Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Odstaw alkohol na tydzień

Odstaw alkohol na tydzień
Przez 7 dni obserwuj świat trzeźwym okiem. Zero alkoholu, nawet małego piwa. To niełatwe, ale dasz radę.

To wyzwanie dla osób, które sięgają po alkohol rekreacyjnie -  lubią wieczorem w ramach przyjemnego zwieńczenia dnia zajrzeć do dobrze zaopatrzonego barku. Codziennie. *

Pewnie że fajnie jest zrelaksować się wieczorem przy pomocy lampki czerwonego wina albo ulubionego drinka. Gorzej jeśli bez szkła w dłoni w ogóle relaksować się już nie potrafisz. A może potrafisz, tylko jakoś dawno tego nie sprawdziłeś? Spróbuj przez 7 dni nie pić ani kropli alkoholu. Przetestuj, czy na pewno w pełni kontrolujesz swoje działania. Owszem, nie będzie to łatwe zadanie, jeśli nawyk regularnego popijania nawet niewielkich ilości alkoholu wszedł Ci w krew. Ale naprawdę warto.

Dlaczego? Po pierwsze w ten sposób udowodnisz sobie, że panujesz nad sytuacją. A to naprawdę komfortowe poczucie. Po drugie pozwolisz odpocząć wątrobie i trzustce (organom najbardziej obciążonym alkoholem), które mogą być już nieco zmęczone Twoim drinkowaniem. Po trzecie zadbasz o właściwy sen, dzięki czemu będziesz bardziej wypoczęty i produktywny następnego dnia. Sen po alkoholu to nie prawdziwy wypoczynek, a wynik toksycznego działania alkoholu na mózg. Tylko naturalny, fizjologiczny sen pozwala naprawdę odpocząć i zregenerować się. Po czwarte: niewykluczone, że schudniesz. Jeśli Ci na tym zależy, wyeliminowanie (przynajmniej na jakiś czas) napojów wyskokowych jest dobrym ruchem. Alkohol jest kaloryczny, a dodatkowo są to tzw. "puste" kalorie. Kolejny plus: Twój portfel na pewno również na tym skorzysta.

*To nie jest wyzwanie dla osób uzależnionych od alkoholu, bo te powinny szukać profesjonalnej pomocy medycznej i psychologicznej. Nie jest także skierowane do tzw. heavy drinkerów, którzy piją niezbyt często, ale za to każdy ich kontakt z alkoholem kończy się palimpsestem.

  • Krok pierwszy

    Na początek pozbądź się alkoholu z domu na czas trwania wyzwania. Po co ma Cię kusić? Pysznego francuskiego Merlota sprezentuj znajomym – na pewno się ucieszą (jeśli oczywiście nie namówiłeś ich do podjęcia wyzwania!).

    Komentarze użytkowników:

    GreatYoda
    GreatYoda skomentował(a) 14 czerwca 2016
    jak się można pozbyć czegoś czego się nie ma ;)
    gogolinka
    gogolinka skomentował(a) 7 lutego 2016
    Nie kusi :P
    gogolinka
    gogolinka skomentował(a) 4 lutego 2016
    Zrobione :)
Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Średnieśrednie
Kalendarz

Długość trwania

1 tydzień
Koniec

Z tym krokiem zmierzyło się

1367 osób