Przejdź do treści

Ćwiczenia na piękne plecy. Sprawdź, co zrobić, jeśli codziennie spędzasz kilka godzin przy biurku

Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
istockphoto.com
Masz trądzik? Wszystkiemu winne może być to, co jesz!
Beata Pawlikowska
Beata Pawlikowska: myślałam, że jestem więźniem swojego ciała i nie podobało mi się to, że podlegam miesięcznemu cyklowi
istockphoto.com
Zakażenie wirusem HPV może dotyczyć nawet co drugiej aktywnej seksualnie osoby. Jak się przed nim chronić?
istockphoto.com
Wróciłaś z urlopu, a na twojej skórze pojawiło się więcej znamion i piegów? Sprawdź, czy nie są groźne
żywność w supermarkecie
Koniec z marnowaniem żywności w marketach. Zaczyna obowiązywać nowa ustawa

Gwiazdy na czerwonym dywanie prezentują się świetnie nie tylko dzięki pięknym kreacjom, ale też nienagannym sylwetkom. Prawie każdy może taką wypracować! Wystarczą 2 proste ćwiczenia – zdradza dr Paul Drew, fizjoterapeuta amerykańskich gwiazd z 20-letnim stażem. Warunek? Systematyczność.

Trafiłam niedawno na fragmenty książki tego autora Red Carpet Posture, w której ekspert udziela wielu rad dotyczących prawidłowej sylwetki. Jego zdaniem każdy z nas przy odpowiedniej systematyczności jest w stanie wyglądać jak gwiazdy na czerwonym dywanie. Zacznijmy od podstawowej kwestii – prostych pleców. O nie w dzisiejszych czasach coraz trudniej. Stres, wielogodzinne siedzenie przy biurku, jazda samochodem i brak ruchu robią swoje. Drew zaleca, aby w ciągu dnia wykonywać systematycznie dwa proste ćwiczenia. Dzięki nim można naprawić szkody wyrządzone przez niewłaściwe siedzenie. Ćwiczenia są proste, nie zajmują dużo czasu, nie wymagają żadnych urządzeń, akcesoriów i specjalnego miejsca. Jak dla mnie rewelacja!

Wyciskanie pomarańczy

1.       Usiądź prosto na krześle, wyprostuj plecy, stopy płasko na podłodze, wciągnij brzuch i rozluźnij ramiona.

2.       Wyobraź sobie, że masz pomarańczę między łopatkami i chcesz ją wycisnąć, ściągając łopatki do tyłu i w dół. Przytrzymaj 10 sekund i powtórz 5 razy.

3.       Po wykonaniu ćwiczenia staraj się nadal utrzymać wyprostowaną sylwetkę.

4.       Ćwiczenie wykonuj co kilka godzin.

Rozciąganie w kącie

1.     Stań w kącie pokoju twarzą skierowaną do rogu. Umieść obie ręce i przedramiona na ścianach tak, by łokcie były zgięte pod kątem 90 stopni. Opuść minimalnie ramiona.

2.      Ściągnij łopatki i przyciśnij przedramiona do ściany

3.      Zrób krok prawą nogą do przodu zwiększając rozciągnięcie, pozostań w tej pozycji. Złap 3-5 głębokich oddechów. Cofnij nogę do tyłu.

4.       To samo powtórz z lewą nogą.

5.       Wykonuj ćwiczenie maksymalnie 3 razy w ciągu dnia.

Proste, prawda?

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

dziewczyna na krześle

Wydaje ci się, że masz krótszą nogę? Fizjoterapeutka podpowiada, co za tym stoi

A ty ile masz problemów na karku?

istockphoto.com

5 codziennych zagrożeń dla kręgosłupa

Nie garb się

Nie garb się! Jak skutecznie gimnastykować kręgosłup?

plecy

Jak dbać o kręgosłup, gdy ma się 20, 30, 40 lat?

Proste plecy – pomoże ci w tym ćwiczenie na równowagę. Tancerka Polskiego Baletu Narodowego pokazuje, jak je poprawnie wykonać

Aktywne pośladki to recepta na problemy z kręgosłupem. Polecamy kilka ćwiczeń

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Wyprostuj się! Kasia Bem podpowiada jak to zrobić skutecznie

Kręgosłup na urlopie

Jak zadbać o kręgosłup na urlopie? Poznaj wskazówki od fizjoterapeuty

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Ćwiczenia na wzmocnienie pleców. Propozycje trenerki Kasi Bigos

Co służy kręgosłupowi w podróży? Zapytaliśmy fizjoterapeutę Piotra Turskiego

Zastanawiasz się, czy warto chodzić na basen? Zobacz, co zyskasz, decydując się pływać

Bolą cię plecy? Ulgę mogą dać ci poste ćwiczenia

Ćwicz kręgosłup - to proste!

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Kasia Bigos ćwiczenia

Ćwiczenia na kręgosłup. Propozycje Kasi Bigos

Chorzy od pracy

5 negatywnych syndromów chorób, które mogą pojawić się podczas pracy

Natychmiastowa ulga dla kręgosłupa. Ćwiczenia na ból pleców

Kobieta siedzi po turecku na biurku i medytuje. Przed nią stoi na biurku laptop, za nią regał z książkami, fotel i okno

5 biurowych trików, które ratują kręgosłup

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta cierpiąca na kifozę piersiową na masażu

Kifoza piersiowa – kiedy fizjologiczny łuk kręgosłupa ewoluuje do patologicznej postaci?

Wyprostuj się! Twój kręgosłup ci za to podziękuje

Grafika pokazująca kręgosłup przed i po nastawieniu

Na czym polega nastawianie kręgosłupa? Wizyta u kręgarza, przebieg zabiegu, wskazania do terapii