Przejdź do treści

Co robić wieczorem, by budzić się rano rześką i wyspaną? 5 nawyków, które zmieniają wszystko

Co robić wieczorem, by budzić się rano rześką i wyspaną? 5 nawyków, które zmieniają wszystko Pexels.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Chubby chasing i feedersi, czyli z czym spotykają się kobiety plus size [WIDEO]
W ciąży mózg kobiety się… kurczy. Poznaj 5 zaskakujących faktów dotyczących kobiecego ciała
Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!
Brak ci pewności siebie? Popracuj z ciałem!
Nie lekceważ tych objawów. To może być serce

Wieczorem masz wielkie plany: spacer przed pracą, pyszny omlet na śniadanie, joga… Ale wszystkie wywracają się do góry nogami, gdy się budzisz rano – za pięć dziewiąta. Jedyne, na co masz siłę, to wstać z łóżka i usiąść do biurka, żeby rozpocząć pracę zdalną. Marzysz o tym, żeby górę wziął pierwszy scenariusz i żeby po przebudzeniu mieć energię na cały dzień? Skorzystaj z naszych wskazówek.

Czasem wystarczy zmienić kilka codziennych przyzwyczajeń, żeby odczuć zmianę. Efekt może być lepszy, niż się spodziewałaś. Jeśli wprowadzisz w życie zaledwie pięć, ale naprawdę dobrych nawyków, możesz być pewna, że zapomnisz na zawsze o podkrążonych oczach i przysypianiu przy śniadaniu.

Zjedz lekką kolacje

Zbyt obfity posiłek pełen węglowodanów i tłuszczu raczej nie zapewni ci spokojnego snu. Warto postawić na złożone, pełnowartościowe węglowodany (w postaci kasz czy ryżu) oraz białko i warzywa. Kolacja to dobry czas na sałatkę, omlet warzywny czy rozgrzewającą zupę. Ważne jest nie tylko to, co znajduje się na talerzu, ale też pora ostatniego posiłku dnia. Pamiętaj, żeby nie jeść go później niż dwie godziny przed snem.

Pamiętaj o dobrej suplementacji

My polecamy niezastąpiony Good Sleep marki From Plants. To całkowicie naturalny, roślinny suplement diety wspierający zdrowy sen i regenerację organizmu. Zawiera kompozycję ekstraktów roślinnych, które relaksują i pobudzają ciało do produkcji naturalnej melatoniny. Sen przychodzi naturalnie, jest głęboki i odżywczy.

Potrzebujesz porządnego relaksu? Suplement Good Sleep from Plants kupisz w sklepie Hello Zdrowie!

Zdrowie umysłu
Good Sleep from Plants 60 kaps. wegański
90,00 zł

Odłóż telefon przed snem

Czas tuż przed snem to nie jest dobry moment na sprawdzanie powiadomień na Facebooku i scrollowanie Instagrama. Odłożenie telefonu na szafkę nocną co najmniej godzinę przed snem pomoże ci łatwiej zasnąć i sprawi, że rano będziesz bardziej wyspana. Zamiast bombardować się masą informacji w czasie, kiedy ciało szykuje się do relaksu, uspokój swój umysł. Przebodźcowanie na pewno temu nie służy.

Zadbaj o wieczorne rytuały

Wieczorna rutyna nie jest wcale przeznaczona jedynie dla dzieci. Jeśli nie możesz się wyspać, winny może być temu właśnie brak stałych rytuałów przed snem. Pora więc wziąć przykład ze swojego dziecka i tak jak ono zażywać wieczornej relaksującej kąpieli i kłaść się zawsze o tej samej porze. Zmiany prowadzą do zaburzeń rytmu okołodobowego, a stąd już prosta droga do niewyspania i rozdrażnienia.

Wycisz się przed snem

Czas przed snem powinien być tylko dla ciebie (no, ewentualnie jeszcze dla twojego partnera lub partnerki!). Wyłącz telewizor, głośną muzykę, lepiej odpuść też sobie też długie rozmowy przez telefon w łóżku. Przygaś światła i postaraj się skupić jedynie na tym, co jest tu i teraz, a nie ma gonitwie myśli: „Co jutro zrobię na obiad?”, „Czy na pewno wszystko dziś zrobiłam w pracy?”, „Mam nadzieję, że jutro nie będzie korków”. To moment, kiedy warto pomyśleć, co ci się dziś udało, z czego jesteś dumna i jak się dziś czułaś. Na checklistę przyjdzie czas rano.

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta śpi w łóżku

Masz problemy z zasypianiem w nowym miejscu? Naukowcy dowiedli, w czym tkwi problem

Kobieta z kołdrą i kubkiem kawy, który trzyma w ręce

W jaki sposób stwierdzić, czy śpimy wystarczająco dużo? Wyjaśnia biotechnolog Dawid Polak

Wimin Głębokie Skupienie / arch. prywatne

To tak, jakbyś postanowiła biegać i z niewygodnych butów przerzuciła się na lekkie adidasy. Poznaj Głębokie Skupienie Wimin

Brak snu nie jest niczym dobrym, ale jego nadmiar też ma negatywne konsekwencje

Anna Sierant /fot. archiwum prywatne

Stres, bezsenność i zszargane nerwy? Wypróbuj Naturell Ashwagandha! Ja sprawdziłam i polecam

Kobieta leży na trawie, ma zamknięte oczy

Jak spać, aby twój organizm najlepiej na tym skorzystał?

Higiena snu – sposoby na spokojny sen niemowlaka

Kobieta z lampą w ręce

10 niezdrowych wieczornych nawyków

Kobieta leży w łóżku

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

Podaruj sobie i najbliższym suplementy From Plants /fot. archiwum własne

Chcesz mieć spokojne święta? Nie zdawaj się na los. Podaruj sobie i najbliższym suplementy From Plants

kobieta

6 witamin i minerałów, których organizm może potrzebować zimą

Klaudia Kierzkowska /fot. archiwum prywatne

Masz problemy z odpornością? Estabiom pomoże ci wzmocnić układ immunologiczny. Sprawdziłam razem z moją rodziną!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta śpi w łóżku, obok niej leży pies

Osoby z zaburzeniami snu mogą ciężej przechodzić COVID-19 – alarmują naukowcy

Dlaczego kobiety sypiają lepiej i jak rozpoznać, że nasz sen jest dobrej jakości / fot. pexels

Dlaczego „power nap” nie jest dla każdego i jak rozpoznać, że nasz sen jest dobrej jakości – wyjaśnia dr n. med. Aleksandra Wierzbicka

Regularne kładzenie się spać o 22 może zminimalizować ryzyko zawału serca – wynika z badania

Regularne kładzenie się spać o 22 może zminimalizować ryzyko zawału serca – wynika z badania

5 zaskakujących przyczyn kłopotów ze snem

Śniadanie na stole

Suplementujesz żelazo? Pamiętaj, że nie należy go łączyć z niektórymi produktami

Prohormony – co to jest, stosowanie, skutki uboczne

HMB – co to jest, działanie, dawkowanie, skutki uboczne

Czy można umrzeć z przepracowania? Odpowiada lek. Ewa Stawiarska

„Tak, można umrzeć z przepracowania. I są na to dowody naukowe” – podkreśla lek. Ewa Stawiarska

Bezsenność - przyczyny i leczenie

Bezsenność – przyczyny, skutki, leczenie, sposoby na bezsenność

Wszystko, co trzeba wiedzieć o folianach /fot. Pexels

Wszystko, co trzeba wiedzieć o folianach

SUPLEMENTY: FAKTY I MITY. Czy tabletki na odchudzanie pomagają czy szkodzą?

SUPLEMENTY: FAKTY I MITY. Tabletki na odchudzanie: pomagają czy szkodzą?

Najpopularniejsze

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

MCH – co to, podwyższone i poniżej normy. MCH w morfologii

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

laboratorium

D-dimery – co to jest? Jak obniżyć zbyt wysoki poziom?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Ropiejące oczy kobiety

Ropiejące oczy u dzieci i dorosłych – przyczyny i metody leczenia

ucho kobiety

Domowe sposoby na zatkane ucho. Jak odetkać ucho zatkane: woskowiną, katarem, wodą?

Seks – 5 błędów, które popełniają kobiety

Badanie krwi AST - co to jest i jak interpretować wyniki?

Badanie krwi AST – co to jest i jak interpretować wyniki?

Respirator

Jak wygląda intubacja i podłączenie pacjenta do respiratora? Wyjaśnia anestezjolożka Zofia Patyna-Giżejowska

×