Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Dotleń się przed pracą

Dotleń się przed pracą
Codziennie wysiadaj przystanek wcześniej lub parkuj kilka ulic od miejsca pracy. 15-minutowy poranny spacer sprawi, że ten dzień będzie lepszy!

O zaletach codziennego spaceru raczej nikogo przekonywać nie trzeba. Pomaga zapobiegać cukrzycy, wspomaga układ odpornościowy, pozwala rozruszać mięśnie, odstresowuje. A poranny spacer tuż przed pełnym wyzwań dniem w pracy jest po prostu nie do przecenienia. Wystarczy wstać chwilę wcześniej, samochód zaparkować kilka ulic dalej niż zwykle albo wysiąść z metra czy tramwaju dwa przystanki lub stację wcześniej. Po co? By zyskać 15 cennych minut spokoju, relaksu, wyciszenia. 15 minut dla siebie. Tak niewiele wystarczy, by dzień zaczął się dużo lepiej. Zobaczysz, że wkrótce potrzeba przejścia się, tak po prostu, o poranku, wejdzie ci w krew. Zanim się obejrzysz, stanie się twoim kolejnym zdrowym rytuałem, i to prawie bez wysiłku. Połóż się dziś więc pół godziny wcześniej, bo jutro zaczynamy!

  • Krok 1. Wstań wcześniej, nie spiesz się

    Ruszamy na pierwszy spacer! Ważne, by nie był to trucht na czas, ale właśnie spokojny spacer. Dlatego koniecznie wstań chwilę wcześniej, by spacer nie był gonitwą do pracy, ale chwilą przyjemności. To ważne, bo tylko wtedy dajesz szansę endorfinom – hormonom szczęścia, wydzielającym się m.in. podczas marszu, by poprawiły ci nastrój. W pośpiechu wydzieli ci się co najwyżej kortyzol, hormon stresu… Załóż wygodne buty, w szpilki możesz wskoczyć już w pracy. Zastanów się też, jaką wybrać trasę. Może po drugiej stronie ulicy, którą zwykle jedziesz autobusem, jest przyjemny park? Wybierz odpowiednie dla ciebie tempo, oddychaj głęboko, ciesz się tym, co cię otacza – jakkolwiek banalnie to brzmi. Zaprocentuje na cały dzień!

    Komentarze użytkowników:

    Jagoda Dzido
    Jagoda Dzido skomentował(a) 14 października 2016
    Dziś długi spacer zarówno rano jak i wieczorem;)
    Welinek
    Welinek skomentował(a) 21 lipca 2016
    Był spacer , był też upał, ale wolę to niż spacer w deszczu i zimnie :)
    emolka
    emolka skomentował(a) 19 kwietnia 2016
    to był długi spacer,bo 4,2km. Poranny marsz bardzo dobrze wpływa na ciśnienie
Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Średnieśrednie
Kalendarz

Długość trwania

5 dni
Koniec

Z tym krokiem zmierzyło się

1259 osób