Przejdź do treści

6 sposobów, by zestresować się na maksa

Zdjęcie: Nick Karvounis / Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Jak starzeje się wzrok kobiet? Sprawdź, co możesz zrobić, by spowolnić ten proces
Dorota Gardias o swojej chorobie: Uzmysłowiłam sobie, że nasze życie jest bardzo kruche
Czekają nas dodatkowe obostrzenia w święta Bożego Narodzenia? Premier: „Te święta mogłyby być spokojniejsze, gdyby kolejne kilka milionów Polaków się zaszczepiło”
„Depresja to prawdziwe cholerstwo. Gdy uderza, życie potrafi być naprawdę strasznie trudne”- mówi psycholożka Monika Kotlarek. Jak pomóc samemu sobie w depresji?
Wszystko, co chcesz wiedzieć o antybiotykach, a być może nie miałaś kogo zapytać – wyjaśnia lek. Małgorzata Stefańska

Lubisz to napięcie mięśniowe, suchość w gardle, ucisk w skroniach, przyspieszoną akcję serca i wzmożone ruchy robaczkowe? To typowe oznaki stresu – jednego z największych zabójców na świecie. Teoretycznie należałoby go unikać. Ale jeśli zdrowie i samopoczucie są dla ciebie nieistotne, stresuj się więcej! Jak? Wystarczy ograniczenie ruchu, jedzenie fast foodów i mało snu.

Bądź online przez całą dobę

Smartfon to centrum zarządzania twoim życiem i portal do prawdziwego świata. Jak mógłbyś się z nim rozstawać? Czy na jawie, czy we śnie – miej go zawsze przy sobie. Jednak od „mieć” ważniejsze jest „być”. Dlatego w kontakcie ze smartfonem bądź proaktywny. Sprawdzaj zmiany statusów w sieciach społecznościowych, sprawdzaj aktualności na portalach informacyjnych, sprawdzaj pocztę i stan konta, sprawdzaj… Nieważne, co – po prostu sprawdzaj, sprawdzaj, sprawdzaj! Aż twoje czoło zrosi zimny pot, a ciało nabawi się drgawek. Drgawki drgawkami, ale generalnie…

Staraj się unikać ruchu

Ruch pomaga zwalczyć stres – zatem masz z nim nie po drodze. Chwila, jakiej drodze? Nigdzie się nie ruszaj! Fotel, sofka, tapczan – to są twoi przyjaciele. Fakt, do pracy trzeba się przemieścić. Ale w aucie też jest fotel, a do biura pewnie cię dowiezie winda (jeśli musisz codziennie drałować na pierwsze piętro, lepiej zmień robotę). Po ośmiogodzinnym wycisku przed komputerem przyda ci się dłuższa posiadówka przed telewizorem. Możesz zażyć coś z publicystyki (fantastycznie nadwyręża nerwy) lub na przykład pooglądać trening jogi. Joga wprawdzie pomaga na stres, ale w praktyce. Na ekranie jest niegroźna.

Wściekaj się na każdy drobiazg

Byle drobiazg nie powinien stać na przeszkodzie do realizacji twoich celów! Jeśli stoi, to z pewnością jest to sabotaż, który domaga się odwetu – w postaci ataku szału. Tutaj możesz sobie pofolgować, bo okazji do napadów furii jest mnóstwo. Ot, choćby korek. Nie idzie ruszyć w tę ni we w tę? Zatem nie marnuj czasu na słuchanie radia, ulubionych płyt lub audiobooków, a tym bardziej ćwiczenia relaksujące, tylko rzucaj mięchem, ciśnij w klakson i wal po kierownicy, aż nabawisz się zakwasów.

Pracuj jak najwięcej

W końcu forsa jest najważniejsza. Ex aequo z uznaniem szefa, wiankiem laurek na LinkedInie i wiodącą na szczyty ścieżką kariery. To nic, że za miesiąc gospodarka może tąpnąć, pokój na świecie gruchnąć, Ziemia huknąć o asteroidę, a twój układ nerwowy zwyczajnie się przepalić. Grunt to zabezpieczyć się na przyszłość, żeby mieć wszystkiego pod dostatkiem nawet za 200 lat. Zatem nie zaniedbuj zaniedbywania życia osobistego, zarywania snu, angażowania się w dodatkowe projekty oraz podejmowania się wszystkiego, co wyciśnie z ciebie ostatnie soki i zamieni cię w wysuszony kłębek nerwów.

 

Bądź perfekcjonistą

Nadmiar pracy świetnie szkodzi na nerwy, ale jeśli poszukujesz „wypalania” stresem w wersji turbo, do nadgodzin dorzuć perfekcjonizm. To technika masochizmu oparta na zadawaniu sobie bólu detalami. Ma szeroki zakres zastosowań. Możesz zacząć już z samego rana: od dziesięciominutowego pucowania zębów lub wyszukiwania niewidzialnych plam na garderobie. Następnie podczas przyrządzania śniadania staraj się idealnie odwzorować francuskich mistrzów kuchni, a podczas sprzątania – perfekcyjną panią domu (lub pana Propera). W pracy nigdy nie idź na łatwiznę. Rób wszystko, żeby zabrylować. Zawsze dbaj o treść, ale również formę! Nie będzie od rzeczy, jeśli zlecisz poprawianie maili przed wysyłką zawodowym korektorom. Oczywiście perfekcjonizm nieuchronnie wiąże się z licznymi potknięciami. Ważne jest, by do żywego je przeżywać.

Jedz fast foody

Zdrowe nerwy wymagają odpowiednich składników odżywczych. Takich jak cynk, magnez czy witaminy z grupy B. Dlatego zapomnij o racjonalnym żywieniu, a jeszcze bardziej w niepamięci zagrzeb jakiekolwiek informacje o superproduktach zwalczających stres. Jeśli chcesz zapewnić sobie nerwowy odlot, do zestawu dobrych praktyk dołącz odżywianie się dziadostwem. Możliwości są gargantuiczne. Dzień możesz zacząć od parówek z chlebem tostowym, lunch załatwi obwarzanek z colą, na obiad sięgnij po coś z mikrofali, a na deser „siądą” kolorowe pianki. Na kolację coś wymyślisz, ważne, żeby najeść się do syta. W ten sposób dokarmisz szkodliwe bakterie, zapewnisz sobie koszmary, a rankiem obudzisz się zroszony świeżym potem i cudownie zestresowany.

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

5 produktów, które warto upolować ze zniżką w sklepie HELLO ZDROWIE /grafika: Joanna Zduniak

5 produktów, które warto upolować ze zniżką w sklepie Hello Zdrowie

Jesteś już zmęczona ciągłym podejmowaniem decyzji? Wypróbuj te sposoby

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

kobieta owinięta kocem

Często łapiesz infekcje? Dowiedz się, w czym może tkwić problem

Dlaczego kobiety sypiają lepiej i jak rozpoznać, że nasz sen jest dobrej jakości / fot. pexels

Dlaczego „power nap” nie jest dla każdego i jak rozpoznać, że nasz sen jest dobrej jakości – wyjaśnia dr n. med. Aleksandra Wierzbicka

Bezsenność - przyczyny i leczenie

Bezsenność – przyczyny, skutki, leczenie, sposoby na bezsenność

Zioła na stres i gorsze samopoczucie

Aleksandra Gnyszka: Dzięki licznym badaniom naukowym wiemy, że w ziołach występują silne związki wzmacniające funkcje układu nerwowego

A może to przez stres! 8 zaskakujących dolegliwości, które może wywołać stres

Jak radzić sobie ze stresem, który wywołuje pandemia? /fot. Pexels

Jak radzić sobie ze stresem, który wywołuje pandemia?

Kobieta siedzi na łóżku i płacze

Dlaczego płacz jest dobry? „Zwalcza bakterie, polepsza wzrok i oczyszcza organizm” – wyjaśnia psycholożka Paulina Koszut

Dobre nawyki dla psychiki – wprowadź je, a zmniejszysz negatywny wpływ stresu na organizm

Marta Bąkowska: Dziecko też potrafi reagować psychosomatycznie. Musi czuć się bezpiecznie [WIDEO]

Marta Bąkowska: Niemowlę też potrafi reagować psychosomatycznie. Musi czuć się bezpiecznie [WIDEO]

stres trening

Sposoby na stres. Oto 6 skutecznych sposobów, które ukoją twoje nerwy

Pstrykanie długopisem, kręcenie włosami, obgryzanie paznokci... Jak pozbyć się tych nawyków? Podpowiada Magdalena Komsta

Skubanie skórek, obgryzanie paznokci, strzelanie palcami? To mogą być stimy. Psycholożka podpowiada, jak się ich pozbyć

10 sposobów, które pozwolą ci obniżyć poziom stresu /fot.Pexels, Olia Danilevich

10 sposobów, które pozwolą ci obniżyć poziom stresu

Ewa Wojciechowska

Less Stress From Plants, czyli suplementacja dla wszystkich, którzy chcą naturalnie zadbać o swój układ nerwowy. Przetestowałam!

Usprawnij swoją koncentrację! Neurolog radzi, jak bezboleśnie zejść z obłoków na ziemię/fot. Pexels

Usprawnij swoją koncentrację! Neurolog radzi, jak bezboleśnie zejść z obłoków na ziemię

Jak w naturalny sposób uspokoić zszargane nerwy? Sprawdziłem to stosując Less Stress From Plants/fot. archiwum prywatne Wojciecha Gojke

Jak w naturalny sposób uspokoić zszargane nerwy? Sprawdziłem to stosując Less Stress From Plants

Kobieta

„Oddech jest podstawowym i najszybszym sposobem, aby zapanować nad trudnymi emocjami”. Psychoonkolożka wyjaśnia, jak świadomie oddychać

"Chowałam się. Wstydziłam się. Nigdy więcej". Martyna Kaczmarek o tym, jak ważne jest normalizowanie nadmiernej potliwości

„Chowałam się. Wstydziłam się. Nigdy więcej”. Martyna Kaczmarek o tym, jak ważne jest normalizowanie nadmiernej potliwości

Witaj Słońce! Poświęć 20 minut o poranku na te ćwiczenia, a poczujesz się jak nowo narodzona

terapia czaszkowo-krzyżowa/ pexels

„Układ nerwowy dostaje sygnał: nie musi tak być, nie trzeba tkwić w ciągłym bólu, jest wyjście”. Fizjoterapeutka o „rozmasowywaniu” traum

Kobieta

Masz problem z obrzękami? Sprawdź poziom kortyzolu

Nerwica w ciąży – objawy, leczenie, wpływ na dziecko

Najpopularniejsze

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

kobieta pijąca zioła

Naturalne odrobaczanie. Czy naprawdę wszyscy mamy pasożyty?

Respirator

Jak wygląda intubacja i podłączenie pacjenta do respiratora? Wyjaśnia anestezjolożka Zofia Patyna-Giżejowska

MCH – co to, podwyższone i poniżej normy. MCH w morfologii

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Torbiel - twarz kobiety z widocznymi krostkami

Torbiel – czym jest, gdzie występuje i czy jest groźna dla zdrowia?

Pozycje seksualne, czyli jak urozmaicić seks. Najlepsze pozycje

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Badanie krwi AST - co to jest i jak interpretować wyniki?

Badanie krwi AST – co to jest i jak interpretować wyniki?