Przejdź do treści

Jak prawidłowo brać witaminy? Z posiłkiem czy po? Których ze sobą nie łączyć? Tłumaczy farmaceutka

Kobieta bierze leki
Jak prawidłowo brać witaminy? Z posiłkiem czy po? Których ze sobą nie łączyć? Tłumaczy farmaceutka/ iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Wielka Brytania: Niemal 80 przypadków zarażenia groźną odmianą koronawirusa z Indii
Wskaźnik R dla Polski spadł poniżej jednego – poinformował minister zdrowia. To ważny sygnał dotyczący przebiegu epidemii
Punkty Szczepień Powszechnych – czym są? Gdzie się zaszczepić?
strefy erogenne
Przenieś grę wstępną na inny poziom. 8 miejsc erogennych, których być może jeszcze nie odkryłaś, a warto
Czy lekarz sam może wybrać, jaką szczepionkę przeciwko koronawirusowi poda pacjentowi? Minister zdrowia wyjaśnia

Magnez, żelazo, koenzym Q10, witamina D i B to witaminy, po które najczęściej sięgamy, aby ukoić nerwy lub poprawić odporność i samopoczucie. Niestety, nie zawsze spożywamy je w odpowiedni sposób, zmniejszając ich wchłanialność przez organizm. A co za tym idzie i skuteczność. W jaki sposób i kiedy najlepiej jest brać witaminy, tłumaczy farmaceutka, prowadząca w mediach społecznościowych profil „Okiem farmaceuty”. 

Okiem farmaceuty

Za profilem „Okiem farmacuty” stoi farmaceutka Zofia Winczewska. Ekspertka aktywnie prowadzi swój profil w mediach społecznościowych. Zarówno na Instagramie, Facebooku jak i na swoim blogu specjalistka stara się przemycać wiedzę na temat racjonalnej suplementacji, dietoterapii i zdrowego stylu życia. W swoim najnowszym wpisie farmaceutka wyjaśniła, w jaki sposób brać witaminy, aby przyniosły spodziewane efekty.

Jak prawidłowo brać witaminy i minerały? Grunt to umiejętnie je łączyć. Często okazuje się, że branie konkretnych „nie w porę” osłabia lub nie pozwala działać konkretnym mikroskładnikom – tłumaczy Winczewska.

Kobieta siedzi na łóżku. Ma dużego kaca

Jak prawidłowo brać witaminy?

Kiedy i z czym najlepiej spożywać witaminy? Warto zastosować się do kilku podstawowych reguł.

Pamiętajcie, aby wdrożyć podstawowe zasady:

  • witaminę D oraz omega-3 przyjmować z posiłkiem tłuszczowym (jak i pozostałe witaminy lubiące tłuszcze: A, K i E);
  • magnez przyjmować do posiłku lub mile widziany jest wieczorową porą – koi nasze nerwy. Dodatek witaminy B6 do preparatów z magnezem ma poprawiać jego wchłanialność;
  • witaminy z grupy B – bierzemy w pierwszej połowie dnia po posiłku – mogą pobudzać, chyba, że nie mamy w planie spania;
  • kurkumina – jeżeli występuje w klasycznych kapsułkach – przyjmujemy także z podłożem tłuszczowym plus dodatkiem pieprzu czarnego (lub piperyną) – to znacznie poprawi wchłanialność praktycznie nierozpuszczalnej kurkuminy;
  • selen – jeżeli jednocześnie przyjmujemy hormony tarczycy zróbmy minimum 2-godzinny odstęp czasowy! To ważne, aby selen nie zaburzał wchłaniania Letroxu/Euthyroxu;
  • koenzym Q10 – też lubi tłuszcze, dlatego dobrze jest Q10 przyjmować właśnie z tłuszczami;
  • żelazo – nie łącz go z magnezem ani wapniem! Korzystnie z kolei łączyć ją z laktoferyną – poprawia ona przyswajanie żelaza oraz zmniejsza niepożądane skutki terapii

– wyjaśnia farmaceutka.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Okiem farmaceuty 🔎 (@zosia_winczewska)

Winczewska zaznacza także, aby popijać witaminy wodą, a nie sokiem, herbatą czy kawą.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kąpiele magnezowe

Kąpiele magnezowe – wielka ściema czy hit?

Kawa wypłukuje magnez? Fakty i mity dotyczące kawy

Zdecydowałaś się na suplementację magnezu? Dietetyczka wyjaśnia, jaki rodzaj tabletek wybrać

Suplementujesz magnez? Sprawdź, o jakiej porze dnia najlepiej to robić

Kanapki z awokado - źródło magnezu

Magnez – objawy niedoboru i nadmiaru. Produkty bogate w magnez

Tężyczka może nie być łatwa do rozpoznania.

Tężyczka – jakie są jej przyczyny i jak ją leczyć?

kobieta trzymająca suplementy

Suplementujesz magnez lub żelazo? Poznaj nowe zalecenia GIS dotyczące dziennych dawek

kobieta

6 witamin i minerałów, których organizm może potrzebować zimą

Magnez i wapno – bierzesz je razem? Farmaceutka tłumaczy, dlaczego to niekoniecznie dobry pomysł!

istockphoto.com

Miewasz skurcze łydek? Pij wodę! Położna Kasia wyjaśnia, dlaczego to takie ważne

Potas, magnez, wapń i sód ‒ elektrolity w akcji

Racjonalna suplementacja dopasowana do indywidualnych potrzeb ma ogromne znaczenie

„Racjonalna suplementacja dopasowana do indywidualnych potrzeb ma ogromne znaczenie” – mówi farmaceutka

Magnez

Magnez i jego rola w organizmie – skutki niedoboru i nadmiaru, naturalne źródła magnezu

Co zrobić ze skorupkami jajek po Wielkanocy? Podpowiadamy, jak je możesz wykorzystać

Co zrobić ze skorupkami jajek po Wielkanocy? Podpowiadamy, jak je możesz wykorzystać

Artur Rakowski / Archiwum prywatne

Artur Rakowski: adaptogenów nie możemy traktować jako polisy na niedbale prowadzone życie

6 produktów lepszych dla zdrowia kobiet niż superfoods

Czy poziom witaminy D u kobiet w ciąży może być powiązany z poziomem IQ u ich dzieci? Odpowiada farmaceutka Zofia Winczewska

Czy poziom witaminy D u kobiet w ciąży może być powiązany z IQ ich dzieci? Odpowiada farmaceutka Zofia Winczewska

Farmaceutka stanowczo o dacie ważności leków: szacować to można sobie wydatki na zakupy, a nie moc przeterminowanego leku

Farmaceutka stanowczo o dacie ważności leków: szacować to można sobie wydatki na zakupy, a nie moc przeterminowanego leku

Czym grozi niedobór witaminy B12 i jak go rozpoznać? Wyjaśniają dietetyczki

Czym grozi niedobór witaminy B12 i jak go rozpoznać? Wyjaśniają dietetyczki

Przyjmujesz antykoncepcję hormonalną? Sprawdź, jakie możesz mieć niedobory witamin i minerałów, i jak je uzupełnić

Przyjmujesz antykoncepcję hormonalną? Sprawdź, jakie możesz mieć niedobory witamin i minerałów, i jak je uzupełnić

Melatonina – czym jest i jak działa? Badanie melatoniny

Ewa Wojciechowska

Less Stress From Plants, czyli suplementacja dla wszystkich, którzy chcą naturalnie zadbać o swój układ nerwowy. Przetestowałam!

kobieta nad morzem

Zdrowotne shoty. Co w nich siedzi i jakie mają działanie?

Insulinooporność a wsparcie suplementacyjne. Farmaceutka wyjaśnia, co warto łykać

Najpopularniejsze

Respirator

Jak wygląda intubacja i podłączenie pacjenta do respiratora? Wyjaśnia anestezjolożka Zofia Patyna-Giżejowska

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

białe plamy na paznokciach

Białe plamy na paznokciach – co oznaczają i jak się ich pozbyć?

MCH – co to, podwyższone i poniżej normy. MCH w morfologii

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Saturacja — czym jest i jaką zbadać?

Saturacja – czym jest i jak ją zbadać? Jaki jest prawidłowy poziom saturacji?

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Kobieta i mężczyzna

Jak uprawiać seks analny, żeby nie bolało? Mamy kilka porad

ozdrowieńcy po COVID-19

Czy od ozdrowieńca możesz się zarazić koronawirusem? Wyjaśnia prof. Anna Boroń-Kaczmarska

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Torbiel - twarz kobiety z widocznymi krostkami

Torbiel – czym jest, gdzie występuje i czy jest groźna dla zdrowia?