Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Ćwiczenia na brzuch - zbuduj siłę mięśni!

Ćwiczenia na brzuch - zbuduj siłę mięśni!
Ćwiczenia na brzuch. Fot. Katarzyna Milewska | miejsce: Pure Jatomi
Chcesz, aby twoje mięśnie brzucha były nie tylko wyrzeźbione, ale także silne? Zwykłe „spięcia” nie wystarczą. Trening mięśni brzucha z prawdziwego zdarzenia musi być zróżnicowany, a trening skupiony na sile musi uwzględniać specjalistyczne ćwiczenia.

Ćwiczenia na brzuch – mocne centrum

Zacznijmy od tego, że mocne centrum to absolutna podstawa we wszystkich sportach, niezależnie od tego czy jeździsz na nartach, grasz w kosza czy uprawiasz gimnastykę. Tak jest i tyle. Mocny core to centrum dowodzenia, bo siła idąca na odwody ciała zawsze powinna brać się właśnie z centrum. Czytałam mnóstwo artykułów na temat ćwiczeń na mięśnie brzucha, ale w większości przypadków ćwiczenia tam podane nie angażują do pracy wszystkich mięśni, nie wspominając o mięśniach głębokich. A przecież zwykłe spięcia, mimo iż wiele osób lubi mówić, że są najbezpieczniejsze dla kręgosłupa (bo plecy są przyklejone do podłoża) nie są kompleksowym zestawem i nijak mają się do budowania siły mięśni brzucha. Zapytajcie gimnastyków, którzy mają mięśnie brzucha z żelaza, jak je trenują. Gwarantuję, że ich ćwiczenia nie mają nic wspólnego z leżeniem. No - przynajmniej nie tylko.

Ćwiczenia na brzuch - ochrona pleców

Nie zapominaj, że mięśnie brzucha stanowią podstawę naszej wytrzymałości, chronią plecy przed bólem (według badań osoby z silnymi mięśniami brzucha są dwukrotnie mniej narażeni na bóle dolnego odcinka pleców), uczestniczą w każdym ruchu, również w oddychaniu i utrzymywaniu wyprostowanej postawy. W prawidłowo ułożonym planie treningowym ćwiczenia dedykowane jedynie tej partii powinny być wykonywane jako ostatnie. Warto, by ćwiczenia na brzuch dodatkowo wzmacniały również mięśnie grzbietu.

Ćwiczenia na brzuch – postaw na ćwiczenia wielostawowe

Wybierz takie ćwiczenia, które zaangażują do pracy nie tylko mięśnie brzucha, ale także inne stawy (biodrowe, barkowe i kolanowe). Świetnie nadają się do tego ćwiczenia w zwisie na drążku oraz kombinacje ćwiczeń w podporze (doskonale wzmacniające mięśnie głębokie brzucha). Dołącz do programu siady, które są powszechnie uważane za najlepsze ćwiczenia siłowe mięśni brzucha. Doskonałym ćwiczeniem jest tzw. Janda sit up (Janda od nazwiska czechosłowackiego fizjologa Wladimira Jandy, który opracował metodę wyizolowania mięśni brzucha poprzez uruchomienie zginaczy kolana w trakcie wykonywania siadu, co uniemożliwia asystę ze strony zginaczy bioder i skupia całą siłę ruchu na brzuchu). To naprawdę świetnie ćwiczenie, choć wykonując go należy uruchomić pracę przepony (Usiądź, nogi ugnij w kolanach i biodrach. Nie odrywaj stóp od podłoża. Podnosząc się wolno do siadu, przyłóż koniuszek języka do podniebienia i wydychaj powietrze, wypowiadając literki T i S. Dokładnie to samo zrób, wracając z siadu do leżenia. Cały ruch ma być bardzo powolny).

Ćwiczenia na brzuch to też ćwiczenia w podporze

Tzw. planki w połączeniu z ćwiczeniami, mającymi na celu zintegrowanie obręczy barkowej i biodrowej, są integralną częścią treningu zwiększającego siłę mięśni brzucha, doskonale wzmacniają mięśnie głębokie, odciążając plecy i poprawiając kontrolę wszystkich innych mięśni.


Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Burpees - podejmij wyzwanie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Stopy są ważne!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał