Przejdź do treści

10 sposobów, które pozwolą ci obniżyć poziom stresu

10 sposobów, które pozwolą ci obniżyć poziom stresu /fot.Pexels, Olia Danilevich
10 sposobów, które pozwolą ci obniżyć poziom stresu /fot.Pexels, Olia Danilevich
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Chcesz poprawić jakość swojego snu? Oto najbardziej skuteczne metody!
Tabletki dla osób po zawale wycofane z obrotu. Wykryto w nich wadę jakościową
Tabletki dla osób z nadciśnieniem wycofane z obrotu. Wykryto w nich wadę jakościową
Izrael. Niezaszczepieni nauczyciele mogą zostać pozbawieni pensji i pracy
Niezaszczepieni nauczyciele mogą zostać pozbawieni pensji i pracy. Nowe ostre restrykcje w Izraelu
Szczepienie
Ruszyła rejestracja na szczepienia trzecią dawką. Skierowania będą wystawiane automatycznie
Lady Pasztet o problemie nietrzymania moczu w ciąży
Lady Pasztet: Za 10 czy 15 lat okaże się, że ten niby bagatelizowany problem trzeba leczyć szpitalnie

Stres dominuje twoje myśli i utrudnia życie? Spokojnie! Jest wiele domowych metod, by sobie pomóc. Sprzyja nam także odpowiednio dobrana suplementacja, która ułatwia osiągnięcie równowagi. Poznaj sposoby na stres i wyjątkową mieszankę adaptogenów połączonych w kapsułkach From Plants Less Stress.

„Obyś żył w ciekawych czasach” – to przypisywane Chińczykom starożytne przekleństwo jak ulał pasuje do covidowej rzeczywistości. Stres, którego niemało było w naszym życiu przed pandemią, teraz silniej daje o sobie znać. Coraz więcej mówi się o stresie pandemicznym, występującym u osób, które nie zachorowały na koronawirusa, ale bardzo się stresują, że mogą się zarazić. Powszechne są u nich silne bóle głowy, problemy ze snem, wypadanie włosów, rozstrój żołądka, choroby autoimmunologiczne. Badania przeprowadzone w USA i kilku ośrodkach w Europie wykazały również, że przedłużające się stany izolacji i lockdownu powodują wzrost wskaźnika depresji, lęku i myśli samobójczych.

Stres – nasz wróg czy sprzymierzeniec?

Stres sam w sobie nie jest zły. Pomaga nam przetrwać sytuację kryzysową i odpowiednio zareagować na nieoczekiwane wydarzenia. Pod jego wpływem wydzielają się adrenalina, kortyzol i tyroksyna, które dają nam nadludzką niekiedy siłę, wyostrzają zmysły i przyspieszają przemianę materii. Tak przygotowany organizm sprawnie radzi sobie z ekstremalnymi sytuacjami. Stan podwyższonej gotowości nie może jednak trwać zbyt długo. Pojawiają się problemy z sercem, bolesne napięcia mięśni, alergie, problemy trawienne, a nawet zmiany w hipokampie, części mózgu, która odpowiada za uczenie się i pamięć.

Zabrzmiało bardzo poważnie, ale dobra wiadomość jest taka, że stany te są odwracalne, jeśli tylko zmodyfikujemy swój styl życia i wprowadzimy dobrze dobraną suplementację, która poprawi odporność na stres i wewnętrzną równowagę, np. From Plants Less Stress – wieloskładnikowy, roślinny preparat korzystający z roślinnej mocy adaptogenów i witamin z grupy B.

 

Stres daje Ci się we znaki? Wypróbuj From Plants Less Stress. Kupisz go w sklepie Hello Zdrowie!

BESTSELLER
Zdrowie umysłu, from Plants
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
90,00 zł

10 sprawdzonych sposobów na stres w pandemii

Najlepiej zacząć od niewielkich zmian, bo życiowe rewolucje nie są skuteczną metodą dla każdego. Kiedy krok po kroku będziemy modyfikować nasze codzienne przyzwyczajenia, z pewnością zobaczymy efekty.

  1. Więcej ruchu

Nawet kilka minut codziennej aktywności przy otwartym szeroko oknie czy na balkonie pozwala odwrócić uwagę mózgu od przykrych myśli. Kiedy się ruszamy, do krwioobiegu uwalniane są endorfiny, które poprawiają nastrój i relaksują umysł. Choć siłownie w pomieszczeniach nadal są zamknięte, można jednak korzystać z tych na powietrzu, nikt nie zakazał też jazdy rowerem, biegania, spacerów czy marszobiegów po parku.

  1. Ćwiczenia relaksacyjne

To nie tylko niezbyt forsowne i nieobciążające stawów ćwiczenia rozciągające, ale także zajęcia oparte na wszystkich naszych zmysłach: aromaterapia, muzykoterapia, chromoterapia i sensoryka. Wszystkie pomagają rozluźnić nadmiernie napięte mięśnie i uspokoić natłok niepokojących myśli.

  1. Dieta

Zestresowany mózg potrzebuje zwiększonych dawek magnezu i witamin z grupy B, szczególnie B5 i B12, bo wzmacniają one układ nerwowy. Dodajmy do diety bogate w magnez kasze, jajka, zielone warzywa, zamieńmy chleb na pełnoziarnisty. Większych dawek witaminy C dostarczy natka pietruszki, a cynku – wątróbka, ryby, otręby pszenne i nasiona.

  1. Więcej seksu

Seks zaspokaja naszą potrzebę bliskości i bezpieczeństwa, a endorfiny obniżają poziom stresu. Podnosi więc poziom naszego zadowolenia z życia i nieco oddala myśli o niewesołej, pandemicznej codzienności.

  1. Głęboki oddech

Spokojny, pogłębiony oddech to sygnał dla mózgu, że nie dzieje się nic złego i nie trzeba być gotowym do walki. To najważniejsza wiadomość dla stale zestresowanych. Dlatego świadome sterowanie oddechem pomaga redukować stres.

  1. Medytacja

Zarówno medytacja, jak wszelkie techniki mindfulness czy tai chi poprawiają humor i, co w przypadku przewlekłego stresu bardzo ważne, cofają zmiany, które spowodowało nieustanne napięcie.

Jak w naturalny sposób uspokoić zszargane nerwy? Sprawdziłem to stosując Less Stress From Plants/fot. archiwum prywatne Wojciecha Gojke
  1. Zwierzak w domu

Większość badan nad stresem wskazuje na dobroczynny wpływ zwierząt na nasz wewnętrzny spokój. Kontakt ze zwierzętami, szczególnie z psami, obniża poziom kortyzolu i ciśnienie krwi, redukuje napięcie i uspokaja nerwy.

  1. Porządki

Jak dowodzą badania, kiedy żyjemy w bałaganie, podnosi się poziom kortyzolu, który potęguje stres i niepokój. Udowodniono też, że energiczne sprzątanie działa na nas rozluźniająco.

  1. Adaptogeny

Natura nie wymyśliła nic lepszego – adaptogeny to rośliny stworzone do życia w wyjątkowo ekstremalnych i niesprzyjających warunkach. Antystresowe działanie ma np. rhodiola, wyciąg z różeńca górskiego, który zwiększa odporność na stres i łagodzi niepokój. W suplemencie Less Stress From Plants jego działanie wzmocnione jest witaminami B5 i B12, a także maralem, eleuterokokiem i jiaogulanem, trzema innymi adaptogenami, które poprawiają koncentrację i odporność organizmu na nerwowe sytuacje, a także zmniejszają poziom odczuwanego stresu. Już po miesiącu stosowania suplementu zaczynamy odczuwać większy spokój, wyższy poziom energii i poprawę humoru.

  1. Bądź offline

Choć w wielu przypadkach odłączenie wywołuje w nas jeszcze większy niepokój, warto starać się wprowadzać cyfrowe przerwy w swoje życie. Zaczynając od krótkich chwil, po pewnym czasie zauważymy, że nasz mózg potraktuje te chwile jak stan odpoczynku i rozluźnienia. To także zmniejsza stres.

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta siedzi na łóżku i płacze

Dlaczego płacz jest dobry? „Zwalcza bakterie, polepsza wzrok i oczyszcza organizm” – wyjaśnia psycholożka Paulina Koszut

Szczepienie dzieci na COVID-19 / gettyimages

Gdyby nie szczepienia, wszystkie dzieci miałyby COVID-19. Tak uważa naczelny lekarz Wielkiej Brytanii

Na grypę zaszczepimy się w aptece? Tak zakłada nowy pomysł Ministerstwa Zdrowia

Na grypę zaszczepimy się w aptece? Tak zakłada nowy pomysł Ministerstwa Zdrowia

Dobre nawyki dla psychiki – wprowadź je, a zmniejszysz negatywny wpływ stresu na organizm

Szczepionka

Trzecia dawka szczepionki na COVID-19 w Polsce dla kolejnych grup. Kto będzie mógł ją otrzymać?

Marta Bąkowska: Dziecko też potrafi reagować psychosomatycznie. Musi czuć się bezpiecznie [WIDEO]

Marta Bąkowska: Dziecko też potrafi reagować psychosomatycznie. Musi czuć się bezpiecznie [WIDEO]

Ulica

W USA więcej ofiar śmiertelnych COVID-19 niż w czasie pandemii hiszpanki

SUPLEMENTY: FAKTY I MITY. Czy witaminy i minerały faktycznie wchłaniają się gorzej z suplementów niż z warzyw i owoców?

SUPLEMENTY: FAKTY I MITY. Czy witaminy i minerały faktycznie wchłaniają się gorzej z suplementów niż z warzyw i owoców?

4-latek ofiarą chińskiej polityki „zero tolerancji”. "Aż serce się ściska”

4-latek ofiarą chińskiej polityki „zero tolerancji”. „Mam oczy mokre od łez”

Za zakażenie koronawirusem nawet na 10 lat do więzienia? Takie zmiany proponuje Ministerstwo Sprawiedliwości

Za zakażenie koronawirusem nawet na 10 lat do więzienia? Takie zmiany proponuje Ministerstwo Sprawiedliwości

stres trening

Sposoby na stres. Oto 6 skutecznych sposobów, które ukoją twoje nerwy

Kobieta przy laptopie

Nocne światło psuje nam zdrowie. Dlaczego potrzebujemy ciemności?

„Tysiąc zakażeń, to nie jest kwestia końca września, tylko już przyszłego tygodnia”. Minister zdrowia o czwartej fali pandemii

Kobieta z endometriozą / rawpixel

Czy kobiety chorujące na endometriozę są w grupie większego ryzyka zakażenia koronawirusem? Wyjaśnia dr Dawid Serafin, ginekolog

Pstrykanie długopisem, kręcenie włosami, obgryzanie paznokci... Jak pozbyć się tych nawyków? Podpowiada Magdalena Komsta

Skubanie skórek, obgryzanie paznokci, strzelanie palcami? To mogą być stimy. Psycholożka podpowiada, jak się ich pozbyć

Przez pandemię psychika dzieci jest w tragicznym stanie. Odpowiedź rządu? Infolinia prowadzona przez księdza egzorcystę

Przez pandemię psychika dzieci jest w tragicznym stanie. Odpowiedź rządu? Infolinia prowadzona przez księdza egzorcystę

Kobieta

Nawet 70 proc. Polaków ma przeciwciała koronawirusa – wynika z badań Państwowego Zakładu Higieny

Nicki Minaj

Nicki Minaj nie pojawiła się na MET Gali, bo obawiała się przyjęcia szczepionki na COVID-10. Czy słusznie?

Jak brak snu wpływa na poziom TSH i hormonów tarczycy? Wyjaśnia Emilia Cesarek

Jak brak snu wpływa na poziom TSH i hormonów tarczycy? Wyjaśnia Emilia Cesarek

Uczennica

Szczepienia w szkołach okazały się porażką? Chętnych jest jak na lekarstwo: „Zero, jeden, kilku”

Na tę chwilę powszechne szczepienia trzecią dawką przeciw COVID-19 nie mają sensu – podkreślają naukowcy

Olejek oregano – pochodzenie, właściwości, zastosowanie

Kobieta na rowerze

WHO wzywa bogate kraje do wstrzymania się od podawania trzeciej dawki szczepionki na COVID-19

Pacjent w szpitalu

Odwiedziny w szpitalach w czasie pandemii COVID-19. Rekomendacje Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

MCH – co to, podwyższone i poniżej normy. MCH w morfologii

Torbiel - twarz kobiety z widocznymi krostkami

Torbiel – czym jest, gdzie występuje i czy jest groźna dla zdrowia?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Badanie krwi AST - co to jest i jak interpretować wyniki?

Badanie krwi AST – co to jest i jak interpretować wyniki?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

para w łóżku

Fellatio, czyli oswajanie penisa. 7 najważniejszych zasad!

ucho kobiety

Domowe sposoby na zatkane ucho. Jak odetkać ucho zatkane: woskowiną, katarem, wodą?

kobieta z problemami skórnymi

Wybroczyny (petocje) – co to jest, dlaczego powstają i jak sobie z nimi poradzić?

przeziębiona kobieta

Żółty katar – objaw infekcji, którą trzeba leczyć. Jak pomóc dziecku a jak dorosłemu?

×