Przejdź do treści

Rankiem, gdy ciemno za oknem, czujesz się jak zombi? Poznaj skuteczne sposoby na szybkie wstawanie z łóżka, zwłaszcza zimą

Dziewczyna siedząca na łóżku
zdjęcie: unsplash.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
dziewczyna z lodami
Niepozorne nawyki, które niszczą zęby. Oto 6 rzeczy, których dla dobra zębów lepiej nie robić
Chuda niekoniecznie znaczy zdrowa
Uważaj przy odchudzaniu. „Chuda” niekoniecznie znaczy „zdrowa”
Drożdżówki z rabarbarem
Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem
kolor oczu
Czy kolor oczu ma znaczenie dla naszego zdrowia? Odpowiada dr n. med. Andrzej Styszyński, okulista i ekspert Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej
cellulit
Cellulit – da się go pokonać?

Czujesz się jak zombi, gdy za oknem ciemno? Zimą pogoda nie rozpieszcza nas, zwłaszcza gdy na zewnątrz chłodno i szaro. Zdarzają się takie dni, gdy budzimy się, mając wrażenie, że jeszcze jest noc. A tu jednak trzeba szybko wstać do pracy. Jak zmobilizować się do szybkiego wstania z łóżka? 

Nie od dziś wiemy, że zimą aura za oknem sprzyja długiemu leżeniu, z książką, ciepłą kawą. Jednak większość z nas zmaga się z problemem wczesnego wstawania z łóżka, nawet wtedy kiedy szaro i ponuro za oknem. Motywacyjne hasła idą w niepamięć, a budzik w telefonie przypomina o sobie co kilka minut. Znasz to? Spróbuj wdrożyć w życie kilka zasad, które możliwe, że sprawdzą się u ciebie i sprawią, że początek dnia nie będzie taki trudny, jak zwykle.

Budzik

Jeśli wiesz, że rano czeka cię ważne spotkanie, praca lub inne obowiązki, ustaw budzik na konkretną godzinę, o której musisz wstać. Wiele osób po usłyszeniu dźwięku alarmu, ustawia kilkuminutową drzemkę. Dla organizmu nie jest to wskazane, wówczas trudniej jest „przestawić się” z trybu nocnego na dzienny. Jeśli twoim nawykiem jest ustawienie kilku alarmów, np. 6:00, 6:05, 6:10; dobrym pomysłem jest położenie budzika w takiej odległości, która zmusi cię do wstania z łóżka, aby wyłączyć. Ten sposób sprawi, że wstaniesz na nogi i potrzeba ponownego położenia się będzie znacznie mniejsza.

Woda z cytryną

Nie tylko kawa pobudza. Większość z nas obok łóżka ma szafkę, na której może postawić szklankę wody z cytryną, przygotowaną wieczorem przed snem. Po przebudzeniu się, napicie się takiego napoju orzeźwi i pobudzi nasz organizm.

Przeczytaj więcej na temat wody z cytryną: Woda z cytryną na dzień dobry

Kolacja

Dieta ma duże znaczenie na funkcjonowanie naszego organizmu. Lekkostrawna przyczyni się do tego, że nasz organizm będzie lepiej regenerować się podczas snu. Ostatni posiłek powinien być spożyty 2-3 godziny przed snem, najlepiej jeśli będzie lekki i pożywny, np. sałatka, rozgrzewająca zupa warzywna. Ciężki posiłek sprawi, że nasz organizm bardziej będzie zmagał się z trawieniem pożywienia, przez co możemy czuć się rano ociężali i zmęczeni.

Skorzystaj z naszego przepisu na sałatkę, idealną na kolację: Sałatka z melonem, ogórkiem i awokado

Poranna gimnastyka

Wiemy, że kilka minut po wstaniu nasze ciało jest wiotkie i często towarzyszy poczucie braku sił. Dobrym sposobem na przebudzenie się jest kilkuminutowa gimnastyka, polegająca na rozciąganiu się, wykonaniu skłonów, przysiadów. To sprawi, że organizm dotleni się i nabierze energii. Dodatkowo, uwolnią się endorfiny, które sprawią, że nasz dzień rozpoczniemy z większym entuzjazmem. Jeśli masz alternatywę udania się do pracy, na uczelnię lub spotkanie pieszo, skorzystaj z tej możliwości i rozpocznij dzień aktywnością fizyczną. Jogging? Świetny pomysł.

