Przejdź do treści

Ćwiczenia na poprawę mobilności barków oraz odciążenie kręgosłupa w części lędźwiowej. Spróbuj!

Kobieta ćwiczy
Ćwiczenia na poprawę mobilności barków oraz odciążenie kręgosłupa w części lędźwiowej. Spróbuj! Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Dzisiejszy styl życia powoduje, że pozycja naszego ciała staje się coraz bardziej zamknięta. Koniec końców jest to zabójcze nie tylko dla kręgosłupa, ale także całego ciała. Jak sobie pomóc? Ćwiczeniami! Oto nasze podpowiedzi.

Mamy dla was zestaw ćwiczeń, na który warto postawić. Tym razem zwracamy uwagę na poprawę mobilności barków oraz odciążenie i rozluźnienie kręgosłupa w części lędźwiowej.

Ćwiczenie 1.

Ustaw pod plecami (na linii łopatek) trzy poziomo postawione klocki. Oprzyj się o nie, a następnie przenieś ręce za siebie. Pośladki w trakcie wykonywania ćwiczenia powinny być na macie. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.

Ćwiczenie 2.

cwiczenia-otwarcie-klatki-piersiowej

Ustaw pod lędźwiami klocek, drugi ustaw pod głową. Rozluźnij kręgosłup i szyję, ugnij nogi w kolanach. Ramiona ustaw wzdłuż ciała. Wykonując kilka głębokich wdechów i wydechów – postaraj się otworzyć klatkę piersiową. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Zdrowie intymne i seks, Odporność, Good Aging, Energia, Beauty
Wimin Zestaw z dobrym seksem, 30 saszetek
139,00 zł
Odporność
Naturell Omega-3 500 mg, 240 kaps.
30,00 zł
Zdrowie umysłu, Odporność, Good Aging, Energia, Beauty
Wimin Zestaw z głębokim skupieniem, 30 saszetek
139,00 zł
Zdrowie intymne i seks, Odporność, Good Aging, Energia, Beauty
Wimin Zestaw z SOS PMS, 30 saszetek
139,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Energia, Beauty
Naturell Witamina B Complex Vegan, 180 tabletek
79,99 zł

Ćwiczenie 3.

cwiczenia-otwarcie-klatki-piersiowej

Wykonaj małą modyfikację ćwiczenia powyżej. Dodaj wyciągnięcie ramion w tył – złap się za łokcie i obniż je tyle, ile jesteś w stanie. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.

Ćwiczenie 4.

cwiczenia-otwarcie-klatki-piersiowej

Połóż się na macie na plecach i podłóż pod odcinek lędźwiowy klocek w pozycji pionowej. Oprzyj stopy stabilnie o podłoże (ustaw je na szerokość bioder). Wykonując kilka głębokich wdechów i wydechów, postaraj się otworzyć klatkę piersiową. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.

brzuszki na piłce

Ćwiczenie 5.

otwarcie-klatki-piersiowej-cwiczenia

Wykonaj modyfikację poprzedniego ćwiczenia. Unieś dodatkowo nogę, przyciągając kolano do klatki piersiowej. Wykonując kilka głębokich wdechów i wydechów, postaraj się otworzyć klatkę piersiową. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.

Ćwiczenie 6.

cwiczenia-otwarcie-klatki-piersiowej

Ćwiczenie, które poza rozciąganiem odcinka piersiowego kręgosłupa, pomoże także popracować nad barkami. Ustaw klocki przed sobą i połóż na nie dłonie. Z pozycji klęku podpartego wyciągnij się, próbując zbliżyć klatkę piersiową do podłoża. Wytrzymaj 20 sekund i powtórz trzykrotnie.

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenie 7.

cwiczenia-otwarcie-klatki-piersiowej

Zrób modyfikację. Zostaw jedną rękę wyciągniętą do przodu. Podeprzyj bok głowy o klocek, a drugie ramię wyciągnij w bok (pod klatką piersiową). W pozycji klęku ważne jest to, by między udem a łydką był kąt 90 stopni. Postaraj się wyciągać w pozycji do przodu, rozciągając kręgosłup. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie na każdą stronę.

Ćwiczenie 8.

cwiczenia-otwarcie-klatki-piersiowej

Ustaw się w pozycji klęku podpartego (między udem a łydką powinien być kąt prosty). Przed sobą ustaw dwa klocki do jogi i połóż na nie łokcie. Schowaj głowę między ramiona i staraj się wyciągnąć w barkach. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund, biorąc wdech nosem i pogłębiając delikatnie zakres z wydechem. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

Czym jest trening split i kiedy warto go wprowadzić do swojego kalendarza?

Ćwiczenia relaksacyjne - sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

Ćwiczenia relaksacyjne – sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

Rumba – na czym polega ten taniec? Jak wpływa na sylwetkę?

Trening EMS – na czym polega? Elektrostymulacja czy siłownia? 

„Ważny jest ruch, ale równie istotne jest to, jaki on pozostawia w nas ślad”. O Metodzie Feldenkraisa i edukacji ruchowej jako drogi do samopoznania mówi Marta Górna-Wiszniewska

Jak często należy ćwiczyć?

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Kobieta ćwiczy

Kręgosłup – jak o niego zadbać i nie nadwyrężać? Oto 10 cennych rad od fizjoterapeuty

Chcesz pozbyć się „oponki” z brzucha? Wprowadź te pięć zmian, a będzie ci łatwiej osiągnąć cel

Zakochajcie się w ćwiczeniach – prosty trening dla par w domu

Mięśnie Kegla – jak ćwiczyć, gdzie są? Czym są mięśnie Kegla?

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Chwila relaksu dla szyi. Wystarczy 10 minut, by poczuć się lepiej

Ćwiczenia na haluksy – jakie wykonywać zapobiegawczo i po operacji?

Ćwiczenia na łokieć tenisisty – domowe sposoby profilaktyki

Ćwiczenia dla dzieci w domu – najlepsze zabawy ruchowe

Wystarczą dobre chęci i trochę czasu. Stretching jest dla wszystkich!

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Bolą cię plecy? Ulgę mogą przynieść ci poste ćwiczenia

Kobieta stoi na ringu bokserskim

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się zrelaksować

Bolące mięśnie - co robić?

Ból mięśni – przyczyny, zapobieganie, leczenie i dieta

Ćwiczenia po porodzie / gettyimages

Od jakich ćwiczeń warto zacząć zaraz po porodzie? Fizjoterapeutka wyjaśnia

×