Przejdź do treści

7 sposobów, by się nie przeziębiać. Zobacz, jak możesz wzmocnić układ odpornościowy

Zdjęcie: Martin Reisch \ Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Personel medyczny z własnych środków stworzył „śluzę antycovidową”. Folia szklarniowa i czarne worki na śmieci mają chronić przed wirusem
Jak rozmawiać z dziećmi o sytuacji po wyroku Trybunału Konstytucyjnego ws. aborcji? Podpowiadają autorki profilu "Jak wychować dziewczynki"
Jak rozmawiać z dziećmi o protestach po wyroku Trybunału Konstytucyjnego ws. aborcji? Podpowiadają autorki profilu „Jak wychować dziewczynki”
https://www.hellozdrowie.pl/alarmujace-dane-polska-na-5-miejscu-pod-wzgledem-liczby-zgonow-na-covid-19-w-unii-europejskiej/
Alarmujące dane. Polska na 5. miejscu pod względem liczby zgonów na COVID-19 w Unii Europejskiej
Jak segregować odpady w małej kuchni? Podpowiada Kasia Wągrowska, aktywistka na rzecz zero waste
Jak segregować odpady w małej kuchni? Podpowiada Kasia Wągrowska, aktywistka na rzecz zero waste
Kriolipoliza – efekty, cena, przeciwwskazania, czy warto

Proste naturalne patenty, czerpiące m.in. z jogi i ajurwedy, pomogą wzmocnić układ odpornościowy, oczyścić organizm z toksyn, poprawić metabolizm. To również genialny sposób na dodatkową porcję energii!

7 naprawdę prostych czynności dostępnych dla każdego. Teraz, gdy nasz układ odpornościowy pracuje na najwyższych obrotach, są nie do przecenienia. Nie chcesz chorować? Oto żelazne punkty twojego dnia:

Zacznij dzień od szklanki ciepłej wody z sokiem z połowy cytryny i kilkoma plasterkami imbiru

To prawdziwy eliksir zdrowia – rozgrzewa, odkwasza, wzmacnia i pobudza perystaltykę jelit. Cytryna ma odczyn zasadowy i przywraca organizmowi właściwe pH, a imbir znany jest ze swoich właściwości antybakteryjnych. Możesz przygotować sobie więcej takiego napoju do termosu i pić go kilka razy w ciągu dnia, najlepiej pół godziny przed każdym posiłkiem. Ta mikstura jest niewskazana przy wrzodach żołądka, nadkwasocie i nietolerancji soku z cytryny.

Wykonaj rozgrzewający, pobudzający organizm i stymulujący trawienie oddech Surya Bedhana

Usiądź z wyprostowanym kręgosłupem w siadzie skrzyżnym lub na krześle. Ułóż dłonie w mudrach. W lewej dłoni złącz kciuk i palec wskazujący, w prawej dłoni zagnij palec środkowy i wskazujący do wnętrza dłoni. Małym palcem i palcem wskazującym prawej dłoni zakryj lewą dziurkę nosa i zrób długi wdech prawą dziurką. Zakryj kciukiem prawą dziurkę nosa, odkryj lewą i zrób nią długi wydech. Zakryj ponownie lewą dziurkę i zrób długi wdech prawą Oddychaj w ten sposób przez 3 minuty.

Wytrzymaj 3 minuty w pozycji psa z głową w dół

Ta znana w jodze ze wszechstronnego oddziaływania na organizm asana, nie dość, że wzmacnia i rozciąga praktycznie całe ciało, to także usprawnia pracę układu limfatycznego i pomaga usunąć toksyny z organizmu, w tym nadmiar śluzu z płuc i zatok. Aby wykonać pozycję, zrób klęk podparty, a następnie podwiń palce stop i wyprostuj nogi, odrywając kolana od maty i unosząc biodra do góry (jeśli nie możesz ich całkowicie rozprostować nóg, nie przejmuj się, mogą pozostać ugięte). Dociśnij nasady palców dłoni do podłoża, rozluźnij głowę i zostań w pozycji przez 3 minuty. Jeśli to dla ciebie za długo, zrób asanę 3 razy po minucie.

Zjedz ciepłe śniadanie

W chłodne miesiące zapomnij o jogurtach i płatkach z chłodnym mlekiem. Nabiał wychładza organizm i powoduje gromadzenie śluzu, co sprzyja wszelkiego rodzaju infekcjom. Najlepszym pomysłem na jesień i zimę są śniadania gotowane. Wypróbuj gotowane owsianki, jaglanki lub gryczanki. Polecam przepis na Happy Owsiankę: zalej 3 łyżki płatków owsianych szklanką wody, dodaj ½ pokrojonego w drobną kostkę jabłka, odrobinę soli, odrobinę kurkumy, plasterek imbiru, kilka migdałów lub ulubionych orzechów, ¼ łyżeczki siemienia lnianego, 2 suszone morele, opcjonalnie: odrobinę skórki pomarańczowej, kardamon, cynamon i gotuj na małym ogniu przez 10-15 minut do uzyskania gęstej konsystencji, mieszając od czasu do czasu.

 

Codziennie spaceruj przynajmniej przez 15 minut

Zdaniem naukowców, przebywanie na dworze w zimne dni wzmacnia układ odpornościowy, a dodatkowo zimno pomaga spalić zbędny tłuszczyk. Spacer doda ci energii, dotlenisz się, pobudzisz do pracy układ limfatyczny odpowiedzialny za usuwanie toksyn z organizmu, a jeśli masz katar, niska temperatura obkurczy śluzówki nosa i ułatwi oddychanie. Zatem ubierz się ciepło, załóż wygodne buty i przynajmniej jeden przystanek do pracy przejdź na piechotę.

Jedz zupy

Pełne witamin, lekkostrawne i rozgrzewające zupy pomogą na przetrwać jesień i zimę w dobrym zdrowiu. W chłodne miesiące doskonale sprawdzają się gęste zupy kremy, które możesz szybko przygotować praktycznie ze wszystkich warzyw. Prawdziwym hitem jest też sycący krupnik z ultrazdrowej kaszy jaglanej, zalecanej w profilaktyce przeziębień ze względu na swoje właściwości antywirusowe.

Przepis:

Na 2 duże porcje krupniku potrzebujesz: 1 marchewkę,  1 pietruszkę, 1 ziemniaka, 2 ząbki czosnku pół szklanki kaszy jaglanej, 750 ml wody sól, pieprz, majeranek, zioła prowansalskie, 2 plasterki imbiru, kilka ziarenek pieprzu, kilka ziarenek ziela angielskiego, liść laurowy. Kaszę jaglaną dobrze wypłucz. W garnku o grubym dnie przesmaż na sucho czosnek pokrojony na ćwiartki, pokrojona marchewkę, pietruszkę, ziemniaka. Dodaj przyprawy i zamieszaj. Dodaj kaszę. Dodaj gorącej wody i gotuj całość na wolnym ogniu do miękkości składników (około 20 minut). Posól, popieprz do smaku. Podawaj z dużą ilością natki (dodatkowa dawka witaminy C).

Medytuj

Udowodniono, że medytacja zwiększa odporność organizmu. Grupę osób poddanych treningowi medytacyjnemu uczestniczących w programie badawczym zaszczepiono na grypę. Szczepionkę podano również osobom niemedytującym. Okazało się, że najwyższe stężenie przeciwciał miały osoby medytujące (badanie przeprowadzone przez profesora Richarda Davidsona, University of Wisconsin – Madison, USA).

Przepisy na owsiankę i krupnik jaglany pochodzą z mojej książki „Happy Detoks” 

 

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Chcesz wzmocnić odporność? Wypróbuj antygrypinę z przepisu dietetyczki Justyny Mizery

Powiększone węzły chłonne - jakie mogą być przyczyny?

Powiększone węzły chłonne – objawy, przyczyny, leczenie

Pierwszy urlop bez problemów żołądkowych, czyli moje wakacje z GUUT. Przetestowałam, bo każda z nas ma dobro w sobie!

Dzika róża – bogate w witaminę C remedium na infekcje. O jej właściwościach opowiada naturoterapeutka

Kobieta i mężczyzna stoją przykryci kocem

Dlaczego zimą częściej chorujemy? Wyjaśnia dietetyczka kliniczna

Czosnek marynowany – właściwości. Przepis na czosnek w occie

Witamina C – królowa jest tylko jedna

tymianek

Top 7 ziół na poprawę odporności. Pomogą przegnać przeziębienie i zwalczyć infekcję

9 sposobów, by uniknąć infekcji tej jesieni

Indyjskie superfoods na zdrową jesień

Indyjskie superfoods na zdrową jesień

Mężczyzna trzyma się za klatkę piersiową, przstawia chusteczkę do ust i mocno kaszle

Gruźlica (suchoty) – objawy, przyczyny, leczenie, szczepionka

Jak wspierać układ odpornościowy? Dietetyczka Emilia Cesarek ma kilka rad

Czosnek w garnku

Co jeść, żeby wspomóc odporność? Wymieniają dietetycy z Czytamy Etykiety

„Odporność zaczyna się od jedzenia”. Magdalena Bajtlik radzi, jak wzmocnić swój organizm

Imbir i cytryna na talerzu

Czy kobieta w ciąży i w trakcie laktacji może jeść imbir? Specjaliści z profilu „Mama ma plan” odpowiadają

Kobieta owinięta w szalik, a tle rozmyty jesienny krajobraz.

Z czym najczęściej przychodzimy do lekarza jesienią i zimą? Jak uniknąć choroby? Radzi lekarz rodzinny Michał Sutkowski

Woda z miodem i cytryną – remedium na wiele dolegliwości czy przereklamowany specyfik?

Poprawa odporności jesienią? Sprawdź, co nas wzmacnia

Poprawa odporności jesienią? Sprawdź, co nas wzmacnia

Lubisz cytrusy? To super! Poznaj ich pięć zalet

Witamina D nie tylko na mocne kości. Może wspierać w ochronie przed rakiem

pelargonia afrykańska

Pelargonia afrykańska – jakie ma właściwości i zastosowanie?

Kobieta w czerwonej bluzce jest u alergologa, który nakłuwa jej rękę i robi badanie

Testy alergiczne z krwi i skórne – wskazania i przebieg

Odporność organizmu / unsplash

5 sygnałów z organizmu, które wskazują, że coś jest nie tak z naszą odpornością

Chcesz wzmocnić odporność? Dołącz do diety te produkty

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Czym jest aborcja eugeniczna? Czy jest legalna w Polsce? Dlaczego budzi kontrowersje?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Łóżkowy savoir-vivre. Kilka przykładów fajnych zachowań w sypialni

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku