Przejdź do treści

10 sposobów na to, by nie zwariować

10 sposobów na to, by nie dać się zwariować
Ilustracja: Martyna Wójcik-Śmierska | www.facebook.com/martynawojciksmierska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ewa Chodakowska
Ewa Chodakowska zachęca do badań piersi
Lizi Jackson-Barrett
Łysa Lizi Jackson-Barrett: Rok temu płakałam. Teraz czuję się świetnie
Masaż blizn. Mama Kosmetolog pokazuje jak go wykonywać prawidłowo
Zadbaj o własne piersi. Ruszyła kampania Fundacji Rak’n’Roll
doktor michał lipa przodem
Czy USG jest bezpieczne? Dr Michał Lipa uspokaja

Te 10 prostych patentów poprawi jakość twojego życia. Sięgnij po naturalne „pigułki mocy” i nie daj się stresowi!

1. Każdego dnia przeznacz 20-30 minut na odpoczynek po pracy

Niech to stanie się twoją złotą zasadą. Sposób relaksu dobierz do swoich potrzeb i upodobań. Dobrze zrobi ci spacer, drzemka, medytacja, relaksacja w pozycji trupa lub… nicnierobienie.

2. Wykonuj jedną czynność naraz

Czyli na przykład nie jedz i nie czytaj jednocześnie, nie nadwyrężysz wtedy sytemu nerwowego. A gdy rozmawiasz w trakcie jedzenia, odłóż wtedy sztućce.

3. Organizuj sobie krótkie weekendowe wypady

Zwłaszcza gdy pracujesz w dużym napięciu i odczuwasz na co dzień skutki stresu, taka zmiana otoczenia może być bardzo korzystna.

4. Odpoczywaj inaczej niż pracujesz

To znaczy gdy twoja praca polega na częstym kontakcie z ludźmi, poszukaj spokojnych miejsc, a nie głośnych kurortów. Jeśli na co dzień siedzisz dużo przy biurku, spędzaj urlop aktywnie .

5. Opanuj prosty oddech, który tonuje i uspokaja.

Usiądź w siadzie skrzyżnym lub na piętach albo na skraju krzesła, licząc do czterech, zrób wdech, na taki sam czas zatrzymaj oddech, zrób wydech i znów zatrzymaj powietrze. Powtórz 10 razy.

6. W pracy co 3 godziny rób co najmniej 5-minutową przerwę

Wstań od biurka, przejdź się, poprzeciągaj się, oddychaj. Gdy pracujesz przy komputerze, pamiętaj, aby kręgosłup był prosty, od czasu do czasu zwróć uwagę na oddech i zrób głęboki wdech i wydech przez nos.

7. Medytuj

Wybitny nauczyciel medytacji Sakyong Mipham Rinpocze porównał medytację do przebywania w pustym pokoju w domu pełnym ludzi – tak bardzo odpręża, regeneruje i uspokaja – już 5 minut, a najlepiej 20 minut dziennie, przynosi ogromne korzyści dla ciała, ducha i umysłu.

8. Codziennie znajdź czas na kontakt z naturą

Idź do parku, na łąkę lub skwer albo nad jezioro i nic nie rób. Zwyczajnie „zawieś się” tak jak czasem twój komputer. Potrzebujesz takiego resetu bardziej, niż ci się wydaje.

9. Rób głębokie obroty głowy

Osoby, które wykonują pracę biurową i dużo czasu spędzają przy komputerze, mogą odczuwać bóle i napięcia w okolicach karku. Pomogą głębokie obroty głowy – 5 razy w prawo, 5 razy w lewo. Zmniejszysz napięcie w szyi i karku oraz dotlenisz się.

10. Za każdym razem, zanim odbierzesz telefon, zrób trzy głębokie oddechy

Podczas głębokiego oddechu pobierasz sześć do dziesięciu razy więcej tlenu niż przy oddechu płytkim. Dzięki temu dzwonek telefonu zamiast cię irytować i stresować stanie się dla ciebie pretekstem do rozluźnienia i dotlenienia. Spróbuj tego sposobu choćby przez jeden dzień, a zobaczysz, jak bardzo na korzyść zmieni się twoje samopoczucie. Z czasem głębokie oddychanie stanie się twoim nawykiem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Dlaczego nie czytam regularnie wiadomości?

8 sposobów na obniżenie kortyzolu

Milenialsi nie tak zdrowi jak rodzice

Adaptogeny w obliczu czynników stresogennych

6 skutecznych sposobów na stres

Dlaczego warto iść na masaż?

Dlaczego warto iść na masaż?

Co może boleć ze stresu?

Stres działa jak śmieciowe jedzenie

Chorzy ze stresu

14 skutecznych sposobów na stres

Jak stres wpływa na twoje ciało?

Bakterie jelitowe mieszają w emocjach