Przejdź do treści

Masz chorą tarczycę? Włącz te ćwiczenia w swój plan dnia

Kobieta
Masz chorą tarczycę? Włącz te ćwiczenia w swój plan dnia/ Pexels, fot. Galina Yarovaya
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Ignoruj zagrożenia, pamiętaj o lansie, nadużywaj słońca…Sposobów na zepsuty urlop jest znacznie więcej!
Orgazm pochwowy bez tabu
Domowe sposoby na zatkane ucho. Jak odetkać ucho zatkane: woskowiną, katarem, wodą?
Pies kontra upał. Jak pomóc zwierzakowi? Podpowiadamy!
5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

„Ruch wspomagający pracę tarczycy! Jeśli masz chorą tarczycę, to warto włączyć te ćwiczenia do swojej treningowej rutyny” – rekomenduje fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk. Ekspertka znana w mediach społecznościowych jako Pani Fizjotrener pokazuje, jakie ćwiczenia będą pomocne.

Ruch na lepszą pracę tarczycy

Tarczyca, choć jest niewielkim gruczołem, pełni bardzo ważną rolę w naszym organizmie. Hormony tarczycy (HT) odpowiedzialne są za funkcje niemal we wszystkich komórkach i tkankach naszego organizmu, mając ogromny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Osoby z chorą tarczycą miewają problemy z płodnością, wagą, układem pokarmowym, a nawet sercem. Chorzy niejednokrotnie zmagają się również z suchością skóry, wypadaniem włosów i często odczuwają zmęczenie.

Niepożądane objawy można zwalczyć lekami, jednak ważna jest również odpowiednia dieta i tryb życia. Warto też włączyć do swojego planu dnia ćwiczenia, które wspomogą pracę tarczycy. Wymienia je na swoim profilu na Instagramie fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk. Jak wyjaśnia ekspertka, przy problemach z tarczycą ważne jest pozbycie się napięć w niektórych obszarach.

„Tarczyca leży w przedniej ścianie szyi i gardła i na jej lepszą pracę przekłada się dobra ruchomość i brak napięć w obrębie chrząstki tarczowatej, stawów skroniowo-żuchwowych, języka, kości gnykowej, górnego otworu klatki piersiowej i górnego śródpiersia” – wyjaśnia specjalistka.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Kobieta

Jak ćwiczyć, by wspomóc pracę tarczycy?

Włodarczyk, znana w mediach społecznościowych jako Pani Fizjotrener, opublikowała krótkie wideo, na którym pokazuje, jaki ruch będzie pomocny.

„Ruch wspomagający pracę tarczycy! Jeśli masz chorą tarczycę, to warto włączyć to ćwiczenia do swojej treningowej rutyny” – rekomenduje.

Jakie ćwiczenia wykonywać przy chorej tarczycy? Pani Fizjotrener wymienia:

  • Krążenia i ósemki barkami w obie strony,
  • Rozciąganie mięśni szyi z dłonią na mostku,
  • Wszelkie pozycje wygięcia do tyłu rozciągające przód klatki piersiowej,
  • Podciąganie mięśnia mostkowo-obojczykowo-sutkowego – podciągnij mięsień, unosząc go lekko i przytrzymaj do czasu uwolnienia napięcia.

Zobacz wideo, jak je wykonać.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Gosia Włodarczyk (@pani_fizjotrener)

Pani Fizjotrener – kim jest?

Za profilem Pani Fizjotrener kryje się Gosia Włodarczyk, która jest fizjoterapeutką i trenerką personalną. W mediach społecznościowych chętnie dzieli się wiedzą medyczną. 

W swojej praktyce w szczególności zajmuje się terapią mięśni dna miednicy, blizn oraz rozejścia mięśnia prostego brzuchaJej profil obserwuje 121 tys. osób.

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Chwila relaksu dla szyi. Wystarczy 10 minut, by poczuć się lepiej

Ćwiczenia na haluksy – jakie wykonywać zapobiegawczo i po operacji?

Choroba Hashimoto a inne schorzenia / pexels

Choroba Hashimoto a inne schorzenia. „Pacjenci często cierpią też z powodu insulinooporności, zaburzeń lipidowych, zespołu policystycznych jajników czy atopowego zapalenia skóry”

Ćwiczenia na łokieć tenisisty – domowe sposoby profilaktyki

Ćwiczenia dla dzieci w domu – najlepsze zabawy ruchowe

Wystarczą dobre chęci i trochę czasu. Stretching jest dla wszystkich!

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Szczotkowanie na sucho ma wiele korzyści zdrowotnych / pexels

Szczotkowanie ciała na sucho jest zalecane przez endokrynologów. Pobudza limfę i wspiera pozbywanie się opuchlizny

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na poprawę mobilności barków oraz odciążenie kręgosłupa w części lędźwiowej. Spróbuj!

Bolą cię plecy? Ulgę mogą przynieść ci poste ćwiczenia

Kobieta stoi na ringu bokserskim

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się zrelaksować

Bolące mięśnie - co robić?

Ból mięśni – przyczyny, zapobieganie, leczenie i dieta

Ćwiczenia po porodzie / gettyimages

Od jakich ćwiczeń warto zacząć zaraz po porodzie? Fizjoterapeutka wyjaśnia

Kobieta i mężczyzna ćwiczą

Ćwiczenia na kręgosłup dla każdego, czyli sposób na zdrowe plecy. Jak właściwie dobrać zestaw ćwiczeń?

Jumping fitness a mięśnie dna miednicy. Fizjoterapeutka ostrzega

Wyprostuj się! Twój kręgosłup ci za to podziękuje

Zmiana składu leku Letrox / pexels

Popularny lek stosowany w leczeniu chorób tarczycy z nowym składem. Producent ostrzega

Wybierz najlepszy sport najlepszy dla twoich stawów. Fizjoterapeuta podpowiada

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Skonsultuj się z Farmaceutą / istock

Ogólnopolska Akcja Edukacyjna „Skonsultuj z Farmaceutą” już 9 kwietnia. Hello Zdrowie patronem medialnym wydarzenia

Aldona Filipiuk, instruktorka Ashtanga joga

„Joga to nie wyścig. Chodzi tylko o to, żeby się czuć dobrze w swoim ciele, nauczyć się je szanować i akceptować” – mówi Aldona Filipiuk, instruktorka Ashtanga joga

Kobieta

Czy warto przyjmować preparaty z jodem (w tym płyn Lugola)? Jest oficjalne oświadczenie endokrynologów

Z aptek w zastraszającym tempie znika płyn Lugola. "Aktualnie przyjmowanie go nie ma sensu" - podkreśla lekarka

Z aptek w zastraszającym tempie znika płyn Lugola. „Aktualnie przyjmowanie go nie ma sensu” – podkreśla lekarka

Budzisz się zlana potem? Oto 8 możliwych przyczyn

Najpopularniejsze

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

kobieta z problemami skórnymi

Wybroczyny (petocje) – co to jest, dlaczego powstają i jak sobie z nimi poradzić?

Kobieta

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Ropiejące oczy kobiety

Ropiejące oczy u dzieci i dorosłych – przyczyny i metody leczenia

MCH – co to, podwyższone i poniżej normy. MCH w morfologii

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Wysoki cholesterol - jakie są przyczyny i objawy? Sposoby na wysoki cholesterol

Wysoki cholesterol – jakie są przyczyny i objawy? Jak go obniżyć?

para w łóżku

Fellatio, czyli oswajanie penisa. 7 najważniejszych zasad!

laboratorium

D-dimery – co to jest? Jak obniżyć zbyt wysoki poziom?

MCV – morfologia, wyniki, norma. MCV podwyższone i za niskie

×