Przejdź do treści

Masz chorą tarczycę? Włącz te ćwiczenia w swój plan dnia

Kobieta
Masz chorą tarczycę? Włącz te ćwiczenia w swój plan dnia/ Pexels, fot. Galina Yarovaya
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

„Ruch wspomagający pracę tarczycy! Jeśli masz chorą tarczycę, to warto włączyć te ćwiczenia do swojej treningowej rutyny” – rekomenduje fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk. Ekspertka znana w mediach społecznościowych jako Pani Fizjotrener pokazuje, jakie ćwiczenia będą pomocne.

Ruch na lepszą pracę tarczycy

Tarczyca, choć jest niewielkim gruczołem, pełni bardzo ważną rolę w naszym organizmie. Hormony tarczycy (HT) odpowiedzialne są za funkcje niemal we wszystkich komórkach i tkankach naszego organizmu, mając ogromny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Osoby z chorą tarczycą miewają problemy z płodnością, wagą, układem pokarmowym, a nawet sercem. Chorzy niejednokrotnie zmagają się również z suchością skóry, wypadaniem włosów i często odczuwają zmęczenie.

Niepożądane objawy można zwalczyć lekami, jednak ważna jest również odpowiednia dieta i tryb życia. Warto też włączyć do swojego planu dnia ćwiczenia, które wspomogą pracę tarczycy. Wymienia je na swoim profilu na Instagramie fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk. Jak wyjaśnia ekspertka, przy problemach z tarczycą ważne jest pozbycie się napięć w niektórych obszarach.

„Tarczyca leży w przedniej ścianie szyi i gardła i na jej lepszą pracę przekłada się dobra ruchomość i brak napięć w obrębie chrząstki tarczowatej, stawów skroniowo-żuchwowych, języka, kości gnykowej, górnego otworu klatki piersiowej i górnego śródpiersia” – wyjaśnia specjalistka.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Odporność, Good Aging
Naturell Witamina D 1000mg, 365 tabletek
70,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, ElPol
Przecier z owoców bzu czarnego ElPol, 300 ml
19,50 zł
Odporność
Estabiom Junior, Suplement diety, 20 kapsułek
28,39 zł
Odporność
Estabiom Baby, Suplement diety, krople, 5 ml
28,39 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Kobieta

Jak ćwiczyć, by wspomóc pracę tarczycy?

Włodarczyk, znana w mediach społecznościowych jako Pani Fizjotrener, opublikowała krótkie wideo, na którym pokazuje, jaki ruch będzie pomocny.

„Ruch wspomagający pracę tarczycy! Jeśli masz chorą tarczycę, to warto włączyć to ćwiczenia do swojej treningowej rutyny” – rekomenduje.

Jakie ćwiczenia wykonywać przy chorej tarczycy? Pani Fizjotrener wymienia:

  • Krążenia i ósemki barkami w obie strony,
  • Rozciąganie mięśni szyi z dłonią na mostku,
  • Wszelkie pozycje wygięcia do tyłu rozciągające przód klatki piersiowej,
  • Podciąganie mięśnia mostkowo-obojczykowo-sutkowego – podciągnij mięsień, unosząc go lekko i przytrzymaj do czasu uwolnienia napięcia.

Zobacz wideo, jak je wykonać.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Gosia Włodarczyk (@pani_fizjotrener)

Pani Fizjotrener – kim jest?

Za profilem Pani Fizjotrener kryje się Gosia Włodarczyk, która jest fizjoterapeutką i trenerką personalną. W mediach społecznościowych chętnie dzieli się wiedzą medyczną. 

W swojej praktyce w szczególności zajmuje się terapią mięśni dna miednicy, blizn oraz rozejścia mięśnia prostego brzuchaJej profil obserwuje 121 tys. osób.

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

Czym jest trening split i kiedy warto go wprowadzić do swojego kalendarza?

W tężni solankowej zadbasz o swoje zdrowie? Poznaj jej niezwykłe właściwości i zastosowanie

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Ćwiczenia relaksacyjne - sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

Ćwiczenia relaksacyjne – sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

Rumba – na czym polega ten taniec? Jak wpływa na sylwetkę?

Trening EMS – na czym polega? Elektrostymulacja czy siłownia? 

Nowe rozporządzenie, więcej badań na tarczycę. „Jest jednak pewien warunek” zauważa Aleksandra Miszkiewicz

„Ważny jest ruch, ale równie istotne jest to, jaki on pozostawia w nas ślad”. O Metodzie Feldenkraisa i edukacji ruchowej jako drogi do samopoznania mówi Marta Górna-Wiszniewska

Kamila Bogucka i Lidia Wójcik, "Ogarnij Hashimoto”/ Archiwum prywatne

„Hashimoto pojawia się po coś. To sygnał ciała, że nie jesteśmy dla siebie numerem jeden” – uważają Lidia Wójcik i Kamila Bogucka z „Ogarnij Hashimoto”

Jak często należy ćwiczyć?

Dzieci w szkole

W szkołach będą dystrybuować jodek potasu? „Będą mieli 6 godzin od ogłoszenia alarmu”

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Kobieta ćwiczy

Kręgosłup – jak o niego zadbać i nie nadwyrężać? Oto 10 cennych rad od fizjoterapeuty

Mudry – 10 układów dłoni, dzięki którym poprawisz swoje zdrowie fizyczne i psychiczne 

Chcesz pozbyć się „oponki” z brzucha? Wprowadź te pięć zmian, a będzie ci łatwiej osiągnąć cel

Zakochajcie się w ćwiczeniach – prosty trening dla par w domu

Mięśnie Kegla – jak ćwiczyć, gdzie są? Czym są mięśnie Kegla?

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Agresja, złość, impulsywność… Czy to wina choroby? Autorki „Ogarnij Hashimoto” proponują szybki test

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Dr Dorota Wakuła / fot. Infemini Med Home

„Nie jesteśmy w stanie odróżnić klinicznie depresji poporodowej od fazy niedoczynności poporodowego zapalenia tarczycy” – mówi dr Dorota Wakuła

Chwila relaksu dla szyi. Wystarczy 10 minut, by poczuć się lepiej

Ćwiczenia na haluksy – jakie wykonywać zapobiegawczo i po operacji?

×