Przejdź do treści

Jak o siebie zadbać, aby nie chorować? Neurolog Agnieszka Klimowicz o wpływie codziennych nawyków na choroby

Dr Agnieszka
zdjęcie: https://www.instagram.com/doktor_agnieszka/
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Raw bars - zdrowe mrożone batony
Raw bars – zdrowe mrożone batony
kapsułki
Witaminy – kiedy, które i dla kogo?
Psychologiczny problem… zaparć
istockphoto.com
Jak mają się twoje biodra, gdy ty masz 20, 30, 40… lat?
istockphoto.com
„Czy podoba mi się moje ciało poporodowe? Nieszczególnie, ale jestem z niego bardzo dumna”. Kobiety pokazały, jak wyglądały po porodzie

„Jeśli do samochodu wlewasz olej opałowy zamiast dobrej jakości benzynę, jeździsz nim w dalekie trasy bez przeglądu i koniecznych drobnych napraw, nie dziw się, że któregoś dnia stanie i już więcej nie odpali”, to porównanie neurolog Agnieszki Klimowicz, które w prosty sposób obrazuje, jak działa ludzki organizm. To dobra okazja, aby kolejny raz przypomnieć, że wszystko to, co spożywasz, w jaki sposób funkcjonujesz oraz, jak reagujesz na stres, ma wpływ na twoje zdrowie. 

Nie bez powodu tak dużo mówi się o holistycznym podejściu do zdrowia. Sposób odżywiania, tryb życia, stres, odpoczynek, sen – to wszystko wpływa nie tylko na nasze samopoczucie, ale również zdrowie i częstotliwość chorowania. Obecnie uważa się, że pierwotną przyczyną wielu chorób cywilizacyjnych jest przewlekły stan zapalny, którego jedną z przyczyn jest choćby zła dieta. Patrząc na to szerzej, można powiedzieć, że w obecnych czasach problemy ze zdrowiem są wynikiem tego, że człowiek współczesny działa przeciw swojej naturze i fizjologii, o czym przekonuje neurolog Agnieszka Klimowicz na swoim profilu na Instagramie @doktor_agnieszka.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Kochani moi❗️Muszę podzielić się moimi przemyśleniami na temat wpływu różnych, wydawałoby się błahych rzeczy, na zdrowie (i choroby). Czasem wydaje mi się, że ludzie żyją w dwóch równoległych światach: jeden to jest ich choroba (który kręci się wokół leków, wizyt u lekarzy i innych interwencji medycznych), a drugi – zupełnie oderwany od tego pierwszego: to życie codzienne, czyli jedzenie, spanie, odpoczynek, praca, kontakty z innymi ludźmi. Czy to jest tak trudno pojąć, że te dwa światy przenikają się i wpływają na siebie? Czy tak trudno zrozumieć, że to co wkładamy do swojego organizmu ma przełożenie na to, jak on działa? Pokarm który spożywamy, woda którą pijemy i powietrze jakim oddychamy naprawdę MA ZNACZENIE❗️I mamy na to już sporo dowodów naukowych. Na wiele chorób „trzeba sobie zapracować” (z nowotworami włącznie). Obecnie uważa się, że pierwotną przyczyną wielu chorób cywilizacyjnych jest przewlekły stan zapalny (którego jedną z przyczyn jest choćby zła dieta). Patrząc na to szerzej, można powiedzieć, że powszechne w obecnych czasach problemy ze zdrowiem są wynikiem tego, że człowiek współczesny działa przeciw swojej naturze i fizjologii. Choć może jest to słabe porównanie, bo organizm ludzki jest dużo bardziej skomplikowany, ale pozwoli zrozumieć o co mi chodzi. Jeśli do samochodu wlewasz olej opałowy zamiast dobrej jakości benzyny, jeździsz nim w dalekie trasy bez przeglądu i koniecznych drobnych napraw, nie dziw się, że któregoś dnia stanie i już więcej nie odpali. ❤️ Dbajcie o siebie i o innych ❤️ P.S. Obejrzałam już wszystkie odcinki #brokenbrain2 i będę miała dla Was bardzo dużo cennych informacji na temat tego, jak dbać o swoje zdrowie. Prawdopodobnie pojawi się seria dedykowana tej tematyce na moim blogu, nad którym pracuję 😉 #DrAgnieszka #lekarz #neurolog #dieta #dietoterapia #jedzeniemaznaczenie #chorobycywilizacyjne #chorobyprzewlwkłe #stylżycia #zdrowie #jedzenie #balans #brokenbrain2 #brokenbraindocuseries

Post udostępniony przez Dr Agnieszka 🌐 Gdańsk (@doktor_agnieszka)

Czasem wydaje mi się, że ludzie żyją w dwóch równoległych światach: jeden to jest ich choroba (który kręci się wokół leków, wizyt u lekarzy i innych interwencji medycznych), a drugi - zupełnie oderwany od tego pierwszego: to życie codzienne, czyli jedzenie, spanie, odpoczynek, praca, kontakty z innymi ludźmi. Czy to jest tak trudno pojąć, że te dwa światy przenikają się i wpływają na siebie? Czy tak trudno zrozumieć, że to co wkładamy do swojego organizmu ma przełożenie na to, jak on działa? Pokarm który spożywamy, woda którą pijemy i powietrze jakim oddychamy naprawdę ma znaczenie.

Na wiele chorób „trzeba sobie zapracować” (z nowotworami włącznie). Obecnie uważa się, że pierwotną przyczyną wielu chorób cywilizacyjnych jest przewlekły stan zapalny (którego jedną z przyczyn jest choćby zła dieta). Patrząc na to szerzej, można powiedzieć, że powszechne w obecnych czasach problemy ze zdrowiem są wynikiem tego, że człowiek współczesny działa przeciw swojej naturze i fizjologii.

napisała neurolog Agnieszka Klimowicz na swoim profilu na Instagramie
Dr Małgorzata Andrzejewska

Na wiele chorób „trzeba sobie zapracować”

Wszystkie emocje tłumione i kumulowane w sobie znajdują ujście i dają o sobie znać, czy to w naszym stanie fizycznym czy też psychicznym. Należy mieć świadomość, że to w jaki sposób żyjemy, co jemy i pijemy oraz w jakim stanie jest nasza psychika ma ogromny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu. Dlatego zamiast leczyć, dbajmy o siebie każdego dnia.

Jeśli do samochodu wlewasz olej opałowy zamiast dobrej jakości benzynę, jeździsz nim w dalekie trasy bez przeglądu i koniecznych drobnych napraw, nie dziw się, że któregoś dnia stanie i już więcej nie odpali

Jak o siebie zadbać?

Każda okazja, aby przypomnieć ci o dbaniu o zdrowie i regularnym badaniu się, jest dobra. W natłoku codziennych obowiązków łatwo jest zapomnieć o sobie. Kochanie siebie to nie egoizm, bo dzięki zdrowiu i szczęściu możemy zadbać również o najbliższych. Codzienne nawyki, zdrowe odżywianie, aktywność fizyczna, odpoczynek i sen to główne filary, których najczęściej nie nazywamy profilaktyką, choć pomagają nam ustrzec się przed chorobą. Skorzystaj z porad dietetyczki Gabrieli Urbańskiej, która z przymrużeniem oka przypomina o kochaniu siebie.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Już jutro Walentynki 🥰 Hit czy kit? A może raczej kicz? 😳 Jakie masz plany na ten dzień? 🙈 ____ Nawiazując do tego święta miłości chciałam przypomnieć Wam o tym, co często spychamy na dalszy plan – o dbaniu i kochaniu samego siebie 🥰 ____ 💓Doceniaj swoje sukcesy! Bądź z siebie dumny/a 😎W naszym społeczeństwie wciąż króluje fałszywa skromność (czy tylko mi się tak wydaje?). Nie zachęcam do skrajności i rozgłaszania swoich osiągnięć non stop wszystkim znajomym, bo szybko mogą mieć dość 😜 ale do docenienia trudu i dostrzegania efektów swojej pracy. Warto stworzyć sobie listę sukcesów (nawet tych najmniejszych) i wracać do niej w chwilach słabości. ____ 💓Dobrze się odżywiaj ☺️ Tak, dobrze widzisz, lody i wino są obok sałatki. Zdrowe odżywianie jest zbilansowane dla ciała i bezpieczne dla umysłu, a ja zawsze będę powtarzać, że wszystkie restrykcje są złe. Słowo klucz: umiar. ____ 💓Pamiętaj o higienie snu, odpoczynku w ciągu dnia i pozwoleniu sobie na trochę relaksu. Każdy potrzebuje czasem dnia totalnej regeneracji i oglądania netflixa przez kilka godzin bez wyrzutów sumienia 🤫 ____ 💓 Znam pary, które wszystko mówią w liczbie mnogiej : „lubimy grać tenisa”, „nie cierpimy risotto” 😳 Dla mnie ważne jest to, żeby w związku oprócz bycia partnerem być także sobą 😌 Mieć czas na swoje hobby, spotkania ze znajomymi, czasem na pobycie chwile samemu. Dbanie o samego siebie to także bycie z odpowiednią osobą, która dodaje skrzydeł i na którą zawsze można liczyć 💕 Jeśli ktoś taki jest blisko Ciebie, to mów mu jak ważny i potrzebny jest częściej niż tylko w Walentynki ☺️ ___ 💓Najważniejsze : dbaj o zdrowie! Jeśli nie dla samego siebie, to dla wszystkich tych osób, które Cię kochają 💑👩‍👩‍👦‍👦👭 ___________ #selflove #selfcare #dbamosiebie #kochajsiebie #samoakceptacja #dbamozdrowie #badamsieregularnie #zdrowezycie #walentynki #valentinesdayvibes #infografika #psychologiapozytywna #czasdlasiebie #czasdlamnie #walentynkowe #selflovetips #motywacjadodzialania #vdayspecial #mojczas #motywacja

Post udostępniony przez 🥑Gabriela Urbańska🥑 (@nutriga.dietetyk)

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

Chris Slupski / Unsplash

Rybia łuska nie musi być dziedziczona po rodzicach. Może też pojawić się przy nowotworze i chorobach przewlekłych

Szczepienia noworodka w szpitalu – dlaczego tak wcześnie? Odpowiada immunolożka

Jak wygląda człowiek po porażeniu piorunem? Co zrobić, by mu pomóc?

Kręgosłup kocha siłownię, ale…

Fitness dla oczu. Wypróbuj tych ćwiczeń i ciesz się dobrym wzrokiem przez lata

Aparat na zęby – zakładać najpierw górę czy dół? A może oba łuki na raz? Podpowiada ortodontka

istockphoto.com

Zakażenie wirusem HPV może dotyczyć nawet co drugiej aktywnej seksualnie osoby. Jak się przed nim chronić?

fot. Tomasz Przybyszewski

„Ci lekarze, którzy nas dawniej leczyli, już nie żyją, a młodzi lekarze niewiele wiedzą o tej chorobie” – mówi Jolanta, zmagająca się z zespołem post-polio

pexels.com

5 faktów o odczulaniu

Masz niedobór żelaza? Nie zapomnij o najważniejszych zasadach jego suplementacji

Letni problem z gardłem

Nie uciekaj od smutku

5 sygnałów, których nie wolno lekceważyć

Katar sienny czy przeziębienie

Katar sienny czy przeziębienie – jak je odróżnić i jak leczyć?

rzucenie palenia

Jak rzucenie palenia naprawdę wpływa na wagę?

7 mitów o alkoholu

Ból głowy – od miejsca do przyczyny

Zrób detoks mieszkania

Zrób detoks mieszkania i żyj bez toksyn

istockphoto.com

Dr n. farm. M. Stolarczyk: „uwaga na paracetamol!”. Nieodpowiednie stosowanie grozi zatruciem

Natalia Rogińska

„Matek-lekarek jest w Polsce tysiące. Z bobasem przy piersi czytają literaturę fachową, a prosto ze szpitala gnają do piaskownicy lepić baby z piachu” – mówi Natalia Rogińska, pediatra

istockphoto.com

Jesteś po porodzie? Postaw na rehabilitację połogową! Fizjoterapeutka wyjaśnia, dlaczego to takie ważne

Barszcz Sosnowskiego powoduje niebezpieczne oparzenia

Barszcz Sosnowskiego – jak wygląda i jak leczyć oparzenia nim spowodowane?

Zaskakujące choroby, które mogą ci się przytrafić na urlopie

5 sposobów na oszczędzanie wątroby latem