Przejdź do treści

7 prostych nawyków dla zdrowia. Kasia Bem dzięki nim nie choruje

woda z cytryną
iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
chrapanie
Kilka faktów o chrapaniu. Sprawdź, czy to dotyczy twojego chłopaka albo ciebie
Wirus opryszczki, którego mamy prawie wszyscy. Wiesz o nim wszystko?
grzybica stop
Grzybica paznokci – jakie są jej przyczyny? Czy domowe sposoby są skuteczne?
Migrena na talerzu. Czego nie jeść, by uniknąć bólu głowy?
Masz zaburzenia lękowe? Wydaje ci się, że nie jesteś nikomu potrzebna? Zobacz ilustracje, które powinna zobaczyć każda osoba z problemami zdrowia psychicznego

Apetyt na zdrowie rośnie w miarę zdrowienia, a zdrowe nawyki zaczynają z czasem smakować tak bardzo, że wprowadzamy wciąż nowe.

Bez obaw, nie będę tu pisać o myciu zębów skórką od banana (choć podobno znakomicie wybiela!), ale o sprawdzonych nawykach prozdrowotnych, które – gdyby stały się równie powszechne jak mycie zębów – odmieniłyby stan zdrowia i samopoczucia każdej osoby, która wprowadziłaby je w swoje życie, tak jak odmieniły moje.

Szkoda, że nie uczą ich w szkole ani nie wypisują na receptę zamiast baterii antybiotyków i szczepionki na grypę. Ja stosuję te zasady od kilku lat i w efekcie nie choruję. Naprawdę! Na początek wystarczy, że wprowadzisz do codziennej rutyny choćby jeden nawyk z poniższej listy. Nie pożałujesz.

Po obudzeniu wykonaj proste ćwiczenie oddechowe

Po obudzeniu wykonaj proste ćwiczenie oddechowe np. oddech kwadratowy, który poza tym, że działa tonizująco i dotleniająco na cały organizm, ma również wpływ na wyregulowanie metabolizmu. Usiądź na piętach, licząc do czterech, zrób wdech, na cztery zatrzymaj oddech, licząc do czterech, zrób wydech i na cztery zatrzymaj oddech. Powtórz 10 razy.

Medytuj

Medytuj codziennie rano lub wieczorem co najmniej przez 5 minut. Usiądź, utrzymując prosty kręgosłup, na podłodze w siadzie skrzyżnym lub krześle, zamknij oczy, dłonie ułóż na kolanach, złącz kciuk i palec wskazujący, uwagę skieruj na oddech. Obserwuj wdech i wydech, licząc w myślach: wdech wydech, jeden, wdech wydech, dwa… i tak do dziesięciu. Potem zacznij liczyć od nowa.

Chcesz lepszej ochrony organizmu?

Dobre bakterie są naszymi małymi sojusznikami. Sprawdź jak WIMIN może wesprzeć ochronę Twojego organizmu.

Sprawdź
Paulina Górska

Pij na czczo ciepłą wodę z sokiem z cytryny

Codziennie rano wypij na czczo szklankę ciepłej wody z sokiem z połowy cytryny, możesz ewentualnie dosłodzić miodem. Ta mieszanka przyśpiesza perystaltykę jelit i odkwasza organizm (niewskazana przy wrzodach żołądka, nadkwasocie i nietolerancji soku z cytryny).

Masuj ciało pod prysznicem

Pod prysznicem masuj ciało ostrą szczotką, zaczynając od stóp, kolistymi ruchami posuwaj się do góry. Wymasuj nogi, ręce, pośladki, brzuch, tułów. Taki masaż usuwa martwe komórki, poprawia ukrwienie całego ciała i ma korzystny wpływ na jędrność skóry i odporność organizmu.

Wygospodaruj czas na relaks

Codziennie znajdź czas na przynajmniej 30 minutowy relaks. Zdrzemnij się, puść sobie muzykę relaksacyjną, głęboko oddychaj, wypij filiżankę ziołowej herbaty. Zrób to, co lubisz.

Praktykuj jogę

Co najmniej dwa razy w tygodniu praktykuj jogę. Joga jest niezastąpiona w procesach regenerujących i wzmacniających organizm, przyspiesza też wydalanie toksyn. Masuje organy wewnętrzne i poprawia ich wydolność. Uspokaja umysł i harmonizuje emocje.

Jedz mało i dobrze

Wybieraj warzywa, owoce, produkty nieprzetworzone. Raz w tygodniu stosuj monodietę lub post. Twój układ trawienny odpocznie, a Ty poczujesz się naprawdę lekko.

Zobacz także

Zainteresował Cię WIMIN?

Zobacz więcej

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Zajęcia jogi śmiechu działają jak masaż twarzy, a przecież śmiech prostuje opadające kąciki ust. Po co myśleć o zmarszczkach? Ważniejsze jest życie pełne radości” – mówi Piotr Bielski, jogin śmiechu

„Ja nie lubię swojego brzucha. Mam sobie wmawiać, że jest zajebisty, jak nie jest? Ale nie jest tak słaby, żebym miała się go bardzo wstydzić i nie wychodzić na plażę” – mówi Ewa Zakrzewska, modelka plus size

„Jesteśmy w światowej czołówce, jeśli chodzi o spożywanie cukru. Jesteśmy jedną z najszybciej tyjących narodowości na świecie!” – mówi Agnieszka Wiśniewska, założycielka Fundacji Szczęśliwi Bez Cukru

„W pierwszej kolejności pobiera się serce, następnie płuca, wątrobę, trzustkę i na końcu nerki”. Panna Chirurg, czyli dziewczyna przy stole operacyjnym, opowiada jak wygląda procedura przeszczepiania

Zainteresują cię również:

Czy umiesz zmywać naczynia?

Czy umiesz zmywać naczynia? Dowiedz się, jak uczynić z tej banalnej czynności ciekawe wydarzenie

Wsłuchaj się w potrzeby swojego ciała. Kasia Bem podpowiada, jak się za to zabrać

Medytująca kobieta z kotem

Medytacja jest dla ludzi! Chcesz zacząć? Oto proste wskazówki

Joga na dobranoc

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Detoks? Naturalnie! Zobacz, jak zrobiła to Kasia Bem

Joga hormonalna – sposób na równowagę

babcia, córka i wnuczka przytulają się

„Widzimy to, czego nam brak, zamiast być zadowolone z tego, co już mamy”. Kasia Bem o praktyce wdzięczności

Jak oddychać? Proste ćwiczenie czyni cuda

Chcesz być zdrowsza? Poznaj 8 sekretów ludzi, którzy nie chorują

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

8 błędów, które popełniamy tylko w ciągu jednej godziny

Zrelaksuj się z jogą

Odrzuć stres i zrelaksuj się z jogą. Kasia Bem krok po kroku pokaże ci, jak to zrobić

Joga zbawiennie wpływa na funkcjonowanie ciała i umysłu. Zapewnia Kasia Bem

Jak zrobić pozycję żurawia? Oto ćwiczenia, które przygotują ciało do jogowej asany

Stresujesz się? Oddychaj! Kasia Bem radzi, jak w prosty sposób się rozluźnić

grilowane warzywa

Co powiesz na jazdę próbną z zieloną dietą? Kasia Bem poleca jadłospis na wegetariański dzień

Ćwiczenia oddechowe na trawienie

Ćwiczenia oddechowe na trawienie. Kasia Bem pokazuje, jak dobrze je wykonać

Kiedy czekamy na miłość, awans i lepszą wersję nas samych, wiele tracimy. Kasia Bem radzi, jak żyć tu i teraz

Pomaganie jest proste, a Ty jesteś dobrą osobą

Jak zmienić sposób, w jaki patrzymy na życie? Kasia Bem podaje klucz do szczęścia

Martwy punkt – kiedy nie umiemy złapać dystansu? Tłumaczy Kasia Bem

Zachwyć się tym, co jest teraz. Potrafisz to zrobić? Kasia Bem uważa, że to proste

Kiedy bolą kolana

Bolą cię kolana podczas treningu? Oto kilka sposobów aby zapobiegać problemom

Naucz się „odpuszczać” – joga ci w tym pomoże

„Odpuść sobie”. Ale jak to zrobić? Kasia Bem zapewnia, że joga może w tym pomóc