Przejdź do treści

Suplementujesz magnez? Sprawdź, o której porze dnia najlepiej to robić

Suplementacja magnezu - regularność to podstawa
W suplementacji magnezu liczy się regularność. Fot. Unsplash.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Bolesny obrzęk stóp w ciąży. Jak pomoże osteopatiia?
Bolesny obrzęk stóp w ciąży – jak może pomóc osteopata? Rozmowa z Eweliną Tyszko-Bury
Połóg – pierwsze dni po porodzie
Połóg – co cię może zaskoczyć tuż po porodzie? Opisuje Natalia Białobrzeska
Przyczyny wzdęć i zaparć / istock
Wzdęcia i zaparcia. Masz z nimi problem? Naturoterapeutka wyjaśnia możliwe przyczyny ich występowania
7 sygnałów, że pijesz za dużo wody
koronawirus, transmisja koronawirusa
Dlaczego niektórzy roznoszą koronawirusa bardziej niż inni?

To, że magnez jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania jest oczywiste. Wiele osób regularnie suplementuje ten pierwiastek. Kiedy najlepiej przyjmować magnez by zmaksymalizować jego skuteczność?

Liczne badania pokazują, że prawidłowy poziom magnezu ma m.in. wpływ na odpowiedni poziom cukru we krwi, zapobiega atakom migreny, obniża ciśnienie krwi. Magnez zapewnia nam również swoisty płaszcz ochronny przeciwko zaburzeniom układu nerwowego i tym samym może nas uchronić przed złym samopoczuciem lub depresją.

Pora na magnez

Ogólnie przyjęta w systemie RDA zalecana dzienna dawka magnezu wynosi 310–420 mg dla osób dorosłych. Większość ludzi jest w stanie zaspokoić te potrzeby poprzez zrównoważoną dietę. Niestety, dla części społeczeństwa ilość magnezu dostarczana wraz z pożywieniem nie będzie wystarczająca, wtedy konieczna może być suplementacja.

Bez względu na to, czy chcesz poprawić jakoś swojego snu, zmniejszyć uczucie zmęczenia lub bierzesz magnez by po prostu poprawić swoje samopoczucia – osiągniesz swój cel jedynie, gdy będziesz stosował go regularnie i długotrwale.

Magnez na medal. Pierwsze miejsce na długich dystansach

Większość testów klinicznych, w których badano wpływ magnezu na nasz organizm, wykazało skuteczność suplementacji przy długoterminowym przyjmowaniu magnezu. Oto kilka przykładów w liczbach. Podczas testów na grupie 130 osób, przejawiających skłonność do migren, stwierdzono, że przyjmowanie suplementu zawierającego magnez zmniejszało ich częstość. Uczestnicy odnotowali, znaczny spadek liczby napadów w ciągu trzymiesięcznego badania. W przypadku badań nad bezpośrednim działaniem magnezu na nasz układ nerwowy, wzięto pod lupę 112 pacjentów z objawami depresji. Poprawa nastroju i stanu psychofizycznego była zauważalna już po dwóch tygodniach (!).

Stosowanie magnezu w walce z bezsennością również powinno przynieść bardzo dobre efekty. Grupie 46 starszych osób podawano codziennie 500 mg magnezu w okresie ośmiu tygodni. W wyniku tego eksperymentu, zaobserwowano znaczne skrócenie czasu potrzebnego do zaśnięcia (w stosunku do stanu przed rozpoczęciem kuracji), a tym samym wydłużenie czasu snu.

5 zaskakujących przyczyn kłopotów ze snem

„Weź pigułkę”

Podstawową zasadą, przy stosowaniu Mg jest konsekwencja. Zatem pamiętajmy, by wziąć swoją „pigułkę” codziennie, wtedy uda nam się uniknąć dolegliwości związanych z niedoborem tego cennego pierwiastka. Wolisz przyjmować suplementy rano? Wiesz, że kolacja będzie dobry momentem, by dostarczyć swojemu ciału, składniki wypłukane w ciągu całego dnia? Jeśli tylko będziesz pamiętać o przyjęciu dziennej dawki, w regularnych odstępach czasu, każda pora może okazać się dobra. Dla zapominalski przydatne mogą być: kasetka na leki z tygodniową podziałką, mini kalendarz w widocznym miejscu lub stałe przypomnienie w telefonie.

Magnez lepszy w towarzystwie

Chociaż suplementy zawierające magnez są ogólnie dobrze tolerowane, on również (podobnie jak wiele leków czy suplementów diety) może powodować niepożądane dolegliwości. Niektóre z najczęstszych skutków ubocznych to problemy związane z układem trawiennym, takie jak biegunka, nudności i wymioty. Jak temu zapobiec? Warto pomyśleć o przyjmowaniu suplementu podczas posiłku, może to zniwelować tego typu problemy. Gdyby objawy jednak się utrzymywały, należy skonsultować się z lekarzem, w celu znalezienia najlepszego rozwiązania.

8 rzeczy, za które pokocha cię twój żołądek. Zobacz, jak wspomóc jego funkcjonowanie!

Magnez a inne leki

Gdy regularnie zażywamy magnez, pamiętajmy, że może on zaburzyć wchłanianie innych leków, a tym samym zmniejszyć ich działanie. Na przykład, zaleca się przyjmowanie antybiotyków w dość dużych przerwach od zażycia magnezu – według wskazań cztery do sześciu godzin po lub dwie godziny przed. Natomiast osoby zmagające się z chorobami układu kostnego, które przyjmują bisfosfoniany, mogą je zażywać w odstępie dwóch godzin od przyjęcia suplementów zawierających magnez. W przypadku kuracji i przyjmowania leków moczopędnych lub inhibitorów pompy protonowej (leków stosowanych przy owrzodzeniu czy refluksie żołądka), powiadom swojego lekarza o suplementowaniu magnezu.

Twoje życie jest intensywne –  dużo pracujesz, a pragnienie najlepiej gasisz kawą? Do tego często ciężko ci zasnąć? Suplementacja magnezu powinna poprawić funkcjonowanie twojego organizmu. Pamiętaj jednak o trzech podstawowych zasadach:

  • Tylko długotrwałe i regularne przyjmowanie magnezu przyniesie oczekiwane efekty,
  • Ewentualne negatywne skutki suplementacji magnezu, związane z problemami trawiennymi, mogą być zniwelowane poprzez przyjmowanie go z posiłkami,
  • Pora, w której przyjmujesz magnez, ma znaczenie, gdy bierzesz równocześnie inne leki np. antybiotyki, bisfosforiany.

WIMIN – tam znajdziesz magnez

Na rynku znajdziesz suplementy diety, które łączą najpotrzebniejsze witaminy i minerały w jednej kapsułce. WIMIN to miks składników, których może potrzebować twój organizm.  Znajdziesz tam magnez, a także m.in. witaminę C, D i cynk  – to składniki kompleksowej suplementacji WIMIN.

Źródło: Healthline

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Bób. 7 powodów, dla których warto go jeść

Na boreliozę nie ma szczepionki, ale naukowcy mają inne rozwiązanie. Skuteczne?

Sok z selera cieszy się coraz większa popularnością. Warto przekonać się do jego smaku?

Nieustanny stres sprawia, że czujesz się emocjonalnie wypruta? Sprawdź, jak sobie pomóc

Nie możesz skupić się w pracy? Może na to wpływać kilka czynników

Bieganie sprawi, że twoje ciało będzie umięśnione? A może wręcz przeciwnie?

Przetrząsać sklepowe półki w poszukiwaniu greckiego jogurtu? A może nie różni się od tego zwykłego?

Co ile zmieniać prześcieradło? Częściej, niż możesz sądzić

Imbir jest pomocny w przeziębieniu, ale nie tylko. Sprawia, że żyjemy dłużej

Boisz się demencji na starość? Jest rozwiązanie: pij kawę

Poczucie lęku, niepewność jutra. Jak sobie radzić ze stresem?

Kawa pomaga w trawieniu i w walce z jego zaburzeniami?

Jesteś na diecie ketogenicznej i ciągle boli cię głowa? Wyjaśniamy dlaczego

Gdy mamy zadania do wykonania, organizm nie ma czasu na chorowanie. Poddaje się, gdy mamy wolne

Cynk to niedoceniany pierwiastek, warto włączyć go do diety. W czym go szukać?

Wiesz, że codziennie szkodzisz środowisku? 5 zachowań, które musisz porzucić

Pandemia zmieniła nasze przyzwyczajenia. Tych rzeczy nie będziemy chciały już nigdy dotykać

Uważaj na kleszcze. Niebezpieczna jest nie tylko borelioza. 6 chorób odkleszczowych

Niby banalna czynność, a większość osób robi to źle. Jak… siusiać?

Superfoods na cenzurowanym. Na te pięć produktów powinnaś uważać

Sześć skutków ubocznych słonego jedzenia. Czas na zmianę przyzwyczajeń

Jak pozbyć się kofeiny z organizmu? Mamy kilka wskazówek

Lubisz słodkie napoje? Mają negatywny wpływ na twoje zdrowie

Wydaje ci się, że nie jesteś poddenerwowana? Te symptomy mogą temu przeczyć

Najpopularniejsze

Kortyzol – jak go obniżyć? Objawy i przyczyny podwyższonego poziomu kortyzolu

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

kobieta, ból

Fibromialgia – kiedy boli cię wszystko. Czym objawia się ta tajemnicza choroba?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Rak kości – objawy i przyczyny

Rak kości – przyczyny i objawy. Jak je szybko rozpoznać?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?