Przejdź do treści

W jaki sposób nieświadomie robimy krzywdę swojej szyi? Ostrzega fizjoterapeuta Kamil Kozakowski

W jaki sposób nieświadomie robimy krzywdę swojej szyi? Ostrzega fizjoterapeuta Kamil Kozakowski
W jaki sposób nieświadomie robimy krzywdę swojej szyi? Ostrzega fizjoterapeuta Kamil Kozakowski / Pexels.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Red Lipstick Monster pokazała swoje zdjęcie w kostiumie kąpielowym – bez retuszu i filtra. „W końcu ktoś pokazuje prawdziwość kobiet”
Cztery zarzuty o napaść na tle seksualnym. Czy to koniec Kevina Spaceya?
Nietypowa bielizna do seksu oralnego. Agencja Żywności i Leków powiedziała TAK
Marianna Gierszewska wystąpiła w kampanii reklamowej bielizny z widoczną stomią. „Na długi czas zupełnie odcięłam się od swojego ciała”
Nimfy kleszczy – chociaż wyglądają jak niegroźne pieprzyki, mogą przenosić wiele niebezpiecznych chorób

Wydaje ci się, że dbasz o swoją szyję – starasz się ją rozciągać i jej nie nadwyrężać? Jest jednak mnóstwo rzeczy, które mogą sprawić, że twoje wysiłki pójdą na marne. Wylicza je fizjoterapeuta Kamil Kozakowski w swoim ostatnim wpisie na Instagramie. 

Szyja tego nie lubi

Co sprawia, że nasza szyja cierpi? Takich czynników jest wiele i nie ze wszystkich możesz zdawać sobie sprawę. Ale uwierz mi, po jakimś czasie dadzą o sobie znać.

  1. Stres – jak wyjaśnia na swoim profilu na Instagramie Kamil Kozakowski, długotrwały stres absolutnie nie służy mięśniom szyi. Stają się one wtedy mimowolnie napięte i bolesne.
  2. Długie przyjmowanie jednej pozycji przed komputerem – i nie chodzi tu wcale o jedną konkretną pozycję, ale o to, żeby czasem zmieniać sposób, w jaki siedzimy. Dzięki temu szyja nas nie będzie bolała.
  3. Urazy i wypadki – w tym przypadku ból może pojawić się dopiero po jakimś czasie. „Czasem są to tygodnie, czasem miesiące” – wyjaśnia fizjoterapeuta.
  4. Nieodpowiednia poduszka do spania –  Kozakowski podkreśla, że błędem jest zarówno spanie na zbyt wysokiej, jak i zbyt niskiej poduszce.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Iga Majewska - Warsaw Pilates

Rodzaje ćwiczeń na ból karku i szyi

Równolegle z dbaniem o to, żeby nasza szyja nie była nadwyrężana na co dzień, warto też poznać odpowiednie ćwiczenia. Jeśli będziesz robiła je regularnie, sprawią, że uwolnisz się od bólu szyi. Dzielimy je na:

  • ćwiczenia rozciągającerozluźniają kark i szyję; warto zadbać o to, żeby poświęcić na ich wykonywanie co najmniej kilka minut dziennie, szczególnie jeśli już towarzyszy ci ból karku i ból szyi – zmniejszenie napięcia dzięki tym ćwiczeniom w dłuższej perspektywie pomoże ci wyeliminować objawy; jeżeli masz pracę, która sprzyja dolegliwościom, regularnie rób przerwy na wykonywanie choćby 1-2 ćwiczeń rozluźniających kark i szyję;
  • ćwiczenia wzmacniające – wśród nich możemy wymienić ćwiczenia na kark i szyję, które zwiększają siłę mięśni górnej części pleców, odpowiedzialnych za utrzymywanie i stabilizowanie szyi; w tej grupie są m.in. ćwiczenia izometryczne, które polegają na aktywnym napinaniu mięśni.

Kamil Kozakowski

Kamil Kozakowski to fizjoterapeuta aktywny w mediach społecznościowych, gdzie pomaga swoim obserwatorom i obserwatorkom zrozumieć, skąd biorą się różne bóle, z którymi się zmagają, i wyjaśnia, jak sobie z nimi poradzić. Jego profil na Instagramie cieszy się coraz większą popularnością. „Człowiek to nie tylko kości i mięśnie” – podkreśla w swoim opisie na Instagramie.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Kamil Kozakowski (@kamil_kozakowski)

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak dbać o szyję, zanim pojawi się ból?

Hydroterapia – korzyści z wodolecznictwa i rodzaje zabiegów

Próba Valsalvy – na czym polega i jak ją wykonać?

Obwodowy układ nerwowy – budowa, funkcje, rodzaje nerwów

Kinesiotaping / pexels

Kinesiotaping – czy naprawdę działa? Jakie są przeciwwskazania?

„Nie oddzielam tego, co dzieje się w głowach moich pacjentów, od tego, co dzieje się w ich ciałach” – mówi Magdalena Kicińska, fizjoterapeutka

ćwiczenia w domu

Kurza klatka piersiowa – przyczyny, ćwiczenia i leczenie

Koślawe kolana

Koślawe kolana – przyczyny deformacji u dzieci i dorosłych. Jakie ćwiczenia i wkładki

ćwicząca kobieta

Mięsień nadgrzebieniowy – leczenie ścięgna, tendinopatia

Mięśnie szyi – rodzaje, funkcje, ból. Jak je rozluźnić?

Brzuch jak balon? 3 ruchy na mniejszy brzuch na już! Poleca Pani Fizjotrener

Brzuch jak balon? 3 ruchy na mniejszy brzuch na już! Poleca Pani Fizjotrener

Kobieta

W jaki sposób fizjoterapia może pomóc przy staraniach o ciążę? Wyjaśnia Pani Fizjotrener

Trening mięśni dna miednicy / pexels

Czy trening mięśni dna miednicy można robić, stojąc w kolejce na poczcie? Pani Fizjotrener odpowiada

Zwężenie tętnic szyjnych – przyczyny, objawy. Jak leczyć?

Fizjoterapia oddechowa – wskazania i cele rehabilitacji

Co to jest środek ścięgnisty krocza i co oznacza jego obniżenie? Wyjaśnia fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk

kobieta trenuje jogę

Ból po treningu? Fizjoterapeutka podpowiada, co warto zrobić

Odma podskórna – objawy, postępowanie, leczenie

Masz brzuch stresowy? Pani Fizjotrener ma dla ciebie kilka ćwiczeń

Galwanizacja – co to jest, działanie i przeciwwskazania

Tech-neck, czyli jak telefon komórkowy sprawia, że bolą cię plecy i rośnie drugi podbródek

Wdowi garb – przyczyny, objawy, ćwiczenia, jak się pozbyć

Diatermia krótkofalowa (teraplus) – działanie i wskazania

Prądy diadynamiczne (Bernarda) – rodzaje i zastosowanie

Najpopularniejsze

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Kobieta

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

MCH – co to, podwyższone i poniżej normy. MCH w morfologii

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

MCV – morfologia, wyniki, norma. MCV podwyższone i za niskie

kobieta z problemami skórnymi

Wybroczyny (petocje) – co to jest, dlaczego powstają i jak sobie z nimi poradzić?

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

Wysoki cholesterol - jakie są przyczyny i objawy? Sposoby na wysoki cholesterol

Wysoki cholesterol – jakie są przyczyny i objawy? Jak go obniżyć?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

laboratorium

D-dimery – co to jest? Jak obniżyć zbyt wysoki poziom?

ucho kobiety

Domowe sposoby na zatkane ucho. Jak odetkać ucho zatkane: woskowiną, katarem, wodą?

Kobieta leżąca w łóżku

9 możliwych przyczyn krwawienia po seksie

insulinooporność

Dieta w insulinooporności

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

×