Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Zrezygnuj z cukru

Zrezygnuj z cukru
Poczuj smak prawdziwej herbaty – niesłodzonej, słowo deser przestań kojarzyć z ciachem. Zafunduj sobie bezcukrowy detoks i przekonaj się, że to działa.

Nie możesz już wyobrazić sobie obiadu bez deseru, dzień bez czekolady uważasz za stracony.  Nie potrafisz już obojętnie przejść obok automatu ze słodyczami. Doskonale wiesz, że cukier bynajmniej nie krzepi, a jednak… Podejmij nasze wyzwanie i na tydzień zrezygnuj z cukru.  Zupełnie. Zadanie może wydawać się trudne, bo cukier to wbrew pozorom nie tylko czekoladki i batony – znajdziesz go nawet w jogurcie naturalnym czy keczupie! Czeka Cię więc tydzień pod znakiem uważnej lektury etykiet. Ale nie łam się. Jeśli Ci się uda, Twój organizm zacznie funkcjonować jak po odtruciu.

Dlaczego warto? Bo lista szkód wyrządzanych organizmowi przez tego słodkiego truciciela w zasadzie nie ma końca. Otyłość spowodowana nadmiernym spożyciem cukru to naprawdę nie największy kłopot. Podrażnia on błony śluzowe żołądka i jelit. Blokuje przenikanie witaminy C do komórek. Obniżenie poziomu cukru po jego gwałtownym wzroście wymaga od organizmu sporego nakładu energii, a Ty słono płacisz za to utratą wielu cennych substancji odżywczych. Cukry rafinowane sprzyjają tworzeniu się na zębach osadu, który jest rarytasem dla bakterii, a to oznacza próchnicę.

Wbrew pozorom stwarzanym przez producentów słodkości, żaden cukier prosty nie zapewni Ci siły na cały dzień. Owszem, dostaniesz pewną dawkę endorfin i przez chwilę poczujesz się pełen energii.  Jednak gdy tylko spadnie poziom glukozy we krwi – mogą pojawić się problemy z koncentracją, zmęczenie i senność.

Argumentów chyba wystarczy. Odwagi! Zdecyduj się, a my w kilku krokach pomożemy Ci przebrnąć przez cukrowy detoks.

  • Krok pierwszy

    Miej pod ręką zdrowe przekąski. Podjadanie orzechów, świeżych lub suszonych owoców dostarczy Ci energii, a odczuwalne zapotrzebowanie na cukry proste będzie dużo mniejsze.

    Komentarze użytkowników:

    Weronika Zimna
    Weronika Zimna skomentował(a) 2 grudnia 2016
    To już dawno wprowadziłam w życie. :)
    zielka23
    zielka23 skomentował(a) 5 listopada 2016
    Owoce pod ręką:)
    adamant
    adamant skomentował(a) 7 września 2016
    Orzechy już w pogotowiu
Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Średnieśrednie
Kalendarz

Długość trwania

1 tydzień
Koniec

Z tym krokiem zmierzyło się

7131 osób