Przejdź do treści

Co robić, jak masz stojącą pracę? Lekarze dzielą się radami

źródło: iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
tarczyca
Tarczyca. Co powinnaś o niej wiedzieć?
Sałatkowy dream team: jabłka i maliny
Sałatkowy dream team: jabłka i maliny
para z testem ciążowym
Odpowiednia dieta ma wpływ na jakość spermy. Dowiedz się, jak podkręcić jego płodność
Nadwrażliwość na gluten – sprawdź, czy to masz
Nadwrażliwość na gluten – sprawdź, czy to masz
Zgaga – jak jej uniknąć? Poznaj kilka sposobów

Praca stojąca, tak jak siedząca, jest szkodliwa dla kręgosłupa. Osoby przy tego rodzaju pracy są narażone na bóle nóg, szczególnie stóp i łydek, skurcze mięśni, bóle kręgosłupa i karku. To może się to przyczynić do powstawania żylaków. Sprawdźcie, co zrobić, by dać kręgosłupowi trochę rozluźnienia.

Na swoim profilu na Instagramie Panna Chirurg napisała, że przy chirurgii ogólnej większość operacji odbywa się na stojąco. Najczęściej w niewygodnej pozycji, z pochylona głową. To się przyczynia do bólów kręgosłupa szyjnego oraz lędźwiowego. W komentarzach pojawiło się kilka rad, co zrobić aby kręgosłup nie dawał w kość.

View this post on Instagram

Na chirurgii ogólnej większość operacji odbywa się na stojąco. Często w niewygodnej pozycji. Bokiem, z pochylona głową. Operatorzy często narzekają na dolegliwości bólowe kręgosłupa szyjnego czy lędźwiowego. 🙇🏼‍♀️ . Dlatego tak niezwykle ważna jest aktywność fizyczna i dbanie o prawidłowa postawę i napięcie mięśni, zwłaszcza tzw. core, czyli mięśni posturalnych. W moim przypadku – poza regularna aktywnością fizyczna (yoga i tenis), raz na miesiąc odwiedzam fizjoterapeutę. 🎾🤸🏼‍♀️💆🏼‍♀️ . Wczoraj poprosiłam o pomoc @mama.kosmetolog która nakleiła mi na plecy specjalne taśmy, które pomagają w regulacji napięcia mięśniowego. 👩🏼‍⚕️ . #surgeon #chirurg #pannachirurg #fizjoterapia #fizjoterapeuta #lekarz #lekarze #chirurgia #surgeonsphoto #orthopedicsurgery #orthopedicsurgeon #orthopedic #surgeons #Surgeonlife #Doctors #doctorlife #doctorslife #medicinewoman #MedicineWomen #medicinelife #lekarzdomowy #lekarze #lekarzenastart #medycynaestetyczna #medycynaestetycznawarszawa #instadoctors dzięki za ujęcie @marciakotek

A post shared by Panna Chirurg (@panna.chirurg) on

Kinesiotaping

Jest to plastrowanie dynamiczne, którego polega na oklejaniu różnych części ciała specjalnymi, elastycznymi i wielobarwnymi taśmami, których zadaniem jest łagodzenie bólu oraz zapobieganie kontuzjom. Naklejona taśma delikatnie unosi skórę , w ten sposób zwiększa przestrzeń, jaka tworzy się między nią a mięśniami i właśnie ten efekt jest kluczowy dla działania kinestiotapingu.

Wczoraj poprosiłam o pomoc Mamę Kosmetolog, która nakleiła mi na plecy specjalne taśmy, które pomagają w regulacji napięcia mięśniowego” – pisała pod zdjęciem Panna Chirurg.

 

Ergonomia

Powinniśmy w miarę możliwości dopasowywać swoje miejsce pracy do możliwości psychofizycznych. Przy stojącej pracy ma znaczenie wysokość biurka, ustawienie właściwego oświetlenia, robienie przerw, zmiana pozycji. W tym przypadku bezruch jest najbardziej obciążający zarówno dla kręgosłupa jak i łydek, czy stóp.

„Ergonomia!! W Polsce absolutnie zaniedbana. Od postawy przy stole operacyjnym, po siedzenie przy komputerze. Trzeba to sobie wbić do głowy! Z czystego szacunku do własnego zdrowia” – napisał w komentarzu internauta o nicku ortopeda.wlesie

Ruch

Przy długo godzinnym staniu w miejscu, kręgosłup sam zaczyna domagać się ruchu. Łapią skurcze, drętwieje dół pleców, kark zaczyna dokuczać. Lekarze dla osób pracujących na stojąco zalecają dużo ruchu. Przykładowo bieganie pozwala rozruszać wszystkie mięśnie, jak i kręgosłup oraz pielęgnuje naturalne krzywizny.

„Niezwykle ważna jest aktywność fizyczna i dbanie o prawidłowa postawę i napięcie mięśni, zwłaszcza tzw. core, czyli mięśni posturalnych. W moim przypadku – poza regularna aktywnością fizyczna (yoga i tenis), raz na miesiąc odwiedzam fizjoterapeutę” – pod postem Panny Chirurg.

 

 

 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

Maraton – jak się przygotować, by odnieść sukces?

Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!

Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells

Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells

Skąd się bierze miód?

Skąd się bierze miód? Produkcja tego niezwykłego nektaru jest naprawdę fascynująca

Ćwicz kręgosłup - to proste!

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

kobieta nurkująca w wodzie

Freediving – podwodna medytacja

Kasia Bigos ćwiczenia

Ćwiczenia na kręgosłup. Propozycje Kasi Bigos

Pierwszy pokaz ciałopozytywności w Polsce! Na Starówce w Warszawie kobiety plus size chodziły w samej bieliźnie

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Trenerka pokazuje, jak ćwiczyć na piłce fitness. Leży na plecach na piłce, ręce trzyma pod głową

Ćwiczenia na piłce dla wzmocnienia mięśni i kręgosłupa

młoda kobieta siedzi i myśli

Dlaczego kobiecy organizm potrzebuje więcej snu niż męski? Poznaj 10 faktów o zdrowiu kobiet

Z nimi nie można nudzić się na szpitalnych korytarzach. Tańczący lekarze podbijają Instagram!

Trening siłowy bez wyjścia na siłownię? Ćwicz z kettlebells

Co kryje się za dodatkowymi kilogramami? Powstał projekt, który rzuca nowe światło na otyłość

młoda kobieta na basenie

Pływanie zawsze trendy. 7 powodów, by zapisać się na basen

5 rzeczy, które powinnaś zrobić tuż po treningu

Nie bądź obojętny wobec przemocy – po prostu reaguj! Kampania przeciwko agresji wobec osób LGBT+

kobieta rozciąga się

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

#youknowme

Kobiety walczą z całkowitym zakazem aborcji w Alabamie, opowiadając własne historie. Akcja #YouKnowMe

Oto jest Kasia Bigos

Kasia Bigos o swoich codziennych rytuałach

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Ćwiczenia na biust

Ćwicz z Kasią Bigos: ćwiczenia na biust

Kampania Primark

Modelka bez zęba w kampanii marki Primark. „Każda z nas powinna czuć się dobrze z samą sobą”

bieganie

Potrzebujesz recepty na dłuższe życie? Ruszaj się!