Przejdź do treści

Całodobowe wsparcie psychologiczne na infolinii NFZ. Wiedziałyście, że istnieje coś takiego?

Całodobowe wsparcie psychologiczne na infolinii NFZ
Całodobowe wsparcie psychologiczne na infolinii NFZ / Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

W ramach Telefonicznej Informacji Pacjenta działa wsparcie psychologiczne dla osób w kryzysie emocjonalnym. Na infolinii NFZ przez całą dobę, 7 dni w tygodniu konsultacji  udziela 20 specjalistów. Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 190 590, wystarczy poprosić o przekierowanie rozmowy do dyżurującego psychologa.

NFZ udziela psychologicznego wsparcia przez telefon

NFZ przypomina o możliwości skorzystania ze wsparcia psychologicznego za pomocą infolinii NFZ. Ta forma pomocy skierowana jest do osób w kryzysie emocjonalnym, które odczuwają stres lub lęk wywołany sytuacją zagrożenia epidemiologicznego, ale nie tylko.

„Każdy kto będzie miał potrzebę rozmowy o swoich problemach, może zadzwonić i poprosić o połączenie z psychologiem” – zapewnił Adam Niedzielski, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.

Psychologowie dyżurujący w ramach Telefonicznej Informacji Pacjenta są dostępni przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. W trakcie rozmowy specjalista udzieli doraźnej pomocy, a „w razie potrzeby wskaże dalszą ścieżkę postępowania np. konieczność konsultacji psychiatrycznej lub diagnozy pod kątem ewentualnej terapii”.

Sulimir Szumielewicz, koordynator Kryzysowego Telefonu Zaufania

Jak skorzystać ze wsparcia psychologicznego na infolinii NFZ?

Zadzwoń pod bezpłatny numer 800 190 590 i poproś o rozmowę z psychologiem. Specjalista przeprowadzi konsultację i podpowie, co zrobić, gdy konieczne będzie dalsze wsparcie. Do dyspozycji jest również czat z konsultantem, obsługa w języku angielskim, a także wideorozmowa z tłumaczem języka migowego.

Niestety z komentarzy, które pojawiają się pod tweetem NFZ przypominającym o możliwości skorzystania ze wsparcia psychologicznego, wynika, że wiele osób – zrażonych wcześniejszymi doświadczeniami z Telefoniczną Informacją Pacjenta – jest sceptycznie nastawionych do możliwości otrzymania w ten sposób pomocy.

A wy jakie macie doświadczenia? Potrzebowałyście i korzystałyście z telefonicznego wsparcia psychologicznego NFZ?

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy: