Przejdź do treści

Co robić wieczorem, by budzić się rano rześką i wyspaną? 5 nawyków, które zmieniają wszystko

Co robić wieczorem, by budzić się rano rześką i wyspaną? 5 nawyków, które zmieniają wszystko Pexels.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Wieczorem masz wielkie plany: spacer przed pracą, pyszny omlet na śniadanie, joga… Ale wszystkie wywracają się do góry nogami, gdy się budzisz rano – za pięć dziewiąta. Jedyne, na co masz siłę, to wstać z łóżka i doczłapać do firmy albo usiąść do biurka, żeby rozpocząć pracę zdalną. Marzysz o tym, żeby górę wziął pierwszy scenariusz i żeby po przebudzeniu mieć energię na cały dzień? Skorzystaj z naszych wskazówek.

Czasem wystarczy zmienić kilka codziennych przyzwyczajeń, żeby odczuć zmianę. Efekt może być lepszy, niż się spodziewałaś. Jeśli wprowadzisz w życie zaledwie pięć, ale naprawdę dobrych nawyków, możesz być pewna, że zapomnisz na zawsze o podkrążonych oczach i przysypianiu przy śniadaniu.

Zjedz lekką kolację

Zbyt obfity posiłek pełen węglowodanów i tłuszczu raczej nie zapewni ci spokojnego snu. Warto postawić na złożone, pełnowartościowe węglowodany (w postaci kasz czy ciemnego ryżu) oraz białko i warzywa. Kolacja to dobry czas na sałatkę, omlet warzywny czy rozgrzewającą zupę. Ważne jest nie tylko to, co znajduje się na talerzu, ale też pora ostatniego posiłku dnia. Pamiętaj, żeby nie jeść go później niż dwie godziny przed snem.

Pamiętaj o dobrej suplementacji

My polecamy niezastąpiony Good Sleep marki From Plants. To całkowicie naturalny, roślinny suplement diety wspierający zdrowy sen i regenerację organizmu. Zawiera kompozycję ekstraktów roślinnych, które relaksują i pobudzają ciało do produkcji naturalnej melatoniny. Sen przychodzi naturalnie, jest głęboki i odżywczy.

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Good Sleep from Plants 60 kaps. wegański
45,00 zł 90,00 zł

Odłóż telefon przed snem

Czas tuż przed snem to nie jest dobry moment na sprawdzanie powiadomień na Facebooku, scrollowanie Instagrama czy TikToka. Odłożenie telefonu na szafkę nocną co najmniej godzinę przed snem pomoże ci łatwiej zasnąć i sprawi, że rano będziesz bardziej wyspana. Zamiast bombardować się masą informacji w czasie, kiedy ciało szykuje się do relaksu, uspokój swój umysł. Przebodźcowanie na pewno temu nie służy.

Zadbaj o wieczorne rytuały

Wieczorna rutyna nie jest wcale przeznaczona jedynie dla dzieci. Jeśli nie możesz się wyspać, winny może być temu właśnie brak stałych rytuałów przed snem. Pora więc wziąć przykład ze swojego dziecka i tak jak ono zażywać wieczornej relaksującej kąpieli (najlepiej z kostką Rytuał relaksu z olejkiem CBD) i kłaść się zawsze o tej samej porze. Zmiany prowadzą do zaburzeń rytmu okołodobowego, a stąd już prosta droga do niewyspania i rozdrażnienia.

Wycisz się

Czas przed snem powinien być tylko dla ciebie (no, ewentualnie jeszcze dla twojego partnera lub partnerki!). Wyłącz telewizor, głośną muzykę, lepiej odpuść też sobie też długie rozmowy przez telefon w łóżku. Przygaś światła i postaraj się skupić jedynie na tym, co jest tu i teraz, a nie na gonitwie myśli: „Co jutro zrobię na obiad?”, „Czy na pewno wszystko dziś zrobiłam w pracy?”, „Mam nadzieję, że jutro nie będzie korków”. To moment, kiedy warto pomyśleć, co ci się dziś udało, z czego jesteś dumna i jak się dziś czułaś. Na checklistę przyjdzie czas rano.

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Daria Łukowska / archiwum prywatne

„Nasz organizm wie, że noc jest od tego, by się regenerował. Jeżeli my to zaburzamy, on nie będzie miał na to czasu”. O tym, jak spać, żeby się wyspać, mówi Daria Łukowska

Kobieta leży w łóżku

Połóż się dziś wcześniej spać. Naprawdę warto!

Czy Polacy chcą zmiany czasu? Wyniki nowego badania są jednoznaczne

Czy Polacy chcą zmiany czasu? Wyniki nowego badania są jednoznaczne

Dr Anna Romaniuk / fot. Hello Zdrowie

„Na odporność wpływa czułość i bliskość. Do tej sfery zaliczyłabym także zdrowe relacje” – mówi ekspertka dr Anna Romaniuk. Oto kluczowe filary odporności!

Sen – twój najlepszy przyjaciel podczas menopauzy. Jak o niego zadbać?

Twój mocz pachnie inaczej niż zwykle? Oto 7 możliwych przyczyn

"Twierdzenia, że miałem seksomnię, zrujnowały moją sprawę o gwałt" - podkreśla Jade McCrossen-Nethercott

„Twierdzenia, że miałam seksomnię, zrujnowały moją sprawę o gwałt” – podkreśla Jade McCrossen-Nethercott

Dlaczego Polki nie śpią? Wyniki najnowszego badania zaskakują / istock

Dlaczego Polki nie śpią? Wyniki najnowszego badania zaskakują

relaksująca się młoda kobieta

9 witamin i minerałów, które pomogą ci lepiej spać

Ciągłe zmęczenie – objawy, przyczyny, choroby. Jak je pokonać?

Śpisz w skarpetkach? Sprawdź, czy to na pewno dobry pomysł

Śpisz w skarpetkach? Sprawdź, czy to na pewno dobry pomysł

3 powody, dla których jesienią warto zacząć się suplementować

7 skutecznych sposobów na przetrwanie kryzysu

zdrowy mózg

7 rzeczy, za które twój mózg będzie ci wdzięczny

Co suplementować przy endometriozie? Radzi dietetyczka Iwona Pasieczna

Co suplementować przy endometriozie? Radzi dietetyczka Iwona Pasieczna

Glutation – co to jest? Gdzie znajdziesz go najwięcej? Skutki uboczne niedoboru

Co robić, żeby nie pogarszać bezsenności? Wyjaśnia psycholożka Milena Wojnarowska

Co robić, żeby nie pogarszać bezsenności? Wyjaśnia psycholożka Milena Wojnarowska

Mudry – 10 układów dłoni, dzięki którym poprawisz swoje zdrowie fizyczne i psychiczne 

Sławomir Prusakowski

„Sny mogą zwiększyć naszą samoświadomość i uważność na to, kim jesteśmy, czego doświadczamy, co jest dla nas ważne”. O znaczeniach snów mówi psycholog Sławomir Prusakowski

86-latek przedawkował witaminę B6 / istock

Mężczyzna przyjmował 70-krotnie wyższą dawkę witaminy B6 niż zakładają zalecenia. 86-latek utracił zdolność chodzenia

sen

5 rzeczy, które dzieją się z tobą, kiedy bardzo mało śpisz

Czy sny mają znaczenie w psychoterapii? / istock

Czy sny mają dziś jeszcze znaczenie w psychoterapii? Psycholożka Anna Kluczyńska wyjaśnia

Kolagen do picia w szklance

Kolagen do picia to dobry sposób na redukcję zmarszczek i ból stawów? Małgorzata Ponikowska wyjaśnia, czy shoty kolagenowe to hit czy kit

Kilka schorzeń i 36 tabletek dziennie. „Problem polega na tym, że powyżej pięciu leków tracimy kontrolę nad ich działaniem ubocznym” – mówi dr Michał Chudzik

×