Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowy konkret

Naprawiamy krzywe plecy!

Naprawiamy krzywe plecy!
Prosta metoda na krzywe plecy. Zdjęcie: shutterstock

Gwiazdy na czerwonym dywanie prezentują się świetnie nie tylko dzięki pięknym kreacjom, ale też nienagannym sylwetkom. Prawie każdy może taką wypracować! Wystarczą 2 proste ćwiczenia - zdradza dr Paul Drew, fizjoterapeuta amerykańskich gwiazd z 20-letnim stażem. Warunek? Systematyczność.

Trafiłam niedawno na fragmenty książki tego autora Red Carpet Posture, w której ekspert udziela wielu rad dotyczących prawidłowej sylwetki. Jego zdaniem każdy z nas przy odpowiedniej systematyczności jest w stanie wyglądać jak gwiazdy na czerwonym dywanie. Zacznijmy od podstawowej kwestii – prostych pleców. O nie w dzisiejszych czasach coraz trudniej. Stres, wielogodzinne siedzenie przy biurku, jazda samochodem i brak ruchu robią swoje. Drew zaleca, aby w ciągu dnia wykonywać systematycznie dwa proste ćwiczenia. Dzięki nim można naprawić szkody wyrządzone przez niewłaściwe siedzenie. Ćwiczenia są proste, nie zajmują dużo czasu, nie wymagają żadnych urządzeń, akcesoriów i specjalnego miejsca. Jak dla mnie rewelacja!

Ćwiczenie nr 1.  Wyciskanie pomarańczy

1.       Usiądź prosto na krześle, wyprostuj plecy, stopy płasko na podłodze, wciągnij brzuch i rozluźnij ramiona.

2.       Wyobraź sobie, że masz pomarańczę między łopatkami i chcesz ją wycisnąć, ściągając łopatki do tyłu i w dół. Przytrzymaj 10 sekund i powtórz 5 razy.

3.       Po wykonaniu ćwiczenia staraj się nadal utrzymać wyprostowaną sylwetkę.

4.       Ćwiczenie wykonuj co kilka godzin.

Ćwiczenie nr 2. Rozciąganie w kącie

1.     Stań w kącie pokoju twarzą skierowaną do rogu. Umieść obie ręce i przedramiona na ścianach tak, by łokcie były zgięte pod kątem 90 stopni. Opuść minimalnie ramiona.

2.      Ściągnij łopatki i przyciśnij przedramiona do ściany

3.      Zrób krok prawą nogą do przodu zwiększając rozciągnięcie, pozostań w tej pozycji. Złap 3-5 głębokich oddechów. Cofnij nogę do tyłu.

4.       To samo powtórz z lewą nogą.

5.       Wykonuj ćwiczenie maksymalnie 3 razy w ciągu dnia.

Proste, prawda?

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Stawiam na sztangi!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy