Przejdź do treści

7 sposobów, by się nie przeziębiać. Zobacz, jak możesz wzmocnić układ odpornościowy

Zdjęcie: Martin Reisch \ Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Gluten w zdrowej diecie – może być czy lepiej sobie darować?
„Gluten w zdrowej diecie – może być czy lepiej sobie darować? – pyta (i odpowiada!) Monika Ciesielska, dietetyczka
Wiesz, jakiej ochrony słonecznej używać na promieniowanie UVA, a jakiej na UVB? I co to jest to PPD? Tłumaczy Ekspert Kosmetyczny
Instagram: https://www.instagram.com/pani_fizjotrener/
Kolor krwi menstruacyjnej może dużo powiedzieć o stanie twojego zdrowia. Wyjaśnia fizjoterapeutka
Liść Damiana - idealne zioło dla małżeństw, par z dłuższym stażem jak i bardzo zapracowanych osób
„Liść damiany łagodnie uspokaja, poprawia nastrój, działa przeciwlękowo, a to się przekłada również na wzmocnienie popędu seksualnego”
kobieta przemawia do publiczności
Stres popijasz kawą? Uważaj na serce. O tym, czy przyspieszone bicie serca jest dla nas groźne, mówi kardiolog

Proste naturalne patenty, czerpiące m.in. z jogi i ajurwedy, pomogą wzmocnić układ odpornościowy, oczyścić organizm z toksyn, poprawić metabolizm. To również genialny sposób na dodatkową porcję energii!

7 naprawdę prostych czynności dostępnych dla każdego. Teraz, gdy nasz układ odpornościowy pracuje na najwyższych obrotach, są nie do przecenienia. Nie chcesz chorować? Oto żelazne punkty twojego dnia:

Zacznij dzień od szklanki ciepłej wody z sokiem z połowy cytryny i kilkoma plasterkami imbiru

To prawdziwy eliksir zdrowia – rozgrzewa, odkwasza, wzmacnia i pobudza perystaltykę jelit. Cytryna ma odczyn zasadowy i przywraca organizmowi właściwe pH, a imbir znany jest ze swoich właściwości antybakteryjnych. Możesz przygotować sobie więcej takiego napoju do termosu i pić go kilka razy w ciągu dnia, najlepiej pół godziny przed każdym posiłkiem. Ta mikstura jest niewskazana przy wrzodach żołądka, nadkwasocie i nietolerancji soku z cytryny.

Wykonaj rozgrzewający, pobudzający organizm i stymulujący trawienie oddech Surya Bedhana

Usiądź z wyprostowanym kręgosłupem w siadzie skrzyżnym lub na krześle. Ułóż dłonie w mudrach. W lewej dłoni złącz kciuk i palec wskazujący, w prawej dłoni zagnij palec środkowy i wskazujący do wnętrza dłoni. Małym palcem i palcem wskazującym prawej dłoni zakryj lewą dziurkę nosa i zrób długi wdech prawą dziurką. Zakryj kciukiem prawą dziurkę nosa, odkryj lewą i zrób nią długi wydech. Zakryj ponownie lewą dziurkę i zrób długi wdech prawą Oddychaj w ten sposób przez 3 minuty.

Chcesz lepszej ochrony organizmu?

Dobre bakterie są naszymi małymi sojusznikami. Sprawdź jak WIMIN może wesprzeć ochronę Twojego organizmu.

Sprawdź

Wytrzymaj 3 minuty w pozycji psa z głową w dół

Ta znana w jodze ze wszechstronnego oddziaływania na organizm asana, nie dość, że wzmacnia i rozciąga praktycznie całe ciało, to także usprawnia pracę układu limfatycznego i pomaga usunąć toksyny z organizmu, w tym nadmiar śluzu z płuc i zatok. Aby wykonać pozycję, zrób klęk podparty, a następnie podwiń palce stop i wyprostuj nogi, odrywając kolana od maty i unosząc biodra do góry (jeśli nie możesz ich całkowicie rozprostować nóg, nie przejmuj się, mogą pozostać ugięte). Dociśnij nasady palców dłoni do podłoża, rozluźnij głowę i zostań w pozycji przez 3 minuty. Jeśli to dla ciebie za długo, zrób asanę 3 razy po minucie.

Zjedz ciepłe śniadanie

W chłodne miesiące zapomnij o jogurtach i płatkach z chłodnym mlekiem. Nabiał wychładza organizm i powoduje gromadzenie śluzu, co sprzyja wszelkiego rodzaju infekcjom. Najlepszym pomysłem na jesień i zimę są śniadania gotowane. Wypróbuj gotowane owsianki, jaglanki lub gryczanki. Polecam przepis na Happy Owsiankę: zalej 3 łyżki płatków owsianych szklanką wody, dodaj ½ pokrojonego w drobną kostkę jabłka, odrobinę soli, odrobinę kurkumy, plasterek imbiru, kilka migdałów lub ulubionych orzechów, ¼ łyżeczki siemienia lnianego, 2 suszone morele, opcjonalnie: odrobinę skórki pomarańczowej, kardamon, cynamon i gotuj na małym ogniu przez 10-15 minut do uzyskania gęstej konsystencji, mieszając od czasu do czasu.

 

Codziennie spaceruj przynajmniej przez 15 minut

Zdaniem naukowców, przebywanie na dworze w zimne dni wzmacnia układ odpornościowy, a dodatkowo zimno pomaga spalić zbędny tłuszczyk. Spacer doda ci energii, dotlenisz się, pobudzisz do pracy układ limfatyczny odpowiedzialny za usuwanie toksyn z organizmu, a jeśli masz katar, niska temperatura obkurczy śluzówki nosa i ułatwi oddychanie. Zatem ubierz się ciepło, załóż wygodne buty i przynajmniej jeden przystanek do pracy przejdź na piechotę.

Jedz zupy

Pełne witamin, lekkostrawne i rozgrzewające zupy pomogą na przetrwać jesień i zimę w dobrym zdrowiu. W chłodne miesiące doskonale sprawdzają się gęste zupy kremy, które możesz szybko przygotować praktycznie ze wszystkich warzyw. Prawdziwym hitem jest też sycący krupnik z ultrazdrowej kaszy jaglanej, zalecanej w profilaktyce przeziębień ze względu na swoje właściwości antywirusowe.

Przepis:

Na 2 duże porcje krupniku potrzebujesz: 1 marchewkę,  1 pietruszkę, 1 ziemniaka, 2 ząbki czosnku pół szklanki kaszy jaglanej, 750 ml wody sól, pieprz, majeranek, zioła prowansalskie, 2 plasterki imbiru, kilka ziarenek pieprzu, kilka ziarenek ziela angielskiego, liść laurowy. Kaszę jaglaną dobrze wypłucz. W garnku o grubym dnie przesmaż na sucho czosnek pokrojony na ćwiartki, pokrojona marchewkę, pietruszkę, ziemniaka. Dodaj przyprawy i zamieszaj. Dodaj kaszę. Dodaj gorącej wody i gotuj całość na wolnym ogniu do miękkości składników (około 20 minut). Posól, popieprz do smaku. Podawaj z dużą ilością natki (dodatkowa dawka witaminy C).

Medytuj

Udowodniono, że medytacja zwiększa odporność organizmu. Grupę osób poddanych treningowi medytacyjnemu uczestniczących w programie badawczym zaszczepiono na grypę. Szczepionkę podano również osobom niemedytującym. Okazało się, że najwyższe stężenie przeciwciał miały osoby medytujące (badanie przeprowadzone przez profesora Richarda Davidsona, University of Wisconsin – Madison, USA).

Przepisy na owsiankę i krupnik jaglany pochodzą z mojej książki „Happy Detoks” 

 

Zobacz także

Zainteresował Cię WIMIN?

Zobacz więcej

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Upały? Myj ręce! Okazuje się, że wiele z nas robi to niepoprawnie

Wegański biszkopt nadziany porzeczkami

Dieta dla zdrowych stawów

Zadbaj o stawy. Sprawdź, które produkty im sprzyjają, a które szkodzą

Wirus opryszczki, którego mamy prawie wszyscy. Wiesz o nim wszystko?

jak nie zarazić się od dziecka

Jesteś młodą matką i często zarażasz się od swojego dziecka? Sprawdź, jak tego uniknąć

Zajady – jak je leczyć domowymi sposobami?

5 powodów, dla których warto jeść jogurt

Jogurt jest super. Poznaj kilka korzyści płynących z jedzenia jogurtu

Pływające bakterie na odporność

Co to jest immunologia i jakie są jej rodzaje? Badania immunologiczne w diagnostyce

Czystek dobry na wszystko? Poznaj jego właściwości

Czystek dobry na wszystko? Poznaj jego właściwości

Chcesz być zdrowsza? Poznaj 8 sekretów ludzi, którzy nie chorują

Podejrzewasz, że masz zapalenie gardła? Sprawdź, co może Ci pomóc

Dziewczyna z kubkiem w łóżku

Mleko, miód, cytryna, czosnek, cebula. Poznaj domowe sposoby na infekcje

Kiczeri, czyli detoks po indyjsku. Poleca Kasia Bem

Przesilenie wiosenne. Jak sobie z tym poradzić?

Twoje dziecko ma zatkany nos? Zobacz, jak możesz mu pomóc

kobieta deszcz

Raz słoneczko, raz przymrozki i 10 cm śniegu. Jak zmienna kwietniowa pogoda wpływa na nasze zdrowie?

Siniaki na nogach? Oto kilka domowych sposobów, aby je zmniejszyć

Przebojowe masło czosnkowe. Robi się je bardzo łatwo, a jak smakuje!

kobieta w łazience

6 zagrożeń związanych z niedoborem selenu

Bakterie w organizmie budujące odporność

Układ immunologiczny – jak działa? Naturalne metody na wzmocnienie odporności

Czy trenować w trakcie przeziębienia?

Czy trenować w trakcie przeziębienia?

Dlaczego przeziębiamy się od klimatyzacji?

Dlaczego przeziębiamy się od klimatyzacji?

5 mitów na temat bólu gardła.

5 mitów na temat bólu gardła. Prawda czy fałsz? Weryfikujemy je z lekarzem

przeziębiona kobieta

8 rzeczy, które pogarszają objawy przeziębienia. Wyeliminuj, by nie chorować dłużej