Przejdź do treści

Sposób na jesienną deprechę

Sposób na jesienną deprechę
Sposób na jesienną deprechę/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
doktor michał lipa przodem
Czy USG jest bezpieczne?
Meghan Markle jest w ciąży. Poinformował Pałac Kensington
Marta Frej dla Hello Zdrowie!
smutna kobieta
Czy kobiecy gniew może być zdrowy?
trójka niemowlaków na łóżku
Mama trojaczek zawiedziona swoim poporodowym brzuchem

Czy wam także coraz niższa temperatura i mniej słońca odbiera radość dnia codziennego? Ja mam tak co roku. Czy oznacza to, że mamy chodzić jak zombie i czekać w takim stanie do wiosny? Zdecydowanie nie!

Łapie was czasem jesienna deprecha? Mniej energii, mniej mocy, a jedyne na co macie ochotę po powrocie do domu to ciepły koc, herbata i ulubiony serial najlepiej w swoim własnym towarzystwie? Stop! Nie poddawajcie się temu rytuałowi. Nic dobrego z tego nie wyniknie. Jeśli nie ma słońca, trzeba szukać szcześcia gdzieś indziej. Gdzie? Na sali treningowej oczywiście!

Nie jest żadnym odkryciem, że aktywność fizyczna zwiększa wydzielanie serotoniny, która momentalnie poprawia humor i to znacznie skutecznij niż czekolada zjedzona ukradkiem pod kocem.

Nie chce wam się wychodzić z domu w taką pogodę? Wcale nie musicie. Jeśli czytacie ten tekst, z pewnością korzystacie z internetu, a ten zapewnia nieograniczone wręcz możliwości treningowe. Szukacie czegoś po polsku i na wysokim poziomie? Polecam m.in. aplikację Fitnoteq, w której z pewnością znajdziecie wszystko, czego potrzeba do i bycia fit. Z raportu firmy Deloitte wynika, że 37% osób uprawiających fitness ćwiczy w domu, a 9% w klubach fitness. Zatem wszystko przed wami! Wykorzystajcie tablet, telefon lub telewizor do ćwiczeń i zamiast serialu załączcie porządny trening. A do wyboru macie mnóstwo opcji, bo Fitnoteq to cała biblioteka fitness – 43 kursy, 220 pełnych treningów oraz 23 trenerów. Treningi są przygotowane w pełni kompleksowo i prowadzone przez profesjonalistów (również przeze mnie), nagrane w najwyższej jakości HD. Na co możecie liczyć? Na treningi wzmacniające, rozciągające, cardio, dla trenujących bieganie, planujących narty i wiele innych. I to wszystko macie w domu pod ręką!

Jeśli pogoda was nie przeraża, wyjdzcie pobiegać. Według badań 11 stopni Celsjusza to optymalna temperatura do biegania. Ogranizm doskonale się w niej odnajduje, nawet jeśli wy nie jesteście jeszcze do końca przekonani.

Kiedy wszystkie drogi prowadzą do łóżka, istnieje jeszcze jedno niebezpieczeństwo – towarzyszące temu niezdrowe uczty. Ciasteczka, lody, nutella? Znacie temat? Przyjemny – ale jak wiadomo na krótką metę. Jeśli teraz sobie pofolgujecie, za parę miesięcy znów będzie martwić się projektem plaża. Zamiast chipsów, sięgajcie częściej po ryby. Wiadomo, że nie smakują tak samo dobrze jak muffinek, ale według Europejskiej Rady Informacji o Żywności, składniki tłuszczu rybiego obniżają podatność na depresję i poprawiają nastrój. Co więcej? Koniecznie buraki, orzechy włoskie czy olej kokosowy. Pobawcie się w zielone – dodajcie na talerz bogate w kwas foliowy brokuły czy szpinak. Poza tym, jeśli chcecie mojej rady, to dobry czas na rozsądną dietę Low Carb – więcej tłuszczu, mniej węglowodanów. Sprawdzcie temat!

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Kiedy sport osłabia odporność?

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień