Przejdź do treści

6 sposobów, by zestresować się na maksa

Zdjęcie: Nick Karvounis / Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dziecko je posiłek przy stole i pije wodę ze szklanki
Co czuje dziecko, kiedy jest zmuszane do jedzenia? Wyjaśnia dietetyczka
Posiłek w restauracji. Kobieta je
7 nieoczywistych produktów, po których może ci się odbijać
kobieta w ciąży
„3 razy rodziła, karmiła piersią i nigdy nie miała USG piersi…”. Dr Strus o tym, że ciąża nie chroni przed nowotworem
Grzyby trzymane w dłoniach
Jak przygotować się do grzybobrania? GIS podaje najważniejsze zasady
Patrycja Kujawa odmówiła uszycia sukienki powyżej rozmiaru 38. Teraz odpowiada na zarzuty fatshamingu
Patrycja Kujawa odmówiła uszycia sukienki powyżej rozmiaru 38. Teraz odpowiada na zarzuty o fatshaming

Lubisz to napięcie mięśniowe, suchość w gardle, ucisk w skroniach, przyspieszoną akcję serca i wzmożone ruchy robaczkowe? To typowe oznaki stresu – jednego z największych zabójców na świecie. Teoretycznie należałoby go unikać. Ale jeśli zdrowie i samopoczucie są dla ciebie nieistotne, stresuj się więcej! Jak? Wystarczy ograniczenie ruchu, jedzenie fast foodów i mało snu.

Bądź online przez całą dobę

Smartfon to centrum zarządzania twoim życiem i portal do prawdziwego świata. Jak mógłbyś się z nim rozstawać? Czy na jawie, czy we śnie – miej go zawsze przy sobie. Jednak od „mieć” ważniejsze jest „być”. Dlatego w kontakcie ze smartfonem bądź proaktywny. Sprawdzaj zmiany statusów w sieciach społecznościowych, sprawdzaj aktualności na portalach informacyjnych, sprawdzaj pocztę i stan konta, sprawdzaj… Nieważne, co – po prostu sprawdzaj, sprawdzaj, sprawdzaj! Aż twoje czoło zrosi zimny pot, a ciało nabawi się drgawek. Drgawki drgawkami, ale generalnie…

Staraj się unikać ruchu

Ruch pomaga zwalczyć stres – zatem masz z nim nie po drodze. Chwila, jakiej drodze? Nigdzie się nie ruszaj! Fotel, sofka, tapczan – to są twoi przyjaciele. Fakt, do pracy trzeba się przemieścić. Ale w aucie też jest fotel, a do biura pewnie cię dowiezie winda (jeśli musisz codziennie drałować na pierwsze piętro, lepiej zmień robotę). Po ośmiogodzinnym wycisku przed komputerem przyda ci się dłuższa posiadówka przed telewizorem. Możesz zażyć coś z publicystyki (fantastycznie nadwyręża nerwy) lub na przykład pooglądać trening jogi. Joga wprawdzie pomaga na stres, ale w praktyce. Na ekranie jest niegroźna.

Wściekaj się na każdy drobiazg

Byle drobiazg nie powinien stać na przeszkodzie do realizacji twoich celów! Jeśli stoi, to z pewnością jest to sabotaż, który domaga się odwetu – w postaci ataku szału. Tutaj możesz sobie pofolgować, bo okazji do napadów furii jest mnóstwo. Ot, choćby korek. Nie idzie ruszyć w tę ni we w tę? Zatem nie marnuj czasu na słuchanie radia, ulubionych płyt lub audiobooków, a tym bardziej ćwiczenia relaksujące, tylko rzucaj mięchem, ciśnij w klakson i wal po kierownicy, aż nabawisz się zakwasów.

Pracuj jak najwięcej

W końcu forsa jest najważniejsza. Ex aequo z uznaniem szefa, wiankiem laurek na LinkedInie i wiodącą na szczyty ścieżką kariery. To nic, że za miesiąc gospodarka może tąpnąć, pokój na świecie gruchnąć, Ziemia huknąć o asteroidę, a twój układ nerwowy zwyczajnie się przepalić. Grunt to zabezpieczyć się na przyszłość, żeby mieć wszystkiego pod dostatkiem nawet za 200 lat. Zatem nie zaniedbuj zaniedbywania życia osobistego, zarywania snu, angażowania się w dodatkowe projekty oraz podejmowania się wszystkiego, co wyciśnie z ciebie ostatnie soki i zamieni cię w wysuszony kłębek nerwów.

 

Bądź perfekcjonistą

Nadmiar pracy świetnie szkodzi na nerwy, ale jeśli poszukujesz „wypalania” stresem w wersji turbo, do nadgodzin dorzuć perfekcjonizm. To technika masochizmu oparta na zadawaniu sobie bólu detalami. Ma szeroki zakres zastosowań. Możesz zacząć już z samego rana: od dziesięciominutowego pucowania zębów lub wyszukiwania niewidzialnych plam na garderobie. Następnie podczas przyrządzania śniadania staraj się idealnie odwzorować francuskich mistrzów kuchni, a podczas sprzątania – perfekcyjną panią domu (lub pana Propera). W pracy nigdy nie idź na łatwiznę. Rób wszystko, żeby zabrylować. Zawsze dbaj o treść, ale również formę! Nie będzie od rzeczy, jeśli zlecisz poprawianie maili przed wysyłką zawodowym korektorom. Oczywiście perfekcjonizm nieuchronnie wiąże się z licznymi potknięciami. Ważne jest, by do żywego je przeżywać.

Jedz fast foody

Zdrowe nerwy wymagają odpowiednich składników odżywczych. Takich jak cynk, magnez czy witaminy z grupy B. Dlatego zapomnij o racjonalnym żywieniu, a jeszcze bardziej w niepamięci zagrzeb jakiekolwiek informacje o superproduktach zwalczających stres. Jeśli chcesz zapewnić sobie nerwowy odlot, do zestawu dobrych praktyk dołącz odżywianie się dziadostwem. Możliwości są gargantuiczne. Dzień możesz zacząć od parówek z chlebem tostowym, lunch załatwi obwarzanek z colą, na obiad sięgnij po coś z mikrofali, a na deser „siądą” kolorowe pianki. Na kolację coś wymyślisz, ważne, żeby najeść się do syta. W ten sposób dokarmisz szkodliwe bakterie, zapewnisz sobie koszmary, a rankiem obudzisz się zroszony świeżym potem i cudownie zestresowany.

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Zrelaksowana dziewczyna

ASMR – orgazm dla mózgu. Jak to działa i na co może pomóc?

Książka na stres. Czytaj dla zdrowia!

Ciągły stres niszczy ci życie. Sprawdź, jak go okiełznać!

Krople

GIF wycofał krople uspokajające. Stwierdzono wadę jakościową

Utrata miesiączki przez stres zdarza się bardzo często

Jak zatrzymać miesiączkę? Rozmowa z ginekologiem.

Ćwiczenia miały cię relaksować, a niepokoją? Zobacz, dlaczego tak się dzieje

stres a stan skóry

Psychokosmetologia, czyli jak stres i inne emocje wpływają na stan skóry?

Czujesz się wypalona? Zrób sobie dzień przerwy

Najmniejsza rzecz może wyprowadzić cię z równowagi? Czas przyjrzeć się sobie

Zajadasz stres? Zobacz, jak to kontrolować

Martwisz się o przyszłość? Oto 7 sposobów, przy pomocy których ze zmartwieniami radzą sobie specjaliści

Zespół przewlekłego zmęczenia – jak go rozpoznać?

Zespół przewlekłego zmęczenia – objawy. Jak odzyskać energię?

„Po sesji muzyki wibracyjnej czujesz się zdecydowanie zrelaksowany i wypoczęty”. O tym, co w ich duszach gra, opowiadają Asia Orłowska i Alek Sabuda

Koszmary senne – zapobieganie, leczenie, wpływ na organizm

kobieta trzyma strzykawkę z igłą

Witamina B12 w zastrzykach – zalety, dawkowanie, efekty

Skutki uboczne stresu o których warto wiedzieć. Jak reaguje twoje ciało?

Skutki uboczne stresu, o których warto wiedzieć. Jak reaguje twoje ciało?

Nie możesz się zrelaksować? Spróbuj tych ćwiczeń oddechowych

Twoje włosy zaczęły wypadać? Zobacz, co może być przyczyną

stres trening

Sposoby na stres. Oto 6 skutecznych sposobów, które ukoją twoje nerwy

Jesteś już zmęczona ciągłym podejmowaniem decyzji? Wypróbuj te sposoby

Nieustanny stres sprawia, że czujesz się emocjonalnie wypruta? Sprawdź, jak sobie pomóc

Ciągłe uczucie głodu – przyczyny. Jak się go pozbyć?

Ciepło, zimno… Skąd te zaburzenia termoregulacji?

Ciepło, zimno… Skąd te zaburzenia termoregulacji?

Poczucie lęku, niepewność jutra. Jak sobie radzić ze stresem?

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Kobieta leży na łóżku

Seks analny to czysta przyjemność! Jak wzbogacić swój erotyczny repertuar?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?