Postaw na ćwiczenia, które są ci dobrze znane, a jednocześnie bardzo skuteczne

Jakim somatotypem jesteś?

Jakim somatotypem jesteś? Zrób krótki test i poznaj swoje predyspozycje

Kobieta ćwiczy w dom

Aktywność fizyczna a alergia wziewna – jak to pogodzić? Podpowiada Mama Alergolog

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu?

owsianka

Co jeść przed i po treningu?

Gimnastyka na kanapie – 5 najlepszych ćwiczeń

Gimnastyka na kanapie – 5 najlepszych ćwiczeń. Oglądaj serial i chudnij!

Efekt Whoosh / istock

Do tej pory traciłaś na wadze, a teraz stoisz w miejscu? Dietetyczka Emilia Cesarek wyjaśnia, jakie mogą być tego powody

Najpopularniejsze

Kortyzol – jak go obniżyć? Objawy i przyczyny podwyższonego poziomu kortyzolu

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

kobieta, ból

Fibromialgia – kiedy boli cię wszystko. Czym objawia się ta tajemnicza choroba?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

Rak kości – objawy i przyczyny

Rak kości – przyczyny i objawy. Jak je szybko rozpoznać?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę