Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Indeks wartości odżywczych

Bor

Bor
Zdjęcie: shutterstock

Zapotrzebowanie dobowe: 3 mg

Rola: aktywacja hormonów, m.in. estrogenu; metabolizm wit. D, wapnia, magnezu, fosforu i fluoru – profilaktyka osteoporozy i chorób reumatycznych; stabilność błon komórkowych; prawidłowe funkcjonowanie układu trawienia.

Zwiększone zapotrzebowanie: okres okołomenopauzalny.

Objawy niedoboru: demineralizacja kości i zębów, rozwój próchnicy i osteoporozy; zaburzenia koncentracji; obniżenie poziomu testosteronu.

Skutki nadmiaru: nudności, wymioty, biegunki, wysypka, otępienie.

Źródła: owoce, zwłaszcza suszone, m.in. rodzynki, jabłka, gruszki; zielona warzywa liściaste, orzechy; pełne ziarna zbóż.

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane Kroki do zdrowia

Długość trwania: 1 tydzień

Polecane artykuły

Kobalt

Indeks wartości odżywczych

Chrom

Indeks wartości odżywczych

Fluor

Indeks wartości odżywczych

Cynk

Indeks wartości odżywczych

Karotenoidy

Indeks wartości odżywczych

Top w kategorii