Przejdź do treści

Suplementujesz magnez? Sprawdź, o jakiej porze dnia najlepiej to robić

Suplementujesz magnez? Sprawdź, o jakiej porze dnia najlepiej to robić candace mathers/Insplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Joanna Jaworska
Joanna Jaworska: jeśli po porodzie ciśniemy brzuszki, to tylko pogarszamy sytuacje
"Zwal*ć konia", "wyczochrać brochę"? "Skończmy z wulgarnymi, prześmiewczymi określeniami" - apeluje seksuolożka
„Wyczochrać brochę”? Skończmy z wulgarnymi, prześmiewczymi określeniami – apeluje seksuolożka
CIR i eksperci reagują na stanowisko episkopatu ws. szczepionek. "Szczepienia ratują życie"
CIR i eksperci reagują na stanowisko episkopatu w sprawie szczepionek. „Szczepienia ratują życie”
Czy koronawirus znajduje się w kurzu? „Byliśmy zaskoczeni” – mówią naukowcy o wynikach badań
Moczenie nocne u dzieci i dorosłych – przyczyny, leczenie

To, że magnez jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania jest oczywiste. Wiele osób regularnie suplementuje ten pierwiastek. Kiedy najlepiej przyjmować magnez, by zmaksymalizować jego skuteczność?

Liczne badania pokazują, że prawidłowy poziom magnezu ma m.in. wpływ na odpowiedni poziom cukru we krwi, zapobiega atakom migreny, obniża ciśnienie krwi. Magnez zapewnia nam również swoisty płaszcz ochronny przeciwko zaburzeniom układu nerwowego i tym samym może nas uchronić przed złym samopoczuciem lub depresją.

Pora na magnez

Ogólnie przyjęta w systemie RDA zalecana dzienna dawka magnezu wynosi 310–420 mg dla osób dorosłych. Większość ludzi jest w stanie zaspokoić te potrzeby poprzez zrównoważoną dietę. Niestety, dla części społeczeństwa ilość magnezu dostarczana wraz z pożywieniem nie będzie wystarczająca, wtedy konieczna może być suplementacja.

Bez względu na to, czy chcesz poprawić jakoś swojego snu, zmniejszyć uczucie zmęczenia lub bierzesz magnez, by po prostu poprawić swoje samopoczucia – osiągniesz swój cel jedynie, gdy będziesz stosował go regularnie i długotrwale.

Magnez na medal. Pierwsze miejsce na długich dystansach

Większość testów klinicznych, w których badano wpływ magnezu na nasz organizm, wykazało skuteczność suplementacji przy długoterminowym przyjmowaniu magnezu. Oto kilka przykładów w liczbach. Podczas testów na grupie 130 osób, przejawiających skłonność do migren, stwierdzono, że przyjmowanie suplementu zawierającego magnez zmniejszało ich częstość. Uczestnicy odnotowali, znaczny spadek liczby napadów w ciągu trzymiesięcznego badania. W przypadku badań nad bezpośrednim działaniem magnezu na nasz układ nerwowy wzięto pod lupę 112 pacjentów z objawami depresji. Poprawa nastroju i stanu psychofizycznego była zauważalna już po dwóch tygodniach (!).

Stosowanie magnezu w walce z bezsennością również powinno przynieść bardzo dobre efekty. Grupie 46 starszych osób podawano codziennie 500 mg magnezu w okresie ośmiu tygodni. W wyniku tego eksperymentu zaobserwowano znaczne skrócenie czasu potrzebnego do zaśnięcia (w stosunku do stanu przed rozpoczęciem kuracji), a tym samym wydłużenie czasu snu.

„Weź pigułkę”

Podstawową zasadą przy stosowaniu Mg jest konsekwencja. Zatem pamiętajmy, by wziąć swoją „pigułkę” codziennie, wtedy uda nam się uniknąć dolegliwości związanych z niedoborem tego cennego pierwiastka. Wolisz przyjmować suplementy rano? Wiesz, że kolacja będzie dobry momentem, by dostarczyć swojemu ciału, składniki wypłukane w ciągu całego dnia? Jeśli tylko będziesz pamiętać o przyjęciu dziennej dawki, w regularnych odstępach czasu, każda pora może okazać się dobra. Dla zapominalski przydatne mogą być: kasetka na leki z tygodniową podziałką, mini kalendarz w widocznym miejscu lub stałe przypomnienie w telefonie.

Magnez lepszy w towarzystwie

Chociaż suplementy zawierające magnez są ogólnie dobrze tolerowane, on również (podobnie jak wiele leków czy suplementów diety) może powodować niepożądane dolegliwości. Niektóre z najczęstszych skutków ubocznych to problemy związane z układem trawiennym, takie jak biegunka, nudności i wymioty. Jak temu zapobiec? Warto pomyśleć o przyjmowaniu suplementu podczas posiłku, może to zniwelować tego typu problemy. Gdyby objawy jednak się utrzymywały, należy skonsultować się z lekarzem w celu znalezienia najlepszego rozwiązania.

8 rzeczy, za które pokocha cię twój żołądek. Zobacz, jak wspomóc jego funkcjonowanie!

Magnez a inne leki

Gdy regularnie zażywamy magnez, pamiętajmy, że może on zaburzyć wchłanianie innych leków, a tym samym zmniejszyć ich działanie. Na przykład zaleca się przyjmowanie antybiotyków w dość dużych przerwach od zażycia magnezu – według wskazań cztery do sześciu godzin po lub dwie godziny przed. Natomiast osoby zmagające się z chorobami układu kostnego, które przyjmują bisfosfoniany, mogą je zażywać w odstępie dwóch godzin od przyjęcia suplementów zawierających magnez. W przypadku kuracji i przyjmowania leków moczopędnych lub inhibitorów pompy protonowej (leków stosowanych przy owrzodzeniu czy refluksie żołądka), powiadom swojego lekarza o suplementowaniu magnezu.

Twoje życie jest intensywne –  dużo pracujesz, a pragnienie najlepiej gasisz kawą? Do tego często ciężko ci zasnąć? Suplementacja magnezu powinna poprawić funkcjonowanie twojego organizmu. Pamiętaj jednak o trzech podstawowych zasadach:

  • Tylko długotrwałe i regularne przyjmowanie magnezu przyniesie oczekiwane efekty,
  • Ewentualne negatywne skutki suplementacji magnezu, związane z problemami trawiennymi, mogą być zniwelowane poprzez przyjmowanie go z posiłkami,
  • Pora, w której przyjmujesz magnez, ma znaczenie, gdy bierzesz równocześnie inne leki np. antybiotyki, bisfosforiany.

WIMIN – tam znajdziesz magnez

Na rynku znajdziesz suplementy diety, które łączą najpotrzebniejsze witaminy i minerały w jednej kapsułce. WIMIN to miks składników, których może potrzebować twój organizm.  Znajdziesz tam magnez, a także m.in. witaminę C, D i cynk  – to składniki kompleksowej suplementacji WIMIN.

Źródło: Healthline

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Siedem sygnałów, które wskazują na to, że źle się odżywiasz

Przyjmujesz antykoncepcję hormonalną? Sprawdź, jakie możesz mieć niedobory witamin i minerałów, i jak je uzupełnić

Przyjmujesz antykoncepcję hormonalną? Sprawdź, jakie możesz mieć niedobory witamin i minerałów, i jak je uzupełnić

Kąpiele magnezowe

Kąpiele magnezowe – wielka ściema czy hit?

Kobieta

Epigenetyka – zdrowie to nie tylko geny

Szklanka z wodą i tabletki

W jaki sposób bezpiecznie podzielić tabletki? Czy można je kruszyć? Wyjaśnia pielęgniarka Natalia Lekowska

Kobieta robi ciasto w kuchni

Masz czarne akcesoria kuchenne? Lepiej z nich nie korzystaj! Ostrzega Mama Chemik

Polipragmazja – przyczyny i skutki stosowania wielu leków

prof. Krzysztof J. Filipiak

Prof. Krzysztof J. Filipiak: „Wielu z nas zdaje sobie sprawę, że szczepionki znajdą się w Polsce najwcześniej jesienią 2021 r. Nadal więc czeka nas trudny rok walki z pandemią”

niedobory w organizmie

Męczy cię sezonowe osłabienie? Lekarka radzi, jakie badania zrobić, by sprawdzić niedobory w organizmie

Jak prawidłowo łączyć suplementy diety, witaminy i minerały? Farmaceutka Zofia Winczewska ma garść rad

suplementacja a odporność w czasie pandemii COVID-19

Jak wzmocnić odporność w czasie pandemii COVID-19? Farmaceutka radzi, co warto suplementować

Kawa wypłukuje magnez? Fakty i mity dotyczące kawy

Zdecydowałaś się na suplementację magnezu? Dietetyczka wyjaśnia, jaki rodzaj tabletek wybrać

Pierwszy urlop bez problemów żołądkowych, czyli moje wakacje z GUUT. Przetestowałam, bo każda z nas ma dobro w sobie!

Kobieta w ciąży siedzi na kanapie

Suplementacja w ciąży. Rekomendacje na 2020 rok. Po które suplementy należy sięgnąć? Wyjaśnia farmaceutka

3 powody, dla których jesienią warto zacząć się suplementować

Kobieta po 40-tce

10 produktów, po które warto sięgać, gdy jesteś po 40-tce

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

Woda z miodem i cytryną – remedium na wiele dolegliwości czy przereklamowany specyfik?

Dieta dla serca? Zobacz, których produktów lepiej unikać

Lubisz dietetyczną colę? Może lepiej wymienić ją na inny napój?

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie

Spacer po posiłku? Dobry pomysł. A może lepiej trochę poczekać?

Brak snu nie jest niczym dobrym, ale jego nadmiar też ma negatywne konsekwencje

Najpopularniejsze

Respirator

Jak wygląda intubacja i podłączenie pacjenta do respiratora? Wyjaśnia anestezjolożka Zofia Patyna-Giżejowska

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

białe plamy na paznokciach

Białe plamy na paznokciach – co oznaczają i jak się ich pozbyć?

MCH – co to, podwyższone i poniżej normy. MCH w morfologii

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Saturacja — czym jest i jaką zbadać?

Saturacja – czym jest i jak ją zbadać? Jaki jest prawidłowy poziom saturacji?

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Kobieta i mężczyzna

Jak uprawiać seks analny, żeby nie bolało? Mamy kilka porad

ozdrowieńcy po COVID-19

Czy od ozdrowieńca możesz się zarazić koronawirusem? Wyjaśnia prof. Anna Boroń-Kaczmarska

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Torbiel - twarz kobiety z widocznymi krostkami

Torbiel – czym jest, gdzie występuje i czy jest groźna dla zdrowia?