Przejdź do treści

Co robić, jak masz stojącą pracę? Lekarze dzielą się radami

źródło: iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Bananowy sernik na zimno
Bananowy nie-sernik na zimno. Pyszny deser bez pieczenia
„Moja znajoma też miała takie objawy i nic jej nie było”, „Weź się w garść”, „Nie dzwoń do niego”. Zastanów się, zanim udzielisz komuś rady
Emilia Clarke
„Byłam przekonana, że nie przeżyję”. Emilia Clarke z „Gry o tron” przeszła dwie operacje mózgu
Mocno czekoladowe brownie z batatów i awokado – moc witamin i składników mineralnych
Jurek Owsiak i Aleksander Baron
Polacy w walce z hejtem. Jurek Owsiak organizuje „grupę wsparcia”, Tomson i Baron ambasadorami kampanii społecznej #JestNasWięcej

Praca stojąca, tak jak siedząca, jest szkodliwa dla kręgosłupa. Osoby przy tego rodzaju pracy są narażone na bóle nóg, szczególnie stóp i łydek, skurcze mięśni, bóle kręgosłupa i karku. To może się to przyczynić do powstawania żylaków. Sprawdźcie, co zrobić, by dać kręgosłupowi trochę rozluźnienia.

Na swoim profilu na Instagramie Panna Chirurg napisała, że przy chirurgii ogólnej większość operacji odbywa się na stojąco. Najczęściej w niewygodnej pozycji, z pochylona głową. To się przyczynia do bólów kręgosłupa szyjnego oraz lędźwiowego. W komentarzach pojawiło się kilka rad, co zrobić aby kręgosłup nie dawał w kość.

View this post on Instagram

Na chirurgii ogólnej większość operacji odbywa się na stojąco. Często w niewygodnej pozycji. Bokiem, z pochylona głową. Operatorzy często narzekają na dolegliwości bólowe kręgosłupa szyjnego czy lędźwiowego. 🙇🏼‍♀️ . Dlatego tak niezwykle ważna jest aktywność fizyczna i dbanie o prawidłowa postawę i napięcie mięśni, zwłaszcza tzw. core, czyli mięśni posturalnych. W moim przypadku – poza regularna aktywnością fizyczna (yoga i tenis), raz na miesiąc odwiedzam fizjoterapeutę. 🎾🤸🏼‍♀️💆🏼‍♀️ . Wczoraj poprosiłam o pomoc @mama.kosmetolog która nakleiła mi na plecy specjalne taśmy, które pomagają w regulacji napięcia mięśniowego. 👩🏼‍⚕️ . #surgeon #chirurg #pannachirurg #fizjoterapia #fizjoterapeuta #lekarz #lekarze #chirurgia #surgeonsphoto #orthopedicsurgery #orthopedicsurgeon #orthopedic #surgeons #Surgeonlife #Doctors #doctorlife #doctorslife #medicinewoman #MedicineWomen #medicinelife #lekarzdomowy #lekarze #lekarzenastart #medycynaestetyczna #medycynaestetycznawarszawa #instadoctors dzięki za ujęcie @marciakotek

A post shared by Panna Chirurg (@panna.chirurg) on

Kinesiotaping

Jest to plastrowanie dynamiczne, którego polega na oklejaniu różnych części ciała specjalnymi, elastycznymi i wielobarwnymi taśmami, których zadaniem jest łagodzenie bólu oraz zapobieganie kontuzjom. Naklejona taśma delikatnie unosi skórę , w ten sposób zwiększa przestrzeń, jaka tworzy się między nią a mięśniami i właśnie ten efekt jest kluczowy dla działania kinestiotapingu.

Wczoraj poprosiłam o pomoc Mamę Kosmetolog, która nakleiła mi na plecy specjalne taśmy, które pomagają w regulacji napięcia mięśniowego” – pisała pod zdjęciem Panna Chirurg.

 

Ergonomia

Powinniśmy w miarę możliwości dopasowywać swoje miejsce pracy do możliwości psychofizycznych. Przy stojącej pracy ma znaczenie wysokość biurka, ustawienie właściwego oświetlenia, robienie przerw, zmiana pozycji. W tym przypadku bezruch jest najbardziej obciążający zarówno dla kręgosłupa jak i łydek, czy stóp.

„Ergonomia!! W Polsce absolutnie zaniedbana. Od postawy przy stole operacyjnym, po siedzenie przy komputerze. Trzeba to sobie wbić do głowy! Z czystego szacunku do własnego zdrowia” – napisał w komentarzu internauta o nicku ortopeda.wlesie

Ruch

Przy długo godzinnym staniu w miejscu, kręgosłup sam zaczyna domagać się ruchu. Łapią skurcze, drętwieje dół pleców, kark zaczyna dokuczać. Lekarze dla osób pracujących na stojąco zalecają dużo ruchu. Przykładowo bieganie pozwala rozruszać wszystkie mięśnie, jak i kręgosłup oraz pielęgnuje naturalne krzywizny.

„Niezwykle ważna jest aktywność fizyczna i dbanie o prawidłowa postawę i napięcie mięśni, zwłaszcza tzw. core, czyli mięśni posturalnych. W moim przypadku – poza regularna aktywnością fizyczna (yoga i tenis), raz na miesiąc odwiedzam fizjoterapeutę” – pod postem Panny Chirurg.

 

 

 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

Przesilenie wiosenne zmęczenie

Przesilenie wiosenne to nie fanaberia, tylko realny problem. Psycholog wyjaśnia, jak sobie z nim radzić

akcja jestem, badam się

„Jestem, badam się” – akcja, która ma przypominać kobietom o badaniach profilaktycznych

drzemka

Drzemka dobra na wszystko. Dlaczego warto ją sobie uciąć i ile powinna trwać?

kobieta i mężczyzna

Czy aseksualność to wolność od seksu? Tłumaczy edukatorka seksualna Alicja Długołęcka

Mówią na ciebie „kobieta guma”, bo jesteś wygimnastykowana od dziecka? Skonsultuj się z fizjoterapeutą, to może być hipermobilność

Jak ćwiczyć mięśnie brzucha w ciąży?

Kobieta jest w gabinecie lekarskim, widac jej plecy. Na przeciwko siedzi młoda lekarka, która słucha pacjentki.

„Niektórzy pacjenci w sposób celowy zatajają informacje. Może chcą się przedstawić w lepszym świetle”. Skąd lekarz wie, że pacjent kłamie? Tłumaczy psycholog Milena Marczak

„Wiele kobiet zaczyna trenować, rzucając się na głęboką wodę. Ich psychika nie jest na to przygotowana”.

„Wiele kobiet zaczyna trenować, rzucając się na głęboką wodę. Ich psychika nie jest na to przygotowana”. Rozmawiamy z fizjoterapeutką o kontuzjach

Książka "Feminist Fight Club"

Bądź fighterką, zawalcz o swoje miejsce w pracy! „Feminist Fight Club” – to książka dla każdej kobiety [RECENZJA]

Kobieta pracuje

Jak budować poczucie własnej wartości i nie być „tą gorszą” w korpo? Fragment książki „Feminist Fight Club”

Chcesz zacząć biegać? Oto 5 błędów, których powinnaś się wystrzegać

Ktoś cię skrzywdził i nie potrafisz o tym zapomnieć? Zamiast pielęgnować w sobie urazę, wybacz. Dla siebie!

Reklamy fast foodów mogą zostać zakazane w Wielkiej Brytanii. To plan walki z epidemią otyłości wśród dzieci. Brawo!

mama i córka

A ty, jako dorastająca dziewczyna, czego nie usłyszałaś od swojej mamy na temat cielesności, okresu czy seksu?

Jestem Niesamowita - Agnieszka Sienkiewicz, Ewelina Lisowska, Maxineczka

„Jestem niesamowita” – akcja pokazująca, że kobiety potrafią mówić o sobie w superlatywach

„Nie, nie spodziewasz się dziecka. To tylko ciąża spożywcza”. O dolegliwościach układu pokarmowego opowiada lekarka Małgorzata Ponikowska

Wyjdź ze swojej głowy! Ile razy myślałeś o osobie spotkanej w windzie, ale bałeś się odezwać? Spot reklamujący obuwie świetnie pokazuje, co tracimy będąc nieśmiałymi

Najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

5 ćwiczeń na poprawę krążenia

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Foch w związku jest mile widziany, ale nie dla ciebie

Dziecko w pracy? Nie ma problemu. Zobacz zdjęcia dzielnych mam, które godzą wychowanie dziecka z karierą

Jameela Jamil: To, jak społeczeństwo sprawiło, że nienawidzimy każdego kawałka naszych ciał, to zbrodnia

reklama budweiser

Kobieta w jeansach pijąca piwo z facetem, kobieta relaksująca się po pracy. Kultowa marka piwa zmieniła swoje seksistowskie reklamy