Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Co jeść przed treningiem?

Co jeść przed treningiem?
Co jeść przed treningiem? Zdjęcie: shutterstock
Co jeść przed treningiem? To zależy, ile masz czasu. Z pewnością nie idź na trening głodny. Oto kilka prostych propozycji posiłków.

Najlepiej, abyś spożył ostatni posiłek na 2-3 godziny przed treningiem, co pozwoli żołądkowi dokładnie strawić pokarm. Dzięki temu nie będziesz też czuł się przejedzony. Lepiej będzie ci ćwiczyć.

Wielu z was zapomina o systematycznym odżywianiu się, przychodzi po całym dniu pracy na trening lub biegnie na niego zaraz po przebudzeniu. To błąd. Trening nie jest wówczas wydajny. Szybciej się męczycie, pojawiają się zawroty głowy i zmniejsza się intensywność. Jest to wynik hipoglikemii, czyli zbyt niskiego poziomu glukozy we krwi. Dochodzi do tego właśnie wtedy, kiedy przerwa między posiłkami jest zbyt długa. Systematyczne odżywianie to podstawa, zresztą nie tylko w sporcie.

Co jeść przed treningiem - 2-4 godziny przed ćwiczeniami:

- Kanapka/bułka/ bajgiel z kurczakiem, rybą, serem, jajkiem albo masłem orzechowym i sałatką;
- Ziemniaki w mundurku z fasolą, serem, tuńczykiem, sałatką albo kurczakiem;
- Kurczak z ryżem i sałatką;
- Warzywa i krewetki albo smażone torfu z ryżem.

 Co jeść przed treningiem - 1-2 godziny przed ćwiczeniami:

- Świeże owoce;
- Suszone morele daktyle albo rodzynki
- Koktajl mleczny lub owocowy;
- Baton odżywczy lub energetyczny;
- Płatki pełnoziarniste z mlekiem albo jogurtem.

A teraz trochę mądrości. Większość badaczy sugeruje, aby spożyć 2,5 grama węglowodanów na kilogram masy ciała na około 3 godziny przed ćwiczeniami. Naukowcy z Uniwersytetu w Loughborugh ustalili, że posiłek przed ćwiczeniami poprawia wytrzymałość podczas biegu o 9% w porównaniu z biegiem bez posiłku (Chryssanthopoulos i in.,2002).

Trenujesz, aby poprawić wyniki i chcesz widzieć efekty swojej pracy? Nie zapominaj, że sam program treningowy, choćby najlepszy na świecie, to za mało. Pamiętaj o odpowiednim planowaniu posiłków. Poza tym zawsze miej w swojej torbie coś na czarną godzinę (np. paczkę suszonych owoców) na wypadek, gdyby nagle zwolniło się w grafiku miejsce na trening.


Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij
Pytania zadane przez innych użytkowników
Adrienne zapytał(a) 11 stycznia 2014
Pytanie dotyczy artykułu Co jeść przed treningiem?
a co po treningu?
aleksandreta odpowiedział(a) 25 stycznia 2014
Ja coś smacznego i pożywnego. Banan czasem wypijam Jakiś koktajl
marta.musialkiewicz odpowiedział(a) 13 stycznia 2014
po treningu warto uzupełnić niedobór węglowodanów :)
marcin.rybak.18 odpowiedział(a) 12 stycznia 2014
ja po treningu zjadam wafelka owsianego i szklankę mleka. Kiedyś piłem proteiny z mlekiem - też były ok.
malia odpowiedział(a) 11 stycznia 2014
Ja zazwyczaj jem serek wiejski z miodem albo koktajl z bananem ;)

Polecane wpisy

Dieta paleo – pogromca tłuszczu

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Domowe masło orzechowe

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał