Przejdź do treści

7 prostych nawyków dla zdrowia. Kasia Bem dzięki nim nie choruje

woda z cytryną
iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
„Jest mi niedobrze”. Tiktokerka pokazała, dlaczego koniecznie należy prać nowo zakupione ubrania
Narkoza – wszystko, co chciałabyś o niej wiedzieć, ale boisz się zapytać
„Za czerwone, za duże, niesymetryczne, zrobione”. Magda Gessler apeluje do hejterów i wyjaśnia, z czego wynika nietypowy wygląd jej ust
Billie Eilish o zespole Tourette’a: „Podczas rozmowy ze mną się tego nie zauważa, ale dla mnie to wszystko jest bardzo męczące”
Zmiany klimatyczne zabierają nam sen. Zaskakujące odkrycie naukowców

Apetyt na zdrowie rośnie w miarę zdrowienia, a zdrowe nawyki zaczynają z czasem smakować tak bardzo, że wprowadzamy wciąż nowe.

Bez obaw, nie będę tu pisać o myciu zębów skórką od banana (choć podobno znakomicie wybiela!), ale o sprawdzonych nawykach prozdrowotnych, które – gdyby stały się równie powszechne jak mycie zębów – odmieniłyby stan zdrowia i samopoczucia każdej osoby, która wprowadziłaby je w swoje życie, tak jak odmieniły moje.

Szkoda, że nie uczą ich w szkole ani nie wypisują na receptę zamiast baterii antybiotyków i szczepionki na grypę. Ja stosuję te zasady od kilku lat i w efekcie nie choruję. Naprawdę! Na początek wystarczy, że wprowadzisz do codziennej rutyny choćby jeden nawyk z poniższej listy. Nie pożałujesz.

Po obudzeniu wykonaj proste ćwiczenie oddechowe

Po obudzeniu wykonaj proste ćwiczenie oddechowe np. oddech kwadratowy, który poza tym, że działa tonizująco i dotleniająco na cały organizm, ma również wpływ na wyregulowanie metabolizmu. Usiądź na piętach, licząc do czterech, zrób wdech, na cztery zatrzymaj oddech, licząc do czterech, zrób wydech i na cztery zatrzymaj oddech. Powtórz 10 razy.

Medytuj

Medytuj codziennie rano lub wieczorem co najmniej przez 5 minut. Usiądź, utrzymując prosty kręgosłup, na podłodze w siadzie skrzyżnym lub krześle, zamknij oczy, dłonie ułóż na kolanach, złącz kciuk i palec wskazujący, uwagę skieruj na oddech. Obserwuj wdech i wydech, licząc w myślach: wdech wydech, jeden, wdech wydech, dwa… i tak do dziesięciu. Potem zacznij liczyć od nowa.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Paulina Górska

Pij na czczo ciepłą wodę z sokiem z cytryny

Codziennie rano wypij na czczo szklankę ciepłej wody z sokiem z połowy cytryny, możesz ewentualnie dosłodzić miodem. Ta mieszanka przyśpiesza perystaltykę jelit i odkwasza organizm (niewskazana przy wrzodach żołądka, nadkwasocie i nietolerancji soku z cytryny).

Masuj ciało pod prysznicem

Pod prysznicem masuj ciało ostrą szczotką, zaczynając od stóp, kolistymi ruchami posuwaj się do góry. Wymasuj nogi, ręce, pośladki, brzuch, tułów. Taki masaż usuwa martwe komórki, poprawia ukrwienie całego ciała i ma korzystny wpływ na jędrność skóry i odporność organizmu.

Wygospodaruj czas na relaks

Codziennie znajdź czas na przynajmniej 30 minutowy relaks. Zdrzemnij się, puść sobie muzykę relaksacyjną, głęboko oddychaj, wypij filiżankę ziołowej herbaty. Zrób to, co lubisz.

Praktykuj jogę

Co najmniej dwa razy w tygodniu praktykuj jogę. Joga jest niezastąpiona w procesach regenerujących i wzmacniających organizm, przyspiesza też wydalanie toksyn. Masuje organy wewnętrzne i poprawia ich wydolność. Uspokaja umysł i harmonizuje emocje.

Jedz mało i dobrze

Wybieraj warzywa, owoce, produkty nieprzetworzone. Raz w tygodniu stosuj monodietę lub post. Twój układ trawienny odpocznie, a Ty poczujesz się naprawdę lekko.

