Przejdź do treści

Jak być fit na wakacjach?

jak być fit na wakacjach
Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Elektrolity – sprawdź, czego jeszcze o nich nie wiesz
Matka z córką rzucają confetti
Nie namawiaj córki do bycia bardziej śmiałą. „Próba zmieniania temperamentu na siłę może być szkodliwa”
męska grypa
„Męska grypa” to nie wymysł. Winny jest prawdopodobnie testosteron
szczepienie przeciw koronawirusowi
Coraz więcej Polaków chce się zaszczepić przeciwko COVID-19 – wskazuje najnowszy sondaż
Mikołaj Foks
Jak wychować pewne siebie dziewczynki? Radzi Mikołaj Foks [WIDEO]

Ciężko pracowaliście przez ostatnie miesiące, by „projekt plaża” zakończył się powodzeniem? Świetnie, pamiętajcie jednak, że urlop niesie ze sobą wiele pokus, które mogą zniweczyć misterną pracę. Co zrobić, by nie paść ofiarą „all inclusive”?

Na początku przypomnijcie sobie swoje postanowienia noworoczne i odpowiedzcie na pytanie, czy udało wam się w nich wytrwać. Tym, którym się udało – gratulujemy. Forma na lato gotowa.

Wyobraźcie sobie teraz, że jesteście na długo wyczekiwanym urlopie: plaża, słońce, gorący piasek na jakiejś rajskiej wyspie. Żyć nie umierać! Pyszne jedzenie, alkohole, zabawa, chill out. Jeśli jednak chcecie formę zachować, niestety musicie zachować chociaż odrobinę zapobiegliwości. Uprzedzamy kręcenie nosem – da się to zrobić.

Punkt pierwszy – jedzenie. Zwykle to ono jest największym problemem. Wiele osób decyduję się na wakacje z opcją all inclusive, gdzie nie do końca mamy wpływ na to, co zjemy. A z doświadczenia wiemy, że propozycje zwykle nie należą do dań typu fit.

 

5 razy TAK dla wakacji solo

Niech wakacyjne dania będą zbliżone do waszego codziennego jedzenia. Na śniadanie zamiast białego pieczywa, smażonych kiełbasek, dżemów i kremów czekoladowych wybierajcie dania składające się z jaj, ciemnego pieczywa z wędliną i warzywami (unikajcie serków do smarowania). Zjedzcie płatki najbardziej podobne do owsianych, jaglanych z mlekiem lub sięgnijcie po jogurt z dodatkiem owoców. Wyeliminujcie słodkie bułki, francuskie ciasteczka i inne słodkości podawane do każdego posiłku (chcecie mieć płaski brzuch do końca urlopu? To czytajcie dalej).

Kiedy przychodzi pora na obiad, wybierajcie mięsa gotowane, grillowane lub te, które nie są przyrządzone w ciężkich sosach lub mocno przysmażone na oleju. Dobierzcie do tego makaron, ryż, ziemniaki, ale pamiętajcie o tym, by nie zajmowały pół talerza. Powinny stanowić 1/3 jego powierzchni. Dobra wiadomość? Nie ograniczajcie się w jedzeniu surowych lub gotowanych warzyw.

Ta sama zasada dotyczy kolacji.

Co ze słodkościami?

Nie musicie z nich całkowicie rezygnować. Pozwólcie sobie na mały kawałek ciasteczka lub lodów bez zbędnych dodatków. Najlepiej sięgnąć po nie w odstępie ok. 45 min.-1 godziny przed lub po głównym posiłku. Jednak starajcie się, aby główne źródło cukru stanowiły świeże owoce. Na wakacjach przecież smakują najlepiej.

6 pułapek wakacji all inclusive

Co z tymi, którzy nie mają opcji all Inclusive?

Jeżeli sami sobie organizujecie wakacje i macie dostęp do kuchni, to sprawa jest prostsza. To od was zależy, co sobie ugotujecie. Natomiast kiedy stołujecie się w restauracjach, bazujcie na rybach, chudych mięsach duszonych, grillowanych z dużym dodatkiem warzyw.

Pamiętajcie także o systematyczności. Podstawa to śniadanie, obiad, kolacja. W okresie urlopowym aktywność jest mniejsza, więc nie zalecamy żadnych przekąsek między daniami głównymi. No chyba że biegacie, gracie w piłkę czy pływacie itp. A tego wam właśnie życzymy.

Co z piciem?

Człowiek nie wielbłąd, napić się musi. Oczywiście podstawą jest duża ilość wody z cytryną/limonką. Jednak kiedy przychodzi ochota na coś mocniejszego, wybierajcie wino wytrawne lub mocniejszy czysty alkohol z wodą i cytryną bez dodatku soków lub kolorowych napojów.

3 sposoby na nudę w podróży

Jak z treningami?

Prawie każdy hotel posiada swoją minisiłownię, więc wystarczą tylko chęci. Jednak polecamy wykorzystać uroki miejsca i wybierać się na krótkie przebieżki, co można również połączyć ze zwiedzaniem wspaniałych miejsc.

Do takich przebieżek  dodajcie przysiady, wykroki, pompki, np. 4 x 10 powtórzeń i biegnijcie dalej, dzięki czemu wasz metabolizm będzie cały czas nakręcony. Zalecamy  przed wyjazdem opracować sobie krótki 15-, 20-minutowy plan treningowy, który można wykonać na plaży lub w hotelowym pokoju.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Zimno jest zdrowe! Nie wierzysz? Oto 5 pożytków z niskich temperatur

Globus w dłoni

Nowa lista krajów z zakazem lotów do Polski. Nie ma na niej krajów UE, Strefy Schengen i Ukrainy

Samolot

Od 2 września obowiązuje zakaz lotów z 44 państw do Polski. Z których?

Pasażerowie na lotnisku

Zakaz lotów do Polski. Na liście pojawiły się nowe państwa. Z których krajów możemy nie wrócić z wakacji?

Wyjeżdżasz na urlop? Włóż do zamrażalnika monetę

Wakacje w Polsce a koronawirus – pomysły, metody relaksu bez wyjazdu, aktywny wypoczynek z dziećmi

SUP – trening na wodzie. Na czym polega i dlaczego warto spróbować?

Dlaczego mam akceptować to, że nie mogę mieć wymarzonych wakacji? Żal jest zdrowy! – zapewnia psycholog

Plaża, góry, las – jaki kierunek będzie najlepszy dla ciebie?

Wakacje z partnerem nie zawsze są idealne. Co zrobić, by były pełne wrażeń i namiętnych nocy?

Pływasz, aby schudnąć? Sprawdź, czy to ma sens

Urlop wystarczająco dobry

Co roku wracasz z urlopu rozczarowana? Zmień to!

Kobiety na urlopie macierzyńskim pokrzywdzone przez tarczę antykryzysową

Kobiety na urlopie macierzyńskim pokrzywdzone przez tarczę antykryzysową

Urlop ojcowski i urlop tacierzyński w 2020 roku

Wakacje za granicą a koronawirus

Kobieta w wodzie

Od kwietnia utonęły w Polsce 162 osoby. Pamiętaj, najczęściej tonie się w ciszy

Stara toaleta, sławojka

Wróciłaś z urlopu? Pierwsze, co musisz zrobić, to spuścić wodę w toalecie

dziewczyna z lodem - wakacje a koronawirus

Wakacje z koronawirusem. Jak bezpiecznie wyjechać na wczasy? Radzi Ola Dufour

5 kroków do wejścia w tryb urlopowy. O tym, jak szybciej przestawić się na wakacyjne „slow motion”, radzi psycholog Anita Kruszewska

Jak odpocząć w czasie krótkiego wyjazdu? Podpowiadamy!

„Nie sądziłam, że jestem w stanie stworzyć takie miejsce w sieci. Cieszę się, że społeczność bloga tworzą osoby życzliwe, potrafiące z szacunkiem myśleć o drugim człowieku” – mówi Janina Bąk, znana jako Janina Daily

Kobieta na plaży

Mięsożerne bakterie – przecinkowce w Bałtyku. Pływanie w morzu jest niebezpieczne

Kobieta w aucie z mapą

„W wypadkach drogowych wszyscy giniemy tak samo”. Historie opisane przez ratownika mrożą krew w żyłach

kobieta z walizką

Leki w samolocie – czy w bagażu podręcznym można mieć leki?

Najpopularniejsze

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

10 niezdrowych wieczornych nawyków

Ubrania, które nas trują. Sprawdź, dlaczego mogą być niebezpieczne

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

poranne wstawanie

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

Jak oddychać? Proste ćwiczenie czyni cuda

Jak oddychać? Kasia Bem przedstawia proste ćwiczenie, które czyni cuda

Jak poprawić krążenie w nogach? Ćwiczenia, które warto wykonywać

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm