Przejdź do treści

Prawidłowa postawa twojego dziecka – zadbaj o nią już dziś

Prawidłowa postawa twojego dziecka – zadbaj o nią już dziś
Prawidłowa postawa dziecka - zwróć na nią uwagę. Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kobieta
Masz problem z obrzękami? Sprawdź poziom kortyzolu
Pierwsza miesiączka – co jeśli przychodzi za wcześnie?
„Rodzice dziwią się, że ich córki bawiące się jeszcze lalkami zaczynają miesiączkować”. Ginekolog o tym, co się dzieje, kiedy miesiączka przychodzi za wcześnie
Jak pomóc osobie, która ma wstrząs anafilaktyczny? Lek. Łukasz Durajski przedstawia zalecenia Polskiego Towarzystwa Alergologicznego
Jak pomóc osobie, która ma wstrząs anafilaktyczny? Lek. Łukasz Durajski przedstawia zalecenia Polskiego Towarzystwa Alergologicznego
Liczba zgonów z powodu COVID-19 na świecie przekroczyła 4 mln – podał Reuters
Liczba zgonów z powodu COVID-19 na świecie przekroczyła 4 mln – podał Reuters
Niemiecka szczepionka „Curevac” na COVID-19 nie spełniła oczekiwań. Dostawy setek milionów dawek pod znakiem zapytania

Jeśli nie chcesz, by twoje dziecko miało problemy z kręgosłupem i stawami i narzekało na brak siły, musisz zacząć działać już dziś. Prócz dużej dawki regularnej aktywności, koniecznie pilnuj prawidłowej postawy ciała. To najlepsza inwestycja.

Siedzący tryb życia to najgorsze, co można zafundować dziecku. Dziś kiedy coraz mniej dzieciaków spędza wolny czas na podwórku, a zamiast tego siedzi przed komputerem, problem staje się niemal plagą. Ograniczona ruchomość, osłabione mięśnie i więzadła oraz niska aktywność fizyczna niesie w konsekwencji problemy związane z prawidłową postawą ciała. Rodzice w ferworze codziennych obowiązków rzadko skupiają się na tym, jak kształtuje się organizm ich dzieci. Nieprawidłowości widzą dopiero wtedy, kiedy pojawia się diagnoza. Bo nieleczone zmiany z czasem mogą poważnie i nieodwracalnie skrzywić kręgosłup.

Czym tak naprawdę jest prawidłowa postawa? To wiele czynników: harmonijne wykonywanie ruchów, spionizowana sylwetka i amortyzacja podczas codziennych czynności takich jak: chodzenie, bieganie, skakanie, podnoszenie przedmiotów z ziemi. By jej pilnować, koniecznie zwracaj uwagę, jak dziecko nosi plecak. Wyrób u dziecka nawyk przyjmowania prawidłowej postawy ciała podczas odrabiania lekcji lub przy innych czynnościach, które wymagają siedzenia przy stole. Zarażaj je pasją sportową, pilnuj, by więcej jeździło na rowerze, skakało, grało w piłkę, chodziło na pływalnię, a nie całe dnie spędzało w szkolnej ławce, a po powrocie do domu siadało przed telewizorem. Jasne, że to brzmi jak oklepane frazesy. Ale – uczciwie – pilnujecie tego na co dzień?

Jak ocenić, czy dziecko ma prawidłową postawę ciała? Oto kilka prostych wyznaczników:

– głowa ustawiona wprost nad klatką piersiową, biodrami i stopami,
– barki na tej samej wysokości (nie wysuwają się do przodu),
– brzuch lekko wciągnięty lub płaski,
– plecy łagodnie wygięte, łopatki nie wystają za linię pośladków,
– ręce i nogi prawidłowo ukształtowane,
– stopy wysklepione.

Nieprawidłowa postawa ciała:

– głowa wysunięta do przodu lub pochylona w bok,
klatka piersiowa płaska, zapadnięta lub zniekształcona, barki wysunięte do przodu,
– brzuch wypukły, wysunięty do przodu lub zwiotczały, obwisły,
– plecy zgarbione, zaokrąglone, krzywizna kręgosłupa silnie wygięta w płaszczyźnie strzałkowej,
– stopy płaskie.

Koniecznie trzeba pilnować dziecięcej diety. Nic tak fatalnie nie wpływa na postawę ciała jak nadwaga, która jest dodatkowym obciążeniem dla kręgosłupa. Po szkole nie jemy pączków. Lepsze będzie jabłko

 

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Katarzyna Rudnicka

SESJA TERAPEUTYCZNA: Pacjentem jest rodzina, a nie dziecko

Test marszowy – przebieg i zastosowanie badania

Kobieta i mężczyzna ćwiczą

Ćwiczenia na kręgosłup dla każdego, czyli sposób na zdrowe plecy. Jak właściwie dobrać zestaw ćwiczeń?

Podtopienie – pierwsza pomoc, suche i wtórne utonięcie

Reborn / Karolina Jonderko / World Press Photo

„Przynajmniej nigdy wam nie umrze”. Karolina Jonderko i Basia Smolińska wyjaśniają, co dają kobietom lalki reborn

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Monika Tarnowska

Monika Tarnowska: Ekran jest dla dzieci oczywistym wyborem – bywa tam kolorowo, ciekawie, dynamicznie i nie ma pandemii

Zabawki

„Stereotypowe oczekiwania dotyczące płci ograniczają potencjał dzieci” – alarmuje Magda Korczyńska, autorka bloga „Jak wychowywać dziewczynki”

Dziecko

Czym skutkuje zbyt wczesne odpieluchowanie dziecka? Wyjaśnia Pani Fizjotrener

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Rotor rehabilitacyjny – czym jest i jaki wybrać?

Kinezyterapia – co to jest? Ćwiczenia, rodzaje, wskazania

Depresja u dzieci i nastolatków nasiliła się w czasie pandemii COVID-19. Jakie sygnały powinny cię zaniepokoić?

W czasie pandemii nasiliły się objawy depresji u dzieci i młodzieży. Jakie sygnały powinny cię zaniepokoić?

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Bliźnięta lezą na łóżku

Kobieta urodziła bliźnięta, które mają dwóch ojców. Jak to możliwe?

Olga Szemley, joga twarzy

Joga twarzy rzeczywiście pomaga na lwią zmarszczkę? Uważaj, możesz popełniać błąd [WIDEO]

Dlaczego dzieci tak silnie reagują w momencie wyłączenia im bajek? Tłumaczy psychoożka

Dlaczego dzieci tak silnie reagują w momencie wyłączenia im bajek? Tłumaczy psycholożka

Kobieta ćwiczy

Kręgosłup – jak o niego zadbać i nie nadwyrężać? Oto 10 cennych rad od fizjoterapeuty

Dziecko bawi się zabawkami

„Zabawkowe zapalenie skóry”. Skąd się bierze i na co uważać? Wyjaśnia pediatra Ewa Miśko-Wąsowska

Olga Szemley, joga twarzy

Jak spać, żeby nie mieć zmarszczek? Radzi joginka twarzy Olga Szemley [WIDEO]

Śniadanie, które szkodzi

Parówki, dosładzane serki i inne, czyli czego nie podawać dziecku na śniadanie

Dziecko

Krzyknęłaś na swoje dziecko? Zobacz, jak naprawić sytuację

Dzieci się bawią

„On jest młodszy, musisz mu ustąpić”. Czy na pewno? Wyjaśnia psycholożka Ewa Sękowska-Molga

Najpopularniejsze

matka z dorosłą córką

„Przez całe życie była toksyczną osobą, w każdej roli: pracownika, koleżanki, siostry, córki. I toksyczną mamą” – opowiada 35-letnia Ada o swojej matce

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Kobieta

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

MCH – co to, podwyższone i poniżej normy. MCH w morfologii

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

białe plamy na paznokciach

Białe plamy na paznokciach – co oznaczają i jak się ich pozbyć?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Badanie krwi AST - co to jest i jak interpretować wyniki?

Badanie krwi AST – co to jest i jak interpretować wyniki?

Torbiel - twarz kobiety z widocznymi krostkami

Torbiel – czym jest, gdzie występuje i czy jest groźna dla zdrowia?

żyły na nogach

Zapalenie żył – jakie objawy wskazują na stan zapalny w żyłach powierzchownych i głębokich?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

laboratorium

D-dimery – co to jest? Jak obniżyć zbyt wysoki poziom?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm