Przejdź do treści

Ćwiczenia na piękne plecy

Naprawiamy krzywe plecy!
Prosta metoda na krzywe plecy. Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
michał domaszewski
Dr Michał Domaszewski: nie bójmy się odpoczywać, kiedy chorujemy
selma blair
Selma Blair o stwardnieniu rozsianym: miałam symptomy od lat, ale nie były traktowane poważnie
surfująca dziewczyna
Szykuje się wielka zmiana w sporcie? Równa płaca dla kobiet i mężczyzn
Kampania Fundacji Arena i Świat
Pomalowały swoje piersi, aby przypomnieć kobietom o badaniach
Agnieszka Hyży o macierzyństwie: wszystkie jedziemy na tym samym wózku!

Gwiazdy na czerwonym dywanie prezentują się świetnie nie tylko dzięki pięknym kreacjom, ale też nienagannym sylwetkom. Prawie każdy może taką wypracować! Wystarczą 2 proste ćwiczenia – zdradza dr Paul Drew, fizjoterapeuta amerykańskich gwiazd z 20-letnim stażem. Warunek? Systematyczność.

Trafiłam niedawno na fragmenty książki tego autora Red Carpet Posture, w której ekspert udziela wielu rad dotyczących prawidłowej sylwetki. Jego zdaniem każdy z nas przy odpowiedniej systematyczności jest w stanie wyglądać jak gwiazdy na czerwonym dywanie. Zacznijmy od podstawowej kwestii – prostych pleców. O nie w dzisiejszych czasach coraz trudniej. Stres, wielogodzinne siedzenie przy biurku, jazda samochodem i brak ruchu robią swoje. Drew zaleca, aby w ciągu dnia wykonywać systematycznie dwa proste ćwiczenia. Dzięki nim można naprawić szkody wyrządzone przez niewłaściwe siedzenie. Ćwiczenia są proste, nie zajmują dużo czasu, nie wymagają żadnych urządzeń, akcesoriów i specjalnego miejsca. Jak dla mnie rewelacja!

Ćwiczenie nr 1.  Wyciskanie pomarańczy

1.       Usiądź prosto na krześle, wyprostuj plecy, stopy płasko na podłodze, wciągnij brzuch i rozluźnij ramiona.

2.       Wyobraź sobie, że masz pomarańczę między łopatkami i chcesz ją wycisnąć, ściągając łopatki do tyłu i w dół. Przytrzymaj 10 sekund i powtórz 5 razy.

3.       Po wykonaniu ćwiczenia staraj się nadal utrzymać wyprostowaną sylwetkę.

4.       Ćwiczenie wykonuj co kilka godzin.

Ćwiczenie nr 2. Rozciąganie w kącie

1.     Stań w kącie pokoju twarzą skierowaną do rogu. Umieść obie ręce i przedramiona na ścianach tak, by łokcie były zgięte pod kątem 90 stopni. Opuść minimalnie ramiona.

2.      Ściągnij łopatki i przyciśnij przedramiona do ściany

3.      Zrób krok prawą nogą do przodu zwiększając rozciągnięcie, pozostań w tej pozycji. Złap 3-5 głębokich oddechów. Cofnij nogę do tyłu.

4.       To samo powtórz z lewą nogą.

5.       Wykonuj ćwiczenie maksymalnie 3 razy w ciągu dnia.

Proste, prawda?

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Nie garb się! Będziesz… weselszy

Chorzy od pracy

5 negatywnych syndromów chorób, które mogą pojawić się podczas pracy

Człowieku, wyprostuj się! Twój kręgosłup cierpi.

Kręgosłup vs. wielkie porządki

Twój kręgosłup, gdy masz 20, 30, 40 lat

Natychmiastowa ulga dla kręgosłupa. Ćwiczenia na ból pleców

Kręgosłup na urlopie

Ulga dla pleców

Aktywne siedzenie – co to takiego?

Prosta droga do krzywych pleców

Akcja – zadbaj o kręgosłup!