Przejdź do treści

Cukrzyca – unikaj soli!

Widok na biały, drewniany blat. Na nim trzy miski z oliwą, pieprzem i solą. Dookoła rozsypany pieprz i liście
Źródło: iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
gettyimages
Jak pozbyć się cellulitu? Kosmetolożka zdradziła swój sekret
istockphoto.com
„Gdy kobieta pokazuje światu spoconą pachę to przeważnie jest to nieestetyczne” – dwie aktywistki poruszyły ważny temat
istockphoto.com
Domowa piekarnia – dwa przepisy na chleb, który zrobisz sama w domu!
istockphoto.com
Jak polubić swoją pracę?
Nie uciekaj od smutku

Dziennie spożywamy średnio 10-15 g soli kuchennej, co równa się mniej więcej 2-3 łyżeczkom tej przyprawy. To dużo więcej niż nasz organizm w rzeczywistości potrzebuje! Uważajcie na to, szczególnie jeśli grozi wam cukrzyca lub już z nią walczycie.

Cukrzyca to choroba, która prowadzi do uszkodzenia naczyń krwionośnych i miażdżycy, przez co zwiększa ryzyko chorób serca, zawału i udaru. Nadmiar soli w naszej diecie ma podobne działanie. Często prowadzi do nadciśnienia – choroby, która również jest przyczyną problemów z układem krążenia. Dlatego diabetycy szczególnie muszą dbać o to, co mają na talerzu. Soli powinni unikać jak ognia.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) od dawna mierzy się z tym problemem i zaleca, aby spożywać mniej niż 5 g soli na dobę . Ale nie chodzi tylko o produkty, które sami przyrządzamy. Nie zapominajmy o tym, co kupujemy. W przetworzonych produktach z supermarketu oraz w tym, co serwują w restauracjach, jest zdecydowanie za dużo soli.

W utrzymaniu odpowiedniego poziomu sodu w organizmie osób z cukrzycą pomaga potas. Jego działanie polega na obniżaniu ciśnienia. Znajdziecie go w owocach i warzywach, najwięcej w: bananach, pomidorach, fasoli i pomarańczach.

The American Diabetes Association zachęca, aby w celu ograniczenia spożycia soli sięgać jak najczęściej po świeże owoce i warzywa, wybierać suszone rośliny strączkowe zamiast tych w puszkach, częściej jeść produkty pełnoziarniste, które nie są naszpikowane solą (ciemny makaron, dziki ryż) oraz patrzeć na etykiety i wybierać po prostu to, co nie zawiera soli. W innym przypadku słono za to zapłacimy – własnym zdrowiem.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

Tagliatelle z porem i łososiem

Tagliatelle z porem i łososiem

borowiki

Sezon na borowiki trwa! Wypróbuj ten przepis

owsianka z bananami

Jak łączyć produkty na talerzu?

Razowe gofry z pomarańczami

Razowe gofry z pomarańczami

miód

5 najlepszych zamienników cukru

Domowe wypieki dla początkujących

Domowe wypieki dla początkujących. Wypróbuj nasze przepisy i przekonaj się, jakie to proste

Jedzenie przed snem – czy naprawdę powinniśmy go unikać?

kiszone ogórki

3 przepisy na kiszone ogórki. Dla początkujących, nieco wtajemniczonych i kiszonkowych wymiataczy

Unsplash

Zmagasz się z niedoczynnością tarczycy? Dietetyczka wyjaśnia, co powinno znaleźć się na twoim talerzu

Chłodnik z kukurydzy z nutą kokosową

Whisky – lek czy trucizna? Jesteś koneserem? Sprawdź, co o niej wiesz

Mleko – pić czy nie pić? Rozwiewamy wątpliwości

5 sposobów na oszczędzanie wątroby latem

marmolada

Zrób sobie marmoladę z twistem

Przepis na domowe suszone pomidory. Świetne do kanapek, sałatek i jako przekąska

kolorowe kapsułki

„Najgorszym asortymentem w aptece są słodycze udające leki”. Farmaceutka krytycznie o preparatach dla dzieci

wafle ryżowe

Chrupkie pieczywo – zdrowe czy jednak nie?

Ciastka z sezonowymi owocami. Zrobisz je w kilka minut

istockphoto

Szpinak w super sałatce

Kaya Szulczewska

„Nie oceniajcie ludzi po wyglądzie, po wadze, po ich zdrowiu, ani po zdjęciach w mediach społecznościowych”. Kaya Szulczewska pokazuje, jak można manipulować obrazem

Śliwki z kremem kokosowym. Wykwintny smak z zapachem lata

Dieta dla zębów. Co jeść a czego nie, aby cieszyć się zdrowymi zębami? Tłumaczy dietetyczka, Paulina Jamrozik

Przepis na jaglany koktajl z malinami. Prawdziwa bomba witaminowa

istockphoto.com

Piwo – ile o nim wiesz?