Przejdź do treści

Chcesz zacząć się odchudzać i ćwiczyć? Fizjoterapeutka podpowiada, od czego zacząć

Kobieta siedzi na podłodze i ćwiczy. Ręce ma na karku, głowę pochyloną, nogi rozłożone na boki, stopy przy sobie
Od czego zacząć ćwiczyć i odchudzać się?/ Unsplash Lauren Myo
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
ból brzucha
Czy grypa żołądkowa jest grypą? Jak ją leczyć?
Kobieta w łóżku
Długo zasypiasz, a rano ledwo otwierasz oczy? Naturoterapeutka tłumaczy, co może ci pomóc
idąca kobieta
Co mówi o tobie twój sposób chodzenia? Będziesz zdziwiona
ludzie w maskach
Masz problem z byciem sobą? Psycholodzy tłumaczą dlaczego, sama sobie szkodzisz
Kobieta je jedzenie z pudełka
Jesz tylko dwa lub trzy posiłki dziennie? Dietetyczka tłumaczy, czy to problem

Chcesz schudnąć, wyrzeźbić ciało, polepszyć kondycję? Każdy powód jest dobry, aby zacząć się ruszać i troszczyć o siebie. Jednak czy wiesz, jak się do tego odpowiednio zabrać? Od czego zacząć, by nie nabawić się kontuzji? Podpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk.

Fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk jest znana w mediach społecznościowych jako @rehab.fizjo. Ekspertka zajmuje się wyjaśnianiem zagadnień związanych ze świadomym treningiem oraz pasją do zdrowia i wybitnej formy. Specjalistka chce, by każda z nas ćwiczyła – świadomie i w oparciu o zasady fizjoterapii. W swoim ostatnim wpisie na Instagramie poruszyła problem złych początków z aktywnością.

Od czego zacząć ćwiczyć?! Od czego zacząć się odchudzać ?! Od mobilności? Stabilności a może od poprawy postawy ciała?! Od brzuszków, może biegania?
Błąd! Nie!!! – alarmuje Mikołajczyk.

Przyznaj sama, myśląc o rozpoczęciu aktywności fizycznej pomyślałaś o bieganiu lub mocnym wicisku na siłowni czy zajęciach fitness. Niestety, jak zaznacza fizjoterapeutka, w ten sposób możemy nabawić się jedynie kontuzji. Od czego najlepiej zacząć? Warto przede wszystkim słuchać siebie i swojego ciała.

Zacznij ćwiczyć od naprawy Twojego słabego punktu. Jak go znaleźć? W tym pomoże Ci fizjoterapeuta, który zna się na motoryce ciała. Potrafi oceniać jakoś ruchu, prace stawów i ocenić całe twoje ciało oczywiście pod względem zdrowia i Twojej dyscypliny sportowej – zaznacza ekspertka.

Co daje praca nad słabym punktem?

Mikołajczyk zaznacza, że jeśli rozpoczniemy aktywność fizyczną, nie zwracając uwagi na słaby punkt, trening może nie tylko okazać się nieskuteczny. Dodatkowo możemy pogłębić problem lub poskutkuje to poważną kontuzją.

Praca nad słabym punktem np. u większości ludzi nad brzuchem czyli aktywizacją poprzecznego brzucha jest mega ważna. Wyobraź sobie, że ćwiczysz brzuch (bo chcesz spalić oponkę), w trakcie ćwiczenia nie czujesz jego napięcia tylko ból w lędźwiach… inny przykład robisz przysiady, boli kolano itd. Ćwiczenie i nie zwracanie uwagi na słabe punkty daje niemal natychmiast ból i kontuzje. Zamiast dla zdrowia jest kontuzja, ból, stres i leki – ostrzega fizjoterapeutka.

Jakie będą pozytywy, jeśli zaczniesz od pracy nad słabym punktem? Specjalistka wymienia te najważniejsze.

➡️lepsze efekty sportowe tzn. wyniki

➡️jeśli twoim celem jest lepsza sylwetka na pewno dzięki naprawie ciała ją osiągniesz. Efekt wizualny będzie dłużej oczekiwany ale przynajmniej nie stracisz po drodze zdrowia.

➡️zmniejszysz ryzyko kontuzji

➡️osiągniesz szybciej cel

➡️będziesz mógł dużej trenować

Warto przed podjęciem aktywności fizycznej udać się do fizjoterapeuty. On najlepiej oceni możliwości twojego ciała i wybierze odpowiednie dla ciebie ćwiczenia. Dzięki temu będziesz wiedziała, że pracujesz na zdrowie a nie na kontuzję.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Magdalena Mikołajczyk (@rehab.fizjo)

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Zimowe tycie – jak sobie z nim poradzić?

Czym jest łokieć golfisty?

Czym jest łokieć golfisty?

Tyrozyna — dowiedz się więcej o związku chemicznym, który jest niezwykle ważny dla ludzkiego organizmu, a nie znamy go zbyt dobrze!

Czym jest tyrozyna? Jakie są jej zalety i skutki uboczne?

kobieta z hantelkami

Ćwiczenia na jędrne pośladki z hantlami. Zamiast tylko siedzieć na pupie – ćwicz ją!

Kobieta ćwiczy na macie w pokoju. Obok leży małe dziecko

Ćwiczenia po porodzie – które poprawią sylwetkę i postawę? Radzi Pani Fizjotrener

Wysiłek fizyczny i jego rola dla człowieka

Wysiłek fizyczny i jego rola dla człowieka

Kobieta ćwiczy na sali z lustrem. Siedzi na macie do ćwiczeń i ćwiczy z pomocą taśmy. Nogi ma w górze, uczesana jest w kitkę. Obok niej leży też piłka do ćwiczeń i hantle

Gumy do ćwiczeń – jaką wybrać? Warto z nimi trenować? Tłumaczy fizjoterapeutka

Pracujesz 8 godzin przy biurku? Odpuść sobie potem jazdę rowerem! Ostrzega fizjoterapeutka

rower

Do pracy rowerem czy pieszo? Którą opcja niesie więcej korzyści?

Efektywne kardio – czyli co?

Tego NIE pij przed treningiem

Tych napojów nie należy pić przed treningiem

Jak być aktywną, nie chodząc na siłkę? Zdradzają Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak NIE robić deski? Wyjaśnia trenerka, Kasia Bigos

Jak zmienia się seks po 50-tce? Poznaj 5 sposobów, żeby nadal mieć frajdę w łóżku

insulinoopornosc warzywa

Koleżanka mówi ci, że ma insulinooporność. Jak możesz jej pomóc?

Złap balans. Wypróbuj trening, który świetnie wzmocni i uelastyczni ciało

Bolą cię plecy? Ulgę mogą dać ci poste ćwiczenia

Trenerka pokazuje, jak ćwiczyć na piłce fitness. Leży na plecach na piłce, ręce trzyma pod głową

Ćwiczenia na piłce dla wzmocnienia mięśni i kręgosłupa

bieganie

Potrzebujesz recepty na dłuższe życie? Ruszaj się!

Kobieta ćwiczy na bieżni, na siłowni, patrząc na zegarek. Za nią jest duże okno.

Nie nudź się na bieżni! Skorzystaj z naszych propozycji, aby trening nie był monotonny

kobieta w lesie

Wybierz się po zdrowie do lasu!

5 rzeczy, które warto zrobić z dziećmi wiosną

Rodzinna majówka za pasem, a ty wciąż nie masz na nią planów? Oto 5 rzeczy, które warto zrobić z dziećmi wiosną

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

Fit na dzień dobry

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Najpopularniejsze

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Sandra Kubicka

Sandra Kubicka: nigdy już nie powiem, że jestem w stu procentach zdrowa, nawet jeśli kiedyś będę czuła się lepiej

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

„Wyjście z toksycznego związku nie łatwe, ale jest możliwe. I trzeba to zrobić. Dla siebie”. Dr Bogdan Stelmach o niezdrowych relacjach w parze

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

para w łóżku

Fellatio, czyli oswajanie penisa. 7 najważniejszych zasad!

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Zbliżenie oka z wadą wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.