Przejdź do treści

Rankiem, gdy ciemno za oknem, czujesz się jak zombi? Poznaj skuteczne sposoby na szybkie wstawanie z łóżka, zwłaszcza zimą

Dziewczyna siedząca na łóżku
zdjęcie: unsplash.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Źródło: iStockPhoto
Co robić, gdy sen nie nadchodzi? O zmianach dla zdrowego snu pisze lek. Ewa Stawiarska
Źródło: Instagram/Porozumienie Rezydentów
Medycy walczą z hejtem, jakiego doświadczają w czasie pandemii. Rusza akcja #wylecznienawiść
Najczęstsze niedobory wśród kobiet. 7 składników, o które szczególnie warto zadbać / fot.Pexels
Najczęstsze niedobory wśród kobiet. 7 składników, o które szczególnie warto zadbać
Wirus RSV szerzy się w Wielkiej Brytanii
Nie tylko COVID-19. Inny groźny wirus atakuje małe dzieci
Pielęgniarka w skafandrze ochronnym trzyma w rękach szczepionkę
Izrael: Trzecia dawka szczepionki na COVID-19. Prezydent zaszczepił się jako pierwszy

Czujesz się jak zombi, gdy za oknem ciemno? Zimą pogoda nie rozpieszcza nas, zwłaszcza gdy na zewnątrz chłodno i szaro. Zdarzają się takie dni, gdy budzimy się, mając wrażenie, że jeszcze jest noc. A tu jednak trzeba szybko wstać do pracy. Jak zmobilizować się do szybkiego wstania z łóżka? 

Nie od dziś wiemy, że zimą aura za oknem sprzyja długiemu leżeniu, z książką, ciepłą kawą. Jednak większość z nas zmaga się z problemem wczesnego wstawania z łóżka, nawet wtedy kiedy szaro i ponuro za oknem. Motywacyjne hasła idą w niepamięć, a budzik w telefonie przypomina o sobie co kilka minut. Znasz to? Spróbuj wdrożyć w życie kilka zasad, które możliwe, że sprawdzą się u ciebie i sprawią, że początek dnia nie będzie taki trudny, jak zwykle.

Budzik

Jeśli wiesz, że rano czeka cię ważne spotkanie, praca lub inne obowiązki, ustaw budzik na konkretną godzinę, o której musisz wstać. Wiele osób po usłyszeniu dźwięku alarmu, ustawia kilkuminutową drzemkę. Dla organizmu nie jest to wskazane, wówczas trudniej jest „przestawić się” z trybu nocnego na dzienny. Jeśli twoim nawykiem jest ustawienie kilku alarmów, np. 6:00, 6:05, 6:10; dobrym pomysłem jest położenie budzika w takiej odległości, która zmusi cię do wstania z łóżka, aby wyłączyć. Ten sposób sprawi, że wstaniesz na nogi i potrzeba ponownego położenia się będzie znacznie mniejsza.

kobieta na wydmach

Woda z cytryną

Nie tylko kawa pobudza. Większość z nas obok łóżka ma szafkę, na której może postawić szklankę wody z cytryną, przygotowaną wieczorem przed snem. Po przebudzeniu się, napicie się takiego napoju orzeźwi i pobudzi nasz organizm.

Przeczytaj więcej na temat wody z cytryną: Woda z cytryną na dzień dobry

Kolacja

Dieta ma duże znaczenie na funkcjonowanie naszego organizmu. Lekkostrawna przyczyni się do tego, że nasz organizm będzie lepiej regenerować się podczas snu. Ostatni posiłek powinien być spożyty 2-3 godziny przed snem, najlepiej jeśli będzie lekki i pożywny, np. sałatka, rozgrzewająca zupa warzywna. Ciężki posiłek sprawi, że nasz organizm bardziej będzie zmagał się z trawieniem pożywienia, przez co możemy czuć się rano ociężali i zmęczeni.

Skorzystaj z naszego przepisu na sałatkę, idealną na kolację: Sałatka z melonem, ogórkiem i awokado

Poranna gimnastyka

Wiemy, że kilka minut po wstaniu nasze ciało jest wiotkie i często towarzyszy poczucie braku sił. Dobrym sposobem na przebudzenie się jest kilkuminutowa gimnastyka, polegająca na rozciąganiu się, wykonaniu skłonów, przysiadów. To sprawi, że organizm dotleni się i nabierze energii. Dodatkowo, uwolnią się endorfiny, które sprawią, że nasz dzień rozpoczniemy z większym entuzjazmem. Jeśli masz alternatywę udania się do pracy, na uczelnię lub spotkanie pieszo, skorzystaj z tej możliwości i rozpocznij dzień aktywnością fizyczną. Jogging? Świetny pomysł.

Organizacja czasu

Zdarza się, że niewyspanie lub brak sił o poranku to konsekwencja zbyt późnego pójścia spać. Dobra organizacja czasu jest podstawą, aby wygospodarować swój dzień na pracę, odpoczynek, sen. Liczne badania na temat snu wskazują, że odpowiednią ilością dla dorosłej osoby to przedział 6,5-8 godzin na dobę. Znając swoje potrzeby, godzina pójścia spać powinna zostać zaplanowana, najlepiej jeśli przyzwyczaimy nasz organizm do stałej godziny zasypiania i wstawania.

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ela Kowalska testuje Deep Focus from Plants /fot. archiwum prywatne

Deep Focus From Plants, czyli jak pobudziłam swój mózg

Ewa Wojciechowska

Less Stress From Plants, czyli suplementacja dla wszystkich, którzy chcą naturalnie zadbać o swój układ nerwowy. Przetestowałam!

Artur Rakowski / Archiwum prywatne

Artur Rakowski: adaptogenów nie możemy traktować jako polisy na niedbale prowadzone życie

Koncentracja w pracy – 10 rzeczy, które nas skutecznie rozpraszają

Zmęczona kobieta leży na łóżku

„Neurastenia to bardzo podstępna choroba”. W szczególności grozi nam w czasie pandemii

Zmęczona kobieta w łóżku przykrywa się poduszką

Najwyższa pora zwolnić. Jak poznać, że twój organizm dopomina się o mniejsze tempo?

7 zdrowotnych właściwości imbiru

Delirium – co to jest, objawy, przyczyny, leczenie

Noradrenalina – działanie, objawy niedoboru i nadmiaru, lek

Spożywcze wampiry energetyczne

Spożywcze wampiry energetyczne. 6 produktów, przez które będziesz się czuć jeszcze bardziej zmęczona

istockphoto.com

Chcesz wspomóc swoją pamięć i koncentrację? Sięgnij po… przekąski!

kawa

Kawa z kakao – najlepszy dopalacz dla mózgu

seniorzy siedzą na ławce

Demencja dotyczy tylko seniorów? Zadbaj o swój mózg już teraz. Sprawdź, co radzi lekarka Magdalena Jutrzenka

kobieta przegląda się w lustrze

Jak starzeje się organizm, gdy mamy 20, 30, +40?

Brak energii, zły nastrój? Przyczyna może być prozaiczna

Smartfon zabija koncentrację

Odwyk od… Facebooka

Odwyk od… Facebooka

Nie przeszkadzać!

Nie przeszkadzać!

3 produkty na dobrą pamięć i koncentrację

Dieta na dobrą pamięć i koncentrację. Stek z tuńczyka i sałatka szpinakowo-truskawkowa

Witaminy dla wegan – co suplementować diecie wegańskiej?

Bhutan

Pierwszy kraj na świecie, w którym na COVID-19 zaszczepiono wszystkich dorosłych. W ciągu tygodnia!

Co robić wieczorem, by budzić się rano rześką i wyspaną? 5 nawyków, które zmieniają wszystko

Antykoncepcja bez recepty w Wielkiej Brytanii

Tabletki antykoncepcyjne bez recepty. Historyczny moment dla kobiet w Wielkiej Brytanii!

wykluczenie menstruacyjne

„Czym różni się papier toaletowy od podpaski?”. Wykluczenie menstruacyjne po raz pierwszy w polskim Sejmie

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

ucho kobiety

Domowe sposoby na zatkane ucho. Jak odetkać ucho zatkane: woskowiną, katarem, wodą?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

kobieta z problemami skórnymi

Wybroczyny (petocje) – co to jest, dlaczego powstają i jak sobie z nimi poradzić?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Bąbel po oparzeniu - dowiedz się, jak leczyć pęcherze

Bąbel po oparzeniu – dowiedz się, jak leczyć pęcherze

MCH – co to, podwyższone i poniżej normy. MCH w morfologii

Torbiel - twarz kobiety z widocznymi krostkami

Torbiel – czym jest, gdzie występuje i czy jest groźna dla zdrowia?

insulinooporność

Dieta w insulinooporności

Badanie krwi AST - co to jest i jak interpretować wyniki?

Badanie krwi AST – co to jest i jak interpretować wyniki?

plamy na nogach

Czym są czerwone plamy na nogach i co może być ich przyczyną?

para w łóżku

Fellatio, czyli oswajanie penisa. 7 najważniejszych zasad!