Suplementy i witaminy

Od witaminy A po Żelazo – w naszych organizmach żyje cały alfabet makroskładników i mikroelementów, które współgrają ze sobą w niezwykle skomplikowanej, ale harmonijnej symfonii. Czy wiesz, czym objawiają się niedobory witaminy K? Jakiego mikroelementu potrzebujesz w zależności od tego, czy bliżej Ci do 20, 40 czy 60 urodzin? Które orzechy wprowadzić do codziennego menu, żeby uzupełnić poziom cynku, a kiedy pomóc sobie kapsułkami (i które wybrać)? Hello Zdrowie ma dla Ciebie elementarz do abecadła witamin i suplementów.

Najnowsze

Probiotyki w ciąży / istock

Probiotyki w ciąży. Brać czy nie? Dietetyczka kliniczna odpowiada

Witamina D - jak przyjmować i czego unikać?

Witamina D – jak przyjmować i czego unikać?

Selen a choroba Hashimoto. Dlaczego warto suplementować ten pierwiastek? Tłumaczy farmaceutka

Ashwagandha to roślina, której właściwości znane są od lat

Ashwagandha – adaptogen pomocny w łagodzeniu PMS

witamina k, Produkty zawierające witaminę K

Witamina K – jej właściwości i rola w organizmie. Czym grozi niedobór?

Tabletki

Probiotyki. Najważniejsze zasady w wyborze, przyjmowaniu i przechowywaniu. Tłumaczy farmaceutka

Dwie tabletki wyłożone na dłoni/ Pexels

Czy trzeba suplementować kwas foliowy przy antykoncepcji hormonalnej? Wyjaśnia farmaceutka

Aminokwasy egzogenne i endogenne - Czym są i jaką rolę pełnią?

Aminokwasy egzogenne i endogenne – czym są i jaką rolę pełnią?

Tokoferol (alfa, gamma) i ich zastosowanie

Tokoferol (alfa, gamma) i ich zastosowanie

Krokosz barwierski, jego właściwości i zastosowanie w medycynie

Krokosz barwierski, jego właściwości i zastosowanie w medycynie

Kanapki z awokado - źródło magnezu

5 naturalnych źródeł magnezu. Sprawdź, gdzie go znajdziesz najwięcej

Co zrobić ze skorupkami jajek po Wielkanocy? Podpowiadamy, jak je możesz wykorzystać

Co zrobić ze skorupkami jajek po Wielkanocy? Podpowiadamy, jak je możesz wykorzystać

Niektóre witaminy łatwiej przedawkować

Niektóre witaminy łatwiej przedawkować. Które?

Białko źródłem zdrowia? Nie zawsze! Tak samo jak w przypadku tłuszczów, są dobre i złe źródła białka

Białko źródłem zdrowia? Nie zawsze! Tak samo jak w przypadku tłuszczów, są dobre i złe źródła białka

Jajka są zdrowe! Warto to sobie przypomnieć przed Wielkanocą

Jajka są zdrowe! Warto to sobie przypomnieć przed Wielkanocą

Kwercetyna - ważny składnik diety

Kwercetyna – ważny składnik diety

Pektyny w diecie i medycynie

Pektyny w diecie i medycynie

Borówka brusznica - sposób na zdrowe przetwory i nie tylko

Borówka brusznica – sposób na zdrowe przetwory i nie tylko

Dziewczyny z WIMIN wspierają zdrowie kobiet podczas #zostańwdomu

Kobieta stoi przy oknie, na ramionach ma nałożoną kurtkę jeansową

Furagina i witamina C na zapalenie dróg moczowych to dobre połączenie? Wyjaśnia farmaceutka

Napoje i leki, których nie powinno się łączyć oraz takie, które warto

Napoje i leki, których nie powinno się łączyć oraz takie, które warto. Sprawdź, czy nie popełniasz błędu!

jajka ugotowane

Witamina D w czasach zarazy. Jak uzupełnić jej poziom podczas kwarantanny?

Palma sabałowa i właściwości dla kobiet / freepik

Palma sabałowa coraz bardziej popularna. Czym jest, na co pomaga i gdzie ją możemy znaleźć?

kwasy omega

Omega-3 to kwasy do zadań specjalnych. Dlaczego nie może zabraknąć ich w twojej diecie?

Kobieta bierze leki

Jak prawidłowo brać witaminy? Z posiłkiem czy po? Których ze sobą nie łączyć? Tłumaczy farmaceutka

krewetki żródłem cynku

Cynk – rola, zapotrzebowanie, skutki niedoboru i nadmiaru, źródła

ręka i liść

Regeneracja stawów. Jak to się robi? Co najlepiej jeść?

dziewczyny pijące herbatę w kuchni

Skrzyp polny – właściwości i zastosowania

relaksująca się młoda kobieta

9 witamin i minerałów, które pomogą ci lepiej spać

Kobieta zmeczona po biegu, chwilę odpoczywa

Niedobór sodu w organizmie – czy jest groźny? Na jakie objawy warto zwrócić uwagę? Wyjaśnia lekarka

Korzeń arktyczny

Korzeń arktyczny – właściwości i przeciwwskazania

Homeopatia / istock

Homeopatia – czy rzeczywiście działa? Co mówi ekspert?

Omega-3 a omega-6 – proporcje się liczą!

Anna Kalczyńska

Anna Kalczyńska zdradza swoje sposoby na odporność dzieci. Sprawdź, które z nich możesz wprowadzić w życie

Spermidyna w jabłkach / istock

Spermidyna pomoże ci zachować długowieczność. Czym jest substancja, o której wszyscy mówią?

Krople do nosa

GIS wycofał popularne krople do nosa. Powodem była wada jakościowa

Ania Starmach / Purella

Ania Starmach o superfoods: Kraj pochodzenia jest gwarancją jakości. Jeśli produkty nie posiadają informacji o pochodzeniu surowca to znaczy, że są z Chin, a takich powinniśmy się wystrzegać

5 prozdrowotnych ekstraktów roślinnych, które powinna znać każda kobieta

5 prozdrowotnych ekstraktów roślinnych, które powinna znać każda kobieta

GIF wycofuje z obrotu lek na raka. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności

Suplementacja / istockphoto

Łykasz witaminy z grupy B? Uważaj na niespodzianki podczas kuracji

kobieta

Witaminy i minerały obowiązkowe dla kobiet. Sprawdź, czego potrzebuje twój organizm

olej

Oleje roślinne – tłusto nie znaczy niezdrowo

Witamina B12 / istock

Witamina B12. Kto jest narażony na jej niedobór? Farmaceutka wyjaśnia

„Dzieci wegańskie czy wegetariańskie rodzą się z prawidłową masą ciała, zdrowe i rozwijają się prawidłowo. To, że brak mięsa w diecie ciężarnej szkodzi dziecku, to mit” – mówi dietetyczka Iwona Kibil

ryby

Pewnie dużo o nich słyszałaś, pewnie (słusznie) kojarzą ci się z rybami. Ale czy wiesz, po co nam kwasy omega-3?

pizza

6 produktów najgorszych dla mózgu

Kobieta patrzy na słońce. Ma zamknięte oczy i ręce na głowie

Witamina D – czy i kiedy można ją przedawkować? Jaka jej ilość jest bezpieczna? Tłumaczy farmaceutka

7 najlepszych źródeł beta-karotenu. I wcale nie chodzi o marchewkę