Przejdź do treści

Jak o siebie zadbać, aby nie chorować? Neurolog Agnieszka Klimowicz o wpływie codziennych nawyków na choroby

Dr Agnieszka
zdjęcie: https://www.instagram.com/doktor_agnieszka/
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
„Miękki brzuch to też dobry seks”. Pani Fizjotrener ostrzega, że zbyt twardy brzuch ma negatywny wpływ na zdrowie kobiet
Dlaczego odkażanie ran wodą utlenioną to zły pomysł? Wyjaśnia biotechnolog Dawid Polak
Coraz młodsi Polacy mają zawał. Co robimy źle?
WHO: region Europy zmierza w kierunku końca pandemii
Mity – najwięksi wrogowie dobrego seksu. Obalamy wszystkie!

„Jeśli do samochodu wlewasz olej opałowy zamiast dobrej jakości benzynę, jeździsz nim w dalekie trasy bez przeglądu i koniecznych drobnych napraw, nie dziw się, że któregoś dnia stanie i już więcej nie odpali”, to porównanie neurolog Agnieszki Klimowicz, które w prosty sposób obrazuje, jak działa ludzki organizm. To dobra okazja, aby kolejny raz przypomnieć, że wszystko to, co spożywasz, w jaki sposób funkcjonujesz oraz, jak reagujesz na stres, ma wpływ na twoje zdrowie. 

Nie bez powodu tak dużo mówi się o holistycznym podejściu do zdrowia. Sposób odżywiania, tryb życia, stres, odpoczynek, sen – to wszystko wpływa nie tylko na nasze samopoczucie, ale również zdrowie i częstotliwość chorowania. Obecnie uważa się, że pierwotną przyczyną wielu chorób cywilizacyjnych jest przewlekły stan zapalny, którego jedną z przyczyn jest choćby zła dieta. Patrząc na to szerzej, można powiedzieć, że w obecnych czasach problemy ze zdrowiem są wynikiem tego, że człowiek współczesny działa przeciw swojej naturze i fizjologii, o czym przekonuje neurolog Agnieszka Klimowicz na swoim profilu na Instagramie @doktor_agnieszka.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Kochani moi❗️Muszę podzielić się moimi przemyśleniami na temat wpływu różnych, wydawałoby się błahych rzeczy, na zdrowie (i choroby). Czasem wydaje mi się, że ludzie żyją w dwóch równoległych światach: jeden to jest ich choroba (który kręci się wokół leków, wizyt u lekarzy i innych interwencji medycznych), a drugi – zupełnie oderwany od tego pierwszego: to życie codzienne, czyli jedzenie, spanie, odpoczynek, praca, kontakty z innymi ludźmi. Czy to jest tak trudno pojąć, że te dwa światy przenikają się i wpływają na siebie? Czy tak trudno zrozumieć, że to co wkładamy do swojego organizmu ma przełożenie na to, jak on działa? Pokarm który spożywamy, woda którą pijemy i powietrze jakim oddychamy naprawdę MA ZNACZENIE❗️I mamy na to już sporo dowodów naukowych. Na wiele chorób „trzeba sobie zapracować” (z nowotworami włącznie). Obecnie uważa się, że pierwotną przyczyną wielu chorób cywilizacyjnych jest przewlekły stan zapalny (którego jedną z przyczyn jest choćby zła dieta). Patrząc na to szerzej, można powiedzieć, że powszechne w obecnych czasach problemy ze zdrowiem są wynikiem tego, że człowiek współczesny działa przeciw swojej naturze i fizjologii. Choć może jest to słabe porównanie, bo organizm ludzki jest dużo bardziej skomplikowany, ale pozwoli zrozumieć o co mi chodzi. Jeśli do samochodu wlewasz olej opałowy zamiast dobrej jakości benzyny, jeździsz nim w dalekie trasy bez przeglądu i koniecznych drobnych napraw, nie dziw się, że któregoś dnia stanie i już więcej nie odpali. ❤️ Dbajcie o siebie i o innych ❤️ P.S. Obejrzałam już wszystkie odcinki #brokenbrain2 i będę miała dla Was bardzo dużo cennych informacji na temat tego, jak dbać o swoje zdrowie. Prawdopodobnie pojawi się seria dedykowana tej tematyce na moim blogu, nad którym pracuję ? #DrAgnieszka #lekarz #neurolog #dieta #dietoterapia #jedzeniemaznaczenie #chorobycywilizacyjne #chorobyprzewlwkłe #stylżycia #zdrowie #jedzenie #balans #brokenbrain2 #brokenbraindocuseries

Post udostępniony przez Dr Agnieszka ? Gdańsk (@doktor_agnieszka)

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Czasem wydaje mi się, że ludzie żyją w dwóch równoległych światach: jeden to jest ich choroba (który kręci się wokół leków, wizyt u lekarzy i innych interwencji medycznych), a drugi - zupełnie oderwany od tego pierwszego: to życie codzienne, czyli jedzenie, spanie, odpoczynek, praca, kontakty z innymi ludźmi. Czy to jest tak trudno pojąć, że te dwa światy przenikają się i wpływają na siebie? Czy tak trudno zrozumieć, że to co wkładamy do swojego organizmu ma przełożenie na to, jak on działa? Pokarm który spożywamy, woda którą pijemy i powietrze jakim oddychamy naprawdę ma znaczenie.

Na wiele chorób „trzeba sobie zapracować” (z nowotworami włącznie). Obecnie uważa się, że pierwotną przyczyną wielu chorób cywilizacyjnych jest przewlekły stan zapalny (którego jedną z przyczyn jest choćby zła dieta). Patrząc na to szerzej, można powiedzieć, że powszechne w obecnych czasach problemy ze zdrowiem są wynikiem tego, że człowiek współczesny działa przeciw swojej naturze i fizjologii.

napisała neurolog Agnieszka Klimowicz na swoim profilu na Instagramie
Dr Małgorzata Andrzejewska

Na wiele chorób „trzeba sobie zapracować”

Wszystkie emocje tłumione i kumulowane w sobie znajdują ujście i dają o sobie znać, czy to w naszym stanie fizycznym czy też psychicznym. Należy mieć świadomość, że to w jaki sposób żyjemy, co jemy i pijemy oraz w jakim stanie jest nasza psychika ma ogromny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu. Dlatego zamiast leczyć, dbajmy o siebie każdego dnia.

Jeśli do samochodu wlewasz olej opałowy zamiast dobrej jakości benzynę, jeździsz nim w dalekie trasy bez przeglądu i koniecznych drobnych napraw, nie dziw się, że któregoś dnia stanie i już więcej nie odpali

Jak o siebie zadbać?

Każda okazja, aby przypomnieć ci o dbaniu o zdrowie i regularnym badaniu się, jest dobra. W natłoku codziennych obowiązków łatwo jest zapomnieć o sobie. Kochanie siebie to nie egoizm, bo dzięki zdrowiu i szczęściu możemy zadbać również o najbliższych. Codzienne nawyki, zdrowe odżywianie, aktywność fizyczna, odpoczynek i sen to główne filary, których najczęściej nie nazywamy profilaktyką, choć pomagają nam ustrzec się przed chorobą. Skorzystaj z porad dietetyczki Gabrieli Urbańskiej, która z przymrużeniem oka przypomina o kochaniu siebie.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Już jutro Walentynki ? Hit czy kit? A może raczej kicz? ? Jakie masz plany na ten dzień? ? ____ Nawiazując do tego święta miłości chciałam przypomnieć Wam o tym, co często spychamy na dalszy plan – o dbaniu i kochaniu samego siebie ? ____ ?Doceniaj swoje sukcesy! Bądź z siebie dumny/a ?W naszym społeczeństwie wciąż króluje fałszywa skromność (czy tylko mi się tak wydaje?). Nie zachęcam do skrajności i rozgłaszania swoich osiągnięć non stop wszystkim znajomym, bo szybko mogą mieć dość ? ale do docenienia trudu i dostrzegania efektów swojej pracy. Warto stworzyć sobie listę sukcesów (nawet tych najmniejszych) i wracać do niej w chwilach słabości. ____ ?Dobrze się odżywiaj ☺️ Tak, dobrze widzisz, lody i wino są obok sałatki. Zdrowe odżywianie jest zbilansowane dla ciała i bezpieczne dla umysłu, a ja zawsze będę powtarzać, że wszystkie restrykcje są złe. Słowo klucz: umiar. ____ ?Pamiętaj o higienie snu, odpoczynku w ciągu dnia i pozwoleniu sobie na trochę relaksu. Każdy potrzebuje czasem dnia totalnej regeneracji i oglądania netflixa przez kilka godzin bez wyrzutów sumienia ? ____ ? Znam pary, które wszystko mówią w liczbie mnogiej : „lubimy grać tenisa”, „nie cierpimy risotto” ? Dla mnie ważne jest to, żeby w związku oprócz bycia partnerem być także sobą ? Mieć czas na swoje hobby, spotkania ze znajomymi, czasem na pobycie chwile samemu. Dbanie o samego siebie to także bycie z odpowiednią osobą, która dodaje skrzydeł i na którą zawsze można liczyć ? Jeśli ktoś taki jest blisko Ciebie, to mów mu jak ważny i potrzebny jest częściej niż tylko w Walentynki ☺️ ___ ?Najważniejsze : dbaj o zdrowie! Jeśli nie dla samego siebie, to dla wszystkich tych osób, które Cię kochają ??‍?‍?‍?? ___________ #selflove #selfcare #dbamosiebie #kochajsiebie #samoakceptacja #dbamozdrowie #badamsieregularnie #zdrowezycie #walentynki #valentinesdayvibes #infografika #psychologiapozytywna #czasdlasiebie #czasdlamnie #walentynkowe #selflovetips #motywacjadodzialania #vdayspecial #mojczas #motywacja

Post udostępniony przez ?Gabriela Urbańska? (@nutriga.dietetyk)

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

„Ciało reguluje wagę jak termostat. Nie wie, że zależy nam np. na wyszczupleniu ud, więc walczy o ochronę swoich zasobów”. O teorii wagi chronionej mówi psychodietetyczka Małgorzata Zięba

Funkcje poznawcze – co to jest, zaburzenia, trening

Stres to mocny przeciwnik – jak się z nim mierzyć?

Kobieta w grubym swetrze z kubkiem z gorącym napojem w dłoniach, w tle rozmyty jesienny pejzaż

5 najważniejszych błędów żywieniowych, które popełniamy zimą. Tłumaczy dietetyczka

Flawonoidy – czym są, gdzie występują, rola w diecie

Tężyczka może nie być łatwa do rozpoznania.

Tężyczka – przyczyny, objawy, rodzaje i leczenie. Badania na tężyczkę

kobieta mająca migrenę

Migrena – przyczyny, objawy, rodzaje, leczenie. Ile trwa migrena?

Kawa zbożowa w ciąży i przy karmieniu piersią

Osoba odwiedzająca osobę chorą na Parkinsona trzyma dłoń na jej dłoniach

Choroba Parkinsona – przyczyny, objawy, diagnoza i leczenie

Kobieta na wózku z objawami stwardnienia rozsianego

Stwardnienie rozsiane – objawy, przyczyny, leczenie. Jakie są rokowania?

Choroby podwzgórza – objawy, diagnostyka i leczenie

Adrianna Sobol /fot. archiwum prywatne

Adrianna Sobol: „Gdy opiekunowi osoby chorej na parkinsona mówi się o odpoczynku, ten zwykle odpowiada: ‘Ale ja nie mogę, nie wypada’”

Stwardnienie boczne zanikowe – rodzaje, objawy, długość życia

Alicja Sztygowska

Dziecko z epilepsją. „Ważne jest wsparcie rodziców, ale nie wolno dziecka zamykać w szklanym kloszu” [WIDEO]

Usprawnij swoją koncentrację! Neurolog radzi, jak bezboleśnie zejść z obłoków na ziemię/fot. Pexels

Usprawnij swoją koncentrację! Neurolog radzi, jak bezboleśnie zejść z obłoków na ziemię

Szybka utrata wagi – o czym może świadczyć nagłe chudnięcie?

Hydrożel na chorobę Parkinsona? To może być prawdziwy przełom w leczeniu

Hydrożel na chorobę Parkinsona? To może być prawdziwy przełom w leczeniu

Alicja Sztygowska

Pierwsza pomoc w czasie napadu padaczkowego. Jak reagować? [WIDEO]

Kobieta

COVID-19 sprzyja zaburzeniom podobnym do choroby Alzheimera. Nowe ustalenia naukowców

Magdalena Boczarska-Jedynak

„L4 jest dla chorych ostatecznością, by nikt nie wiedział, że ich nieobecność w pracy kolejny raz spowodowana jest migreną” – mówi neurolożka Magdalena Boczarska-Jedynak

„Chciałam mieć dziecko, póki jeszcze jestem w pełni samodzielną osobą” – mówi 33-latka. Stwardnienie rozsiane nie jest przeciwwskazaniem do zajścia w ciążę

Dr Anna Oleszkiewicz/ Archiwum prywatne

„Utrata węchu może powodować stany depresyjne” – mówi dr Anna Oleszkiewicz, badająca węch i smak człowieka

Grill nie musi być niezdrowy. Mamy kilka cennych wskazówek

Endomorfik – kto to, dieta, trening. Jak schudnąć, będąc endomorfikiem?

Najpopularniejsze

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

MCH – co to, podwyższone i poniżej normy. MCH w morfologii

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

laboratorium

D-dimery – co to jest? Jak obniżyć zbyt wysoki poziom?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

ucho kobiety

Domowe sposoby na zatkane ucho. Jak odetkać ucho zatkane: woskowiną, katarem, wodą?

Ropiejące oczy kobiety

Ropiejące oczy u dzieci i dorosłych – przyczyny i metody leczenia

Seks – 5 błędów, które popełniają kobiety

Badanie krwi AST - co to jest i jak interpretować wyniki?

Badanie krwi AST – co to jest i jak interpretować wyniki?

Respirator

Jak wygląda intubacja i podłączenie pacjenta do respiratora? Wyjaśnia anestezjolożka Zofia Patyna-Giżejowska

×