Przejdź do treści

Rankiem, gdy ciemno za oknem, czujesz się jak zombi? Poznaj skuteczne sposoby na szybkie wstawanie z łóżka, zwłaszcza zimą

Dziewczyna siedząca na łóżku
zdjęcie: unsplash.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
kobieta owinięta kocem
Często łapiesz infekcje? Dowiedz się, w czym może tkwić problem
kobiecy profil, usta
Jak poradzić sobie z opryszczką? Poznaj domowe sposoby
Bolące mięśnie - co robić?
Bolące mięśnie. Kiedy ból powinien nas zaniepokoić?
Jennifer Garner zachęca do mammografii. Aktorka pokazała relację z własnej wizyty
Pętla wisielcza z żelka
„Cukier to zguba i zło” alarmują eksperci z Czytamy Etykiety. Jak się przed nim ustrzec?

Czujesz się jak zombi, gdy za oknem ciemno? Zimą pogoda nie rozpieszcza nas, zwłaszcza gdy na zewnątrz chłodno i szaro. Zdarzają się takie dni, gdy budzimy się, mając wrażenie, że jeszcze jest noc. A tu jednak trzeba szybko wstać do pracy. Jak zmobilizować się do szybkiego wstania z łóżka? 

Nie od dziś wiemy, że zimą aura za oknem sprzyja długiemu leżeniu, z książką, ciepłą kawą. Jednak większość z nas zmaga się z problemem wczesnego wstawania z łóżka, nawet wtedy kiedy szaro i ponuro za oknem. Motywacyjne hasła idą w niepamięć, a budzik w telefonie przypomina o sobie co kilka minut. Znasz to? Spróbuj wdrożyć w życie kilka zasad, które możliwe, że sprawdzą się u ciebie i sprawią, że początek dnia nie będzie taki trudny, jak zwykle.

Budzik

Jeśli wiesz, że rano czeka cię ważne spotkanie, praca lub inne obowiązki, ustaw budzik na konkretną godzinę, o której musisz wstać. Wiele osób po usłyszeniu dźwięku alarmu, ustawia kilkuminutową drzemkę. Dla organizmu nie jest to wskazane, wówczas trudniej jest „przestawić się” z trybu nocnego na dzienny. Jeśli twoim nawykiem jest ustawienie kilku alarmów, np. 6:00, 6:05, 6:10; dobrym pomysłem jest położenie budzika w takiej odległości, która zmusi cię do wstania z łóżka, aby wyłączyć. Ten sposób sprawi, że wstaniesz na nogi i potrzeba ponownego położenia się będzie znacznie mniejsza.

Woda z cytryną

Nie tylko kawa pobudza. Większość z nas obok łóżka ma szafkę, na której może postawić szklankę wody z cytryną, przygotowaną wieczorem przed snem. Po przebudzeniu się, napicie się takiego napoju orzeźwi i pobudzi nasz organizm.

Przeczytaj więcej na temat wody z cytryną: Woda z cytryną na dzień dobry

Kolacja

Dieta ma duże znaczenie na funkcjonowanie naszego organizmu. Lekkostrawna przyczyni się do tego, że nasz organizm będzie lepiej regenerować się podczas snu. Ostatni posiłek powinien być spożyty 2-3 godziny przed snem, najlepiej jeśli będzie lekki i pożywny, np. sałatka, rozgrzewająca zupa warzywna. Ciężki posiłek sprawi, że nasz organizm bardziej będzie zmagał się z trawieniem pożywienia, przez co możemy czuć się rano ociężali i zmęczeni.

Skorzystaj z naszego przepisu na sałatkę, idealną na kolację: Sałatka z melonem, ogórkiem i awokado

Poranna gimnastyka

Wiemy, że kilka minut po wstaniu nasze ciało jest wiotkie i często towarzyszy poczucie braku sił. Dobrym sposobem na przebudzenie się jest kilkuminutowa gimnastyka, polegająca na rozciąganiu się, wykonaniu skłonów, przysiadów. To sprawi, że organizm dotleni się i nabierze energii. Dodatkowo, uwolnią się endorfiny, które sprawią, że nasz dzień rozpoczniemy z większym entuzjazmem. Jeśli masz alternatywę udania się do pracy, na uczelnię lub spotkanie pieszo, skorzystaj z tej możliwości i rozpocznij dzień aktywnością fizyczną. Jogging? Świetny pomysł.

Organizacja czasu

Zdarza się, że niewyspanie lub brak sił o poranku to konsekwencja zbyt późnego pójścia spać. Dobra organizacja czasu jest podstawą, aby wygospodarować swój dzień na pracę, odpoczynek, sen. Liczne badania na temat snu wskazują, że odpowiednią ilością dla dorosłej osoby to przedział 6,5-8 godzin na dobę. Znając swoje potrzeby, godzina pójścia spać powinna zostać zaplanowana, najlepiej jeśli przyzwyczaimy nasz organizm do stałej godziny zasypiania i wstawania.

Zobacz także

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

5 zdrowotnych „prawd”, które trzeba wysłać na emeryturę

Melatonina

Melatonina a sen – skutki niedoboru i przedawkowania

istockphoto.com

Chcesz wspomóc swoją pamięć i koncentrację? Sięgnij po… przekąski!

Bezsenność – rozpracuj wroga

Świadomy sen – nocna kontrola

Unsplash

Kawa i drzemka – genialny duet!

Koszmar senny koszmarem dla organizmu

Koszmary senne negatywnie wpływają na nasz organizm. Jak im zapobiegać?

Zadbaj o efektywny sen. Jakie dolegliwości mogą przeszkadzać w spaniu i jak je wyeliminować?

kawa

Kawa z kakao – najlepszy dopalacz dla mózgu

Chcesz mieć udany dzień? Nie wstawaj lewą nogą!

zmęczona dziewczyna

Wychodzisz dziś na imprezę? Sprawdź, co się dzieje z twoim mózgiem, kiedy zarywasz nockę

Masz kłopoty z zaśnięciem, jesteś ciągle niewyspana? Oto wakacyjny sposób na bezsenność

sen

5 rzeczy, które dzieją się z tobą, kiedy bardzo mało śpisz

seniorzy siedzą na ławce

Demencja dotyczy tylko seniorów? Zadbaj o swój mózg już teraz. Sprawdź, co radzi lekarka Magdalena Jutrzenka

kobieta w łóżku

„Spanie na plecach jest jak uprawianie jogi”. O tym, jak pozycja snu wpływa na nasze ciało, mówi fizjoterapeuta

chrapanie

Kilka faktów o chrapaniu. Sprawdź, czy to dotyczy twojego chłopaka albo ciebie

kobieta przegląda się w lustrze

Jak starzeje się organizm, gdy mamy 20, 30, +40?

Jak spać, aby twój organizm najlepiej na tym skorzystał?

mama dziecko

Kobiety też miewają przedwczesne orgazmy. Poznaj 5 niesamowitych faktów dotyczących kobiecego ciała

mindfulness

Mindfulness, czyli uważność – jak ją osiągnąć? „Zachęcam do małych kroków. Do zatrzymywania się nawet na chwilę – ale systematycznie” – mówi terapeutka Monika Perdjon

Brak energii, zły nastrój? Przyczyna może być prozaiczna

Katarzyna Szmigiel dermatolog

Maseczka, peeling ani make-up nie pomagają? O tym, jak sen wpływa na wygląd naszej skóry, pisze dermatolożka Katarzyna Szmigiel

5 zaskakujących przyczyn kłopotów ze snem

5 zaskakujących przyczyn kłopotów ze snem

Delikatne i rozluźniające. Wypróbuj ćwiczenia na lepszy sen

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

paznokcie

Paznokcie mówią wiele o twoim zdrowiu. Sprawdź, jakie ostrzeżenia mogą ci wysyłać

https://www.istockphoto.com

To, co wydalamy, wiele mówi o stanie naszego zdrowia. Sprawdź, co trzeba wiedzieć o… kupie

Kobieta trzymająca się za plecy na dole z powodu bólu pleców

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

dłonie

Drętwienie palców u rąk – skąd się bierze i co oznacza?

ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Chora trzustka – gdzie boli? Przyczyny i objawy chorób trzustki

grupy inwalidzkie - człowiek na wózku inwalidzkim

Grupy inwalidzkie – rodzaje i przywileje. Dlaczego już nie nadaje się grup inwalidzkich?