Zdrowe odżywianie

Co chwila słyszymy o nowym produkcie – zbawcy, który ma nas oczyścić, przywrócić młodzieńczy blask, i być panaceum na wszystkie zdrowotne bolączki. Prawda jest taka, że nie wystarczy dorzucić do codziennego menu jednego superskładnika. Zdrowe odżywianie to suma wiedzy i codziennych, rozważnych wyborów. I tego, co dodamy, i co odejmiemy. Dotyczy w równym stopniu tak ugruntowanych w naszej kuchni składników jak cukier i sól, co kulinarnych nowinek, jak spiruliny, chlorelle i cała reszta zielonej ekipy. W tym dziale przyglądamy się naszym nawykom, rozprawiamy z mitami, i szukamy złotego środka między jedzeniem dla samego jedzenia – a odżywianiem się dla zdrowia.

Najnowsze

Co jeść podczas infekcji? Menu na cały dzień

Przeziębiłaś się? Dodaj te składniki do codziennej diety

Kolorowe naleśniki – dzieci je pokochają!

kobieta w stroju sportowym

Głodówka – oczyszcza czy szkodzi?

Prof. Jacek M. Witkowski: Nasza odporność wcale nie pochodzi tylko z jelit

„Ciąg może trwać tygodniami lub nawet miesiącami”. Psychodietetyk opisuje mechanizm działania… cukru

Największe grzechy śniadaniowe – jakie popełniamy najczęściej?

„Przestańmy robić zakupy na zasadzie ‚zastaw się, a postaw się'” – Jagna Niedzielska o „zero waste” w blokowej kuchni

Jak kupować mleko? Wyjaśniamy, na co zwracać uwagę, gdy chcemy kupić to najlepsze

Stres działa jak śmieciowe jedzenie. Dlaczego tak się dzieje?

Czy to prawda, że domowy syrop z cebuli pomaga przy przeziębieniu?

awokado na talerzu

Nie daj się nabrać na eko. 5 rad dla tropicieli ekościemy

Ratunek dla słodyczożerców

Kobieta trzymająca talerz

Jesienna dieta na płodność. Dieta cud nie istnieje, ale kilka „małych cudów” możesz sama wprowadzić do swojego jadłospisu

Często jesz ryby i pijesz kranówkę? Sprawdź poziom ołowiu w organizmie

Zdrowe przepisy z wykorzystaniem komosy ryżowej: warzywny pasztet, domowe gofry

Młody jęczmień – zdrowa moda

Młody jęczmień – zdrowa moda. Poznaj jego właściwości

Kobieta pije koktajl

Prosty i skuteczny przepis na koktajl na odporność

Herbata – nie tylko o 17.00

Herbata – nie tylko o 17:00! Na co zwrócić uwagę, zanim będziemy się nią delektować?

Quinoa z kremem orzechowym

Komosa ryżowa z kremem orzechowym. Idealny posiłek na początek dnia

"Jedzenie jest jak plaster na trudne emocje i jednocześnie jest najczęściej nadużywanym środkiem uspokajającym"

„Jedzenie jest jak plaster na trudne emocje i jednocześnie jest najczęściej nadużywanym środkiem uspokajającym”

Największe mity na temat insulinooporności. Dietetyczka Anna Reguła wyjaśnia, w co absolutnie nie powinniśmy wierzyć

Największe mity na temat insulinooporności. Dietetyczka Anna Reguła wyjaśnia, w co absolutnie nie powinnyśmy wierzyć

Superfoods na wzmocnienie odporności. Tę dziesiątkę wprowadź do swojej diety

Przepis na pieczoną dynię Hokkaido. Świetnie sprawdzi się na lunch, obiad albo kolację!

Szarlotka wegańska – najszybsza i najprostsza

Dieta cukrzycowa – najważniejsze zasady układania jadłospisu

Co się kryje w wędlinach? Przeglądamy ich skład i radzimy, gdzie najlepiej je kupować

Kontempluj każdy kęs! Jaki ma związek jedzenie z medytacją?

Chcesz wzmocnić odporność? Zacznij robić przetwory!

Chcesz wzmocnić odporność? Wypróbuj antygrypinę z przepisu dietetyczki Justyny Mizery

Z czego wynika myślenie, że „jesz za mało i przez to nie chudniesz”? Odpowiada Jakub Chwiłkowski

Z czego wynika myślenie, że „jesz za mało i przez to nie chudniesz”? Odpowiada Jakub Chwiłkowski

Topinambur – przepis na danie ze słonecznika bulwiastego

Kisiel? Tak, ale domowy!

Kisiel – skład. Na co jest dobry? Przepis na domowy kisiel

Niemowlęta przyjmują przeciętnie 1,6 miliona cząstek mikroplastiku dziennie. Wszystko przez butelki

Wegetariańskie leczo z papryki

Leczo z papryki – przepis. Jakie przyprawy do leczo wege?

GIS ostrzega przed mrożonymi brokułami, w których znaleziono niebezpieczną substancję. Sprawdź, czy ich nie kupiłaś

GIS ostrzega przed mrożonymi brokułami, w których znaleziono niebezpieczną substancję. Sprawdź, czy ich nie kupiłaś

Laktoza – co to jest i w jakich produktach się znajduje?

Tuczące napoje gazowane i energetyczne – mit czy fakt?

Cynamon jest toksyczny? Dietetyczka Zofia Pomes wyjaśnia

20 rzeczy, przez które nie możesz schudnąć

Kobieta z drinkiem

Czy alkohol ścina białka mięśniowe i hamuje odchudzanie? Najpopularniejsze mity obala dietetyk Radosław Smolik

Małgorzata Akkus: Jestem wdzięczna za ziemniaki, pszenicę, margarynę i cukier. Dzięki nim przeżyliśmy po 89'

„Jestem wdzięczna za ziemniaki, pszenicę, margarynę i cukier”. Psychodietetyczka podkreśla, że to dzięki nim przeżyliśmy po 1989 roku

Dodatki E to sama chemia? Dietetyczka wyjaśnia, jak jest naprawdę

Pierwszy urlop bez problemów żołądkowych, czyli moje wakacje z GUUT. Przetestowałam, bo każda z nas ma dobro w sobie!

Dzika róża – bogate w witaminę C remedium na infekcje. O jej właściwościach opowiada naturoterapeutka

Potrawy z jarmużu: przepisy, jak przyrządzić, właściwości

Czosnek marynowany – właściwości. Przepis na czosnek w occie

Wpływ kofeiny na organizm człowieka. Kofeina w sporcie

Pietruszka – jakie ma witaminy, co zrobić z natki pietruszki?