Przejdź do treści

To tak, jakbyś postanowiła biegać i z niewygodnych butów przerzuciła się na lekkie adidasy. Poznaj Głębokie Skupienie Wimin

Wimin Głębokie Skupienie / arch. prywatne
Wimin Głębokie Skupienie / arch. prywatne
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Czy w trakcie pobytu w szpitalu trzeba mieć swoje leki, które przyjmujemy na co dzień? Wyjaśnia prawniczka Patrycja Pieszczek-Bober
„W całym szpitalu nie było ani jednej 'państwowej’ wkładki czy tamponu”. Siostra Bożenna gorzko o ubóstwie menstruacyjnym
Może nas czekać przełom w leczeniu cukrzycy i otyłości. Badania nowego leku są bardzo obiecujące
Transpłciowy mężczyzna w ciąży w reklamie Calvina Kleina. Marka usuwa nienawistne komentarze
„Uważaj na zgorzknienie organizmu!” – ostrzega dietetyk dr Damian Parol i podpowiada, jak do niego nie doprowadzić

Otwierasz skrzynkę mailową, komunikator służbowy, kalendarz. Na dzisiejszą check-listę trafiają kolejne zadania. Zabierasz się do pracy. Zanim jednak zdążysz skupić myśli, przerwie ci dźwięk telefonu. To drobiazg do załatwienia od ręki, więc rzucasz rozpoczęte zadanie. Gdy „drobiazg” znika, nie pamiętasz już, jakie zadanie miałaś wykonać. Zerkasz na listę, jest na niej kilkanaście spraw. Choć pracujesz od pół godziny, niczego nie możesz „odhaczyć”. Narasta irytacja, zaczynasz się spieszyć, myśli uciekają do spraw, które czekają na swoją kolej. I znów słyszysz ten dźwięk… Dzień jak co dzień. Znasz to? Bo ja aż za dobrze.

Wiele razy zastanawiałam się, co powinnam zmienić, ulepszyć w sobie, by nie wpadać codziennie w wir galopujących myśli i chaotycznego działania, co zawsze kończyło się wielką frustracją i zmęczeniem. Wiele razy wydawało mi się, że znalazłam sposób, a potem brakowały siły do realizacji. Jednak w końcu się udało.

Po pierwsze, wyeliminuj „przeszkadzacze”

Z jednej strony to oczywiste, z drugiej, jeśli pracujesz z dzieckiem w domu, to niemal niemożliwe. Nie oznacza to jednak, że twoja koncentracja i efektywność skazane są na porażkę. Dzieci potrzebują uwagi i opieki, a robota sama się nie zrobi, zatem ogranicz się do tych dwóch zadań.

Wycisz telefon, a pocztę czy wiadomości na komunikatorze odbieraj tylko w określonych godzinach. Nie dokładaj sobie NICZEGO. Obiad możesz zamówić, a sprzątanie zignorować. Ta drobna korekta w sposobie działania naprawdę wiele zmienia. Wkrótce zauważysz, że znacznie częściej twoją uwagę rozpraszał nie okrzyk „mamoooo”, ale „ding-ding” twojego telefonu. Serio.

Po drugie, zrób plan

Ale mądry plan. Taki, który zakłada, że masz potrzebę odpoczynku, że multitasking to bzdura i że życie lubi płatać figle, więc warto i to wpisać w kalendarz. Plan, który wypełnia 70 proc. czasu, będzie optymalny – maleje ryzyko, że nie zrobisz wszystkiego i jest spora szansa, że nie będziesz musiała się spieszyć.

Wiem, co myślisz. „Planowanie na 70 proc.?! To niemożliwe, skoro ledwie wyrabiam się z planem minimum!”. Otóż, to możliwe. Z dwóch powodów. Po pierwsze – gdy wyeliminujesz przeszkadzacze, wszystko pójdzie sprawniej. Po drugie – plan minimum to pojęcie bardzo względne. Każdy we własnym zakresie musi je doprecyzować. Z doświadczenia wiem, że to, co wydaje nam się, że musimy zrobić, często okazuje się albo całkowicie zbędne, albo nadprogramowe.

Warto uświadomić sobie, co naprawdę musimy zrobić i właśnie na to położyć nacisk. Jeśli poza tym, uda ci się odkurzyć – brawo! A potem jeszcze wyjść na spacer? Jesteś królową planowania.

Uważność czy wielozadaniowość

Po trzecie, sięgnij po wsparcie, czyli Wimin Głębokie Skupienie

Wiem, że to wszystko brzmi jakby zmiany w systemie planowania i działania były najprostszą rzeczą świata. I wiem jednocześnie, że to jedne z najtrudniejszych zmian.

Doskonale znam to uczucie, gdy po całym dniu pracy (niby nic, takie tam 8 godzin przed komputerem), wychodzisz do sklepu, by kupić coś na obiad i patrząc na marketowe półki, czujesz wielką pustkę w głowie. Czujesz się niezdolna do zrobienia prostych zakupów, by móc przygotować zwykły obiad.

Albo gdy chcesz spędzić czas z dzieckiem, ale zupełnie nie możesz się skupić na tym, co do ciebie mówi. Masz ochotę poczytać przed snem, ale zanim zrozumiesz sens jednego zdania, wracasz do niego trzy razy…

Dużo czasu mi zajęło zrozumienie, że to nie jest tak, że jestem nieodporna i nieefektywna. Że to normalne – być przebodźcowanym i zmęczonym. I że nie wszystko zależy od tego, jak bardzo jesteśmy zmotywowani i zorganizowani.

Kiedy dałam sobie to wsparcie w postaci słynnego „mam prawo być zmęczona”, przestałam w tym zmęczeniu tonąć i zaczęłam dostrzegać różne sposoby, jak sobie mądrze pomóc. W końcu mózg to czysta biologia.

Wimin Głębokie Skupienie – działanie

Przyznaję, kiedyś piłam kawę o 19, żeby „dojechać” do północy i odhaczyć jak najwięcej z zawsze za długiej check-listy. Dziś wydaje mi się to wręcz przemocowe. Kiedy się nie wyrabiasz, jesteś rozkojarzona, a przez to sfrustrowana, rozwiązaniem nie jest robienie jeszcze więcej i jeszcze dłużej. Rozwiązaniem jest sprawienie, że w godzinach aktywności będziesz bardziej efektywna. W tym mogą pomóc (poza dobrym planem i brakiem przeszkadzaczy), dobre suplementy.

To, jakie możliwości ma nasz mózg, zależy od wielu czynników, ale jednym z najważniejszych jest dieta. Jednym z wrogów trzeźwego myślenia i wewnętrznego opanowania jest stres. Aby trzymać jego skutki na wodzy, przydaje się m.in. cynk czy witamina E. Ta druga chroni komórki przed stresem oksydacyjnym, ale też opóźnia procesy starzenia komórek, również mózgowych. Pełni też ważną funkcję dla układu odpornościowego.

A jeśli witamina E i cynk stanowią uzupełnienie działania roślinnego ekstraktu z szałwii lekarskiej i olejku eterycznego z szałwii lawendolistnej, szanse na efektywny umysł rosną jeszcze bardziej. Połączenie wspomnianego ekstraktu z olejkiem nosi nazwę Cognivia®. To innowacyjny, opatentowany i nagradzany duet w kategorii „wspieranie pracy mózgu”. Cognivia® w naturalny sposób wpływa na poprawę funkcji poznawczych, wspiera procesy myślowe i pamięciowe oraz ułatwia koncentrację.

W średnim wieku, czyli jakim?

Głębokie skupienie, głębokie odczuwanie

Każdy zna to uczucie – robisz coś i po jakimś czasie orientujesz się, że idzie ci świetnie, świat wokół przestał istnieć. Że jesteś w tym całą sobą. Nie tylko w pracy, ale w ogóle: gdy spacerujesz po lesie, ćwiczysz jogę, bawisz się z dzieckiem, zaczytasz się i nie dbasz o to, ile czasu minęło. To jest to cenne „tu i teraz”.

Głębokie skupienie Wimin to nie jest suplement, który pomoże ci szybciej zasuwać. Nie jest to też sztuczne wspomaganie twoich zasobów energetycznych, które tak naprawdę bierzesz na kredyt (na wysoki procent…). To naturalna pomoc, by to, co robisz, przychodziło łatwiej i dawało więcej satysfakcji. Cokolwiek robisz.

Czy łykanie suplementów przegoni chaos z twojego życia? Na pewno nie, ale ułatwi walkę z nim. To jest tak, jakbyście postanowiły biegać, i zamiast robić to w niewygodnych butach, zaczęły wkładać lekkie adidasy. Chyba nie muszę nic więcej dodawać?

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak zadbać o cipkę na wyjeździe? 4 produkty, które koniecznie powinnaś spakować do walizki

Jak zadbać o cipkę na wyjeździe? 4 produkty, które koniecznie powinnaś spakować do walizki

7 sytuacji, w których warto odmówić seksu

Alicja Binkowska

Alicja Binkowska: „Rezygnowanie z psychoterapii na rzecz przyjmowania olejków CBD to bardzo niepokojący kierunek”

Kobieta i mężczyzna

7 komplementów, które warto mówić sobie w łóżku

Moda na kawę z grzybami ma sens? Sprawdziłyśmy, czy grzyby funkcjonalne to dobry sposób na lepsze zdrowie i nastrój

Kozłek lekarski – na bezsenność, stany lękowe i PMS. Właściwości, dawkowanie i uprawa

Jak długo trzeba brać suplementy, żeby zauważyć rezultaty?

Noś, wrzuć do pojemnika, zalej zimną wodą i zapierz. Użytkowanie majtek menstruacyjnych wcale nie jest trudne!

Postbiotyki - czym są? / pexels

Postbiotyki. O tym, czym są, gdzie je znajdziemy i czy warto się nimi zainteresować, mówi Ewa Kowalska

Witamina D - kiedy ją przyjmować? / pexels

Łykasz witaminę D? Wyjaśniamy, o jakiej porze dnia najlepiej ją przyjmować

zdrowe jedzenie

Naturalne odkwaszanie organizmu – czy ma sens? Jak to zrobić?

Spermidyna w jabłkach / istock

Spermidyna pomoże ci zachować długowieczność. Czym jest substancja, o której wszyscy mówią?

Rola selenu w chorobie Hashimoto

Kobieta i mężczyzna całują się

Jak zmienia się seks po 50-tce? Poznaj 5 sposobów, żeby nadal mieć frajdę w łóżku

Czy podczas okresu można…? Ginekolog Łukasz Stelmaszczyk odpowiada na najczęściej wpisywane w Google’u pytania

Na serce, na potencję, na depresję i dobrą pamięć. Żeń-szeń panaceum na wszystko?

„Mamy do wykonania pracę ze złością i wstydem. Dotyczy to nie tylko cipki, ale też tego, jak się czujemy z naszymi pośladkami” – mówi Agata Loewe

7 suplementów stworzonych z myślą o kobietach

Suplementy dla kobiet – sprawdź, czy twój organizm ich nie potrzebuje

niedobory w organizmie

Męczy cię sezonowe osłabienie? Lekarka radzi, jakie badania zrobić, by sprawdzić niedobory w organizmie

Suplementacja biotyną / pexels

Suplementujesz się biotyną? Uważaj! Może fałszować wyniki badań diagnostycznych

W wiosnę z nową energią! / pexels

4 rzeczy, które możesz zrobić przed wiosną, by wkroczyć w nią z nową energią

Laktoferyna

Laktoferyna – działanie, zastosowanie i przeciwwskazania

W ciąży mózg kobiety się… kurczy. Poznaj 5 zaskakujących faktów dotyczących kobiecego ciała

Kobieta leży na łóżku

Zdarzyło ci się płakać po seksie? Nie jesteś jedyna. Skąd to się bierze? Wyjaśnia ekspert

Najpopularniejsze

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Kobieta

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

MCH – co to, podwyższone i poniżej normy. MCH w morfologii

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

MCV – morfologia, wyniki, norma. MCV podwyższone i za niskie

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

kobieta z problemami skórnymi

Wybroczyny (petocje) – co to jest, dlaczego powstają i jak sobie z nimi poradzić?

Wysoki cholesterol - jakie są przyczyny i objawy? Sposoby na wysoki cholesterol

Wysoki cholesterol – jakie są przyczyny i objawy? Jak go obniżyć?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

laboratorium

D-dimery – co to jest? Jak obniżyć zbyt wysoki poziom?

ucho kobiety

Domowe sposoby na zatkane ucho. Jak odetkać ucho zatkane: woskowiną, katarem, wodą?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

insulinooporność

Dieta w insulinooporności

Kobieta leżąca w łóżku

9 możliwych przyczyn krwawienia po seksie

×