Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Dlaczego warto trenować z pulsometrem?

Dlaczego warto trenować z pulsometrem?
Zdjęcie: shutterstock
Zależy ci na wynikach sportowych? A może po prostu trenujesz dla zdrowia i chcesz robić to w bezpieczny dla siebie sposób? Niezależnie od tego, jaka jest twoja motywacja do treningu, pomyśl o tym, by zacząć ćwiczyć z pulsometrem.

Po co ci pulsometr?

Trening z pulsometrem to metoda mierzenia tego, w jaki sposób organizm reaguje na dany rodzaj wysiłku fizycznego. Dzięki takim pomiarom jesteś w stanie budować swoją kondycję lub wytrzymałość mięśniową. Wszystko dlatego, że masz kontrolę nad pracą w odpowiednich strefach treningowych.

Pulsometr to także idealne narzędzie podczas obierania strategii w zawodach biegowych. Szacując wcześniej swoje tempo (czas, w jakim pokonujesz 1 km), możesz określić rozłożenie sił podczas każdego biegu. Z góry planujesz więc, z jakim tempem masz się poruszać, aby złamać swoją życiówkę lub kontrolować bieg, by za szybko się nie wypalić. Wolisz rower? W trakcie jazdy pulsometr informuje o wydajności, czyli mocy. Ten pomiar jednocześnie pozwala ci kontrolować własne postępy – zarówno te krótko-, jak i długofalowe. Taki pomiar pozwala także sprawdzić w jakiej strefie tętna pracujesz, dzięki czemu wiesz, na jakim poziomie plasuje się na przykład spalanie kalorii.

No i jeszcze jedno. Jedną z najważniejszych  opcji takiego zegarka jest możliwość magazynowania danych. W nowych zegarkach z pulsometrem każda aktywność zostaje zapisana i masz do niej wgląd, dzięki czemu możesz porównywać swoje czasy, rywalizować online z innymi osobami i analizować swoje treningi. W wielu przypadkach są one zsynchronizowane aplikacją z telefonie, dzięki czemu na co dzień masz dostęp do dzienniczka treningowego. Warto spróbować!

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Wkręceni w bieganie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Techniczne bieganie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Trendy biegowe – skarpety kompresyjne

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Co jeść przed zawodami?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał