Przejdź do treści

Witaminy na koncentrację – dla dzieci i pracujących umysłowo

Witaminy na koncentrację - dla dzieci i pracujących umysłowo Unsplash.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Chubby chasing i feedersi, czyli z czym spotykają się kobiety plus size [WIDEO]
W ciąży mózg kobiety się… kurczy. Poznaj 5 zaskakujących faktów dotyczących kobiecego ciała
Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!
Brak ci pewności siebie? Popracuj z ciałem!
Nie lekceważ tych objawów. To może być serce

Suplementy na pamięć i koncentrację wspomagają wysiłek umysłowy, usprawniając procesy nauki i ułatwiając wykonywanie obowiązków zawodowych. Preparaty tego typu dodają energii, pomagają skupić się na wykonywanych obowiązkach, ułatwiają dotlenienie i odżywienie komórek mózgowych. Nie tylko studenci czy osoby aktywne zawodowo sięgają po suplementy tego typu – konieczne może być zastosowanie syropu na pamięć i koncentrację dla dzieci. Jakie są najlepsze tabletki na pamięć i koncentrację?

Kto potrzebuje leków na poprawę koncentracji?

Od czasu do czasu każdy z nas może doświadczyć problemów z koncentracją i pamięcią. Niekiedy jest to konsekwencja zwykłego zmęczenia czy braku snu. Przyczyną może być także nadmiar obowiązków. Jeśli okresowo pojawiają się problemy z koncentracją – można sięgnąć po odpowiednie suplementy diety. Bardzo często takie rozwiązanie wykorzystywane jest przez nastolatków przeciążonych obowiązkami szkolnymi czy studentów. Także osoby pracujące umysłowo sięgają po preparaty na koncentrację. Tego typu wspomagania potrzebować mogą ponadto osoby spędzające dużo czasu za kierownicą.

Zawsze należy mieć na uwadze, że okazyjne wspomaganie pracy mózgu przy pomocy suplementów na sens tylko wtedy, gdy idzie w parze ze zdrowym stylem życia. Jeśli stosujemy odpowiednio zbilansowaną dietę, dbamy o optymalną ilość snu i aktywność fizyczną – możemy od czasu do czasu sięgnąć po coś na pamięć i koncentrację. Jeśli jednak nasza dieta pozostawia wiele do życzenia, sięgamy po używki, za mało śpimy i jesteśmy stale narażeni na stres – nawet najlepsza suplementacja nie przyniesie pożądanego efektu.

 

Szukasz suplementów, które wspomogą Twoją koncentrację? Znajdziesz je w sklepie Hello Zdrowie!

Naturalne energetyki – natychmiastowa koncentracja

Jeśli zależy Ci na stosunkowo szybkim pobudzeniu, zniwelowaniu zmęczenia oraz poprawieniu koncentracji – sięgnij po naturalne energetyki. Możesz wypić kilka filiżanek kawy, zielonej herbaty, Yerba Mate. Doskonale pobudzi woda z cytryną miodem i imbirem. Doskonałymi właściwościami pobudzającymi i wspomagającymi pracę mózgu wyróżnia się tak modna w ostatnich latach kawa kuloodporna – wystarczy zblendować kawę z łyżką nierafinowanego oleju koksowego, łyżką masła oraz przyprawami (cynamonem, kardamonem, wanilią). Nie każdy wie, że doskonałymi właściwościami pobudzającymi wyróżnia się… sok z buraka. Zawiera on duże ilości tlenku azotu o działaniu rozszerzającym naczynia krwionośne. Skutkuje to szybkim dotlenieniem mózgu i poprawą jego funkcjonowania. A jakie tabletki na skupienie do nauki sprawdzą się najlepiej? Aby zredukować uczucie zmęczenia i poprawić zdolność koncentracji, można sięgać po preparaty zawierające kofeinę, guaranę, ekstrakt z Yerba mate, witaminy z grupy B. Tego typu leki na skupienie mogą być dostępne w postaci tabletek, preparatów płynnych czy tabletek musujących. Należy pamiętać, aby nie nadużywać suplementów na skupienie zawierających kofeinę – spożywana w nadmiarze może pogarszać samopoczucie.

Leki ziołowe na pamięć i koncentrację

Ashwagandha, czyli witania ospała, to korzeń o niezwykłych właściwościach prozdrowotnych. Porównywana do żeń-szenia, nie ustępuje mu zawartością cennych składników roślinnych i korzystnym oddziaływaniem na organizm. Dzięki zawartości fenolokwasów, fitosteroli, alkaloidów oraz witanolidów, Ashwagandha wykazuje mnóstwo pożądanych właściwości. Przede wszystkim – kompleksowo wspomaga działanie układu nerwowego, zwiększając odporność na stres oraz wspomagając pamięć i koncentrację. W podobny sposób działają także inne adaptogeny, takie jak żeń-szeń czy różeniec górski. To bardzo skuteczne suplementy na lepszą pracę mózgu.

Adaptogeny to nie jedyne rośliny, które wspomagają koncentrację. Pamięć i koncentrację usprawnić można sięgając po napar z suszonego kwiatu granatu czy sproszkowany korzeń maca. Doskonałym sposobem na pobudzenie pracy komórek mózgowych jest miłorząb japoński (Gingko biloba). Roślina ta może być przyjmowana w postaci naparu, tabletek z ekstraktem z Gingko biloba czy suplementy w postaci płynnej. Roślina ta słynie z niezwykle korzystnego wpływu na krążenie mózgowe krwi. Usprawniając przepływ krwi przez mózg, miłorząb japoński przyczynia się do odżywienia i dotlenienia mózgu, a tym samym – poprawy koncentracji.

istockphoto.com

Co jeszcze na koncentrację i pamięć?

W celu wspomagania koncentracji w okresach wzmożonego wysiłku fizycznego, warto sięgnąć po preparaty zawierające cholinę i inozytol. Te związki zaliczane są do kompleksu witamin z grupy B i odpowiadają za podtrzymanie metabolizmu energetycznego. Dzięki temu związki te redukują zmęczenie i poprawiają koncentrację. Jaki lek na pamięć i koncentrację można jeszcze stosować? Można przetestować działanie suplementów zawierających takie aminokwasy jak tyrozyna czy tauryna. Tyrozyna wspomaga pracę mózgu, zwłaszcza w stresowych warunkach, uczestniczy w procesie syntezy neuroprzekaźników oraz hormonów tarczycy. Z kolei tauryna jest neuroprzekaźnikiem wpływającym na funkcje poznawcze.

Dobry lek na pamięć i koncentrację może ponadto zawierać takie składniki jak olej MCT zawierający średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe, a także olejek CBD. Olej MCT to źródło kwasów tłuszczowych, które w naturze występują w oleju kokosowym i mogą przenikać przez barierę krew – mózg. Z kolei olejek CBD pozyskiwany jest z konopi siewnych i stanowi bogate źródło kannabidiolu – związku oddziałującego na receptory endokannabinoidowe w mózgu i dodającego energii.

Witaminy dla dzieci na pamięć i koncentrację

Niektóre dzieci mają problemy z nauką, trudno im się skoncentrować, zapamiętać nowe informacje – a to może skutecznie zniechęcić do nauki. Wówczas można pomóc dziecku, dbając o odpowiednio zbilansowaną dietę, a także zdrowy model odpoczynku (sen, aktywność fizyczna). A pomocniczo można sięgać po preparaty wspomagające koncentrację. Zazwyczaj zawierają one magnez, witaminy z grupy B, nienasycone kwasy tłuszczowe omega 3 oraz cynk. Tego typu preparaty mogą mieć postać kapsułek do połykania, żelków lub tabletek do żucia, tabletek musujących czy syropów na koncentrację.

 

 

Bibliografia:

  1. Domżał T., Pamięć w neurologii: zaburzenia, diagnostyka i leczenie, Forum Medycyny Rodzinnej, 2013, tom 7, nr 4
  2. Wolski T. i in., Surowce roślinne o działaniu adaptogennym oraz ocena zawartości adaptogenów w ekstraktach i preparatach otrzymanych z rodzaju Panax, Postępy Fitoterapii 2/ 2009

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Wimin Głębokie Skupienie / arch. prywatne

To tak, jakbyś postanowiła biegać i z niewygodnych butów przerzuciła się na lekkie adidasy. Poznaj Głębokie Skupienie Wimin

7 zdrowotnych właściwości imbiru. Poznaj jego wielką moc!

Podaruj sobie i najbliższym suplementy From Plants /fot. archiwum własne

Chcesz mieć spokojne święta? Nie zdawaj się na los. Podaruj sobie i najbliższym suplementy From Plants

Dłonie starszej kobiety z czarno-białymi zdjęciami

Choroba Alzheimera – etapy, objawy, leczenie. Jakie są jej przyczyny?

Demencja starcza - co to jest i jakie daje objawy?

Demencja starcza – czym jest, jakie są jej przyczyny i główne objawy?

Prohormony – co to jest, stosowanie, skutki uboczne

HMB – co to jest, działanie, dawkowanie, skutki uboczne

Wszystko, co trzeba wiedzieć o folianach /fot. Pexels

Wszystko, co trzeba wiedzieć o folianach

SUPLEMENTY: FAKTY I MITY. Czy tabletki na odchudzanie pomagają czy szkodzą?

SUPLEMENTY: FAKTY I MITY. Tabletki na odchudzanie: pomagają czy szkodzą?

AKCJA SUPLEMENTACJA: Zespół napięcia przedmiesiączkowego

7 skutecznych sposobów na przetrwanie kryzysu

SUPLEMENTY: FAKTY I MITY. "Suplementy nie pomagają" - prawda czy fałsz?

SUPLEMENTY: FAKTY I MITY. „Suplementy nie pomagają” – prawda czy fałsz?

Chcesz poprawić jakość swojego snu? Oto najbardziej skuteczne metody!

Dobre nawyki dla psychiki – wprowadź je, a zmniejszysz negatywny wpływ stresu na organizm

Marta Krupińska

Wyluzuj, to tylko PMS. Czyli jak udało mi się złagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego

zdrowy mózg

7 rzeczy, za które twój mózg będzie ci wdzięczny

Ewa Wojciechowska

Less Stress From Plants, czyli suplementacja dla wszystkich, którzy chcą naturalnie zadbać o swój układ nerwowy. Przetestowałam!

Usprawnij swoją koncentrację! Neurolog radzi, jak bezboleśnie zejść z obłoków na ziemię/fot. Pexels

Usprawnij swoją koncentrację! Neurolog radzi, jak bezboleśnie zejść z obłoków na ziemię

Suplementy diety na odporność – które są najlepsze?

Bezpieczne suplementy diety – na co zwracać uwagę?

witaminy i suplementy dodajace energii

Poczuj moc! 8 witamin i suplementów, które dodadzą ci energii

MOJA SUPLEMENTACJA: dietetyczka Joanna Skałecka

Wojciech Gojke/fot. archiwum prywatne

Problemy z koncentracją? Deep Focus from Plants pobudzi twój mózg do działania. Przetestowałem!

AKCJA SUPLEMENTACJA: Choroba Hashimoto

Najpopularniejsze

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

MCH – co to, podwyższone i poniżej normy. MCH w morfologii

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

laboratorium

D-dimery – co to jest? Jak obniżyć zbyt wysoki poziom?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Ropiejące oczy kobiety

Ropiejące oczy u dzieci i dorosłych – przyczyny i metody leczenia

ucho kobiety

Domowe sposoby na zatkane ucho. Jak odetkać ucho zatkane: woskowiną, katarem, wodą?

Seks – 5 błędów, które popełniają kobiety

Badanie krwi AST - co to jest i jak interpretować wyniki?

Badanie krwi AST – co to jest i jak interpretować wyniki?

Respirator

Jak wygląda intubacja i podłączenie pacjenta do respiratora? Wyjaśnia anestezjolożka Zofia Patyna-Giżejowska

×