Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Naucz się rozmawiać z ludźmi

Naucz się rozmawiać z ludźmi
Spróbuj nauczyć się lepiej słuchać i rozumieć ludzi. To pomaga. Podejmij wyzwanie i otwórz się na rozmowę!

To, że masz swoje zdanie, wyrobione poglądy i sceptycznie podchodzisz do rad innych osób, nie musi oznaczać, że w ogóle ich nie słuchasz i nie chcesz poznać odmiennego zdania. Bycie indywidualistą to nie bycie samotnikiem unikającym kontaktów z innymi. Nie musisz się z kimś zgadzać, aby rozmowa była ciekawa i wnosząca coś w twoje życie. Takie starcie na argumenty i poznanie innej perspektywy oceny sytuacji może być bardzo inspirujące. Dlatego otwórz się na rozmowę z ludźmi. Przekonaj się, że słuchanie innych ma wielką wartość. Zaufaj innym, otwórz się na relacje, bo na pewno wiele masz do zaoferowania, a równie wiele możesz otrzymać. Wcale nie musisz tracić przy tym swojej indywidualności, wręcz odwrotnie – miarą siły człowieka są jego społeczne kompetencje. Spróbuj i podejmij wyzwanie!

Maria Rotkiel - psychoterapeutka, trenerka, dydaktyk. Specjalizuje się m.in. w terapii zaburzeń psychosomatycznych oraz profilaktyce zdrowia psychofizycznego. Pracuje w nurcie poznawczo-behawioralnym. Więcej informacji na: www.mariarotkiel.pl

  • 1. Podziel się swoimi emocjami z inną osobą

    Każdego z nas czasem coś zdenerwuje, to zupełnie naturalne. Ważne jest to, jak sobie radzimy ze stresem, czy potrafimy go bezpiecznie i konstruktywnie rozładować. Jednym z najlepszych sposobów obniżania psychofizycznego napięcia jest dzielenie się emocjami z innymi. Jeśli masz tendencję do kumulowania złości w sobie, dla odmiany spróbuj – w sytuacji, gdy coś cię poruszy, wkurzy i zdenerwuje – zadzwonić do kogoś i podzielić się tym, co się stało oraz co przeżywasz. Zobaczysz, że taka krótka rozmowa jest doskonałym sposobem redukcji napięcia.

    Komentarze użytkowników:

    luiza zyga
    luiza zyga skomentował(a) 11 marca 2018
    tak , zeszło napięcie gdy własnie w takiej chwili mogłam z kimś porozmawiać, dobrze ze kolezanka miała czas i mozność mnie wysłuchać
    Paulina Rogozin
    Paulina Rogozin skomentował(a) 11 lutego 2017
    Zrobione
    Ania
    Ania skomentował(a) 13 września 2016
    udalo sie
Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Średnieśrednie
Kalendarz

Długość trwania

5 dni
Koniec

Z tym krokiem zmierzyło się

1959 osób