Przejdź do treści

W jaki sposób nieświadomie robimy krzywdę swojej szyi? Ostrzega fizjoterapeuta Kamil Kozakowski

W jaki sposób nieświadomie robimy krzywdę swojej szyi? Ostrzega fizjoterapeuta Kamil Kozakowski
W jaki sposób nieświadomie robimy krzywdę swojej szyi? Ostrzega fizjoterapeuta Kamil Kozakowski / Pexels.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dorota Szelągowska o atakach paniki
Dorota Szelągowska o swoim zdrowiu psychicznym. „Byłam na totalnym dnie”
„Nie powinniśmy się bać mówienia o tym, że problemy jelitowe należą już do chorób cywilizacyjnych” – mówi Roksana Środa, dietetyk kliniczna
Niezwykła szopka w Neapolu. Trzej Królowie z paszportem covidowym
Niezwykła szopka w Neapolu. „Trzej Mędrcy przybywają w tym roku z paszportem covidowym”
Kiedy trzecia dawka szczepionki przeciw COVID-19 dla wszystkich dorosłych? Wiceminister zdrowia podaje prawdopodobny termin
Kiedy trzecia dawka szczepionki przeciw COVID-19 dla wszystkich dorosłych? Wiceminister zdrowia podał prawdopodobny termin
Dr Fauci: Szczepionka Johnson & Johnson powinna być dwudawkowa
„Szczepionka Johnson&Johnson powinna być dwudawkowa” – mówi dr Anthony Fauci

Wydaje ci się, że dbasz o swoją szyję – starasz się ją rozciągać i jej nie nadwyrężać? Jest jednak mnóstwo rzeczy, które mogą sprawić, że twoje wysiłki pójdą na marne. Wylicza je fizjoterapeuta Kamil Kozakowski w swoim ostatnim wpisie na Instagramie. 

Szyja tego nie lubi

Co sprawia, że nasza szyja cierpi? Takich czynników jest wiele i nie ze wszystkich możesz zdawać sobie sprawę. Ale uwierz mi, po jakimś czasie dadzą o sobie znać.

  1. Stres – jak wyjaśnia na swoim profilu na Instagramie Kamil Kozakowski, długotrwały stres absolutnie nie służy mięśniom szyi. Stają się one wtedy mimowolnie napięte i bolesne.
  2. Długie przyjmowanie jednej pozycji przed komputerem – i nie chodzi tu wcale o jedną konkretną pozycję, ale o to, żeby czasem zmieniać sposób, w jaki siedzimy. Dzięki temu szyja nas nie będzie bolała.
  3. Urazy i wypadki – w tym przypadku ból może pojawić się dopiero po jakimś czasie. „Czasem są to tygodnie, czasem miesiące” – wyjaśnia fizjoterapeuta.
  4. Nieodpowiednia poduszka do spania –  Kozakowski podkreśla, że błędem jest zarówno spanie na zbyt wysokiej, jak i zbyt niskiej poduszce.
Iga Majewska - Warsaw Pilates

Rodzaje ćwiczeń na ból karku i szyi

Równolegle z dbaniem o to, żeby nasza szyja nie była nadwyrężana na co dzień, warto też poznać odpowiednie ćwiczenia. Jeśli będziesz robiła je regularnie, sprawią, że uwolnisz się od bólu szyi. Dzielimy je na:

  • ćwiczenia rozciągającerozluźniają kark i szyję; warto zadbać o to, żeby poświęcić na ich wykonywanie co najmniej kilka minut dziennie, szczególnie jeśli już towarzyszy ci ból karku i ból szyi – zmniejszenie napięcia dzięki tym ćwiczeniom w dłuższej perspektywie pomoże ci wyeliminować objawy; jeżeli masz pracę, która sprzyja dolegliwościom, regularnie rób przerwy na wykonywanie choćby 1-2 ćwiczeń rozluźniających kark i szyję;
  • ćwiczenia wzmacniające – wśród nich możemy wymienić ćwiczenia na kark i szyję, które zwiększają siłę mięśni górnej części pleców, odpowiedzialnych za utrzymywanie i stabilizowanie szyi; w tej grupie są m.in. ćwiczenia izometryczne, które polegają na aktywnym napinaniu mięśni.

Kamil Kozakowski

Kamil Kozakowski to fizjoterapeuta aktywny w mediach społecznościowych, gdzie pomaga swoim obserwatorom i obserwatorkom zrozumieć, skąd biorą się różne bóle, z którymi się zmagają, i wyjaśnia, jak sobie z nimi poradzić. Jego profil na Instagramie cieszy się coraz większą popularnością. „Człowiek to nie tylko kości i mięśnie” – podkreśla w swoim opisie na Instagramie.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Kamil Kozakowski (@kamil_kozakowski)

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta

W jaki sposób fizjoterapia może pomóc przy staraniach o ciążę? Wyjaśnia Pani Fizjotrener

Trening mięśni dna miednicy / pexels

Czy trening mięśni dna miednicy można robić, stojąc w kolejce na poczcie? Pani Fizjotrener odpowiada

Zwężenie tętnic szyjnych – przyczyny, objawy. Jak leczyć?

Fizjoterapia oddechowa – wskazania i cele rehabilitacji

Co to jest środek ścięgnisty krocza i co oznacza jego obniżenie? Wyjaśnia fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk

kobieta trenuje jogę

Ból po treningu? Fizjoterapeutka podpowiada, co warto zrobić

Odma podskórna – objawy, postępowanie, leczenie

Masz brzuch stresowy? Pani Fizjotrener ma dla ciebie kilka ćwiczeń

Galwanizacja – co to jest, działanie i przeciwwskazania

Tech-neck, czyli jak telefon komórkowy sprawia, że bolą cię plecy i rośnie drugi podbródek

Wdowi garb – przyczyny, objawy, ćwiczenia, jak się pozbyć

Diatermia krótkofalowa (teraplus) – działanie i wskazania

Prądy diadynamiczne (Bernarda) – rodzaje i zastosowanie

Kinezyterapia – co to jest? Ćwiczenia, rodzaje, wskazania

Elektroterapia – czym jest i jakie są do niej wskazania?

Kość gnykowa – budowa, funkcje, złamanie i torbiel

Endarterektomia – co to jest, przebieg zabiegu, wskazania

O co może zapytać cię fizjoterapeuta dna miednicy? Mgr Marta Stachowiak tłumaczy

Kobieta z dzieckiem

Z jakimi problemami i kiedy wybrać się do fizjoterapeuty uroginekologicznego? Wyjaśnia Pani Fizjotrener

Fizjoterapia anorektalna – czym jest i kiedy warto z niej skorzystać? Wyjaśnia fizjoterapeutka

chory kręgosłup

Skolioza, skrzywienie boczne – przyczyny, objawy, ćwiczenia

Bóle menstruacyjne - jak sobie z nimi poradzić? Podpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Bóle menstruacyjne – jak sobie z nimi poradzić? Podpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Obniżenie narządów miednicy – co każda kobieta powinna o nim wiedzieć? Wyjaśnia fizjoterapeutka

Fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk: aby naprawić swoją postawę ciała, rozluźniaj układ mięśniowy, wzmacniaj go, ale mobilizuj też nerwy

Najpopularniejsze

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Kobieta

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?

przeziębiona kobieta

Żółty katar – objaw infekcji, którą trzeba leczyć. Jak pomóc dziecku a jak dorosłemu?

MCH – co to, podwyższone i poniżej normy. MCH w morfologii

Torbiel - twarz kobiety z widocznymi krostkami

Torbiel – czym jest, gdzie występuje i czy jest groźna dla zdrowia?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

kobieta pijąca zioła

Naturalne odrobaczanie. Czy naprawdę wszyscy mamy pasożyty?

ucho kobiety

Domowe sposoby na zatkane ucho. Jak odetkać ucho zatkane: woskowiną, katarem, wodą?