Przejdź do treści

Rankiem, gdy ciemno za oknem, czujesz się jak zombi? Poznaj skuteczne sposoby na szybkie wstawanie z łóżka, zwłaszcza zimą

Dziewczyna siedząca na łóżku
zdjęcie: unsplash.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Choroby oczu i wady wzroku - sprawdź najczęstsze dolegliwości
Choroby oczu i wady wzroku – sprawdź najczęstsze dolegliwości
Porodówka
„Położne dla Ciebie” – w czasie pandemii specjalistki chcą otoczyć szczególną opieką przyszłe i świeżo upieczone mamy
Pluskwa domowa - domowe sposoby na zwalczanie, gdy się pojawią
Pluskwa domowa – domowe sposoby na zwalczanie, gdy się pojawią
lekarka w masce ochronnej
Personel medyczny powinien mieć pierwszeństwo. Internauci propagują ideę #MedykBezKolejki
Czereśnie na talerzu
„Czysta 15-stka” i „Brudna 12-stka”. Które owoce i warzywa są najbardziej, a które najmniej zanieczyszczone? Mamy najnowsze listy na 2020 rok!

Czujesz się jak zombi, gdy za oknem ciemno? Zimą pogoda nie rozpieszcza nas, zwłaszcza gdy na zewnątrz chłodno i szaro. Zdarzają się takie dni, gdy budzimy się, mając wrażenie, że jeszcze jest noc. A tu jednak trzeba szybko wstać do pracy. Jak zmobilizować się do szybkiego wstania z łóżka? 

Nie od dziś wiemy, że zimą aura za oknem sprzyja długiemu leżeniu, z książką, ciepłą kawą. Jednak większość z nas zmaga się z problemem wczesnego wstawania z łóżka, nawet wtedy kiedy szaro i ponuro za oknem. Motywacyjne hasła idą w niepamięć, a budzik w telefonie przypomina o sobie co kilka minut. Znasz to? Spróbuj wdrożyć w życie kilka zasad, które możliwe, że sprawdzą się u ciebie i sprawią, że początek dnia nie będzie taki trudny, jak zwykle.

Budzik

Jeśli wiesz, że rano czeka cię ważne spotkanie, praca lub inne obowiązki, ustaw budzik na konkretną godzinę, o której musisz wstać. Wiele osób po usłyszeniu dźwięku alarmu, ustawia kilkuminutową drzemkę. Dla organizmu nie jest to wskazane, wówczas trudniej jest „przestawić się” z trybu nocnego na dzienny. Jeśli twoim nawykiem jest ustawienie kilku alarmów, np. 6:00, 6:05, 6:10; dobrym pomysłem jest położenie budzika w takiej odległości, która zmusi cię do wstania z łóżka, aby wyłączyć. Ten sposób sprawi, że wstaniesz na nogi i potrzeba ponownego położenia się będzie znacznie mniejsza.

kobieta na wydmach

Woda z cytryną

Nie tylko kawa pobudza. Większość z nas obok łóżka ma szafkę, na której może postawić szklankę wody z cytryną, przygotowaną wieczorem przed snem. Po przebudzeniu się, napicie się takiego napoju orzeźwi i pobudzi nasz organizm.

Przeczytaj więcej na temat wody z cytryną: Woda z cytryną na dzień dobry

Kolacja

Dieta ma duże znaczenie na funkcjonowanie naszego organizmu. Lekkostrawna przyczyni się do tego, że nasz organizm będzie lepiej regenerować się podczas snu. Ostatni posiłek powinien być spożyty 2-3 godziny przed snem, najlepiej jeśli będzie lekki i pożywny, np. sałatka, rozgrzewająca zupa warzywna. Ciężki posiłek sprawi, że nasz organizm bardziej będzie zmagał się z trawieniem pożywienia, przez co możemy czuć się rano ociężali i zmęczeni.

Skorzystaj z naszego przepisu na sałatkę, idealną na kolację: Sałatka z melonem, ogórkiem i awokado

Poranna gimnastyka

Wiemy, że kilka minut po wstaniu nasze ciało jest wiotkie i często towarzyszy poczucie braku sił. Dobrym sposobem na przebudzenie się jest kilkuminutowa gimnastyka, polegająca na rozciąganiu się, wykonaniu skłonów, przysiadów. To sprawi, że organizm dotleni się i nabierze energii. Dodatkowo, uwolnią się endorfiny, które sprawią, że nasz dzień rozpoczniemy z większym entuzjazmem. Jeśli masz alternatywę udania się do pracy, na uczelnię lub spotkanie pieszo, skorzystaj z tej możliwości i rozpocznij dzień aktywnością fizyczną. Jogging? Świetny pomysł.

Organizacja czasu

Zdarza się, że niewyspanie lub brak sił o poranku to konsekwencja zbyt późnego pójścia spać. Dobra organizacja czasu jest podstawą, aby wygospodarować swój dzień na pracę, odpoczynek, sen. Liczne badania na temat snu wskazują, że odpowiednią ilością dla dorosłej osoby to przedział 6,5-8 godzin na dobę. Znając swoje potrzeby, godzina pójścia spać powinna zostać zaplanowana, najlepiej jeśli przyzwyczaimy nasz organizm do stałej godziny zasypiania i wstawania.

Zobacz także

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak szybko zasnąć? 10 porad na szybki sen

Jak szybko zasnąć? 10 porad na szybki sen

Bezsenność / pexels.com

Nie możesz zasnąć? Poznaj receptę na dobry sen według Kasi Bem

sen

Ćwicz i… śpij dobrze!

10 niezdrowych wieczornych nawyków

kobieta pracująca w domu

Chcesz być zdrowsza? Poznaj 8 sekretów ludzi, którzy nie chorują

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

Kobieta w łóżku

Długo zasypiasz, a rano ledwo otwierasz oczy? Naturoterapeutka tłumaczy, co może ci pomóc

jedzenie nocą

Jedzenie na noc – fatalny nawyk

Ile śpi noworodek?

Ile śpi noworodek?

młoda kobieta

Oreksyna – tajemniczy hormon

Zmiana czasu na zimowy / unsplash

Zmiana czasu – w weekend przestawiamy zegarki. Czy wpłynie to na nasz organizm? Tłumaczy psycholożka

5 zdrowotnych „prawd”, które trzeba wysłać na emeryturę

Melatonina

Melatonina a sen – skutki niedoboru i przedawkowania

istockphoto.com

Chcesz wspomóc swoją pamięć i koncentrację? Sięgnij po… przekąski!

Bezsenność – rozpracuj wroga

Świadomy sen – nocna kontrola

Unsplash

Kawa i drzemka – genialny duet!

Koszmar senny koszmarem dla organizmu

Koszmary senne negatywnie wpływają na nasz organizm. Jak im zapobiegać?

Zadbaj o efektywny sen. Jakie dolegliwości mogą przeszkadzać w spaniu i jak je wyeliminować?

kawa

Kawa z kakao – najlepszy dopalacz dla mózgu

Chcesz mieć udany dzień? Nie wstawaj lewą nogą!

zmęczona dziewczyna

Wychodzisz dziś na imprezę? Sprawdź, co się dzieje z twoim mózgiem, kiedy zarywasz nockę

Masz kłopoty z zaśnięciem, jesteś ciągle niewyspana? Oto wakacyjny sposób na bezsenność

sen

5 rzeczy, które dzieją się z tobą, kiedy bardzo mało śpisz

Najpopularniejsze

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Sandra Kubicka

Sandra Kubicka: nigdy już nie powiem, że jestem w stu procentach zdrowa, nawet jeśli kiedyś będę czuła się lepiej

„Wyjście z toksycznego związku nie łatwe, ale jest możliwe. I trzeba to zrobić. Dla siebie”. Dr Bogdan Stelmach o niezdrowych relacjach w parze

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

cynk w migdałach

Cynk – gdzie go szukać? Poznaj 5 naturalnych źródeł cynku

Kobieta z grypą hiszpanką leży w łóżku

Grypa hiszpanka – przyczyny i objawy. Historia największej pandemii na świecie.

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Kobieta trzymająca się za plecy na dole z powodu bólu pleców

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Ropiejące oczy kobiety

Ropiejące oczy u dzieci i dorosłych – przyczyny i metody leczenia

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

kobieta trzymająca się obiema rękami z okolice mostka

Co oznacza ból w mostku? Charakter i różne przyczyny dolegliwości