Przejdź do treści

Bo depresja nie wyklucza aktywności. Olimpijczycy na starcie Biegu z Twarzami Depresji

plakat Biegu z Twarzami Depresji - Hello Zdrowie
Ambasadorami Biegu z Twarzami Depresji są m.in. wybitni polscy sportowcy
Podoba Ci
się ten artykuł?

Już 5 października wystartuje 4. Charytatywny Bieg z Twarzami Depresji. Do udziału w wydarzeniu szykują się m.in. wybitni olimpijczycy. Zaangażowali się nie tylko dlatego, że sami chorowali na depresję, ale również dlatego, że cel jest szczytny. Cały dochód z biegu Fundacja Twarze Depresji przeznaczy na konsultacje psychologiczne dla swoich najmłodszych podopiecznych. Na starcie nie zabraknie również mocnej reprezentacji Fundacji Hello Zdrowie.

Ambasadorowie dają przykład

W październiku Fundacja Twarze Depresji rozpoczyna 21. edycję ogólnopolskiej kampanii społecznej „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.” pod hasłem: „Depresja a sport”. Otwiera ją 4. Charytatywny Bieg z Twarzami Depresji, którego ambasadorami są wybitni sportowcy, olimpijczycy, którzy chorowali na depresję: Justyna Święty-Ersetic – mistrzyni Europy w biegu na 400 m, Marek Plawgo – medalista mistrzostw świata i Europy, Paweł Korzeniowski – mistrz świata w pływaniu, Agnieszka Kobus-Zawojska – wioślarka, medalistka olimpijska, ale także Chris Cugowski – piosenkarz, który otwarcie mówi o depresji, oraz Barbara Tukendorf – aktorka i seniorka, która mimo trwającego leczenia depresji regularnie startuje w biegach i inspiruje swoją aktywnością.

– Start kampanii nie jest przypadkowy – w pierwszą niedzielę października obchodzimy Europejski Dzień Walki z Depresją, a kilka dni później – 10 października – Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. To czas, w którym szczególnie mocno chcemy mówić o depresji, przełamywać tabu i promować rzetelną wiedzę – zauważa Anna Morawska-Borowiec, prezeska Fundacji Twarze Depresji.

5 października wszyscy spotkamy się w pięknych okolicznościach przyrody, w Zimnych Dołach (Nadleśnictwo Chojnów) koło Warszawy lub wirtualnie z każdego zakątka Polski i świata – wybierając dowolną aplikację biegową i pokonując dystans 5 kilometrów.

Hasło kampanii – „Depresja a sport” – podkreśla, że choć aktywność fizyczna nie zastąpi leczenia, jest ważnym elementem wspierającym zdrowienie.

– W każdej edycji przypominamy też, że połączenie farmakoterapii i psychoterapii jest najskuteczniejszą drogą leczenia depresji, ale aktywność fizyczna jest niezwykle ważnym elementem wsparcia naszego zdrowia psychicznego. Jako specjaliści Fundacji Twarze Depresji uważamy, że powinna być obowiązkowym elementem terapii depresji – dodaje Anna Morawska-Borowiec.

dwóch chłopców obejmuje się, jeden trzyma w rękach piłkę - Hello Zdrowie

Bieg pełen solidarności

Rozgrzewkę przed biegiem poprowadzą sportowcy, a o muzykę zadba cudowna ambasadorka wydarzenia – DJ Wika. Na uczestników czeka dystans 5 km – do pokonania biegiem lub marszem. Bieg startuje o 12:30, marsz kwadrans później.

Na starcie stanie kilkuset uczestników, którzy razem pokażą, że nie ma zdrowia bez zdrowia psychicznego. Poza tym blisko dwieście osób pobiegnie w biegu wirtualnym. Dochód ze sprzedaży pakietów startowych zostanie przeznaczony na bezpłatną pomoc psychologiczną dla dzieci i młodzieży, podopiecznych Fundacji.

Po biegu piknik psychoedukacyjny – edukacja i wspólnota

Po biegu uczestnicy wezmą udział w pikniku psychoedukacyjnym z udziałem ambasadorów kampanii i specjalistów, który poprowadzi znana dziennikarka Małgorzata Wiśniewska.

W programie: rozmowy o depresji w otwartej i wspierającej atmosferze, strefa relaksu, aktywna psychoedukacja dla dzieci z nagrodami.

Organizatorami biegu są Fundacja Twarze Depresji i Lasy Państwowe, partnerem głównym: Nationale-Nederlanden, partnerem: Grupa Veolia w Polsce, sieć stacji paliw MOYA, firmą wspierającą: Johnson&Johnson. Do tego grona, wspierając 21. edycję kampanii, dołączyli: firma Tekniska, Fundacja Maraton Warszawski, a patronatem honorowym działania objęli: Krajowy Konsultant w Dziedzinie Psychiatrii i Polskie Towarzystwo Psychiatryczne.

Fot. materiały Fundacji Twarze Depresji

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy:

Podoba Ci
się ten artykuł?