Przejdź do treści

Masz brzuch stresowy? Pani Fizjotrener ma dla ciebie kilka ćwiczeń

Ćwiczenia na stresowy brzuch / istock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dwie kobiety siedzą przy stole i piją z filiżanek
„Ciągle odczuwasz głód i nie możesz schudnąć? Sprawdź, czy to nie leptynooporność” – apelują autorki Ogarnij Hashimoto
Wentworth Miller
Wentworth Miller, gwiazdor „Skazanego na śmierć”, wyznał, że ma autyzm. „Ma to kluczowe znaczenie dla tego, kim jestem”
Mary Komasa
Zmagająca się z endometriozą Mary Komasa jest w ciąży. „Przez lata przyzwyczajałam się do myśli, że ciąża może być dla mnie nieosiągalnym marzeniem”
Kobieta leży i zasłania twarz rękoma
Dr Leszek Rudzki: hormony tarczycy mają bardzo istotny wpływ na liczne funkcje naszego organizmu, w tym mózgu i naszą psychikę
Szczepienia
Punkt szczepień na pogrzebie ofiary COVID-19, która nie chciała się zaszczepić

Brzuch stresowy ma wyraźną linię odcinającą w połowie. Najczęściej górna część brzucha jest mocno napięta i płaska, a dolna odstaje. Właśnie odkryłaś, że jesteś jego posiadaczką? Gosia Włodarczyk, czyli Pani Fizjotrener, ma dla ciebie kilka ćwiczeń, od których powinnaś zacząć, pracując z ciałem.  

Ćwiczenia na stresowy brzuch

Przedstawione przez fizjoterapeutkę ćwiczenia to jedynie domowe sposoby. Należy więc pamiętać, że zawsze warto udać się do fizjoterapeuty. Co jednak możemy dla siebie zrobić, gdy wizyta u specjalisty zaplanowana jest dopiero za kilka tygodni, a twój brzuch już teraz potrzebuje pomocy?

Pani Fizjotrener poleca kilka prostych ćwiczeń:

  1. Zaczynamy od odblokowania pracy przepony. Połóż dłonie na dolne żebra i dociśnij lekko, kiedy robisz wdech, dolne żebra mocno napierają na dłonie, a wydech jest swobodny bez docisku, powtórz 5 razy.
  2. Potem wykonaj kilka spokojnych oddechów w dolne żebra.
  3. Polecam poleżeć 5-10 minut na macie do akupresury, jeśli masz lub porolować górną część brzucha pod żebrami twardą piłeczką.
  4. Połóż się na boku i z każdym wydechem wykonuj skręt tułowia, staraj się nie ruszać miednicą.
  5. Teraz na koniec odpoczywaj po 5 min. na każdym boku w tej pozycji: jedna joga zgięta, jedna (górna) wyprostowana, pod bok między biodro, a dolne żebra włóż zwinięty koc/ twardą poduszkę/ wałek i połóż się, wyciągając jedną rękę. Oddychaj spokojnie w dolne żebra.
  6. Dodatkowo polecane są jeszcze delikatne wygięcia do tyłu, które możesz wpleść w te ćwiczenia.
Kobieta

Pani Fizjotrener – kim jest?

Za profilem Pani Fizjotrener kryje się Gosia Włodarczyk, która jest fizjoterapeutką i trenerką personalną. W mediach społecznościowych chętnie dzieli się wiedzą medyczną. Specjalistka w ciekawy i przystępny sposób przekazuje rzeczy, o których głośno się nie mówi. W swojej praktyce w szczególności zajmuje się terapią mięśni dna miednicy, blizn oraz rozejścia mięśnia prostego brzucha.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Gosia Włodarczyk (@pani_fizjotrener)

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Choroba Menetrier’a – objawy, diagnostyka i leczenie

Nogi

„Noszenie szpilek nie jest dobre dla kobiecego zdrowia” – przestrzega Pani Fizjotrener

Kobieta

„Oddech jest podstawowym i najszybszym sposobem, aby zapanować nad trudnymi emocjami”. Psychoonkolożka wyjaśnia, jak świadomie oddychać

"Chowałam się. Wstydziłam się. Nigdy więcej". Martyna Kaczmarek o tym, jak ważne jest normalizowanie nadmiernej potliwości

„Chowałam się. Wstydziłam się. Nigdy więcej”. Martyna Kaczmarek o tym, jak ważne jest normalizowanie nadmiernej potliwości

Witaj Słońce! Poświęć 20 minut o poranku na te ćwiczenia, a poczujesz się jak nowo narodzona

Co to jest środek ścięgnisty krocza i co oznacza jego obniżenie? Wyjaśnia fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk

terapia czaszkowo-krzyżowa/ pexels

„Układ nerwowy dostaje sygnał: nie musi tak być, nie trzeba tkwić w ciągłym bólu, jest wyjście”. Fizjoterapeutka o „rozmasowywaniu” traum

W jaki sposób nieświadomie robimy krzywdę swojej szyi? Ostrzega fizjoterapeuta Kamil Kozakowski

W jaki sposób nieświadomie robimy krzywdę swojej szyi? Ostrzega fizjoterapeuta Kamil Kozakowski

kobieta trenuje jogę

Ból po treningu? Fizjoterapeutka podpowiada, co warto zrobić

Ewa Wojciechowska

Less Stress From Plants, czyli suplementacja dla wszystkich, którzy chcą naturalnie zadbać o swój układ nerwowy. Przetestowałam!

Kobieta

Masz problem z obrzękami? Sprawdź poziom kortyzolu

Nerwica w ciąży – objawy, leczenie, wpływ na dziecko

Badania obrazowe – rodzaje, wskazania, przebieg badania

„Konsekwencje pracoholizmu to wyczerpanie fizyczne i emocjonalne”. Kiedy za bardzo kochasz swoją pracę?

Badanie jamy brzusznej u flebologa? Dr n. med. Łukasz Paluch wyjaśnia, dlaczego jest ono niezbędne

Badanie jamy brzusznej u flebologa? Dr n. med. Łukasz Paluch wyjaśnia, dlaczego jest ono niezbędne

ból

Co stres robi z naszymi stawami? Będziesz zaskoczona

Kobieta mierzy obwód w talii

Stałe wciąganie brzucha nie jest zdrowe. Nie powinnaś tego robić

Torbiele trzustki – objawy, diagnostyka, leczenie i dieta

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Kobieta

Endorfiny – co to za hormony i co je wytwarza?

Relaksacja Jacobsona – skuteczny sposób walki ze stresem, nerwami i napięciem mięśni

Kobieta

Dermatolog o nadpotliwości: zapach potu nie powinien być drażniący

Kamila Bogucka i Lidia Wójcik, "Ogarnij Hashimoto”/ Archiwum prywatne

„Hashimoto pojawia się po coś. To sygnał ciała, że nie jesteśmy dla siebie numerem jeden” – uważają Lidia Wójcik i Kamila Bogucka z „Ogarnij Hashimoto”

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

ucho kobiety

Domowe sposoby na zatkane ucho. Jak odetkać ucho zatkane: woskowiną, katarem, wodą?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

kobieta z problemami skórnymi

Wybroczyny (petocje) – co to jest, dlaczego powstają i jak sobie z nimi poradzić?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Bąbel po oparzeniu - dowiedz się, jak leczyć pęcherze

Bąbel po oparzeniu – dowiedz się, jak leczyć pęcherze

MCH – co to, podwyższone i poniżej normy. MCH w morfologii

Torbiel - twarz kobiety z widocznymi krostkami

Torbiel – czym jest, gdzie występuje i czy jest groźna dla zdrowia?

insulinooporność

Dieta w insulinooporności

Badanie krwi AST - co to jest i jak interpretować wyniki?

Badanie krwi AST – co to jest i jak interpretować wyniki?

plamy na nogach

Czym są czerwone plamy na nogach i co może być ich przyczyną?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku