Przejdź do treści

Rukola ma moc! Skorzystaj z przepisu na pastę z pesto z rukoli

Pasta z rukolowym pesto
Zdjęcie: Marta Winiarska | www.eateasy.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
5-10-8 – prosta zasada zdrowego serca
Lacoste wypuściło wzruszającą reklamę o destrukcyjnej kłótni dwojga zakochanych
Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!
Gluten – czym jest i kto powinien go unikać?
Gluten – czym jest i kto powinien go unikać?
Kiedy dziecięcą gondolę zamienić na spacerówkę i czym się kierować? Podpowiada na Instagramie Mama Fizjoterapeutka

Jeśli rukola kojarzy ci się tylko jako składnik sałatek lub dodatek do chrupiącej bagietki, rozszerz swoje kulinarne horyzonty. Pozwól jej zaistnieć w postaci pesto jako składnik pasty, a otrzymasz pyszne danie, do którego na pewno będziesz wracać.

Rokietta siewna, potocznie zwana rukolą, przywędrowała do nas z rejonów Morza Śródziemnego i Czarnego. Choć z wyglądu bardziej przypomina delikatną sałatę, należy do kapustowatych i najbliżej spokrewniona jest z rzodkiewką i chrzanem. Roślinka to niezbyt wymagająca i szybko rośnie. Dodatkowo, zaledwie trzy tygodnie z powodzeniem można wyhodować ją na swoim parapecie. Świeżo zerwana jest najsmaczniejsza, a zjeść ją można na wiele sposobów. Z nasion tłoczy się olej i kręci ostrą musztardę, liście chrupać można na surowo w sałatce, blanszować na patelni czy blendować na doskonałe pesto.

 

Rukola jest w smaku bardzo wyrazista, o lekko orzechowym smaku. Starsze, ciemniejsze listki są bardziej cierpkie i pikantne. A to za sprawą większej ilości nagromadzonych w nich substancji, uwaga, bakteriobójczych! Rukola to istna bomba witaminowo-antyoksydantowa, znacznie zdrowsza od znanej i lubianej sałaty masłowej czy lodowej. Jedzona regularnie zadziała antynowotworowo, pobudzi układ odpornościowy i obniży poziom cukru we krwi. Pomoże też zwalczyć anemię i dobrze wpłynie na układ krzepnięcia, bo napakowana jest witaminą K, kwasem foliowym i żelazem. Stanowi znakomite źródło witamin A, B, C i flawonoli, przez co pozwoli zachować sokoli wzrok, zdrową skórę i mocne paznokcie.

Graj w zielone! Poznaj rośliny pełne mocy

Rukola nie bez powodu na stałe zadomowiła się w mojej kuchni: genialnie dopełnia sałatki, domowe pizze czy kolorowe sandwicze. A na szybki codzienny obiad? Zawsze sprawdzi się z makaronem.

Pasta z pesto z rukoli, chrupiącą cukinią, pistacjami i parmezanem

Zdjęcie: Marta Winiarska

Pasta z pesto z rukoli, chrupiącą cukinią, pistacjami i parmezanem – składniki na pesto:

– 2 garście świeżej rukoli
– 1 garść podprażonych migdałów lub orzechów włoskich
– 1 ząbek czosnku
– 2 łyżki soku z cytryny
– 5-6 łyżek oliwy z oliwek
– 3 łyżki startego parmezanu
– szczypta soli i pieprzu

Pasta z pesto z rukoli, chrupiącą cukinią, pistacjami i parmezanem – składniki na pastę (2 porcje):

– 250 g pełnoziarnistego makaronu tagliatelle
– 1 mała zielona cukinia
– 1 łyżka posiekanych pistacji
– 2 łyżki startego parmezanu
– oliwa z oliwek

Pasta z pesto z rukoli, chrupiącą cukinią, pistacjami i parmezanem – przygotowanie

W blenderze umieszczamy rukolę, migdały, czosnek i parmezan, dodajemy sok z cytryny, oliwę, doprawiamy solą i pieprzem i miksujemy całość na gładką pastę. Cukinię kroimy wzdłuż jak najcieniej (najlepiej przy użyciu obieraczki do warzyw). Plasterki podsmażamy na rozgrzanej oliwie, aż lekko się zrumienią, ok. 1-2 minuty z każdej strony. Makaron gotujemy al dente w osolonej wodzie, odcedzamy i przekładamy na patelnię z cukinią. Dodajemy pesto i posiekane pistacje. Całość dokładnie mieszamy i wykładamy na talerze. Posypujemy dodatkową porcją sera, skrapiamy oliwą. Gotowe!

Marta Winiarska – pasjonatka zdrowego jedzenia i alternatywnych smaków. Gotuje, fotografuje, ćwiczy, podróżuje, narzeka. Przyszła Pani Doktor, a może przy okazji i szefowa kuchni ? Od kilkunastu miesięcy – najszczęśliwsza na świecie mama bloga kulinarnego eateasy.pl.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

Zdrowe śniadanie do szkoły: bananowo-kakaowe muffinki i chrupiące marchewki

Przepis na trufle z quinoa. Taki deser to świetna przekąska w ciągu dnia

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Przepis na witaminowe koktajle usprawniające pracę mózgu

Wiosenne tagliatelle ze szparagów

Granolowe śniadanie. Rozkosz dla podniebienia i uciecha dla oczu

Przepis na indyjskie sataje z tempehu

Spaghetti z cukinii z figami

Bezmięsny obiad! Makaron z cukinii w towarzystwie fig

Szparag daje radę!

Sezon na szparagi! Wypróbuj 3 smaczne i niezwykle proste przepisy ze szparagami w roli głównej

Muffiny z rabarbarem i glazurą tahini

pesto

Znudziło ci się tradycyjne pesto? Zaszalej ze składnikami i odkryj jego smak na nowo!

Przepis na owsiano-kokosowe muffinki otrębowe

Frittata ze szparagami

Frittata ze szparagami. Dasz się skusić?

Onigirazu – „sushi kanapka” ze szparagami

Tarta z cukinią w roli głównej. Delikatna w smaku i niskokaloryczna

Jedzenie na stole

Święta bez jaj, czyli Wielkanoc na diecie wegańskiej

Jaglany mazurek lekko tropikalny

Wielkanocny mazurek z kokosem, mango i limonką

Crumble, czyli deser z… selerem!

Crumble, czyli deser z… selerem!

Zdrowe panierki – chrupiąca przyjemność

Kąski batata z guacamole i chipsem z jarmużu

Przekąska z batatów i chipsy z jarmużu

Buraczany krem w towarzystwie miętowego pesto i aksamitnej śmietanki z fety

Chrup, chrup pora!