Przejdź do treści

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Nie kupisz ich w drogerii. Niebawem znikną ze sklepowych półek
Ciekawi cię seks analny? Mamy dla ciebie 9 wskazówek, które pozwolą ci się do niego sensownie przygotować
Nie przesadzaj z imprezowaniem w weekend! A gdy jednak przesadzisz…
Kobieta na treningu z hantelkami
Boisz się, że trening siłowy jest niebezpieczny i może spowodować utratę okresu? Co na to specjalista? Hz kontra mity #14 Trening siłowy
Kobieta w toalecie
Być może do tej pory źle robiłaś kupę. Sprawdź, gdzie popełniasz błąd

Dzisiejszy styl życia powoduje, że pozycja naszego ciała staje się coraz bardziej zamknięta. Koniec końców jest to zabójcze nie tylko dla kręgosłupa, ale także całego ciała. Jak sobie pomóc? Ćwiczeniami! Oto kolejna część naszych podpowiedzi.

W pierwszej części tekstu pisaliśmy o tym, jak postawa ciała destrukcyjnie wpływa na cały narząd ruchu. Podpowiadaliśmy wam, jakimi ćwiczeniami można sobie pomóc, wykonując je systematycznie i poświęcając na to dosłownie kilka minut w ciągu dnia.

Oto kolejny zestaw, na który warto postawić. Tym razem w ćwiczeniach zwracamy uwagę także na poprawę mobilności barków oraz odciążenie i rozluźnienie kręgosłupa w części lędźwiowej.

Ćwiczenie 1.

cwiczenia-otwarcie-klatki-piersiowej

Ustaw pod plecami (na linii łopatek) trzy poziomo postawione klocki. Oprzyj się o nie, a następnie przenieś ręce za siebie. Pośladki w trakcie wykonywania ćwiczenia powinny być na macie. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 2.

cwiczenia-otwarcie-klatki-piersiowej

Ustaw pod lędźwiami klocek, drugi ustaw pod głową. Rozluźnij kręgosłup i szyję, ugnij nogi w kolanach. Ramiona ustaw wzdłuż ciała. Wykonując kilka głębokich wdechów i wydechów – postaraj się otworzyć klatkę piersiową. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 3.

cwiczenia-otwarcie-klatki-piersiowej

Wykonaj małą modyfikację ćwiczenia powyżej. Dodaj wyciągnięcie ramion w tył – złap się za łokcie i obniż je tyle, ile jesteś w stanie. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 4.

cwiczenia-otwarcie-klatki-piersiowej

Połóż się na macie na plecach i podłóż pod odcinek lędźwiowy klocek w pozycji pionowej. Oprzyj stopy stabilnie o podłoże (ustaw je na szerokość bioder). Wykonując kilka głębokich wdechów i wydechów, postaraj się otworzyć klatkę piersiową. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 5.

otwarcie-klatki-piersiowej-cwiczenia

Wykonaj modyfikację poprzedniego ćwiczenia. Unieś dodatkowo nogę, przyciągając kolano do klatki piersiowej. Wykonując kilka głębokich wdechów i wydechów, postaraj się otworzyć klatkę piersiową. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 6.

cwiczenia-otwarcie-klatki-piersiowej

Ćwiczenie, które poza rozciąganiem odcinka piersiowego kręgosłupa, pomoże także popracować nad barkami. Ustaw klocki przed sobą i połóż na nie dłonie. Z pozycji klęku podpartego wyciągnij się, próbując zbliżyć klatkę piersiową do podłoża. Wytrzymaj 20 sekund i powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 7.

cwiczenia-otwarcie-klatki-piersiowej

Zrób modyfikację. Zostaw jedną rękę wyciągniętą do przodu. Podeprzyj bok głowy o klocek, a drugie ramię wyciągnij w bok (pod klatką piersiową). W pozycji klęku ważne jest to, by między udem a łydką był kąt 90 stopni. Postaraj się wyciągać w pozycji do przodu, rozciągając kręgosłup. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie na każdą stronę.


Ćwiczenie 8.

cwiczenia-otwarcie-klatki-piersiowej

Ustaw się w pozycji klęku podpartego (między udem a łydką powinien być kąt prosty). Przed sobą ustaw dwa klocki do jogi i połóż na nie łokcie. Schowaj głowę między ramiona i staraj się wyciągnąć w barkach. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund, biorąc wdech nosem i pogłębiając delikatnie zakres z wydechem. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Najnowsze w naszym serwisie

Macierzyństwo nie ogranicza się do czterech ścian. Jestem mamą i karmię wszędzie. Zobacz najlepsze zdjęcia karmiących mam

Ellen Page – jestem tutaj, ponieważ jestem lesbijką

Zdrowa kolacja na szybko: gulasz

Zdrowa kolacja na szybko: warzywny gulasz z cieciorką

Wracasz po pracy do domu. Coś byś zjadł. Zamawiasz pizzę. Bo szybko, bo nie masz czasu, bo ci się nie chce. Tymczasem kolacja jest równie ważna dla prawidłowego funkcjonowania organizmu jak śniadanie czy obiad! Szybka domowa kolacja? Proszę bardzo – warzywny gulasz z cieciorką.
Gdańsk po śmierci Pawła Adamowicza

„Tam jest ogrom cierpienia i duża potrzeba zrozumienia”. Psycholog o rodzinie zabójcy Pawła Adamowicza

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Kobieta cierpiąca na rwę barkową

Jak długo trwa rwa barkowa i jak wygląda leczenie? Kiedy dochodzi do wystąpienia zespołu bólowego?

Kobieta pracuje przed lamptopem

Jak nie siedzieć przed komputerem? Ekspert o tym, jak postawa wpływa na naszą sprawność

ból kręgosłupa

Objawy przepukliny kręgosłupa szyjnego

ćwiczenia

Ćwiczenia na kręgosłup dla każdego czyli sposób na zdrowe plecy. Jak właściwie dobrać zestaw ćwiczeń?

Nie garb się! Będziesz… weselszy

Chorzy od pracy

5 negatywnych syndromów chorób, które mogą pojawić się podczas pracy

Człowieku, wyprostuj się! Twój kręgosłup cierpi.

Kręgosłup vs. wielkie porządki

Twój kręgosłup, gdy masz 20, 30, 40 lat

Natychmiastowa ulga dla kręgosłupa. Ćwiczenia na ból pleców

Kręgosłup na urlopie

Ulga dla pleców