Przejdź do treści

7 prostych nawyków dla zdrowia. Kasia Bem dzięki nim nie choruje

woda z cytryną
iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ćwiczenia na pośladki – od A do Z
Ćwiczenia na jędrne pośladki. Zestaw ćwiczeń od A do Z od Kasi Bigos
dziewczyna je kanapkę
Czy Intermittent fasting jest zdrowym sposobem odżywiania się? Wyjaśnia dietetyk Iwona Wanat
Kleszcze – rozprawiamy się z mitami. Co jest prawdą, a co bzdurą?
Kryzys wieku średniego dotyka wiele osób. Blogerka Agata Komorowska dzieli życie na 10-tki, by pokazać, na co tracimy czas
Monika Prześlakowska
„Białko w formie odżywki powinniśmy brać jedynie wtedy, gdy mamy jego niewystarczającą podaż dostarczaną z diety”. Rozmawiamy z dietetyk Moniką Prześlakowską

Apetyt na zdrowie rośnie w miarę zdrowienia, a zdrowe nawyki zaczynają z czasem smakować tak bardzo, że wprowadzamy wciąż nowe.

Bez obaw, nie będę tu pisać o myciu zębów skórką od banana (choć podobno znakomicie wybiela!), ale o sprawdzonych nawykach prozdrowotnych, które – gdyby stały się równie powszechne jak mycie zębów – odmieniłyby stan zdrowia i samopoczucia każdej osoby, która wprowadziłaby je w swoje życie, tak jak odmieniły moje.

Szkoda, że nie uczą ich w szkole ani nie wypisują na receptę zamiast baterii antybiotyków i szczepionki na grypę. Ja stosuję te zasady od kilku lat i w efekcie nie choruję. Naprawdę! Na początek wystarczy, że wprowadzisz do codziennej rutyny choćby jeden nawyk z poniższej listy. Nie pożałujesz.

Po obudzeniu wykonaj proste ćwiczenie oddechowe

Po obudzeniu wykonaj proste ćwiczenie oddechowe np. oddech kwadratowy, który poza tym, że działa tonizująco i dotleniająco na cały organizm, ma również wpływ na wyregulowanie metabolizmu. Usiądź na piętach, licząc do czterech, zrób wdech, na cztery zatrzymaj oddech, licząc do czterech, zrób wydech i na cztery zatrzymaj oddech. Powtórz 10 razy.

Medytuj

Medytuj codziennie rano lub wieczorem co najmniej przez 5 minut. Usiądź, utrzymując prosty kręgosłup, na podłodze w siadzie skrzyżnym lub krześle, zamknij oczy, dłonie ułóż na kolanach, złącz kciuk i palec wskazujący, uwagę skieruj na oddech. Obserwuj wdech i wydech, licząc w myślach: wdech wydech, jeden, wdech wydech, dwa… i tak do dziesięciu. Potem zacznij liczyć od nowa.

Paulina Górska

Pij na czczo ciepłą wodę z sokiem z cytryny

Codziennie rano wypij na czczo szklankę ciepłej wody z sokiem z połowy cytryny, możesz ewentualnie dosłodzić miodem. Ta mieszanka przyśpiesza perystaltykę jelit i odkwasza organizm (niewskazana przy wrzodach żołądka, nadkwasocie i nietolerancji soku z cytryny).

Masuj ciało pod prysznicem

Pod prysznicem masuj ciało ostrą szczotką, zaczynając od stóp, kolistymi ruchami posuwaj się do góry. Wymasuj nogi, ręce, pośladki, brzuch, tułów. Taki masaż usuwa martwe komórki, poprawia ukrwienie całego ciała i ma korzystny wpływ na jędrność skóry i odporność organizmu.

Wygospodaruj czas na relaks

Codziennie znajdź czas na przynajmniej 30 minutowy relaks. Zdrzemnij się, puść sobie muzykę relaksacyjną, głęboko oddychaj, wypij filiżankę ziołowej herbaty. Zrób to, co lubisz.

Praktykuj jogę

Co najmniej dwa razy w tygodniu praktykuj jogę. Joga jest niezastąpiona w procesach regenerujących i wzmacniających organizm, przyspiesza też wydalanie toksyn. Masuje organy wewnętrzne i poprawia ich wydolność. Uspokaja umysł i harmonizuje emocje.

Jedz mało i dobrze

Wybieraj warzywa, owoce, produkty nieprzetworzone. Raz w tygodniu stosuj monodietę lub post. Twój układ trawienny odpocznie, a Ty poczujesz się naprawdę lekko.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ćwiczenia oddechowe na trawienie

Ćwiczenia oddechowe na trawienie. Kasia Bem pokazuje, jak dobrze je wykonać

Kiedy czekamy na miłość, awans i lepszą wersję nas samych, wiele tracimy. Kasia Bem radzi, jak żyć tu i teraz

Pomaganie jest proste, a Ty jesteś dobrą osobą

Jak zmienić sposób, w jaki patrzymy na życie? Kasia Bem podaje klucz do szczęścia

Martwy punkt – kiedy nie umiemy złapać dystansu? Tłumaczy Kasia Bem

Zachwyć się tym, co jest teraz. Potrafisz to zrobić? Kasia Bem uważa, że to proste

Kiedy bolą kolana

Bolą cię kolana podczas treningu? Oto kilka sposobów aby zapobiegać problemom

Naucz się „odpuszczać” – joga ci w tym pomoże

„Odpuść sobie”. Ale jak to zrobić? Kasia Bem zapewnia, że joga może w tym pomóc

Poproś siebie o chwilę uwagi. Kasia Bem radzi, jak żyć „tu i teraz”

Dziewczyno, wiesz jak przetrwać na SORze i nie umrzeć? Skorzystaj z poradnika dla pacjenta

Czy trenować w trakcie przeziębienia?

Czy trenować w trakcie przeziębienia?

„Dbajmy o siebie całościowo. To jest najważniejsze. Maseczka na twarz nie wystarczy.” Ciało i zdrowo – warsztaty dla dziewczyn, które chcą dobrze i zdrowo żyć!

kawa po chińsku

Kawa po chińsku. Poranny rytuał, który pozwoli ci dobrze zacząć dzień

Joga na dobranoc

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Kobieta siedząca przy łóżku

Nie możesz zasnąć? Poznaj receptę na dobry sen według Kasi Bem

5 jogicznych zasad zdrowego i długiego życia. Skorzystaj z porad Kasi Bem

zła kobieta

Jesteś wkurzona a żal ci ładnych talerzy? Kasia Bem radzi, jak skutecznie rozładować złość

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

6 nawyków szczęśliwych ludzi

6 nawyków szczęśliwych ludzi. Kasia Bem pisze, jak zachować optymizm

12 wskazówek do medytacji – to całkiem proste, spróbuj w ten weekend

dziewczyna stojąca na ulicy

„Zejście po schodach też może stać się dla ciebie ścieżką kontemplacji”. Kasia Bem o spacerze medytacyjnym

Chcesz zacząć przygodę z jogą? Którą wybrać? Kasia Bem pisze o jej najważniejszych odmianach

Czy warto pić wodę alkaliczną? Oto jest pytanie!

„Większość życia marnujemy na roztrząsanie tego, co minęło lub śnimy na jawie na temat tego, co ma dopiero nadejść. Co za koszmarna strata czasu!”