Przejdź do treści

Jaka powinna być dieta przy PCOS? Objaśnia dietetyczka z profilu „Niekoniecznie dietetycznie”

dieta pcos
Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
kapsułki
Witaminy – kiedy, które i dla kogo?
Psychologiczny problem… zaparć
istockphoto.com
Jak mają się twoje biodra, gdy ty masz 20, 30, 40… lat?
istockphoto.com
„Czy podoba mi się moje ciało poporodowe? Nieszczególnie, ale jestem z niego bardzo dumna”. Kobiety pokazały, jak wyglądały po porodzie
Nike
Kończy się świat, w którym nie podejmujemy trudnych tematów. Nowa kampania Nike walczy z depresją i próbami samobójczymi

– Wpływ czynników żywieniowych na przebieg leczenia PCOS jest ciągle niedoceniany. Tymczasem odpowiednia dieta może przyczyniać się w sposób bezpośredni/pośredni do poprawy wyników i zmniejszenia nasilenia objawów w tej przypadłości – pisze na swoim koncie na Instagramie Anna Reguła, dyplomowana dietetyczka. W ostatnim z jej postów tłumaczy, jaka powinna być dieta w PCOS.

Zespół policystycznych jajników dotyka co szóstą kobietę w wieku od 20 do 50 roku życia. Do najczęstszych objawów choroby zalicza się nieregularne i bolesne miesiączki, problemy z płodnością, zaburzenia metabolizmu, nadmierne owłosienie, szybkie przybieranie na wadze, a także trądzik i łojotok. Życie z PCOS zatem nie jest proste, tym bardziej że obecnie nie ma terapii, która całkowicie wyleczyłaby tę chorobę. Istnieją jednak sposoby na poprawę stanu zdrowia. Jednym z nich jest dieta, którą lekarze zalecają wprowadzić zaraz po diagnozie. Jaka powinna być? Temat postanowiła podjąć dietetyczka @Niekoniecznie_dietetycznie.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Anna Reguła Dietetyka (@niekoniecznie_dietetycznie)

Sandra Kubicka

Dieta w PCOS

Za kontem na Instagramie „Niekoniecznie dietetycznie” stoi Anna Reguła, która jest dyplomowaną dietetyczką, dzielącą się w mediach społecznościowych wiedzą, jak jeść zdrowo i rozsądnie. Tym razem postanowiła wymienić najważniejsze zasady, które należy stosować w diecie przy PCOS.

Dieta przy PCOS powinna być:
Oparta na produktach o wysokiej wartości odżywczej, niskoprzetworzonych technologicznie;
Należy uwzględnić niski lub umiarkowany ładunek glikemiczny;
Przeciwzapalna - za takie produkty uznaje się warzywa, owoce, nasiona roślin strączkowych, ryby morskie, orzechy, nasiona, oleje takie, jak oliwa z oliwek;
Bogata w wymienione składniki - kwasy omega 3, witaminę D i inne.

pisze Anna Reguła na swoim koncie na Instagramie

Dietetyczka zaznacza, że standardy te świetnie spełni dieta DASH, która jest polecana dla nadciśnieniowców oraz pomocna będzie też dieta śródziemnomorska. Warto także wspomóc się suplementacją inozytolem.

PCOS – na co zwrócić uwagę w diecie?

Po wpisie Reguły jej obserwatorzy zalali ją falą pytań o więcej szczegółów dotyczących diety w PCOS. Autorka wpisu zaznaczyła, że nie odpowie na wszystkie dylematy, gdyż odpowiedzi na niektóre z nich można znaleźć jedynie w gabinecie lekarskim, po odpowiednim przebadaniu pacjenta. Postanowiła jednak dodać kilka rad, które są bardzo ważne.

To, co warto zaznaczyć:
Nie trzeba eliminować odgórnie mięsa, glutenu, laktozy;
Soja w umiarkowanych ilościach też nie będzie przeciwnikiem zdrowia;
NIE LECZYMY SIĘ NATURALNYMI METODAMI, NIE ODSTAWIAMY FARMAKOTERAPII NA WŁASNĄ RĘKĘ;
Nie wprowadzamy odgórnie diety low carb;
Warto pamiętać o aktywności fizycznej, jednak forma treningu nie jest specjalnie ograniczona - postawiła bym tutaj na treningi siłowe, choć interwały również poprawiają funkcjonowanie gospodarki glukozowej;
Szacuje się, że nawet 70 % kobiet birykajacych się z PCOS cierpi na insulinooporność.

pisze Anna Reguła na swoim koncie na Instagramie

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

istockphoto.com

Chcesz schudnąć? Poznaj 6 zaskakujących trików

miód

5 najlepszych zamienników cukru

Mleko – pić czy nie pić? Rozwiewamy wątpliwości

cynamon

Nie tylko na przeziębienie. Dietetyczka o wpływie cynamonu na PCOS

Trzy kobiey tańczą na plaży. Przed nimi koc a na nim owoce i drink

„Jesteśmy rozpitym narodem i doskonale widać to w gabinetach lekarskich” – mówi dr Małgorzata Ponikowska. Nie wiesz, dlaczego tyjesz? Zajrzyj do swojego kieliszka!

Dieta na urlopie. Jak uniknąć niezdrowych pułapek?

Chcesz mieć piękną i zdrową skórę? Oto produkty, które powinny lądować na twoim talerzu

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi health coach Agnieszka Pająk

lewandowska

„Jeżeli ktoś twierdzi, że się wyleczył z Hashimoto, bo zmienił coś w diecie, to jest to tylko dowód anegdotyczny” – mówi Agata Lewandowska, dietetyk i autorka książki „Hashimoto. Dieta i styl życia w chorobie”

pms

„O PMS lubi się żartować, bo to przecież tylko gorsze dni kobiety. Tymczasem u podłoża PMS leży nierównowaga hormonalna”. Jak na nią wpłynąć, tłumaczy dietetyczka i naturopatka Monika Skuza

Dwie dziewczyny trzymają arbuzy przy twarzy

Wiesz, czego nie powinnaś jeść, jeśli jesteś uczulona na trawy? O alergiach krzyżowych pisze lekarka Joanna Jamroz-Brzeska

Sandra Kubicka o swojej chorobie: Dzisiaj mijają 2 miesiące odkąd dowiedziałam się, że mam PCOS. Efekty? Da się? DA SIĘ!

Fot: Unsplash

PCOS a spożywanie węglowodanów. Dietetyczka „Keep Fit In Style” objaśnia, jak powinna wyglądać dieta

„W dniu swoich urodzin dowiedziałam się, że mam cukrzycę. Dostałam przepiękny prezent w postaci skierowania do natychmiastowego stawienia się w szpitalu” – mówi Sandra Kaczmarska, młoda diabetyczka typu 1

Zdrowe pary na talerzu. Zobacz, co korzystnie jest łączyć w swoim menu

kosz warzyw

„Ruszaj się tak, jak robiły to nasze babcie”. O czym należy pamiętać przy insulinooporności, pisze dietetyk Kamila Urbaniak

Słabe paznokcie. Jak sobie pomóc dietą?

Sandra Kubicka

Sandra Kubicka: nigdy już nie powiem, że jestem w stu procentach zdrowa, nawet jeśli kiedyś będę czuła się lepiej

Chcesz mieć piękne włosy? Zmień dietę!

7 objawów zespołu policystycznych jajników

Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!

Gdy jelita stają się leniwe. Jak je rozruszać, by poczuć się dobrze?

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

jedzenie w torebkach

Co każdy dietetyk chciałby, żebyś wiedziała o zdrowym odżywianiu