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Dziewczyna stojąca na ulicy

„Zejście po schodach też może stać się dla ciebie ścieżką kontemplacji”. Kasia Bem o spacerze medytacyjnym

Barbara Filipczyńska /fot. archiwum prywatne

„Kiedy dusza ustala kierunek działania, a umysł je realizuje, zaczynamy żyć tak, jak chcemy”. Czym jest Soul Coaching® mówi Barbara Filipczyńska

6 nawyków szczęśliwych ludzi. Na liście nie znajdziesz spełniania swoich zachcianek!

Aldona Filipiuk, instruktorka Ashtanga joga

„Joga to nie wyścig. Chodzi tylko o to, żeby się czuć dobrze w swoim ciele, nauczyć się je szanować i akceptować” – mówi Aldona Filipiuk, instruktorka Ashtanga joga

Kobieta siedzi na łóżku

Nie możesz zasnąć? Poznaj receptę na dobry sen według Kasi Bem

Kobieta

Zastygasz na wieść o wydarzeniach w Ukrainie? „Zwróć uwagę na swój oddech” – apeluje Katarzyna Kucewicz

Wiesz, jak dbać o serce? Oto lista produktów, których powinnaś unikać

„Ciało bez wątpienia lubi aktywność. Ale sport trzeba przyjąć z całym dobrodziejstwem inwentarza”. Jak nie zaczynać aktywności, mówi Andrzej Pyda

Witaj Słońce! Poświęć 20 minut o poranku na te ćwiczenia, a poczujesz się jak nowo narodzona

„To rodzaj ruchu, który się nie narzuca. Jakby ktoś pociągał nasze kończyny za nitki”. O gyrokinesis®, treningu dla leniwych, mówi Ula Wojtkowiak

Oczyszczanie energetyczne – na czym polega, opinie lekarzy

„Jelita to twój drugi mózg. Warto wejść na matę, by je uspokoić” – mówi Karolina Jaworska, nauczycielka jogi

Kobieta leży ma nacie do jogi

5 jogicznych zasad zdrowego i długiego życia. Skorzystaj z porad Kasi Bem

Kindfulness – dlaczego warto być życzliwym?

Kindfulness – dlaczego warto być życzliwym?

Kobieta

Żadnych postanowień! 8 znacznie lepszych rzeczy do zrobienia na nowy rok

Kobieta leży w łóżku

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

„Pokaż mi, jak stoisz, a powiem ci, w jakiej jesteś formie… psycho-fizycznej”. Kasia Bem radzi, jak się wreszcie porządnie wyprostować

rozmyślająca kobieta

Jak przygotować się do zmiany? Poznaj 5 najważniejszych kroków

Carolina Const, pierwsza polska trenerka jogi świadomej traumy/fot. Radek Zawadzki

„Joga świadoma traumy pozwala odzyskać dostęp do ciała, poczuć się w nim bezpieczniej” – mówi Carolina Const

8 sposobów, by czuć się lepiej psychicznie każdego dnia

yoga twarzy joga

Joga dla twarzy. Ćwiczenia przywrócą skórze blask i wygładzą zmarszczki

stres trening

Sposoby na stres. Oto 6 skutecznych sposobów, które ukoją twoje nerwy

10 sposobów, które pozwolą ci obniżyć poziom stresu /fot.Pexels, Olia Danilevich

10 sposobów na obniżenie poziomu stresu

Daria Abramowicz, psycholożka sportu

„Niepowodzenie w sporcie czy w pracy to nie jest informacja o nas – że jesteśmy słabi, gorsi, mniej wartościowi” – tłumaczy Daria Abramowicz, psycholożka sportu

Najpopularniejsze

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Kobieta

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

MCH – co to, podwyższone i poniżej normy. MCH w morfologii

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

MCV – morfologia, wyniki, norma. MCV podwyższone i za niskie

kobieta z problemami skórnymi

Wybroczyny (petocje) – co to jest, dlaczego powstają i jak sobie z nimi poradzić?

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

Wysoki cholesterol - jakie są przyczyny i objawy? Sposoby na wysoki cholesterol

Wysoki cholesterol – jakie są przyczyny i objawy? Jak go obniżyć?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

laboratorium

D-dimery – co to jest? Jak obniżyć zbyt wysoki poziom?

ucho kobiety

Domowe sposoby na zatkane ucho. Jak odetkać ucho zatkane: woskowiną, katarem, wodą?

Kobieta leżąca w łóżku

9 możliwych przyczyn krwawienia po seksie

insulinooporność

Dieta w insulinooporności

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

×