Organizacja czasu

Zdarza się, że niewyspanie lub brak sił o poranku to konsekwencja zbyt późnego pójścia spać. Dobra organizacja czasu jest podstawą, aby wygospodarować swój dzień na pracę, odpoczynek, sen. Liczne badania na temat snu wskazują, że odpowiednią ilością dla dorosłej osoby to przedział 6,5-8 godzin na dobę. Znając swoje potrzeby, godzina pójścia spać powinna zostać zaplanowana, najlepiej jeśli przyzwyczaimy nasz organizm do stałej godziny zasypiania i wstawania.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Polecamy

lady pasztet

„Jestem w ciąży, więc dla mnie najbardziej palące jest to, żeby kobiety wyszły z domów, a żeby do tych domów przyszli faceci” – mówi Katarzyna Barczyk, autorka bloga Lady Pasztet

Judith Butler

Judith Butler: słowo „lesbijka” pojawiło się w mojej głowie w wieku 14 lat, gdy zakochałam się w dziewczynie

„Kiedy szłam z kimś do łóżka, zasłaniałam swoje rozstępy. Dopiero po długim czasie zrozumiałam, że moi partnerzy i partnerki nie zwracają na to żadnej uwagi” – mówi Katarzyna, która polubiła swoje niedoskonałości

lewandowska

„Jeżeli ktoś twierdzi, że się wyleczył z Hashimoto, bo zmienił coś w diecie, to jest to tylko dowód anegdotyczny” – mówi Agata Lewandowska, dietetyk i autorka książki „Hashimoto. Dieta i styl życia w chorobie”

Zainteresują cię również:

koniczyna czerwona

Koniczyna czerwona – na co pomaga ta niezwykła roślina?

ile powinien trwać urlop

Ile powinien trwać urlop? Sprawdź, co poleca psycholog

5 nawyków, których mężczyźni powinni się nauczyć od kobiet

Istockphoto

7 problemów zdrowotnych, które częściej atakują latem

pexels.com

Czy kleszcza wyjętego z ciała zawsze należy badać? Odpowiedź może cię zaskoczyć

elektrolity

Dopadają cię zawroty głowy albo skurcze mięśni? To sygnały, że możesz mieć problem z elektrolitami

pęcherz

Problemy z pęcherzem? Pomóc mogą zioła, które łatwo zdobędziesz

zapalenie ucha

Zapalenie ucha u dzieci – jak wyglądają objawy? Czy są domowe sposoby leczenia?

6 zaskakujących rzeczy, na które możesz mieć uczulenie

Najleosza pogoda dla alergika

Najlepsza i najgorsza pogoda dla alergika. Kiedy i gdzie najlepiej zaplanować wyjazd?

Selma Blair

Selma Blair choruje na stwardnienie rozsiane. Aktorka zamieściła poruszające wyznanie

kobieta w bieliźnie

Spanie w staniku – czy to sprawi, że piersi dłużej będą jędrne?

Twoja mama ma nadciśnienie? Zobacz, co możesz dla niej zrobić!

Pamiętacie hit „Bal wszystkich świętych”? Romuald Lipko z Budki Suflera walczy z nowotworem

odporność

„Zaniedbujemy nasze zdrowie, nie korzystając z dobrodziejstw, jakie daje nam współczesna medycyna” – o naszej odporności mówi Barbara Joanna Bałan, immunolog i internista

ręce zarazki bakterie

7 miejsc publicznych, gdzie jest najwięcej zarazków

papierosy

Co papierosy robią z układem krążenia?

Czujesz ból podczas oddawania moczu albo podczas seksu? To może być zamrożona miednica

Nadciśnienie ‒ ważne pytania i odpowiedzi

Nadciśnienie ‒ ważne pytania i odpowiedzi

istockphoto.com/Enes Evren

Przez wyjazdem na wakacje inwestujesz w samoopalacz? Kosmetolożka: przed opalaniem nie jest to dobry pomysł

dzieci przedszkole

Pracujesz z dziećmi? Sprawdź, jakie badania zrobić i na co się szczepić, by nie chorować

Hinterhaus Productions/Gettyimages

Przed tobą pierwszy raz na siłowni? „Nie wymagaj od siebie za dużo!” – mówi fizjoterapeutka

kobieta w ciąży

„U mnie zdiagnozowano chorobę w wieku 29 lat” – wyznała psycholog. Masz bolesną i obfitą miesiączkę? To mogą być mięśniaki

mama cholesterol

Twoja mama ma za wysoki cholesterol? Wraz z kardiologiem podpowiadamy, jak możesz jej pomóc