Przejdź do treści

6 sposobów, aby poradzić sobie ze zmęczeniem

6 sposobów, aby poradzić sobie ze zmęczeniem Autri Taheri/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
dziecko z gorączką
Z przeziębieniem na SOR? Do rzecznika praw pacjenta trafiło kilka tysięcy skarg na przychodnie
Niedługo premiera poradnika Akcji Menstruacja stworzonego przy współpracy z Hello Zdrowie. „My również nie lubimy zakazanych tematów”
Niedługo premiera poradnika Akcji Menstruacja stworzonego przy współpracy z Hello Zdrowie. „My również nie lubimy zakazanych tematów”
Jak prawidłowo wykonać krzywą cukrową? Wyjaśnia diabetolożka Barbara Soróbka
Krzywa cukrowa (OTTG) – jak prawidłowo wykonać badanie? Wyjaśnia diabetolożka Barbara Soróbka
Koktajl z natką pietruszki
Pietruszka – jakie ma witaminy, co zrobić z natki pietruszki?
Zapalenie zatok w ciąży - co pomoże?
Zapalenie zatok w ciąży – leki. Co pomoże na ból zatok w ciąży?

Zdarzają ci się dni, podczas których jesteś zmęczona i nie masz na nic siły? Nie musisz sięgać po leki czy kawę. Poznaj sześć sposobów na to, aby poradzić sobie ze zmęczeniem i mieć więcej energii na co dzień.

Po pierwsze – zlokalizuj problem

Często odczuwasz zmęczenie? Nie masz siły na to, aby przez cały dzień nie uciąć sobie drzemki? Jesteś zmęczona i cierpi na tym twoja koncentracja? Pierwszym krokiem jest odkrycie, w czym tak naprawdę jest problem i jak możesz go rozwiązać. Ale jak to zrobić? Zacznij prowadzić dzienniczek, w którym będziesz notować swoje spostrzeżenia.

Co powinnaś w nim umieścić? Przede wszystkim, ile godzin spałaś i jaka była jakość snu. Bardzo często problemy ze snem odbijają się na ogólnym samopoczuciu. Zanotuj sobie także, co jadłaś i piłaś w ciągu dnia oraz czy zdarzyło się coś wyjątkowo stresującego lub nieprzyjemnego. Zapisz sobie także, czy ilość energii zmieniła się w ciągu dnia. Dzięki prowadzeniu dzienniczka będziesz w stanie dokładnie prześledzić swój dzień oraz nawyki, a tym samym łatwiej będzie ci znaleźć przyczynę zmęczenia.

Kobieta siedzi zmęczona

Sposoby na zmęczenie

Naturalne sposoby na zmęczenie są dobre w każdej sytuacji. Kiedy czujesz się ciągle zmęczona i pozbawiona energii, zacznij się stosować do tych zasad.

  • Pij dużo wody

Woda jest organizmowi potrzebna do tego, aby wszystkie procesy w ciele przebiegały prawidłowo. Ile wody powinnaś pić? Przynajmniej 2 litry, czyli osiem szklanek wody, ale musisz mieć na uwadze to, że jeśli pracujesz fizycznie, często ćwiczysz albo dużo ważysz – potrzebujesz jej więcej. Wyrób sobie dobre nawyki sięgania po wodę często, nie tylko wtedy, kiedy zaczynasz odczuwać pragnienie. Pojawienie się uczucia pragnienia oznacza, że twój organizm już lekko się odwodnił. Kiedy wychodzisz z domu, zawsze miej przy sobie butelkę z wodą, dzięki temu nie zapomnisz o tym, aby ją pić.

  • Zrezygnuj z używek

Jesteś palaczem? A może lubisz po powrocie do domu wypić wino dla relaksu? Czas skończyć ze złymi nawykami! Zapalenie papierosa czy wypicie szklanki piwa od czasu do czasu nie zaszkodzi, ale jeśli zaczynasz sięgać po używki zbyt często, zaczniesz odczuwać negatywnie skutki ich działania. Jeśli masz problem z zerwaniem z nałogiem, nie bój się poprosić specjalistów o pomoc.

Kobieta w ciemnych włosach i w ciemnych okularach zasnęła nad stosem książek na biurku.
  • Zadbaj o odpowiedni sen

Doskonałą metodą walki ze zmęczeniem jest… sen. Wiele osób nie zdaje sobie w ogóle sprawy z tego, jak bardzo jest on ważny. Osiem godzin snu to nie opcjonalny wybór – to mus dla każdego! Twój organizm w trakcie snu się regeneruje i nabiera sił na więcej. Musisz jednak pamiętać także o tym, że czasami osiem godzin snu może nie przynieść należytego odpoczynku. Jeśli śpisz dużo, ale się nie wysypiasz, czas zadbać o odpowiednia higienę snu. Często wymieniaj pościel, wietrz sypialnię przed snem, zadbaj o odpowiedni materac i zrezygnuj z oglądania telewizji lub przeglądania telefonu tuż przed snem. Od razu zauważysz lepszą jakość snu.

  • Zrelaksuj się

Zmęczenie często związane jest ze stresem. Wysoki poziom stresu wpływa na sen, samopoczucie i pokłady energii jakimi dysponujemy. Nie daj się zjeść stresowi, bo będziesz odczuwać negatywne skutki przez długi czas. Po pierwsze – zastanów się, co jest największym źródłem twojego stresu. Postaraj się rozwiązać sytuację, a dodatkowo wypróbuj techniki medytacyjne i relaksacyjne.

  • Bądź aktywna

Kiedy jesteś zmęczona, to na pewno jedną z ostatnich rzeczy, o jakich myślisz, jest aktywność fizyczna. Ale to naprawdę pomaga i warto zmusić się do pierwszych kroków. Oczywiście nie porywaj się z motyką na słońce i nie decyduj się od razu na przebiegnięcie maratonu. Na początek wybierz się po prostu na długi spacer, zrób kilka skłonów albo rozciągnij się. To bardzo proste, ale skuteczne sposoby.

  • Postaw na zdrowszą dietę

Odpowiednio zbilansowana dieta to podstawa, a to co trafia na nasz talerz, ma wpływ na ogólne samopoczucie.  Zrezygnuj z wysokoprzetworzonej żywności, jedz częściej warzywa i owoce, sięgaj po pełnoziarniste pieczywo, nie przejadaj się. Dzięki tym prostym zasadom poprawisz jakość swojego życia i przestaniesz odczuwać zmęczenie tak często.

 

Źródło: powerofpositivity

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Co zrobić, żeby nie chrapać – sprawdzone sposoby

Zegar biologiczny człowieka – jak naprawić dobowy rytm?

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Kobieta trzyma na wysokości głowy zegarek

Amerykańska Akademia Medycyny Snu: sezonowe zmiany czasu powinny zostać zniesione

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

Woda z miodem i cytryną – remedium na wiele dolegliwości czy przereklamowany specyfik?

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

Dieta dla serca? Zobacz, których produktów lepiej unikać

Ograniczasz spożycie cukru? W tych produktach chyba nie spodziewałaś się go znaleźć

10 produktów, których nie powinnaś podawać swojemu psu

Poranny prysznic czy wieczorna kąpiel? Co jest dla nas lepsze?

Lubisz dietetyczną colę? Może lepiej wymienić ją na inny napój?

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie

Spacer po posiłku? Dobry pomysł. A może lepiej trochę poczekać?

Brak snu nie jest niczym dobrym, ale jego nadmiar też ma negatywne konsekwencje

Suplementy diety a witaminy i minerały. Czym się różnią?

Poziom żelaza we krwi a długość życia – jaka jest zależność?

Lubisz winogrona? Sprawdź, czy możesz je jeść razem z pestkami

Jedzenie, które najczęściej powoduje zatrucia. Lepiej na nie uważaj

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Odkażasz ciągle dłonie? Sprawdź, czy na pewno robisz to dobrze

Lubisz smoothie? Co się dzieje, gdy pijesz je codziennie?

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Uwielbiasz mięso z kurczaka? Zobacz, jak sprawdzić, czy jest świeże

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?