Przejdź do treści

Masz niedobór żelaza? Wypróbuj przepis na koktajl na anemię

Miksujemy: koktajl na anemię
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Frytki z batatów z domowym sosem aioli
Zdrowa przekąska na wieczór! Frytki z batatów z domowym sosem aioli
kobieta na ćwiczeniach
Tiki nerwowe – jakie są przyczyny, rodzaje i objawy powtarzalnych ruchów mięśni?
Ćwiczenia na nogi z obciążeniem
10 propozycji ćwiczeń na nogi z obcjążeniem
Obawiasz się zapalenia zatok? Oto co możesz zrobić, aby tego uniknąć
Oparzenia – czego nie robić, gdy się przydarzą
Oparzenia – dowiedz się, czego nie powinnaś robić, gdy ci się przydarzą

Botwinka, szpinak, pietruszka zielona – trudno znaleźć lepsze połączenie produktów, które skutecznie pomogą zwalczyć anemię wynikająca z niedoboru żelaza.

Anemia, inaczej niedokrwistość, może dotknąć każdego z nas. Stan ten charakteryzuje się zmniejszoną liczbą czerwonych krwinek oraz poziomem hemoglobiny we krwi. Istnieje kilka rodzajów anemii – najczęstszym z nich jest niedokrwistość związana z niedoborem żelaza, która najczęściej dotyczy kobiet. Objawy tej przypadłości mogą być różne. Możesz mieć mroczki przed oczami, mdleć, czuć szum w uszach, senność czy stany podgorączkowe. By wykryć anemię, trzeba zbadać krew. Jeśli badania potwierdzą anemię wynikającą z niedoboru żelaza, trzeba koniecznie przyjrzeć się swojej diecie i jak najszybciej uzupełnić ją o produkty bogate w ten pierwiastek należy uzupełnić swoją dietę o produkty zawierające go najwięcej.

Botwinka zawiera mnóstwo witamin, m.in. witaminę C, żelazo, magnez i wapno. Duża zawartość minerałów sprawia, że wegetarianie coraz chętniej sięgają po to warzywo. Jest lekkostrawna, koi nerwy i odkwasza organizm. Regularne picie soku z botwiny jest zalecane osobom chorym na anemię. Sok z botwiny rozpuszcza kamienie nerkowe oraz posiada właściwości krwiotwórcze. Sok z surowej botwinki zawiera również mnóstwo przeciwutleniaczy.

Szpinak zawiera sporo żelaza, choć trzeba uczciwie powiedzieć, że nie jest ono tak dobrze przyswajalne przez organizm jak to zawarte w mięsie. Ale szpinak ma także karoten, jod i takie witaminy jak C, E, K, B1, B2, B6. Cenny jest również dla kobiet w ciąży ze względu na zawartość kwasu foliowego. Szpinak także obniża poziom cholesterolu, działa przeciwnowotworowo i przeciwmiażdżycowo.

12 przepisów na apetyczne koktajle

Pietruszka to nie tylko ozdoba na talerzu. Natka pietruszki to przede wszystkim żelazo, tak cenne przy anemii, i witamina C (już jedna łyżka natki zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę). Zawarte w niej wapń, magnez i potas poprawiają krążenie krwi. Ale pietruszka świetnie wpływa także na wzrok i cerę, ma działanie moczopędne i przyspiesza procesy trawienne, odświeża oddech i działa oczyszczająco.

Żelazo w dolnej granicy normy? Miksujemy koktajl na anemię i poprawiamy wyniki!

Koktajl na anemię

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Składniki:

– 180 ml soku z botwinki
– garść szpinaku
– pół garści natki pietruszki

Wyciśnij sok z botwinki, razem z łodyżkami i liśćmi. Wlej sok do blendera, dodaj szpinak, pietruszkę i całość zmiksuj na jednolity płyn. Pij od razu.


masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak zrobić tofu w domu? Potrzebujesz dosłownie trzech składników

Szarlotka wegańska – najszybsza i najprostsza

Chipsy z liści kalafiora – lekkie i chrupiące

Młoda dziewczyna siedzi za biurkiem. Ma okulary, trzyma się za klatkę piersiową. Prawdopodobnie boli ją serce

Odczuwasz lęk, niepokój i nierówne bicie serca? Sprawdź, jakie są tego przyczyny

Co na śniadanie? Energetyczna granola z marchewką

Dziewczyna z długimi włosami, uśmiecha się i pokazuje język

Co można wyczytać z języka? Kolor, nalot i faktura mówią dużo o twoim stanie zdrowia

Groszek cukrowy – chrupiący i soczysty kuzyn tego z puszki. Wypróbuj go w sałatce!

Sałatkowy dream team: jabłka i maliny

Sałatkowy dream team: jabłka i maliny

Jaglane gofry z jogurtem i truskawkami

Zrób sobie marcepan!

Zrób sobie marcepan!

Burgery z kalafiora z salsą paprykową

Burgery z kalafiora z salsą paprykową

Wiosenna pizza na zielonym spodzie

Miksujemy superfoods! Koktajl z surowym kakao

Miksujemy superfoods! Koktajl z surowym kakao

Syrop z rabarbaru. Zdrowa alternatywa dla sklepowych napojów

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Miksujemy: koktajl na trawienie

Miksujemy koktajl na lepsze trawienie

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma. Podniebienie oszaleje!

Pad thai – zdrowy tajski fast food

Pad thai – zdrowy tajski fast food. Zrób sobie kulinarną wyprawę do Tajlandii

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

Kiszone… rzodkiewki! W tej wersji smakują wyśmienicie

Tacos z brzoskwiniami i krewetkami

Przepis na tacos z brzoskwiniami i krewetkami. Wypróbuj i daj się porwać w egzotyczną podróż