Przejdź do treści

Jesienna infekcja – jak jej uniknąć? Podpowiada dietetyczka

Kobieta podskakuje, idąc chodnikiem. Ubrana jest w jeansy, żakiet, płaszcz, trampki, czapkę i okulary przeciwsłoneczne. Wymachuje torebką. Uśmiecha się
Jak zadbać o odporność jesienią/ iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kobieta otrzymuje szczepionki
Kiedy trzecia dawka szczepionki na COVID-19 dla wszystkich pełnoletnich? Minister zdrowia podał datę
5 sposobów na pogorszenie własnej odporności na jesień
W czasie miesiączki nie można usuwać zębów? Anna Kuśnierczak obala mity związane ze stomatologią
W czasie miesiączki nie można usuwać zębów? Anna Kuśnierczak obala mity związane ze stomatologią
Karolina Rogaska /fot. archiwum prywatne
Menstruacyjna rewolucja z majtkami WIMIN. Krótka historia tego, jak pożegnałam plamy na spodniach
Kobieta
Naukowcy wykazali, że COVID-19 jest chorobą sezonową. „Ma to istotne znaczenie dla planowania działań łagodzących fale zachorowań”

Gorączka, kaszel, katar – chyba wszyscy pragniemy ich uniknąć i kiedy tylko zrobi się trochę zimniej, zaczynamy wspierać naszą odporność. Jeśli jeszcze nie zaczęłaś tego robić, zrób to jak najszybciej i nie daj się infekcjom. Jak najlepiej zadbać o siebie jesienią? Podpowiada na swoim profilu na Instagramie dietetyczka Anna Reguła.

Nie czekaj, aż w gardle zacznie cię drapać lub będziesz musiała kupić zapas chusteczek higienicznych, bo katar nie da ci żyć. Po co siedzieć w domu na l4 i się męczyć, jeśli można tego uniknąć. Zacznij więc dbać o swoją odporność już teraz. W jaki sposób? Nie, wcale nie musisz wykupić pół apteki. Wystarczy, że wzbogacisz swoją dietę tak, aby w twoim organizmie nie zabrakło najważniejszych witamin. Warto pamiętać, że wchłanianie wszystkich składników odżywczych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego odbywa się właśnie w jelitach. Bez odpowiedniej diety zatem i odporność organizmu wystawiona jest na próbę.

Ręce, które kroją cebulę nożem na drewnianej desce

Problem odpowiedniego zadbania o odporność w stanach jej osłabienia poruszyła na swoim profilu na Instagramie dyplomowana dietetyczka Anna Reguła, która w mediach społecznościowych dzieli się swoją wiedzą. Jej profil „Niekoniecznie dietetycznie” śledzi już ponad 104 tys. osób. W swoim ostatnim poście wymienia najważniejsze zasady, o których należy pamiętać, aby wzmocnić się jesienią. Oto one:

Jak dbać o siebie jesienią?

➡️ SUPLEMENTUJ witaminę D

(dawki: ☀️ od pierwszych dni życia do 6 miesiąca życia, niezależnie od sposobu karmienia dziecka: 400 IU/dobę

☀️między 6 a 12 miesiącem życia, w zależności od dziennego spożycia wynikającego z diety: 400-600 IU/dobę,

☀️między 1 a 10 rokiem życia w zależności od masy ciała: 600-1000 IU/dobę

☀️młodzież 11-18 lat: 800-2000 IU/dobę

☀️dla dorosłych w zależności od masy ciała (od września do kwietnia, ale też przez cały rok przy niewystarczalnej syntezie skórnej w okresie letnim. U usób powyżej 65 roku życia zaleca się suplementację całoroczną): 800-2000 IU/dobę

☀️kobiety w czasie ciąży i laktacji: 2000 IU/dobę przy stałej kontroli 25(OH)D)

➡️ WŁĄCZ DO DIETY żywność probiotyczną (fermentowane produkty mleczne i kiszonki),

➡️ Zadbaj o zawartość talerza zgodnie z zasadami Piramidy Zdrowego Żywienia – duża ilość warzyw, owoców, pełnego ziarna . Uwzględnij także czosnek i tłuste ryby,

➡️ NIE ZAPOMINAJ O WODZIE – kobiety 2000 ml dziennie, mężczyźni 2500 + płyny okołotreningowo.

Dietetyczka oprócz nowego menu zaleca także zadbanie o długi i relaksujący sen, co pozwoli na prawidłową pracę całego organizmu. „Higiena snu w okresie przeziębień jest bardzo istotna dla kondycji naszego organizmu” – zaznacza Reguła.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Anna Reguła Dietetyka (@niekoniecznie_dietetycznie)

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

9 sposobów, by uniknąć infekcji tej jesieni

Uśmiechnięta kobieta z kubkiem herbaty

6 przepisów na rozgrzewającą herbatę. Taki napój wzmocni odporność i poprawi ci nastrój

odporność

Dr Barbara Joanna Bałan: Lekceważąc szczepienia, zaniedbujemy nasze zdrowie. Nie korzystamy z dobrodziejstw, jakie daje nam współczesna medycyna

W Hiszpanii został wydany alert epidemiczny. Powód? Podejrzenie wąglika

W Hiszpanii został wydany alert epidemiczny. Podejrzenie wąglika

Suplementy diety na odporność – które są najlepsze?

Kobieta chora na sarkoidozę rozmawia z lekarką.

Sarkoidoza – objawy, leczenie, rodzaje. Co to jest?

Sauna fińska – właściwości, jak korzystać, przeciwwskazania

Po szczepieniu nie wytworzyli przeciwciał. Problem może dotyczyć nawet 10 proc. społeczeństwa

Colostrum na odporność – czy to rzeczywiście działa?

Hesperydyna – wykorzystanie w lecznictwie i kosmetyce

kobieta zimą

Mroźne powietrze może ci wyjść na dobre! Po co jest mróz? Wyjaśniamy

Meteopaci to osoby chore na pogodę. Jakie są przyczyny, objawy i sposoby leczenia meteopatii?

chora na COVID-19

Koronawirus a mikrobiota. „Osoby hospitalizowane z powodu COVID-19 miały inny skład bakterii jelitowych”

koronawirus, kobieta w maseczce

Zaskakujący przypadek. Dwa zakażenia w dwa miesiące dwoma różnymi szczepami SARS-CoV-2

Czy morsowanie jest dla wszystkich i czy zawsze wychodzi na dobre? Odpowiada Anna Reguła

Czy morsowanie jest dla wszystkich i czy zawsze wychodzi na dobre? Odpowiada Anna Reguła

Rodzaje szczepionek na COVID-19: wektorowa, mRNA

Zdrowo dopieprzone, czyli o tym, czym przyprawiać potrawy, by wspomóc organizm

Kobieta

Stres a odporność – czego jeszcze nie wiemy o tym przedziwnym związku?

Morsowanie – wady i zalety. Czy naprawdę warto wbiec do lodowatej wody?

Zimno jest zdrowe! Nie wierzysz? Oto 5 pożytków z niskich temperatur

dygotanie z zimna

Dygoczemy z zimna, bo wychłodzony organizm próbuje się ratować. Jak mu pomóc?

7 zdrowotnych właściwości imbiru

Jersinioza – objawy, leczenie i powikłania zakażenia yersinią

Dlaczego jesienią i zimą tyjemy ? Odpowiedź jest bardziej skomplikowana, niż myślisz

Najpopularniejsze

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?

MCH – co to, podwyższone i poniżej normy. MCH w morfologii

przeziębiona kobieta

Żółty katar – objaw infekcji, którą trzeba leczyć. Jak pomóc dziecku a jak dorosłemu?

Torbiel - twarz kobiety z widocznymi krostkami

Torbiel – czym jest, gdzie występuje i czy jest groźna dla zdrowia?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

kobieta pijąca zioła

Naturalne odrobaczanie. Czy naprawdę wszyscy mamy pasożyty?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Badanie krwi AST - co to jest i jak interpretować wyniki?

Badanie krwi AST – co to jest i jak interpretować wyniki?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm