Przejdź do treści

Bezpłatna infolinia dla pacjentów czynna przez całą dobę. „To krok ku poprawie jakości opieki zdrowotnej”

Kobieta siedząca na kanapie z laptopem i trzymająca telefon w ręku- Hello Zdrowie
Infolinia dla pacjentów będzie służyć im wsparciem przez całą dobę źródło: Adobe Stock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

W sytuacjach trudnych lub kryzysowych, w problemach, gdzie potrzebne jest natychmiastowe wsparcie lub uzyskanie konkretnych wskazówek. Od początku lutego 2024 r. konsultanci są dostępni dla pacjentów przez całą dobę, aby dbać o ich komfort. „Jestem przekonany, że uruchomienie całodobowej infolinii to kolejny krok ku poprawie jakości opieki zdrowotnej oraz zwiększeniu dostępności informacji dla pacjentów” – przekazał Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta. 

„To krok ku poprawie jakości opieki zdrowotnej”

O zmianach w funkcjonowaniu darmowej infolinii dla pacjentów poinformowało Biuro Rzecznika Praw Pacjenta. Bartłomiej Chmielowiec podjął decyzję o wydłużeniu godzin pracy infolinii dla pacjentów od 1 lutego. Oznacza to, że infolinia dla pacjentów jest czynna całodobowo od poniedziałku od godziny 8.00 do piątku do godziny 20.00 pod niezmienionym numerem telefonu 800-190-590.

„Jestem przekonany, że uruchomienie całodobowej infolinii to kolejny krok ku poprawie jakości opieki zdrowotnej oraz zwiększeniu dostępności informacji dla pacjentów. Zachęcam pacjentów do korzystania z naszego doświadczenia i wsparcia” – powiedział rzecznik.

Telefoniczna Informacja Pacjenta – jaką pomoc zapewnia?

TIP czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta to wspólny numer telefonu Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia. Jaką pomoc mogą uzyskać pacjenci? Dzwoniąc na infolinię uzyskają oni informacje o prawach, jakie im przysługują, w tym w konkretnych opisanych przez nich sprawach. Dowiedzą się także o sposobach rozwiązania zgłaszanego problemu m.in. otrzymają praktyczne wskazówki i działania, niezbędne przy dochodzeniu swoich praw. Konsultanci udzielą dzwoniącemu informacji o instytucjach lub urzędach, do których można zgłosić skargę lub które w ramach swoich kompetencji mogą rozwiązać problem.

Infolinia pomaga również rozwiać wątpliwości dotyczące ewentualnego naruszenia praw pacjenta, przypomina o zasadach korzystania ze świadczeń oraz o szczególnych uprawnieniach do świadczeń opieki zdrowotnej. Pacjenci dzwoniąc na podany numer mogą również dowiedzieć się o drogach dochodzenia odszkodowania i zadośćuczynienia.

Na bezpłatny numer 800 190 590 można zadzwonić zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i z komórkowych. Osoby przebywające zagranicą lub te, które mają zablokowane połączenia z numerów 800 xxx xxx mogą dzwonić na numer 22 688 05 00. Koszt połączenia wg taryfy operatora.

Źródło: www.gov.pl

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy:

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.