Zdrowe odżywianie

Co chwila słyszymy o nowym produkcie – zbawcy, który ma nas oczyścić, przywrócić młodzieńczy blask, i być panaceum na wszystkie zdrowotne bolączki. Prawda jest taka, że nie wystarczy dorzucić do codziennego menu jednego superskładnika. Zdrowe odżywianie to suma wiedzy i codziennych, rozważnych wyborów. I tego, co dodamy, i co odejmiemy. Dotyczy w równym stopniu tak ugruntowanych w naszej kuchni składników jak cukier i sól, co kulinarnych nowinek, jak spiruliny, chlorelle i cała reszta zielonej ekipy. W tym dziale przyglądamy się naszym nawykom, rozprawiamy z mitami, i szukamy złotego środka między jedzeniem dla samego jedzenia – a odżywianiem się dla zdrowia.

Popularne tematy w tej kategorii:

Najnowsze

Miska z brukselkami i orzechami

Brukselka – dlaczego warto ją jeść? tłumaczą dietetycy z „Czytamy Etykiety”

Wek na odporność: marynowany czosnek

Wek na odporność: marynowany czosnek

Czosnek / unsplash.com

Czosnek to naturalny antybiotyk. W czym tkwi jego sekret?

Paula Nagel / archiwum prywatne

Paula Nagel: wielu trenerów personalnych, pasjonatów zdrowego żywienia czy pseudodietetyków chce za wszelką cenę zostać „gwiazdami social media”, nie bacząc na fakt, że promują nieprawdę

Cytryna wpada do wody

Jak myć cytrusy, aby pozbyć się toksycznej substancji ze skórki? Tłumaczy Mama Chemik

Żeń szeń / istockphoto.com

Żeń-szeń – król ziół

Trzy pomarańcze i nóż leżą na talerzy pokrytym ścierką

Nie jedz skórki z cytrusów! Może zawierać niebezpieczne substancje! Ostrzega Mama Chemik

Jedzenie słodyczy / istockphoto.com

Chcesz skończyć z jedzeniem słodyczy? Zadaj sobie kilka pytań, a odpowiedzi spisz na kartce. To sposób dietetyczki Darii Rybickiej

Masło czekoladowe – zdrowe, bo domowe!

Masło czekoladowe – zdrowe, bo domowe!

krowa mleczna

Alergia czy nietolerancja pokarmowa? Jak je odróżnić i jak postępować?

ciasto czekoladowe

Przepis na zdrowe ciasto czekoladowe, które nie jest bombą kaloryczną

Domowa przyprawa korzenna

Domowa przyprawa korzenna. Można jej używać nie tylko do pieczenia!

kobieta na zakupach spożywczych

Dietetyczka kontra singielka, czyli o błędach jednoosobowych zakupów

Jabłka w cieście naleśnikowym. Idealna propozycja na śniadanie

lody malinowe

Deser bez cukru? Niemożliwe nie istnieje! Te 3 przepisy to niebo dla podniebienia

rożek i makaroniki

7 mitów o cukrzycy, przez które chorujemy

8 błędów w jedzeniu warzyw i owoców

jajka

Cholesterol – wróg czy przyjaciel? Jak interpretować wyniki i jakie wartości są właściwe?

Mięso w diecie dziecka nie jest niezbędne

Wegetarianizm. Czy dziecko potrzebuje mięsa w menu? Jak reaguje otoczenie dzieci będących na wegetariańskiej diecie?

Żurawina w misce. obok leży butelka z żurawiną

Żurawina – naturalny antybiotyk. Właściwości żurawiny wymieniają dietetycy z „Czytamy etykiety”

Kobieta smaruje kromkę chleba masłem

Chleb pszenny – czy faktycznie jest taki zły? Wyjaśnia dietetyczka

Kasztanowe moelleux z pieczonymi gruszkami

Kasztanowe moelleux z pieczonymi gruszkami. To deserowe mistrzostwo!

kiszona czerwona kapusta

Kisimy czerwoną kapustę! Skorzystaj z naszego przepisu

Orientalna jesień! Spaghetti z dyni i cukinii z indykiem

Spaghetti z dyni i cukinii z indykiem. Wypróbuj to orientalne, jesienne danie!

brokuł

Moc właściwości zdrowotnych ukryta w zielonej główce. Jak przygotować króla warzyw – brokuła?

sałatka z łososiem

Jesteś często nerwowa? Przyczyną może być… dieta. Sprawdź, jakie zmiany warto w niej wprowadzić

herbata

Jak jeść, żeby nie marznąć jesienią i zimą?

krewetki

Mocne kości i sprawne stawy to w dużej mierze zasługa odpowiedniej diety. Ważny jest nie tylko wapń

Dopadło cię przeziębienie? Anna Lewandowska poleca przepis na napój rozgrzewający!

avocado

9 produktów, które regulują poziom cukru

Buraczkowe risotto z kozim serem: idealna kulinarna rozgrzewka na chłodne dni. Sprawdź sama!

Słoiki z kiszonymi ogórkami. Ręka wkłada ogórka do słoika

Kiszonki idealne na wzmocnienie odporności. Poznaj korzyści płynące z jedzenia kiszonych warzyw

Joanna Brejecka-Pamungkas / arch. prywatne

Pasożyty w naszym organizmie. Jak się ich pozbyć? Wyjaśnia Joanna Brejecka-Pamungkas, naturoterapeutka i dietetyczka holistyczna

Miska z aronią

Aronia – drogocenny owoc nie tylko na przeziębienie

Kiszona kapusta / istockphoto.com

Probiotyk a prebiotyk. Czym się od siebie różnią?

Picie naparu z mięty / unsplash.com

Pijesz napar z mięty na problemy z żołądkiem? Lekarka wyjaśnia, jak działa to na organizm

Owsianka / istockphoto.com

Śniadanie – ostrożnie z cukrem!

różne rodzaje sałaty

Graj w zielone! Poznaj rośliny pełne mocy

banan

Indeks glikemiczny pod lupą

para w kuchni

Dieta na płodność. Dbaj o to, co jesz!

Ciasto owsiane z orzechami i pigwą.

Ciasto owsiane z orzechami i pigwą. Uważaj, uzależnia!

kobieta z bólem brzucha

IBS – gdy jelito jest zbyt wrażliwe. Wszystko co powinnaś wiedzieć!

płatki śniadaniowe

7 „odchudzających” produktów, które… nie odchudzają!

Olej lniany / istockphoto.com

Olej lniany – świetny wybór

Dynia - królowa jesieni

Dynia jest pełna dobra. Poznaj jej rodzaje i właściwości

Dziewczyny jedzą słodycze i owoce na łóżku

Masz wrażenie, że jesteś więźniem zachcianek? Psychodietetyczka podpowiada, jak możesz to zmienić

Balon

Masz brzuch jak balon? Sprawdź, jak możesz zapobiec wzdęciom

Dzikie rośliny są bardzo smaczne

„Zawsze, w każdym miejscu są rośliny, dzikie warzywa, które możemy zjeść. One są wszędzie, tylko my ich nie widzimy” – mówi Justyna Pargieła, ziołoznawca