Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Zmień swoje śniadanie

Zmień swoje śniadanie
Dodaj sobie energii i przez 5 dni na śniadanie zamiast bułki wsuwaj owsiankę, a poranną kawę zastąp yerba mate.

Jeśli w obawie przed zaśnięciem w pracy zaczynasz dzień od małej czarnej, spróbuj dodać sobie rano energii zdrowym śniadaniem, a kawę wypij już w ciągu dnia. Zamień klasyczne połączenie typu kawa + pieczywo z wędliną na yerba mate + surowe płatki owsiane z jogurtem z dodatkiem owoców sezonowych, np. malin, truskawek lub brzoskwiń. Spróbuj przez 5 dni i przekonaj się, jak działa zdrowy śniadaniowy pobudzacz.

Płatki owsiane zawierają dużo węglowodanów złożonych, więc są idealnym porannym paliwem dla organizmu. Poza tym jogurt dostarcza białka, dzięki czemu takie śniadanie przyspiesza metabolizm i sprawia, że mamy więcej energii do działania. Jest nie tylko pełnowartościowe, ale też syci na dłużej, więc nie gromadzimy zbędnej tkanki tłuszczowej. Yerba mate dzięki zawartości kofeiny, teobrominy i teofiliny ma działanie podobne do kawy, a przy okazji poprawia pamięć i koncentrację.

  • Krok pierwszy

    W tym tygodniu czeka Cię pięć energetycznych śniadań! Dziś po raz pierwszy zaczynasz dzień od owsianki i yerba mate. Wybierz swój ulubiony dodatek (najlepiej owoc) i startuj. Smacznego po raz pierwszy!

    Komentarze użytkowników:

    Szkatułka Cook
    Szkatułka Cook skomentował(a) 23 stycznia 2016
    Owsianka to mój chleb powszedni na zmianę z jaglanką i manną więc poszło gładko, a za mate nie przepadam, ale jakoś poszło :)
    Natja
    Natja skomentował(a) 24 lipca 2015
    Owsianka z kiwi i bananem poszła w ruch :) Rarytasem bym tego nie nazwała, ale z dnia na dzień będzie coraz lepiej :)
    Vilu
    Vilu skomentował(a) 20 lipca 2015
    Już dawno na śniadanie jem owsiankę, ale nie ograniczam się tylko płatkami owsianymi - kupuję też pszenne, jęczmienne, żytnie, gryczane. Staram się kupować zwykłe płatki, czyli takie, które nie są błyskawiczne, gdyż te ostatnie są mniej wartościowe. Wcześniej zawsze gotowałam kaszę na mleku, teraz stosuję szybszy sposób: 1 miarę płatków zagotowuję do miękkości na 2 miarach wody (może być więcej wody w zależności od twardości płatków). Jak płatki wchłonią wodę, dodaje do nich trochę cynamonu. Można też dodać rodzynki, suszone owoce, orzechy. Mleko zagotowuję w osobnym garnku i dodaje do płatków ugotowanych na wodzie. No i do tego jeszcze mam na talerzu świeże owoce - latem jagody, świeże morele, brzoskwinie, jesienią i zimą jabłka. Jogurtów na śniadania nie jadam, ponieważ nie zaleca się ich jeść od rana czyli na czczo przez niekorzystny wpływ bifidobakterii na zołądek, który jest "pusty".
Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Średnieśrednie
Kalendarz

Długość trwania

5 dni
Koniec

Z tym krokiem zmierzyło się

2240 osób