Przejdź do treści

Czy da się być cały czas w dobrej formie?

Czy da się być w dobrej formie? / istock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Kąpiel z dreszczykiem, czyli co na nas czeka na publicznych kąpieliskach?
Masz problemy z jelitami? Wypróbuj „Metodę 5R”, czyli plan naprawczy polecany przez dietetyka
5 razy TAK dla wakacyjnego seksu
„Treść, która ma trafić do polskich szkół, krzywdzi, szkaluje i poniża”. Małgorzata Rozenek-Majdan o nowym podręczniku HiT
Łódzcy lekarze uratowali bliźniaki z syndromem podkradania. Ich matka uciekła przed wojną

Self-care, czyli o siebie dbanie to fraza, która cieszy się ogromną popularnością, zwłaszcza w dziwnych, pandemicznych czasach. Dla mnie to nie tylko kąpiele z pianką i mani-pedi. To raczej dbanie o dobre samopoczucie, regularny sen i sensowny wypoczynek. Czy da się to wszystko pogodzić ze zdalną pracą i wymaganiami codzienności?

Po całym dniu “na nogach” padłam na kanapie. Wyjątkowo zamiast Netflixa, odpaliłam Zooma. Umówiłam się z przyjaciółkami na pandemiczny babski wieczór: każda na własnej kanapie, z własną butelką wina. Tylko problemy mamy wspólne. Jak połączyć zdalną pracę i niezdalne życie?

Jak na pracownice korporacji przystało, zrobiłyśmy sobie burzę mózgów. Pytanie, na które szukałyśmy odpowiedzi brzmiało: “Co możemy zrobić, żeby w dobrej formie dotrwać do końca pandemii?” Na początku pojawiły się najbardziej śmiałe pomysły: “Sprzedajemy cały dobytek, wspólnie kupujemy jakąś egzotyczną wyspę i zakładamy na niej komunę”. Okazało się jednak, że stać nas ewentualnie na parę metrów kwadratowych na wyspie Wolin, więc trzeba było szukać dalej.

Czego najbardziej nam teraz brakuje? Ewelina, mama bliźniaków, najbardziej marzy o tym, żeby przespać osiem godzin bez przerw i obudzić się autentycznie wypoczęta. “Pamiętam, te czasy, kiedy sobotni poranek oznaczał, że budziłam się rześka jak skowronek i czułam, że moja bateria jest naładowana”, rozmarzyła się moja przyjaciółka.

Anka też miała takie marzenia. A potem zaczęła je spełniać. W sobotni poranek dziećmi zajmuje się tata. A ona śpi do oporu. “W piątkowy wieczór mam swój rytuał. O 20 wyłączam telefon, biorę kąpiel z pianką i olejkami eterycznymi. Rozmaryn to mój faworyt. Potem w sypialni zapalam świeczkę o zapachu lawendy, czytam książkę i o 22 śpię jak zabita. Naprawdę niewiele jest mnie w stanie ruszyć”, zdradziła Anka. Ewelina w tym czasie kupowała przez internet wymienione przez Ankę rzeczy.

Kobieta

Mnie najbardziej doskwiera ból pleców. Siedząca praca, noszenie na rękach mojego zdecydowanie zbyt ciężkiego dziecka dają o sobie znać solidnym bólem. Dawniej regularnie chodziłam na masaże. Ale gabinety fizjoterapeutyczne w pandemii otwarte są w kratkę, a ja nie do końca wiem, jak robić sobie automasaż pleców.

Wiem, że inwestycja w ergonomiczne krzesło do pracy to dobry pomysł. Dziewczyny zgodnie poleciły mi jogę i kilka kanałów na YouTube. Najbardziej do gustu przypadła mi “Yoga with Adriene” i jej wyzwanie “30 days of Yoga”. Zaczęłam trzy dni temu, więc jeszcze nie pytajcie mnie o efekty.

Anka, ta od piątkowego sennego spa, miesiąc temu zaczęła nową pracę, w zupełnie nowej branży. Jest więc kłębkiem nerwów. I choć radzi sobie świetnie i jest przekonana, że podjęła słuszną decyzję, stres nie odpuszcza. “O ile w głowie już sobie poukładałam wiele rzeczy, pozbyłam się lęku, mój drugi mózg, czyli jelita nadal nie są pewne, czy to była dobra decyzja. Wiecie co mam na myśli”, dodała.

Oj wiemy. A przynajmniej – ja wiem. Moje jelita są wrażliwe. Wręcz histerycznie wrażliwe. Gdy jestem zestresowana, objawia się to przede wszystkim problemami z trawieniem. Znajoma lekarka podpowiedziała, że w takich momentach warto jest przyjmować więcej probiotyków, zarówno tych naturalnych, obecnych w jogurtach, kefirach i kiszonkach (niech żyje kimchi!), jak i suplementach (bo nie samym kimchi żyje zestresowany człowiek).

O tym, że probiotyki trzeba przyjmować po kuracjach antybiotykowych, wiedziałam, ale że pomagają uporać się ze stresem i zwiększyć poziom energii, to dla mnie nowość.

 

Chcesz poznać działanie suplementu diety WIMIN Dobra energia? Od teraz możesz go kupić w przestrzeni zakupowej HelloZdrowie!

Energia
WIMIN Dobra energia, 30 kaps.
59,00 zł

Nowością nie jest natomiast stara jak świat prawda, że na stres pomaga magnez. To moja wymówka, żeby codziennie raczyć się gorzką czekoladą. Im więcej kawy piję, po tym więcej kostek czekolady sięgam, bo kawa wypłukuje magnez (a przecież nie mogę dopuścić do niedoborów). Trudniej jest mi dostarczać odpowiednie ilości witaminy B6 i B12, bo ich najlepszym źródłem jest mięso i inne produkty odzwierzęce, a tych nie jestem w stanie jeść codziennie. Tu do akcji wkraczają sprawdzone suplementy diety.

Jedna rzecz, o którą dba każda z nas w tym czasie? Odporność. Bo chorowanie nie jest fajne. A chorowanie w dobie kryzysu ochrony zdrowia, z dzieciakami w domu i pracą zdalną to już w ogóle horror. Odkąd zostałyśmy mamami, każda z nas bardzo dba o suplementację witaminy D u wszystkich członków rodziny, bo w gabinecie pediatrycznym o witaminie D mówi się na każdej wizycie. Gdy jest słońce, wystawiamy do niego twarz i ramiona, żeby pobudzić syntezę witaminy. Gdy słońca nie ma (czyli przez dobre pół roku), pomagamy sobie suplementami.

Druga rzecz, która odgrywa kluczową rolę w budowaniu odporności? Witamina C. Ale nie bierzemy jej w gigantycznych ilościach w czasie choroby, bo to niewiele daje, a przez cały rok, w ramach profilaktyki. Ja kocham natkę pietruszki, Anka codziennie robi z dzieciakami koktajl z pomarańczy, jabłek i szpinaku, a Ewelina gdy nie ma czasu, po prostu bierze suplementy.

Zdecydowanie żadna z nas nie jest w doskonałej formie non-stop. To chyba niewykonalne. Ale po zoomowej naradzie każda z nas wyszła z kilkoma dobrymi patentami na lepsze samopoczucie. I lekkim bólem głowy dnia następnego, ale to zupełny zbieg okoliczności.

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak Zakopane stało się polskim Davos i centrum leczenia gruźlicy, oferując kuracje żentycą, olejami i powietrzem

„Żeby pojawiło się wypalenie, wcześniej musiał wybuchnąć pożar. Wypalenie, depresja i zmęczenie to nie synonimy” – mówi Paulina Koszut

W naszej pamięci genetycznej mieszanie wody z ziarnami jest mocno utrwalone. O niezwykłej mocy „bake therapy” /fot. iStock

W naszej pamięci genetycznej mieszanie wody z ziarnami jest mocno utrwalone. O niezwykłej mocy „bake therapy”

Jak dzięki „Naftusi” Truskawiec był równie znany jak Baden Baden, a pobyt tam dodawał prestiżu /fot. Narodowe Archiwum Cyfrowe

Jak dzięki „Naftusi” Truskawiec był równie znany jak Baden Baden, a pobyt tam dodawał prestiżu

Efekt horoskopowy w psychologii / istock

„Co mówi o tobie wynik psychotestu?”. Psycholożka zdradza, jakie niebezpieczeństwa mogą się kryć za efektem horoskopowym

Dlaczego tak trudno reagować na mobbing, mówi psycholożka Karolina Ołdak /fot. Getty Images

„Wpojono nam, że trzeba dążyć do celu, nawet jeśli po drodze pojawiają się trudności”. Dlaczego tak trudno reagować na mobbing, mówi psycholożka Karolina Ołdak

Marysia Warych / fot. Jarosław Stróżyk

Marysia Warych: „Ludzie myślą, że mamy dwa tryby: albo nie możemy wstać z łóżka, albo mamy halucynacje i słyszymy głosy. Tymczasem choroba afektywna dwubiegunowa ma różne oblicza”

Jak „ojciec Sopotu” walczył z przesądem, że kąpiele w morzu zagrażają życiu, i stworzył pierwsze uzdrowisko nad Bałtykiem

Dlaczego warto nauczyć się wdzięczności? / istock

„Niektórym wdzięczność przychodzi zdecydowanie trudniej”. Dlaczego warto nauczyć się wdzięczności, mówi psycholożka Milena Wojnarowska

Koszmary senne – zapobieganie, leczenie, wpływ na organizm

„Leniwe i niepokorne żony są pożądane w dzisiejszych czasach. To one przebiją sufity dla naszych córek” – uważa Małgorzata Gilmajster, psycholożka i mediatorka

Katarzyna Kucewicz, psycholożka, pedagożka i psychoterapeutka, autorka książki "Kobiety, które czują za bardzo "

„Trudno sobie wyobrazić lepszą i czulszą kochankę niż kobieta wysoko wrażliwa” – mówi psycholożka Katarzyna Kucewicz

„Słowami nazywamy to, co już wiemy, natomiast ciało ma dostęp do treści, które są w nas tajemnicą”. O mocy terapii tańcem mówi Katarzyna Dańska

Gdy ich bliscy chorują, oni sami są cichymi pacjentami. Tak w Polsce wygląda opieka nad osobami ze schizofrenią

„Zawsze noszę w torebce cukierki chili”. O życiu z chorobą schizoafektywną opowiada Dorota Solarska, autorka książki „Artystka przetrwania”

Nie stawiaj siebie na szarym końcu! / pexels

Nie stawiaj siebie na szarym końcu! Dlaczego tak trudno o siebie zadbać?

Odpoczynek to sztuka. Jak nauczyć się odpoczywać?

Odpoczynek to sztuka. Jak nauczyć się odpoczywać?

Gruba w głowie. „Schudłam 18 kg i poczułam się oszukana. Czekałam na wielką zmianę, a czułam się tylko gorzej”

Słyszałaś, że jesteś dojrzała jak na swój wiek? To może być trauma / istock

Często słyszała, że jest dojrzała jak na swój wiek. „To nie do końca dojrzałość, a wynik przeżytych traum”

Wakacje z partnerem – co zrobić, by były pełne wrażeń i namiętnych nocy? Podpowiada sex coacherka, Marta Niedźwiecka

Medytacja - czas na słuchanie siebie / unsplash

Czas na słuchanie siebie. „Nie musimy być zaawansowanymi medytującymi, aby czerpać korzyści z medytacji”

„Kundalini była jogą dla uprzywilejowanych, tylko wybrani mogli ją praktykować”. Dlaczego mówi się, że modna odmiana jogi zmienia życie, wyjaśnia Monika Wypych

Jesteśmy słabym pokoleniem? Psycholożka wyjaśnia / pexels

Jesteśmy słabym pokoleniem? Psycholożka wyjaśnia, z czego może wynikać wzrost zapadalności na choroby psychiczne

Kobieta w namiocie na plaży

Jak odpocząć w czasie krótkiego wyjazdu? Podpowiadamy!

Najpopularniejsze

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Domowe sposoby na zatkane ucho. Jak odetkać ucho zatkane: woskowiną, katarem, wodą?

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

MCH – co to, podwyższone i poniżej normy. MCH w morfologii

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Wysoki cholesterol - jakie są przyczyny i objawy? Sposoby na wysoki cholesterol

Wysoki cholesterol – jakie są przyczyny i objawy? Jak go obniżyć?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

kobieta z problemami skórnymi

Wybroczyny (petocje) – co to jest, dlaczego powstają i jak sobie z nimi poradzić?

para w łóżku

Fellatio, czyli oswajanie penisa. 7 najważniejszych zasad!

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

laboratorium

D-dimery – co to jest? Jak obniżyć zbyt wysoki poziom?

para zakochanych, romantyczny wieczór

Nie masz ochoty na seks? Poznaj 8 sposobów na podniesienie libido

×