3 min.
„Nie bądź dla niej ciałem, bądź jej przeciwciałem”. Walentynkowa parodia reklamy szczepionek przeciw COVID-19 to mistrzostwo świata

„Nie bądź dla niej ciałem, bądź przeciwciałem”. Parodystyczna reklama szczepionek przeciw COVID-19 na walentynki z miejsca stała się wiralem / Youtube / Jimmy Kimmel Live
Najnowsze
24.02.2021
„Trzecia fala koronawirusa rozpędza się w Polsce”. W jednym z województw powrót do obostrzeń
24.02.2021
Pierwsze szczepionki w ramach projektu COVAX dotarły do Ghany. „To doniosła okazja” – podkreślają UNICEF i WHO
24.02.2021
Naukowcy stworzyli „sztuczną, inteligentną i w pełni zautomatyzowana trzustkę”. Świetna wiadomość dla cukrzyków
24.02.2021
„Zaszczep się przeciwko koronawirusowi na wakacjach”. Turystyka szczepionkowa coraz bardziej popularna
24.02.2021
Mama Chemik: bakterie, grzyby i wirusy kolonizują nasze gąbki w zastraszającym tempie, a my często nie jesteśmy tego nawet świadomi
Pierścionek zaręczynowy? W pandemicznych czasach to przeżytek. Najkrótsza droga do serca wiedzie dziś bowiem przez… strzykawkę. „Tego dnia podaruj jej tę jedna rzecz, na którą czekała: szczepionkę przeciwko COVID-19” – słyszymy w walentynkowym spocie, który w komiczny sposób zwraca uwagę na powolne tempo i „ekskluzywność” szczepień.
„Przez strzykawkę do serca”
Idealny walentynkowy prezent w czasie pandemii? Żadne tam kwiatki, czekoladki czy pierścionki. Jak się oświadczać, to tylko ze szczepionką Pfizera w dłoni. Taki przynajmniej jest koncept parodystycznej „reklamy” udostępnionej w programie Jimmy’ego Kimmela, która natychmiast stała się wiralem (zaledwie po kilkunastu godzinach od publikacji na Youtube miała blisko 2 mln wyświetleń).
Na ekranie widzimy zakochaną parę. Mężczyzna trzyma w ręku pudełeczko z – jakby się zdawało –pierścionkiem zaręczynowym. Nagle sprawy przybierają niespodziewany obrót – okazuje się bowiem, że w środku zamiast prawdziwego brylantu jest inny „brylancik” – fiolka z dawką szczepionki przeciw koronawirusowi. Bezcenna w pandemicznych czasach. Z offu dobiega głos:
„Don’t be her anybody, be the antibody” (w wolnym tłumaczeniu: nie bądź dla niej ciałem, bądź jej przeciwciałem). I dalej: „Because the quickest way to the heart is a syringe” (bo najkrótsza droga do jej serca wiedzie przez strzykawkę).
Parodystyczny spot kończy się uszczypliwą puentą, wskazującą na to, że porównanie szczepionek do diamentów wcale nie jest pozbawione sensu. Szczepionka wydaje się dziś bowiem równie ekskluzywnym (i dla wielu – równie nieosiągalnym) towarem co drogocenne kamienie.
„Availabale nowehere”, czyli: dostępna nigdzie – oto puenta całej historii.
You only have one shot at the perfect gift… #ValentinesDay pic.twitter.com/GocYXZMG0q
— Jimmy Kimmel Live (@JimmyKimmelLive) February 11, 2021
Szczepienia w USA – jak wygląda sytuacja?
Co najmniej jedną dawkę szczepionki na koronawirusa otrzymało do tej pory ponad 10 proc. amerykańskiej populacji. Niemal połowę podanych preparatów stanowią szczepionki Moderny, pozostałe pochodzą od firmy Pfizer.
Prezydent Joe Biden zapewnia, że oba koncerny dostarczą łącznie 600 milionów dawek, które mają posłużyć do wyszczepienia i zarazem uodpornienia 90 proc. mieszkańców USA. Kampania szczepień prowadzona w kraju jest krytykowana za brak należytego zorganizowania, co wiąże się z niezadowalającym tempem podawania preparatu.
Jak donoszą media, tamtejsi lekarze są regularnie zasypywani propozycjami od zamożnych Amerykanów o udostępnienie szczepionki w zamian za korzyści finansowe.
Poleć artykuł znajomym
Zobacz także
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.
Podoba Ci się ten artykuł?
Tak
Nie
Powiązane tematy:
Polecamy

24.02.2021
„Nie chcę, żeby było po mnie widać chorobę” – mówi Agata Młynarska, która zmaga się z chorobą Leśniowskiego-Crohna

23.02.2021
Magdalena Kowalska-Herdzik o „uśmiechniętej” depresji: Stłumione emocje muszą znaleźć ujście. Zazwyczaj szukają najsłabszego punktu w ciele człowieka

23.02.2021
„Uważałam, że z każdą matką miałby lepiej – szkoda, że trafił na mnie, bo jestem taka nieudana”. Depresja poporodowa oczami mam, które ją przeszły

23.02.2021