Przejdź do treści

Ćwiczenia na poprawę mobilności barków oraz odciążenie kręgosłupa w części lędźwiowej. Spróbuj!

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dieta Dukana. Zdrowa czy nie?
Dieta Dukana. Zdrowa? Niekoniecznie. Co o niej mówi dietetyczka?
Sandra Kubicka o swojej chorobie: Dzisiaj mijają 2 miesiące odkąd dowiedziałam się, że mam PCOS. Efekty? Da się? DA SIĘ!
Czy stres ma wpływ na alergię?
Jak powstają rozstępy? Dostałyśmy je od tygrysicy! Zobacz świetną animację
Nie radzisz sobie ze stresem? Polub się z adaptogenami!

Dzisiejszy styl życia powoduje, że pozycja naszego ciała staje się coraz bardziej zamknięta. Koniec końców jest to zabójcze nie tylko dla kręgosłupa, ale także całego ciała. Jak sobie pomóc? Ćwiczeniami! Oto kolejna część naszych podpowiedzi.

W pierwszej części tekstu pisaliśmy o tym, jak postawa ciała destrukcyjnie wpływa na cały narząd ruchu. Podpowiadaliśmy wam, jakimi ćwiczeniami można sobie pomóc, wykonując je systematycznie i poświęcając na to dosłownie kilka minut w ciągu dnia.

Oto kolejny zestaw, na który warto postawić. Tym razem w ćwiczeniach zwracamy uwagę także na poprawę mobilności barków oraz odciążenie i rozluźnienie kręgosłupa w części lędźwiowej.

Ćwiczenie 1.

cwiczenia-otwarcie-klatki-piersiowej

Ustaw pod plecami (na linii łopatek) trzy poziomo postawione klocki. Oprzyj się o nie, a następnie przenieś ręce za siebie. Pośladki w trakcie wykonywania ćwiczenia powinny być na macie. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.

Ćwiczenie 2.

cwiczenia-otwarcie-klatki-piersiowej

Ustaw pod lędźwiami klocek, drugi ustaw pod głową. Rozluźnij kręgosłup i szyję, ugnij nogi w kolanach. Ramiona ustaw wzdłuż ciała. Wykonując kilka głębokich wdechów i wydechów – postaraj się otworzyć klatkę piersiową. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.

Ćwiczenie 3.

cwiczenia-otwarcie-klatki-piersiowej

Wykonaj małą modyfikację ćwiczenia powyżej. Dodaj wyciągnięcie ramion w tył – złap się za łokcie i obniż je tyle, ile jesteś w stanie. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.

Ćwiczenie 4.

cwiczenia-otwarcie-klatki-piersiowej

Połóż się na macie na plecach i podłóż pod odcinek lędźwiowy klocek w pozycji pionowej. Oprzyj stopy stabilnie o podłoże (ustaw je na szerokość bioder). Wykonując kilka głębokich wdechów i wydechów, postaraj się otworzyć klatkę piersiową. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.

Kiedy bolą lędźwie

Ćwiczenie 5.

otwarcie-klatki-piersiowej-cwiczenia

Wykonaj modyfikację poprzedniego ćwiczenia. Unieś dodatkowo nogę, przyciągając kolano do klatki piersiowej. Wykonując kilka głębokich wdechów i wydechów, postaraj się otworzyć klatkę piersiową. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.

Ćwiczenie 6.

cwiczenia-otwarcie-klatki-piersiowej

Ćwiczenie, które poza rozciąganiem odcinka piersiowego kręgosłupa, pomoże także popracować nad barkami. Ustaw klocki przed sobą i połóż na nie dłonie. Z pozycji klęku podpartego wyciągnij się, próbując zbliżyć klatkę piersiową do podłoża. Wytrzymaj 20 sekund i powtórz trzykrotnie.

Joga na dobranoc

Ćwiczenie 7.

cwiczenia-otwarcie-klatki-piersiowej

Zrób modyfikację. Zostaw jedną rękę wyciągniętą do przodu. Podeprzyj bok głowy o klocek, a drugie ramię wyciągnij w bok (pod klatką piersiową). W pozycji klęku ważne jest to, by między udem a łydką był kąt 90 stopni. Postaraj się wyciągać w pozycji do przodu, rozciągając kręgosłup. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie na każdą stronę.

Ćwiczenie 8.

cwiczenia-otwarcie-klatki-piersiowej

Ustaw się w pozycji klęku podpartego (między udem a łydką powinien być kąt prosty). Przed sobą ustaw dwa klocki do jogi i połóż na nie łokcie. Schowaj głowę między ramiona i staraj się wyciągnąć w barkach. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund, biorąc wdech nosem i pogłębiając delikatnie zakres z wydechem. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ćwiczenia na wzmocnienie pleców. Propozycje trenerki Kasi Bigos

Co służy kręgosłupowi w podróży? Zapytaliśmy fizjoterapeutę Piotra Turskiego

Zastanawiasz się, czy warto chodzić na basen? Zobacz, co zyskasz, decydując się pływać

Bolą cię plecy? Ulgę mogą dać ci poste ćwiczenia

Ćwicz kręgosłup - to proste!

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Kasia Bigos ćwiczenia

Ćwiczenia na kręgosłup. Propozycje Kasi Bigos

Chorzy od pracy

5 negatywnych syndromów chorób, które mogą pojawić się podczas pracy

Natychmiastowa ulga dla kręgosłupa. Ćwiczenia na ból pleców

Kobieta siedzi po turecku na biurku i medytuje. Przed nią stoi na biurku laptop, za nią regał z książkami, fotel i okno

5 biurowych trików, które ratują kręgosłup

Napięte mięśnie barków i szyi, zimne dłonie, bezwładne wypadanie przedmiotów z rąk. O TOS pisze fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta cierpiąca na kifozę piersiową na masażu

Kifoza piersiowa – kiedy fizjologiczny łuk kręgosłupa ewoluuje do patologicznej postaci?

Wyprostuj się! Twój kręgosłup ci za to podziękuje

Grafika pokazująca kręgosłup przed i po nastawieniu

Na czym polega nastawianie kręgosłupa? Wizyta u kręgarza, przebieg zabiegu, wskazania do terapii

„Nie garb się!” przestaje działać? Ratunek w aktywnym siedzeniu!

Co robić, aby ulżyć swoim barkom? Skorzystaj z porad fizjoterapeuty

Kręgosłup – jak o niego zadbać i nie nadwyrężać? Oto 10 cennych rad od fizjoterapeuty

Poranne rozciąganie

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Nie garb się! Będziesz… weselsza

Kobieta z bambusem na plecach

Rodzaje wad postawy – klasyfikacja, przyczyny powstania, przykładowe ćwiczenia korekcyjne

5 ćwiczeń na wzmocnienie kręgosłupa

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Ty i telefon to nieodłączny duet? Zobacz 5 dolegliwości, które może wywołać smartfon

Kobieta w białej bluzce wstaje od biurka i trzyma się za plecy

Zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa, czyli życie z postępującą chorobą – przebieg ZZSK, objawy, sposoby leczenia

Kobieta z tetraplegią podczas badania lekarskiego.

Tetraplegia – przyczyny, objawy i leczenie. Jak się rehabilituje osobę z porażeniem czterokończynowym?