Przejdź do treści

Tych napojów nie należy pić przed treningiem

Tego NIE pij przed treningiem
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
uśmiechnięta dziewczyna
Pesymizm nie opłaca się. Podpowiadamy jak być optymistą!
Pierogi orkiszowe z kiszoną kapustą
Masz ochotę na pierogi? Spróbuj w zdrowszej wersji: orkiszowe z kiszoną kapustą
Kobieta siedząca z termoforem
„Zbyt dużo seksu, za mało soku z żurawiny”. Obalamy mity o zapaleniu pęcherza
„Żyję w ciągłym strachu” Jak przestać się bać? Pytamy psychologów
Marchewka to prawdziwy skarbiec zdrowia. Sprawdź, na co pozytywnie wpływa

Trenujesz? Wiesz więc, że musisz regularnie nawadniać organizm. I to nie byle czym. Po te napoje zdecydowanie nie sięgaj!

To co jesz przed i po treningu jest sprawą kluczową, jeśli zależy ci na dobrych rezultatach. To samo dotyczy także napojów. Warto pić wodę – to jasne. A czego przed treningiem w żadnym wypadku pić nie powinieneś? Oto nasza lista zakazanych napojów.

Napoje gazowane

Jeśli pijesz gazowaną wodę to pół biedy, ale jeśli chcesz „strzelić” sobie colkę, to zastanów się nad tym 3 razy. Ma całą masę cukru, więc zamiast spalać to co trzeba na treningu, organizm walczy z podwyższonym poziomem cukru we krwi. Wodę pij najlepiej niegazowaną. Dwutlenek węgla zawarty w wodzie gazowanej działa rozkurczowo na ściany żołądka i może sztucznie hamować rzeczywiste pragnienie.

Energetyki

Nie wiemy skąd pomysł, żeby przed treningiem zafundować sobie puszeczkę, ale jeśli i ty masz takie sposoby na pobudzenie się, zrezygnuj z nich bezpowrotnie. Po pierwsze energetyki mają wszystkie wady napojów gazowanych, a poza tym to sama chemia. Zawarte w nich: kofeina, tauryna, inozytol, glukuronolakton czy L-karnityna, odwadniają, powodują drażliwość, wzrost ciśnienia krwi, zaburzenia rytmu serca i niestrawność. Poza tym działają niekorzystnie na ściany żołądka.

Koktajle mleczne

Mleko zawiera w swoim składzie zarówno białko, węglowodany jak i tłuszcze, dlatego wolno się trawi. Poczujesz to szybko w trakcie biegania, skoków czy burpeesów. Jeśli koktajl, to najlepiej z wodą.

Napoje owocowe

Po pierwsze to znów cukier lub wysokofruktozowy syrop. Poza tym napoje mają dużą ilość niezdrowych dodatków: barwników, aromatów, słodzików i konserwantów. Lubisz smak owoców? Dodaj do wody wyciśnięte owoce cytrusów, dodaj jagód, malin i męty. Możesz także postawić na wodę kokosową, która doskonale uzupełni (ale to już po treningu) elektrolity.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

Zdrowy posiłek na stole

Odchudzanie a efekt jo-jo. O gubieniu kilogramów opowiada diabetolog prof. Leszek Czupryniak

Pomysł na małże

Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina

Bananowy sernik na zimno

Bananowy nie-sernik na zimno. Pyszny deser bez pieczenia

Mocno czekoladowe brownie z batatów i awokado – moc witamin i składników mineralnych

Witaminy i mikroelementy: sprawdź, jak powinno się je łączyć. Niewiedza może być niebezpieczna

Przesilenie wiosenne zmęczenie

Przesilenie wiosenne to nie fanaberia, tylko realny problem. Psycholog wyjaśnia, jak sobie z nim radzić

szklanka wody

Filtrujesz wodę? Pijesz niegazowaną czy tą z bąbelkami? A może „kranówkę”? O rodzajach wód porozmawialiśmy z lekarzem Krzysztofem Lachowskim

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Potrzebujesz wzmocnienia dla intelektu? Oto 6 produktów poprawiających pracę mózgu

kobieta pracuje

Chudnięcie ze stresu jest niebezpieczne! Rozmawiamy z internistą Arkadiuszem Millerem

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Sprawdź, co masz na talerzu. Źle dobrana dieta może być powodem irytacji

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Kobieta pijąca wino

5 mitów na temat alkoholizmu – obalamy wraz z psychiatrą

Napoje gazowane

Zanim kupisz, sprawdź, ile cukru ma twój ulubiony napój. Niektóre mają nawet 8 łyżeczek!

Top 5 produktów na dobry nastrój. Co poprawia nam samopoczucie?

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem